نسل جدید لکسوس ES با طراحی کاملاً جدید، پیشرانههای هیبریدی و برقی و کابینی مملو از فناوری در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ رونمایی شد.
نسل هفتم لکسوس ES که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده بود، پس از تجربهٔ دو فیسلیفت، رنگ و بوی کهنگی گرفته بود و حالا لکسوس با معرفی نسل جدید ES در نمایشگاه خودروی شانگهای، این سدان لوکس را از نو طراحی کرده است. این خودرو با تغییرات گسترده در طراحی ظاهری، کابین و پیشرانهها، آماده رقابت در بازار خودروهای لوکس است و از اواسط سال ۲۰۲۶ به فروش خواهد رسید. طراحی بیرونی ES جدید از کانسپت LF-ZL الهام گرفته که حدود یک سال و نیم پیش رونمایی شد. اگرچه نسخه تولیدی کمی محافظهکارانهتر است اما همچنان ظاهری جسورانه و متمایز دارد.
جلوپنجره بزرگ و اغراقآمیز نسل قبلی جای خود را به طراحی سادهتر داده و پروفیل کناری با تزئینات براق مشکی که در امتداد درها کشیده شده، ظاهری بحثبرانگیز اما جذاب ایجاد کرده است. وجود پورت شارژ روی گلگیر جلو، خبر از معرفی نسخه تمام الکتریکی ES میدهد که در کنار مدل هیبریدی عرضه خواهد شد. در عقب، چراغهای L شکل پایینتر قرار گرفتهاند و چراغهای راهنما را در خود جای دادهاند درحالیکه چراغهای دنده عقب در پایین و مهشکن در یک سمت نصب شدهاند. لوگوی کلاسیک لکسوس نیز با نوشته بزرگ LEXUS روی نوار LED بالایی جایگزین شده است.
نسل جدید ES با افزایش قابلتوجه ابعاد، فضای بیشتری برای سرنشینان فراهم کرده است. طول کلی خودرو به ۵,۱۴۰ میلیمتر (افزایش ۱۶۵ میلیمتری نسبت به نسل قبل)، عرض به ۱,۹۲۰ میلیمتر (افزایش ۵۵ میلیمتری) و فاصله محوری به ۲,۹۵۰ میلیمتر (افزایش ۸۰ میلیمتری) رسیده است. ارتفاع مدل هیبریدی نیز ۱,۵۵۵ میلیمتر (افزایش ۱۱۰ میلیمتری) و مدل برقی ۱,۵۶۰ میلیمتر (افزایش ۱۱۵ میلیمتری) است. وزن خودرو از ۱۷۸۵ کیلوگرم برای مدل محرک جلوی ES300h تا ۲۲۸۵ کیلوگرم برای مدل چهارچرخ محرک الکتریکی ES500e متغیر است.
این خودرو بر پایه نسخه بهروز شده پلتفرم TNGA GA-K تویوتا ساخته شده که استحکام بدنه را افزایش داده و با بهرهگیری از سیستم تعلیق عقب چند اتصالی، کیفیت سواری را بهبود بخشیده است. فرمانپذیری چرخهای عقب با زاویهٔ ۴ درجهای نیز چابکی در سرعتهای پایین و پایداری در سرعتهای بالا را تضمین میکند. رینگها از ۱۸ تا ۲۱ اینچ متغیر هستند اما در مدلهای الکتریکی برای برد بهینه از رینگهای ۱۹ اینچی استفاده شده است.
کابین لکسوس ES مدل با طراحی مینیمال و حذف دکمههای سنتی، رویکردی مدرن به تجمل را نشان میدهد. صفحه آمپر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی برای راننده و صفحهنمایش لمسی ۱۴ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، داشبورد را تحت سلطه خود دارند. برخی نسخهها به صفحهنمایش اختصاصی برای سرنشین جلو مجهزند که احتمالاً بسته به بازار سفارشی خواهد بود. روی فرمان لوگوی برجسته “Lexus” جایگزین نشان سنتی شده و دستهدنده جای خود را به یک انتخابگر کوچک داده است. چند کلید لمسی و یک دکمه فیزیکی تنظیم صدا در زیر صفحهنمایش حفظ شدهاند تا کاربری آسانتر شود. سقف پانورامیک شیشهای با قابلیت تنظیم شفافیت، صندلیهای عقب با ماساژور و پنل اختصاصی کنترل تهویه در کنسول عقب، راحتی سرنشینان را به سطح بالاتری ارتقاء دادهاند.
نسل جدید این سدان ژاپنی با دو پیشرانه هیبریدی و دو پیشرانه برقی عرضه میشود. پیشرانههای هیبریدی شامل موتورهای ۲.۰ و ۲.۵ لیتری هستند. مدل پایه با موتور ۲.۰ لیتری و محرک جلو، ۱۹۴ اسب بخار قدرت تولید میکند و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۹.۴ ثانیه دارد اما این نسخه در آمریکا عرضه نمیشود. مدل ES350h با موتور ۲.۵ لیتری و انتقال قدرت محرک جلو یا چهارچرخ محرک، ۲۴۴ اسب بخار قدرت دارد و شتاب آن به ۷.۸ ثانیه میرسد. مدل الکتریکی پایه، ES350e محرک جلو با ۲۲۱ اسب بخار و شتاب ۸.۹ ثانیه است که بردی ۶۸۵ کیلومتری (استاندارد چین) یا حدود ۴۸۳ کیلومتر (استاندارد آمریکا) ارائه میدهد. مدل الکتریکی چهارچرخ محرک با نام ES500e هم ۳۳۸ اسب بخار قدرت، شتاب ۵.۹ ثانیه و برد ۶۱۰ کیلومتری (طبق استاندارد چین) دارد.
اراز
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴نگارنده پدال مثل اینکه خیلی ازاین ماشین خوشش اومده چون دوبار پست گذاشته و دوبار شرح حال داده
net
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴این مدل سدان های فست بک که بین شیشه عقب و صندوق عقب مرزی وجود ندارد بد هست. این ماشین اگر مثل مدل بنزینی es قوس اطراف شیشه دربها در قسمت شیشه مثلثی بالای درب باک کشیده نبود و صندوق عقبش کشیده تر بود قشنگتر میشد
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴سیستم شما ظاهرا مشکل داره
مرورگر رفرش کنید
ارار
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴پس پست اولیه این ماشین با نظرات دوستان چرا حذف شد
Sina_carshow
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴قیافه بیرونش واقعا چنگی به دل نمیزنه خیلی دیگه شلوغ کرده تو دوره ای که طراحی مینیمال ترند هس
قیمت که بالا و متاسفانه خبری از یه نسخه پرفورمنس محور V8 هیبریدی یا اصن v6 نیس
والا طراحی کابینش کپی کامل از محصولات لی آتو هس البته تا جایی که خبر دارم لی آتو اولین کمپانی بوده این سبک گذاشتن مانیتور هارو مد کرد بازم کسی خبر داره قبل اون شرکتی بوده یا نه؟ ولی بازم خیلی دوست دارم نظرات گوهر بار دوستان تو پست دیروز که زیکر 9x رو همش میگفتن اسکی رولز رویس راجب این چی دارن بگن
تازه همین مانیتور هم احتمالا 3 هزار دلار پول میگیره به عنوان آپشن سفارشی درحالی که پیش فرض تو اکثر محصولات رقیب چینیش هس
همایون
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴داداش تو قبلا اصلا اینجوری نبودی یهو تغییر رویه دادی مثل یه چینی ناسیونالیست به شدت از خودروسازی چین دفاع کردی.نکنه چیزی از چین وارد میکنی به دبی که یهو از تعریف و تمجید سوپرکارها رسیدی به دفاع از چینیها
KOP
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴حرف حق باید زد و سعی کرد پذیرفت، ایشون نظرات صحیح و بروزی میدهند، البته که برعکس اکثر دوستان امکان تجربه محصولات بروز دارند.
اینکه کسی میبینه نظر میده با کسی که ندیده و تعصب داره، تومنی صد نار فرق داره.
Sina_carshow
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴متشکرم عزیز حقیقتش منم این کامنت رو جهت فان گذاشتم به شخصه از نزدیک بسیار وایب محصولات با دوام و با کیفیت به من چینی ها دادن چیزی که میشه گفت 10 ساله تو محصولات غربی جز ماشینای لوکس اروپایی ندیدم
متاسفانه تو همین امارات هم خیلیا تعصب دارن و حاضر نیستن حتی از نزدیک این خودرو های چینی رو نگا کنن و بله من اکثر چینی هایی که میاد ایران قبول ندارم و خریدش رو اصن به هرکسی سوال کرده بود پیشنهاد نمیکنم
Sina_carshow
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴نه والا چیزی وارد نمیکنم درواقع من بیشتر از نصف چینی های وارداتی رو قبول ندارم و خیلی از خودرو هایی که بررسی کردم و قبولشون دارم اصن شرایط واردات ندارن اونایی که دارن هم نمیدونم چرا نمیارن مثل لئوپارد 5
بعدم داداش سوپر کار حرمت داره یه اثر هنری هس لذت میبرم از نگا کردن بهشون الانم تعریف میکنم دوستشون دارم
نه جانب داری از چین نه از اروپا نه آمریکا نه ژاپن به من و شما هیچی نمیرسه اینو میدونم و این کامنتم جهت فان گفتم اون دوستانی که دیشب ترول میکردن یه خودرو مثل زیکر 9x رو گفتم الان کجان که داشبورد این ماشین رو بگن کپی از لی آتو هستش
فقط با ماشینای چینی بیشتر حال میکنم چون هرچی نیاز داره یه آدم تو سال 2025 رو بهش میده البته جز یه موتور درون سوز خوش صدا
همایون
۵ اردیبهشت ۱۴۰۴برخلاف برداشت آقای kop منم نظرم بیشتر جنبه فان داشت خود منم بیشتر اوقات از چینیها دفاع کردم البته خیلی وقتها هم ایراداتشون رو گفتم اما چیزی که معلومه چین داره راه کره و ژاپن رو به روش خودش و با سرعت بیشتری طی میکنه یه عده میگن محصولات ژاپنی از همون اول که وارد بازار صادرات شدن با کیفیت و سگجون بودن که به نظرم تا حدودی درست میگن یعنی این مسئله نسبیه یعنی نیمی از کیفیت و عمر زیاد اون خودروها به سادگیشون مربوط میشه ولی خودروهای الان کوهی از تکنولوژی هستن و طبیعیه که اون دوام و عمر خودروهای ساده قدیمی رو نداشته باشن ربطی به چین و ژاپن هم نداره الان خواسته ها از خودرو تغییر کرده و به یه کالای مصرفی تبدیل شده کسی از خودروش انتظار نداره که پابهپاش پیر بشه
KOP
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴دقیقا هم نظر هستیم. پسرفت در طراحی هست.
دیگه لوکس نیست ، بیشتر تکنولوژیک هست.
بهزاد
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ببین سینا شما کلا شناختت از صنعت خودرو آخرین مرحله ی اون هست که یک مدل خودرو یا یک برند را سرآغاز ترندهای روز میبینی.
در حال حاضر صدها شرکت فعال در صنعت خودرو وجود دارند که به عنوان تامین کننده با برندهایی که ما میشناسیم کار میکنند.
صنعت نمایشگرهای خودرو هم برای خودش بازیگرانی داره که با ارائه ی راه کارهای جدید سعی میکنند برندهارو ترغیب به همکاری با خودشان کنند.
شرکت هایی چون TIANMA و BOE چین و ژاپن دیسپلی و LG و چند شرکت دیگر سازنده ی پنل ها یا نمایشگرهای صنعت خودرو هستند.
مثلا مرسدس و جنرال موتورز با LG همکاری میکنند و برخی با BOE و …
در واقع کار طراحی و ساخت و همچنین رابط کاربری و هماهنگی این نمایشگرها با خودرو دست این سازنده هاست و همین طرح دو پنل که مشاهده میکنی را BOE معرفی کرده و در برخی مدلها از قبیل ژپنگ g9 و سایر خودروها استفاده شده و احتمالا قبل از لی اوتو بوده.
وقتی تقاضا وجود داره عرضه هم در راستای اون قرار میگیره.
بنده سالها قبل بارها گفتم اگر مزیت یا مزیت هایی برای چند شرکت بوجود آمد و باعث شکوفایی اونها شد قرار نیست تا ابد ادامه پیدا کنه و دیگران هم به این بازی اضافه خواهند شد و همانطور که میبینی برای امسال و سال بعد سایرین مدلهای جدیدی عرضه میکنند که از مزیت های روز برخوردارند و شخصی مثل شما دیگه نمیتونه مثل بلبل دم از تکنولوژی و مصرف سوخت و شتاب و… بگه😄
ژاپنی ها و آلمانی ها طی ماه های آینده دست پر وارد میدان میشوند و احتمالا موجب افزایش نقدهای خودرویی شما میشوند.
Sina_carshow
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴آقا بهزاد داداش عزیز ممنون بابت اطلاعات مفیدتون خیلی به من کمک شایانی کردید
خود صنعت نمایشگر خیلی تاثیر داره تقریبا به عمق ماجرا بریم مشخصات نمایشگر اکثر این ماشینا یکسان هستش همین باعث کاهش هزینه ساخت میشه مردمم که عاشق صفحه نمایش بزرگ
کار به جایی رسیده پیدا کردن مانیتور با مشخصات قوی زیر 27 اینچ دسکتاپ غیر ممکن شده یا دیدم خیلی از تلویزیون ها سایز پایشون 55 اینچ شده
من با چینی ها حال میکنم بالا نوشتم هرچی از یه ماشین مدرن بخوام به من میده جز یه موتور خوش صدا نسبت به پول پرداختی خیلی چیزای بیشتری به ما میده ولی بازم چه جانب داری از چین چه از غرب هیچی به من نمیرسه من از خدامه با دست پر اونا بیان با قیمت رقابتی تر و به قول شما تکنولوژی پیشرفته تر
چون تمام اینا به نفع ما مصرف کننده ها هس
یه واقعیتی هم هس این سبک طراحی ها چینی پسنده و شرکتای دنیا اولویتشون چین هستش
بهزاد
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴سینا جان فرمایش شما درسته و این مسیر نو در واقع از بازار چین شروع شد و در این شکی وجود نداره.
مسیر تکامل از رقابت طی میشه و شرکت ها تعهدی به پایبندی به اصول قدیمیشون ندارند و هر جا منفعتی وجود داره آنجا حضور خواهند داشت و اگر میبینی برخی از عزیزان و همچنین بنده حقیر گاهی به نظرات شما و سایر سروران ایرادی وارد میکنیم به دلیل دشمنی نیست و فقط اشاره میکردیم که صبر کنید تا محصولات یا موج نو دیگران و رقبا را نیز ببینید.
محمد
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴خیلی فضایی و چینی پسند شده ، طراحی نسل های قبل شیک و باوقار بود که سال ها بدون اینکه کهنه بشه یا خسته بشی میتونستی لذت ببری ، توی کابین هم که رسماً تلویزیون نصب کردن و همه دکمه هارو حذف کردن ، چاره ای هم نیست باید به طراحی های جدید عادت کرد ، چین بزرگترین بازار خودرو شده و طراحان طبق سلیقه اون بازار طراحی میکنن
Arash Kashani
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴این حد از جسارت ، چه توی طراحی بیرونی و چه توی طراحی خارجی از لکسوسی که به هیچ عنوان از سنت های قدیمی کنار نمیکشید و به هیچ عنوان میلی به مدرنیته شدن نداشت
بعید بود
این حد از اسکرین روی داشتبورد اونم تو لکسوس
یه طراحی کاملا مینیمال
با کمترین دکمه
اینکه بتونه شخصستشو پیدا کنه اونم توی سال 2025 وقتی که خیلی از برند حداقل 6-7 ساله این راهو شروع کردن
پاشنه آشیل لکسوس خواهد بود
امیدوارم بتونه همون پرستیژ نسل قبل رو تو این نسل ماشیناشم تداعی کنه
همایون
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴نمای داخلی مخصوصا نمونهای که دوتا مانیتور کنار هم داره اصلا هیچ شباهتی به لکسوسها نداره
مصطفی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴فک کن با این دماغه بزنه به عابر پیاده
sina
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴نسل قبلش فرسنگ ها جلوتر بود.
البت ممکنه هیبریدش قشنگتر باشه
علیزاده
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴چرا تو این دوره به دنیا اومدم 😭
حسن
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴دوستان فقط بنظر من اون دوتا مانیتور بزرگ خیلی تو چشم میزنه و اصلا جالب نیست یا شما ها هم همینطور فکر می کنید؟ واقعا چرا؟
Mr.negative
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴من وقتی میشینم پشت فرمون وقتی میخوام آهنگ و از گوشی عوض کنم میترسم یه وقت حواسم پرت نشه از جاده اتفاقی نیفته بعد اگه تو همچین ماشینی بشینم که دیگه هیچی
Mr.negative
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴این تغییر واقعا خوب نیست مثل علاقه چینیها بیای تبلت بزاری تو کابین. چراغای عقبو بدون هیچ ظرافتی طراحی کنی یه خط که بهم وصلن از اون بدتر لوگو عقب که با ال ای دی قرمز جایگزین شده بنظر من واقعا اشتباهه چون مردم چین به خودرو به عنوان یک وسیله معمولی نگاه می کنن براشون اصلا جذابیت خاصی نداره و مطمعنم این ترند و این سبو طراحی خیلی زود از چشم خود چینیا میفته البته که مردم بقیه دنیا هم این مدل رو دوست ندارن
واقعا از لکسوزی که lfa و lc رو ساخته همچین چیزی بعیده
Saji
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴جالبه این طراحیای چرت اگه برا ماشینای چینی باشع همه انتقاد و توهین ولی اینجا چون لکسوسه و کل سیستم قبلی را بهم زده اگه کسی انتقاد کنه دیس میخوره
قیافه چرتش قابل تحمله ولی حذف موتور ۶ سیلندرش نه…
رامتین
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴خطوط بدنه واقعا ناموزون و نازیباست. از نظر طراحی خندم میگیره با بنتلی مقایسه اش میکنم. میلیمتر به میلیمتر بنتلی روش کار میشه و فکر شده.
Taha Ayoobi
۴ اردیبهشت ۱۴۰۴https://image-cdn.beforward.jp/large/202108/2731630/BK234496_81b955.jpeg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/04/Lexus-ES-2026-4.jpg
چی شد که اینجوری شد