قدم‌به‌قدم با لکسس IS فیس‌لیفت 2017

شنبه 9 بهمن 1395 - 13:30
مطالعه 6 دقیقه
2017_lexus_is_300h_static_1
اگر دنبال سدانی اجرایی در بازار باشید سه مدل معروف حضور دارند: ب ام و سری 3، مرسدس بنز C کلاس و آئودی A4. همگی خودروهای فوق‌العاده‌ای هستند اما...
تبلیغات

اگر دنبال سدانی اجرایی در بازار باشید سه مدل معروف حضور دارند: ب ام و سری 3، مرسدس بنز C کلاس و آئودی A4. همگی خودروهای فوق‌العاده‌ای هستند اما دوآتشه‌ترین طرفداران نیز اذعان می‌کنند که این خودروها امروزه احساس بسیار خاصی ندارند و اینجاست که خودروهایی نظیر لکسس IS فیس لیفت شده وارد میدان می‌شوند.

IS به همراه خودروهایی چون جگوار XE و آلفارومئو جیولیا در این کلاس خودرویی چیزی متفاوت‌تر را ارائه می‌کنند. فیس لیفت صورت گرفته در این خودرو باعث شده تا مواردی همچون جلوپنجره و سپر جدید و برخی جزئیات دیگر باعث به‌روزتر شدن IS شوند. اگرچه که لکسس به اندازه‌ی آلفارومئو برجسته نیست اما بهبودهای اندک صورت گرفته در این خودرو باعث می‌شوند IS مخصوصاً با تریم F اسپورت جلوه‌ای خاص‌تر پیدا کند.

خودروی تست شده از نوع لوکس بوده و اگرچه فاقد سپرهای اسپورت و کیت بدنه‌ی تریم F اسپورت است اما هنوز هم طراحی متمایز و شیکی دارد. البته طراحی داخلی خودرو خیلی خاص نیست اما کیفیت بالای مواد بکار رفته و کیفیت ساخت مثال‌زدنی آن از نقاط قوت IS هستند.

کابین خودرو مکان بسیار راحتی بوده و صندلی‌های چرمی گرم و سرد شونده موقعیت رانندگی دلپذیری را ایجاد می‌کنند. متأسفانه سیستم اطلاعات سرگرمی سالخورده‌ی لکسس با اهرم‌های کنترل کننده در کنسول مرکزی هنوز هم در این خودرو وجود دارند. این سیستم یکی از خسته‌کننده‌ترین نمونه‌های موجود در بازار است. صفحه‌نمایش ظاهر خوبی دارد اما اینترفیس کاربر عملکرد جالب نشان نمی‌دهد.

خوشبختانه تجربه‌ی رانندگی آرام و متین خودرو باعث می‌شود که این موارد را فراموش کنید چراکه به لطف قوای محرکه‌ی هیبریدی کابین خودرو بسیار ساکت است. در سرعت‌های پایین پیشرانه‌ی احتراق داخلی روشن نیست و در حقیقت این واحد الکتریکی بوده که خودرو را جلو می‌راند؛ اما زمانی که پیشرانه نیز روشن می‌شود، صدای کمی تولید شده و صدای باد و جاده نیز در پس‌زمینه و به میزان کمی شنیده می‌شوند.

آرامش و رفاه خودرو در دورهای پایین پیشرانه خوب است اما با افزایش سرعت کمی بر سروصداها افزوده می‌شود. گیربکس CVT در اکثر موقعیت‌ها عملکرد خوبی دارد اما با فشار ناگهانی پدال گاز کمی ناهنجار می‌شود. صدای فیک پیشرانه در کابین پخش می‌شود اما بیش از آنکه صدای اسپورتی باشد، صدایی وزوز مانند بوده و در کل لکسس به اندازه‌ی رقبای آلمانی خود قوی احساس نمی‌شود.

پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.5 لیتری خودرو قدرت 221 نیوتون متری دارد. این میزان گشتاور به همراه گشتاور 300 نیوتون متری پیشرانه الکتریکی باعث می‌شوند تا IS 300h به میزان کافی قدرتمند احساس شود. پیشرانه‌ی بنزینی مدل IS 200t توربوی غیرهیبریدی در این خودرو بکار رفته اما تنها اندکی سریع‌تر بوده ولی بسیار تشنه‌تر است. لکسس می‌گوید که آن مدل تنها 10 درصد فروش IS را تشکیل داده است.

IS فرمانی تیز و سریع و بالانس شده داشته و درحالی‌که احساس زیادی از فرمان به دست نمی‌آید اما در کل کمی بر هیجان رانندگی می‌افزاید. در پیچ‌ها تکان‌های زیادی در بدنه وجود ندارد و هرچند IS به پای ب ام و سری 3 نمی‌رسد اما سواری خودرو بهتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

متأسفانه قوای محرکه‌ی خودرو از نظر سواری بهترین نمونه‌ی کلاس نیستند خصوصاً اینکه باتری‌ها وزن اضافه‌ی زیادی را به خودرو تحمیل کرده‌اند اما بااین‌حال IS 300h از نظر مالیات به رقبای دیزلی خود برتری دارد. این خودرو در هر صد کیلومتر 4.3 لیتر سوخت می‌سوزاند که بهتر از مصرف 4.4 لیتری ب ام و 320d است.

قرار دادن باتری‌ها در صندوق‌عقب باعث کاهش فضا شده به گونه‌ای که محفظه بار 450 لیتری این خودرو کمتر از فضای 480 لیتری سری 3 است. در بخش عقب کابین نیز IS به اندازه‌ی سری 3 جادار احساس نمی‌شود و سرنشینان قدبلند فضای سر محدودی خواهند داشت. وجود تونل گیربکس نیز باعث شده تا در بخش وسط از راحتی سرنشینان کاسته شود.

اگرچه لکسس برای خریداران سازمانی انتخابی ارزشمند به نظر می‌آید، اما بهای 34495 پوندی خودروی حاضر در تست آن را در جایگاهی بین مدل‌های مشابه از ب ام و یا مرسدس قرار می‌دهد. IS تجهیزات زیادی دارد اما احتمالاً ما مدل 300h Advance را انتخاب می‌کنیم.

اگرچه لکسس IS فیس لیفت شده نمی‌تواند رقبای تثبیت‌شده‌ی آلمانی خود را کنار بزند اما به راحتی نمی‌توان از این خودرو گذشت. کابین باکیفیت، ظاهری شیک، هندلینگی فرز و چابک و قوای محرکه‌ی کم‌مصرف باعث می‌شوند تا این خودرو را مناسب بدانید. اگر دنبال خودروی سدان اجرایی کوچکی هستید، لکسس IS را فراموش نکنید.

مشخصات لکسس IS 300h Luxury

قیمت: 34495 پوند

پیشرانه: 4 سیلندر 2.5 لیتری هیبریدی

گیربکس: CVT اتوماتیک، دیفرانسیل عقب

قدرت: 220 اسب بخار

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.4 ثانیه

حداکثر سرعت: 200 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: 4.3 لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]

منبع: autoexpress

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.