معرفی فیسلیفت لکسس RX با ظاهر بروز و ویژگیهای جدید
لکسس نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ کراساوور RX را با تغییرات ظاهری و ویژگیهای جدید برای مدل 2020 معرفی کرده است. در ظاهر RX مدل 2020 تغییرات چندان بزرگی صورت نگرفته است اما بااینحال هنوز هم میتوان ویژگیهای جدیدی مثل چراغهای جلو باریکتر و مه شکنهای جدیدی که در پایین سپر جلو نصب شدهاند را مشاهده کرد. در RX جدید جلوپنجرهٔ دوکیشکل سنتی لکسس هنوز حفظ شده اما این جلوپنجره هم تغییراتی را تجربه کرده است.
حجم تغییرات در عقب خودرو اما کمتر بوده و طراحان لکسس صرفاً به چراغهای شبرنگ و سر اگزوزهای جدید بسنده کردهاند درحالیکه در گرافیک داخلی چراغهای عقب هم تغییراتی ایجاد شده است. لکسس همچنین رینگهای 18 و 20 اینچی جدیدی را نیز برای فیسلیفت RX طراحی کرده و رنگهای جدید بژ متالیک و سبز را هم به لیست رنگهای آن اضافه نموده است.
بزرگترین تغییرات اما در کابین خودرو اعمال شده است زیرا تمامی مدلهای RX جدید بهصورت استاندارد به صفحهنمایش هشت اینچی لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجهز شدهاند درحالیکه امکان سفارش نمونهٔ بزرگتر 12.3 اینچی هم برای آن وجود دارد. این تغییر بزرگی برای لکسس محسوب میشود زیرا سایر محصولات کنونی این شرکت فاقد نمایشگر لمسی هستند و برای کنترل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی باید از پد لمسی روی کنسول مرکزی استفاده کرد. نکتهٔ جالب اینکه با وجود تجهیز RX مدل 2020 به نمایشگر لمسی، پد لمسی روی کنسول آن همچنان حفظ شده است.
یکی دیگر از بهروزرسانیهای مهم RX در نرمافزار سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن صورت گرفته که حالا علاوه بر کارپلی از اندروید اتو هم پشتیبانی میکند. علاوه بر این، به گفتهٔ لکسس، نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ RX به سیستم تشخیص صدای پیشرفتهتری هم مجهز شده که توانایی تشخیص میلیونها عبارت بیشتر از سیستمهای معمولی قبلی را دارد. در همین حال، این کراساوور لوکس ژاپنی بهصورت استاندارد به تجهیزات ایمنی مختلفی مجهز شده که ازجملهٔ آنها میتوان به سیستم تشخیص علائم جادهای، سیستم دنبال کنندهٔ خطوط جاده، سیستم تشخیص دوچرخهسواران، کروز کنترل راداری پویا و سیستم پیش از برخورد پویا اشاره کرد.
در بخش فنی نیز RX مدل 2020 به میلههای تثبیتکنندهٔ جلو و عقب سبکتر با بوشهای تقویتشده مجهز شده است تا بادی رول کاهش و پاسخگویی فرمان بهبود پیدا کند. علاوه بر این، رول بارها سفتتر شده و کمکفنرها هم دوباره تنظیم شدهاند. به گفتهٔ سازندهٔ ژاپنی، ارتقاءهای سیستم تعلیق RX جدید میزان سروصدا و ارتعاشات جاده را کاهش میدهد.
برای کسانی که خواهان یک RX اسپرت هستند، لکسس دو پکیج F Sport را ارائه کرده است که یکی صرفاً روی تغییرات و ارتقاءهای ظاهری تمرکز دارد درحالیکه دومی ترکیبی از تغییرات ظاهری و ارتقاءهای فنی را به همراه دارد. فیلتر هوای خنک، کنترل صدای فعال، فرمان برقی، گرمکن غربیلک فرمان، کمکفنرهای عملکردی جلو و عقب و انتخابگر حالات رانندگی با حالتهای اسپرت پلاس و سفارشی از ویژگیهایی هستند که پکیج F Sport دوم به RX اضافه میکند.
لکسس مثل قبل نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ RX را در دو نسخهٔ معمولی و کشیده یا سه ردیفه (RX L) ارائه کرده است که هردو نسخه با دو قوای محرکهٔ مختلف به بازار عرضه میشوند. مدل اول که RX350 و RX350L نام دارد، به یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 با 295 اسب بخار قدرت مجهز است درحالیکه مدل دوم از نوع هیبریدی بوده و با نامهای RX450h و RX450hL ارائه میشود. این مدل به یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 به همراه سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً 308 اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ انتقال میدهد.