لکسس LC F با قدرتی بیشتر از فراری 488 GTB!
لکسس LC 500 یکی از زیباترین گرندتوررهای بازار بوده اما جزو سریعترینها نیست. دلیل این امر به پیشرانه بازمیگردد که اگرچه ویژگیهای جذاب زیادی دارد اما فاقد توربو بوده و تنها به دورهای بالا برای ارائه پرفورمنسی قوی تکیه کرده است. البته این موضوع در آینده تغییر خواهد کرد زیرا خبر رسیده پیشرانه 8 سیلندر توئین توربو با قدرت 660 اسب بخار در دل این خودرو قرار خواهد گرفت.
در بیانیه خبری لکسس که درباره رقابت LC در مسابقات 24 ساعته نوربرگ رینگ منتشر شده بود ژاپنیها به توسعه پیشرانه 8 سیلندر توئین توربوی جدید برای بکار گیری در محصولات جادهای آتی همچون خودروهای اسپورت اشاره کرده بودند. حدود یک سال پیش نیز لکسس گفته بود خبری بزرگ درباره LC منتشر خواهد شد و قطعاً قدرت 660 اسبی خبر بسیار مهمی درباره این خودرو است.
منابع نزدیک به لکسس میگویند این پیشرانه احتمالاً حجم 4 لیتری داشته و قدرتی حدود 660 اسب بخار خواهد داشت. این امر نشان دهنده افزایش 40 درصدی قدرت پیشرانه نسبت به نسخه استاندارد میباشد. گشتاور نیز بهبود 21 درصدی را تجربه خواهد کرد. این قدرت حدود 100 واحد بیشتر از مرسدس-ای ام جی GT R بوده و در قلمروی سوپرکارهایی همچون فراری 488 GTB قرار میگیرد. به این ترتیب LC F میتواند شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت زیر 4 ثانیه داشته باشد. احتمالاً این نیروگاه قدرتمند با گیربکس 10 سرعته اتوماتیک همکاری خواهد کرد.
لکسس میگوید حضور LC در مسابقات نوربرگ رینگ باعث خواهد شد این برند روی دیگر جنبههای پرفورمنس خودروهای آتی همچون سیستم تعلیق کاراتر و قطعات آئرودینامیکی بهتر تمرکز کند. ما امیدواریم این بهبودها بهصورت تمام و کمال به LC زیبا راه یابند.
مسابقات نوربرگ رینگ 21 می 2020 شروع خواهد شد و حدس میزنیم برگزاری آن موقعیتی عالی برای تائید تولید LC F باشد. ترکیب کیفیت اسطورهای محصولات لکسس با طراحی برجسته LC و قدرت زیاد میتواند باعث تولید یکی از جذابترین محصولات تاریخ این برند شود.