معرفی لکسس NX دیفرانسیل جلو به عنوان ارزان‌ترین عضو خانواده

پنج‌شنبه 4 اردیبهشت 1399 - 10:30
مطالعه 2 دقیقه
Lexus-NX_00115
لکسس با معرفی نسخه دیفرانسیل جلوی NX دسترسی به این کراس اوور لوکس را راحت‌تر کرده است.
تبلیغات

این خودرو بر پایه مدل 300h شکل گرفته و قیمت پایه 35860 پوندی در بریتانیا دارد که باعث می‌شود NX دیفرانسیل جلو 1250 پوند ارزان‌تر از مدل چهار چرخ محرک باشد.

این خودروساز ژاپنی ادعا می‌کند حذف سیستم چهار چرخ محرک باعث کاهش آلایندگی دی‌اکسید کربن از 171 به 161 گرم در هر کیلومتر شده و مصرف سوخت نیز از 7.6 به 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر رسیده که باعث صرفه‌جویی 330 پوندی هزینه‌ها در سال می‌شود.

پیشرانه 2.5 لیتری بنزینی و واحدی الکتریکی نسبت به مدل چهار چرخ محرک تغییری نداشته و قدرت 197 اسب بخاری تولید می‌کند. این خودرو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 9.2 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعتی دارد که این موارد نیز نسبت به نسخه چهار چرخ محرک تغییری نکرده است.

اگرچه NX چهار چرخ محرک از رینگ‌های 18 اینچی استفاده می‌کند اما مدل دیفرانسیل جلو به رینگ‌های 17 اینچی مجهز شده است. از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به چراغ‌های جلوی LED با نوربالای خودکار، حسگرهای پارک جلو و عقب، آینه‌بغل‌های برقی و آینه وسط با تیره شوندگی خودکار اشاره کرد. صندلی‌های جلو با تنظیم در 8 جهت، صفحه لمسی 8 اینچی به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو، دوربین دنده‌عقب و... نیز در این خودرو دیده می‌شوند.

همچون گذشته بسته ایمنی لکسس نیز بدون دریافت هزینه‌ای اضافی عرضه شده و شامل مواردی همچون تشخیص علائم ترافیکی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، ایمنی پیش از برخورد و کروز کنترل تطبیقی است.

نسخه‌ی پایه‌ی NX در بریتانیا قابل سفارش بوده اما اولین نمونه‌های آن پس از پایان شیوع ویروس کرونا به دست مشتریان خواهد رسید.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.