7 جایگزین ارزانتر برای لکسس IS جدید
IS از سال 1999 تاکنون جزو مهمترین محصولات لکسس بوده و در واقع نقش سدان پایه این خودروساز را ایفا نموده است؛ اما با خیزش شاسی بلندها و کراس اوورها و افول سدان ها، ارائه یک رقیب تمامعیار برای ب ام و سری 3 دیگر مثل گذشته مهم نبوده است. شاید به همین خاطر است که لکسس IS 2021 جدید استایل به روزی داشته اما همچنان از همان پیشرانههای قبلی و کابینی نه چندان متفاوت استفاده میکند. ما امیدواریم IS در آینده فیس لیفت شده و با قوای محرکه بهتر و پلتفرمی جدید عرضه شود اما با وجود پیشرانههای 4 سیلندر 2 لیتری و 6 سیلندر 3.5 لیتری قبلی به نظر نمیرسد که این خودرو رقیب قدرتمندی در کلاس سدان های لوکس کامپکت باشد.
قیمت این خودرو فعلاً مشخص نشده اما انتظار نمیرود قیمت آن خیلی بیشتر از مدل قبلی با بهای پایه 38560 دلار باشد. اگر با دیدن IS 2021 کمی ناامید شدهاید هنوز هم گزینههای کارکرده زیادی وجود دارند که شاید با بودجه شما همخوانی داشته باشند. از آنجایی که IS همیشه جایگزینی جالب برای سری 3 بوده بنابراین ما تصمیم گرفتهایم گزینههای آلمانی مشهور را از این لیست حذف کنیم.
- لکسس IS F مدل 2008 تا 2014
حدود 15 سال پیش بود که لکسس به فکر رقابت با ب ام و M3 افتاد که حاصل این کار نسخه جدید و اسپورتی از IS با پسوند F بود. این خودرو راه را برای تولید نسخههای پرفورمنس دیگری همچون RC F و GS F باز کرد. IS F با پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری تنفس طبیعی 416 اسب بخاری عرضه شد. اگرچه این خودرو سنگینتر و کندتر از E90 M3 بود اما با گذشت زمان ثابت شد که لکسس خودرو قابلاعتمادی بوده و بنابراین گزینهای عالی برای خرید مدلی کارکرده است.
قیمت IS F کارکرده از زیر 20 هزار دلار تا حدود 30 هزار دلار میرسد. این مدلها گارانتی ندارند اما از نظر قابلیت اعتماد کاملاً مناسب هستند. البته همانند اکثر خودروهای پرفورمنس، لاستیکها و ترمزهای IS F قیمت بالایی دارند.
- جنسیس G70 مدل 2019 تا 2020
از جهات زیادی جنسیس G70 همان نقش IS نسل اول را برای کرهایها ایفا کرده است. این خودرو با دینامیک سواری عالی، استایل زیبا و قیمتی رقابتی معرفی شد. در بازار کارکردهها شما میتوانید این خودرو را با پیشرانه 4 سیلندر توربوی 252 اسبی و قیمت بالای 20 هزار دلار پیدا کنید. نمونههای 6 سیلندر توئین توربوی 365 اسبی گرانتر بوده اما میتوان با مبلغ حدود 35 هزار دلار آنها را پیدا کرد.
- اینفینیتی Q50 مدل 2014 تا 2020
IS شاید سربازی باشد که اولین شلیک ژاپنیها به سمت ب ام و سری 3 باشد اما اینفینیتی G37 خودرویی است که واقعاً جنگ را شروع نمود. مدل بعدی Q50 هرگز همان شهرت پدر خود را به دست نیاورد اما هنوز هم گزینه کارکرده خوبی محسوب میشود. نمونههای اولیه این خودرو دارای پیشرانه 6 سیلندر 3.7 لیتری بوده و قیمت حدود 10 هزار دلاری دارند. حتی قویترین نسخه یعنی 3.0t رد اسپورت 400 که به نیروگاه 6 سیلندر توئین توربوی 400 اسبی مجهز است قیمتی حدود 20 هزار دلاری دارد.
- آلفارومئو جیولیا مدل 2017 تا 2020
مدتهای زیادی از زمان دسترسی آمریکاییها به یک سدان لوکس ایتالیایی با قیمتی مناسب گذشته بود. با بازگشت آلفارومئو جیولیا سرانجام یک جایگزین هیجانانگیز برای سری 3، A4 و C کلاس پیدا شده است. این خودرو بیشک زیباترین چهره و بهترین سواری در کلاس خود را داشته و مدل پایه 4 سیلندر 280 لیتری آن قویتر از اکثر رقبا از جمله IS میباشد.
اگر جیولیا استاندارد کافی است پس میتوانید با حدود 25 هزار دلار آن را بخرید اما اگر میخواهید مدلهای کوادروفولیو را به دست آورید باید حدود 45 هزار دلار را برای آن کنار بگذارید.
- کیا استینگر مدل 2018 تا 2020
لکسس میخواست به عنوان یک جایگزین لوکس واقعی برای رقبای تثبیت شده آلمانی به نظر آید و بخش لوکس تویوتا نباشد. کیا هم به دنبال زدودن تصویر قدیمی از خود به عنوان سازنده خودروهای ارزانقیمت بوده و محصولات سطح بالایی همچون استینگر را تولید کرده است. این خودرو همان تجربه خودروهای لوکس را با قیمتی ارزانتر ارائه میکند.
نیروبخش این خودرو همان پیشرانه جنسیس G70 است اما فاصله بین محوری بیشتر، سواری نرمتر و فضای کابین بیشتری دارد. مدلهای 4 سیلندر قیمتی کمتر از 20 هزار دلار دارند اما برای مدلهای GT با پیشرانه 6 سیلندر باید حدود 25 هزار دلار کنار بگذارید.
- کادیلاک ATS و ATS-V مدل 2013 تا 2019
برای مدتی کوتاه کادیلاک با نسخههای استاندارد ATS به جنگ مستقیم ب ام و سری 3 رفته بود. این خودرو از پیشرانههای 4 سیلندر 2.5 لیتری 202 اسبی، 2 لیتری توربوی 272 اسبی و 3.6 لیتری 335 اسب بخاری استفاده کرده است. قیمت مدلهای کارکرده از زیر 10 هزار دلار شروع میشود اما اگر خواهان نسخه پرفورمنس ATS-V با پیشرانه 6 سیلندر توئین توربوی 464 اسبی باشید باید حدود 30 هزار دلار را در نظر بگیرید.
- ولوو S60 پولستار مدل 2016 تا 2018
زمانی که درباره سدان های لوکس و اسپورت صحبت میکنیم بسیاری از افراد ولوو و نسخه پرفورمنس آن یعنی پولستار را فراموش میکنند. برای بازه زمانی کوتاه این برند نسخه اسپورت S60 با پسوند پولستار را تولید کرده است. پیشرانه 6 سیلندر توربوی این خودرو قدرت 346 اسبی داشته اما در ادامه پیشرانه 4 سیلندر توئین شارژر 362 اسبی روی آن نصب شده است. مدلهای کارکرده این خودرو قیمتی حدود 25 هزار دلار دارند.