نمایش لکسوس LFR در گودوود با صدایی روحنواز!
سوپراسپرت مسابقهای GT3 با حضور در فستیوال گودوود همه را غافلگیر کرد اما موضوع جذابتر اینکه یک پروتوتایپ دیگر که گمان میرود نسخهٔ جادهای باشد هم در این جشنواره حاضر شده است. لکسوس LFR پیشتر در پیست فوجی ژاپن، پیست اسپا در بلژیک و نوربرگرینگ در آلمان و اخیراً در نزدیکی پایکس پیک در آمریکا دیده شده بود، جایی که با نسل قبلی مرسدس AMG GT مقایسه میشد. حالا این خودرو به بریتانیا آمده و ممکن است تا پایان جشنواره گودوود در روز یکشنبه شاهد نمایش بیشتری از آن باشیم.
تمایز نسخه خیابانی از نسخه مخصوص پیست آسان است، زیرا دومی با آیرودینامیک بسیار تهاجمیتر ازجمله بال عقب عظیم، طراحی شده است. صدای این خودروها فوقالعاده است و شایعات درباره موتور قدرتمند V8 زیر کاپوت بلند این سوپرکار را تقویت میکند. بخش عمده این صدای دلانگیز از نسخه مسابقهای میآید زیرا نسخه خیابانی به دلیل مقررات آلایندگی و سروصدا، صدای آرامتری دارد. خودروی مسابقهای همچنین از سیستم خنککننده تهاجمیتر برخوردار است و به نظر میرسد عرض بیشتری داشته باشد. تغییرات دیگر شامل پنجرههای جانبی سبک بهجای شیشههای سنتی، اگزوزهای جانبی و برفپاککن بزرگ جلویی است که بهصورت عمودی در مرکز شیشه جلو قرار گرفته است.
نسخه خیابانی قرار نیست جانشین مستقیم LFA افسانهای با موتور V10 باشد بلکه انتظار میرود جایگزینی برای RC F باشد، اما به شکلی بهمراتب خاصتر و جذابتر. تویوتا حدود سه سال و نیم است که این سوپرکار و نسخه مسابقهای آن را معرفی کرده است. در ژانویه 2022، این شرکت با رونمایی از کانسپت GR GT3 در نمایشگاه خودروی توکیو همه را شگفتزده کرد. اگرچه خودرو نمایشگاهی لوگوی تویوتا داشت، اما طبق گزارشها، نسخه خیابانی با لوگوی لکسوس عرضه خواهد شد. تویوتا و لکسوس هنوز جزئیات زیادی درباره این خودروها فاش نکردهاند اما گزارشها حاکی از آن است که پیشرانهٔ V8 این خودرو مجهز به دو توربوشارژر و احتمالاً سیستم هیبریدی خواهد بود.
در گودوود همچنین نمایی اجمالی از کابین این سوپرکار جدید تویوتا هم ارائه شده است که فضایی قرمزرنگ با دو صندلی کربنی اسپرت و کنسول مرکزی پهنی در بین آنها را نشان میدهد. روی داشبورد دورنگ خودرو یک نمایشگر لمسی با اندازۀ مناسب دیده میشود و آینۀ دید عقب هم از نوع دیجیتالی است. دریچههای تهویۀ ششضلعی در طرفین و شیفتر کوچک گیربکس اتوماتیک هم از دیگر ویژگیهای داخلی LFR هستند.
انتظار میرود تویوتا سال آینده خودروی GR GT3 را راهی مسابقات اروپایی کند که این یعنی انتظار برای دیدن سوپرکار جدید ژاپنیها به پایان رسیده است. همچنین ازآنجاییکه کابین نسخۀ جادهای هم تکمیل و آمادۀ تولید به نظر میرسد، احتمالاً باید منتظر رونمایی آن تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده باشیم.
پخش از رسانه
نظرات
©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.