نسل جدید لکسس LFA با پیشرانهٔ V8 هیبریدی سال 2025 خواهد آمد
یک مجلهٔ ژاپنی ادعا میکند که سوپرکار افسانهای لکسس LFA در سال 2025 با قدرتی نزدیک به هزار اسب بخار بازخواهد گشت. مجلهٔ ژاپنی Best Car گزارش کرده است که یک LFA کاملاً جدید برای عرضه در سال 2025 در دست توسعه است اما بجای پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی قبلی، از قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی استفاده خواهد کرد. این قوای محرکه ممکن است از پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی جدید لکسس که گفته میشود برای کوپهٔ پرفورمنس LC F در نظر گرفته شده به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده باشد.
مجموع خروجی این سیستم میتواند به حداکثر 950 اسب بخار برسد که کل این نیروی عظیم به چرخهای عقب ارسال خواهد شد. این نیرو افزایش بسیار چشمگیری نسبت به 560 اسب بخار قدرتی خواهد داشت که توسط موتور 4.8 لیتری V10 تنفس طبیعی نسل قبلی تولید میشد. مجلهٔ ژاپنی هیچ عددی در مورد پرفورمنس LFA جدید اعلام نکرده اما ازآنجاییکه در این سوپرکار جدید از سامانهٔ چهارچرخ محرک خبری نخواهد بود، احتمالاً باید انتظار شتاب صفر تا صدی بالای 2.5 ثانیه را داشته باشیم.
به ادعای بست کار، نسل جدید LFA به لطف برخورداری از بدنهای فیبر کربنی، وزن سبکی خواهد داشت هرچند که هنوز وزن دقیق آن مشخص نیست. فعلاً هیچ جزئیات دیگری در مورد این سوپرکار جدید در دست نیست اما ازآنجاییکه LFA جدید پرچمدار لکسس و همینطور ویترین تواناییهای الکتریکیسازی آن خواهد بود، باید انتظار پیشرفتهای فنی زیادی را در قوای محرکه، شاسی و تعلیق آن داشته باشیم. ازآنجاییکه مقامات لکسس قبلاً اعلام کرده بودند هیچ برنامهای برای نسل دوم LFA وجود ندارد، اگر این گزارش صحت داشته باشد یعنی برنامههای برند لوکس تویوتا تغییر کرده است.
اما در حالی حرف از نسل جدید LFA شده که نسل قبلی این سوپرکار ژاپنی از لحاظ فروش هرگز موفق نبود و بااینکه بین سالهای 2011 تا 2013 تنها 500 دستگاه از آن تولید شد، در سال 2020 همچنان نمونههای صفرکیلومتر آن در نمایندگیهای لکسس در ایالاتمتحده پیدا میشد. بااینوجود، به گزارش بست کار نسل جدید LFA در سال 2025 به بازار خواهد آمد یعنی همان سالی که لکسس قصد دارد برای تمام مدلهای خود نسخههای هیبریدی، پلاگینهیبریدی و یا تمام الکتریکی ارائه کند.