جلوپنجره دوکیشکل و بحث برانگیز لکسوس 10 ساله شد!
یک سال بعد لکسوس سدان اجرایی GS را معرفی کرد که وامداری زیادی به کانسپت معرفی شده در نمایشگاه نیویورک نشان میداد. اینجا محل تولد واقعی جلوپنجره دوقطبی لکسوس بود. از آن زمان تاکنون لکسوس به استفاده از این قطعه در محصولات متنوع خود با الگوها، ابعاد و طرحهای گوناگون ادامه داده است. کیوتاکه ایسه به عنوان یکی از مدیران ارشد لکسوس میگوید:
شما باید بتوانید یک خودرو را فورا به عنوان یک لکسوس تشخیص دهید... برای مثال، تشخیص بصری فوری دلیل طراحی جلوپنجره دوکیشکل ماست. شاید این قطعه در نگاه اول پرخاشگر به نظر برسد، چیزی که عمدی در نظر گرفته شده، اما درعینحال برجستگی را با ظرافت و زیبایی همراه میکند.
لکسوس سپس از این جلوپنجره در چندین پروژه خود که البته خودرو هم نبودند استفاده کرد. یکی از اولین نمونه فضاپیمای اسکای جت آیندهنگرانه بود. این نوع طراحی همچنین برخی جوایز را به خود اختصاص داد. لکسوس از وجود نظرات مختلف و دوقطبی درباره طراحی جلوپنجره محصولات خود آگاه بود اما روی آن پافشاری کرد و به تکاملش ادامه داد. این خودروساز قبلاً از شکل دوکی در طراحی کلی محصولاتش نیز استفاده کرده و آن را بدنه دوکی مینامد. چنین چیزی را در کراس اوور جدید RX دیدهایم.
همین نوع طراحی بعداً در لکسوس RZ 450e نیز به عنوان اولین محصول الکتریکی این برند بکار رفت. بدون نیاز به خنک کاری وسیع، طراحان لکسوس توانستهاند شکل دوکی را در کل بدنه بکار گیرند. نظر شما درباره این ویژگی طراحی محصولات لکسوس چیست؟ آیا جلوپنجرههای بزرگ و جنجالی همانند آنچه در محصولات اخیر بی ام و یا لکسوس دیدهایم میتوانند نظرات را به خود جلب کنند؟