جانشین برقی لکسوس LFA به گیربکس دستی مجهز خواهد بود

سه‌شنبه 15 آذر 1401 - 04:30
مطالعه 2 دقیقه
Lexus-1
شایعات درست بودند. لکسس در حال توسعهٔ گیربکس دستی برای خودروهای الکتریکی بوده و قرار است این تکنولوژی در نسخهٔ تولیدی کانسپت Electrified Sport...
تبلیغات

شایعات درست بودند. لکسس در حال توسعهٔ گیربکس دستی برای خودروهای الکتریکی بوده و قرار است این تکنولوژی در نسخهٔ تولیدی کانسپت Electrified Sport ارائه شود یعنی خودرویی که جانشین معنوی LFA خواهد بود. لکسس هم‌اکنون پروتوتایپ این سیستم را در یک UX300e ارائه کرده است. این کراس‌اوور برقی دقیقاً مثل یک خودروی دستی معمولی به پدال کلاچ، دسته‌دنده و حتی دورسنج موتور مجهز است. این سیستم که با استفاده از نرم‌افزار کار می‌کند، می‌تواند تجربهٔ رانندگی با خودروهای مختلفی را ارائه کند. همچنین راننده نیز می‌تواند تنظیمات که دوست دارد را انتخاب کند.

شایعهٔ استفاده از گیربکس دستی در خودروی اسپرت الکتریکی لکسس در آگوست امسال منتشر شد. طبق این گزارشات، پروتوتایپ این تکنولوژی قدرت موتورهای الکتریکی را محدود می‌کند و تعویض دنده می‌تواند این محدودیت را برداشته و قدرت بیشتری را آزاد کند؛ اما غیر از گیربکس دستی، لکسس برای جانشین برقی LFA تکنولوژی دیگری را هم در دست توسعه دارد. این سیستم فرمان با سیم خواهد بود که اتصال مکانیکی بین غربیلک فرمان و چرخ‌های جلو را حذف می‌کند. به گفتهٔ برند لوکس تویوتا، این سیستم چابکی خودرو در سرعت‌های پایین را بهبود می‌بخشد. کراس‌اوور الکتریکی RZ450e اولین خودرویی است که از این تکنولوژی استفاده خواهد کرد.

سیستم ترمز با سیم و سامانهٔ چهارچرخ محرک Direct4 نیز از دیگر تکنولوژی‌های سوپرکار الکتریکی لکسس خواهند بود. هنوز از مشخصات قوای محرکهٔ این خودرو خبر نداریم ولی انتظار می‌رود حداقل به دو موتور الکتریکی مجهز باشد. این شرکت برای سوپرکار خود شتاب صفرتاصد حدود 2 ثانیه را پیش‌بینی کرده است. هنوز در مورد باطری‌های خودرو هم هیچ اطلاعاتی ارائه نشده اما سازندهٔ ژاپنی بردی بیش از 700 کیلومتر را هدف قرار داده است. لکسس هنوز اعلام نکرده است که کانسپت نزدیک به تولید Electrified Sport چه زمانی به بازار خواهد آمد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.