تجربه رانندگی با لکسوس LX600 مدل 2023؛ نیازی به V8 نیست!
شاسیبلند جدید لکسوس LX600 با پیشرانه 6 سیلندر توئین توربوی قدرتمندی که 409 اسب بخار خروجی دارد عرضه میشود و حتی قویتر از نیروگاه 8 سیلندر قدیمی ظاهر شده است. چندی پیش فرصتی دست داد تا پشت فرمان این قدبلند ژاپنی بنشینیم تا ببینیم لکسوس چه حرفهایی برای گفتن دارد. همراه ما باشید.
نسل قبلی لکسوس LX به نوعی یک دایناسور بود. ژاپنیها میگفتند همین سن بالا بخشی از جذابیتهای آن محسوب میشد اما از نظر ما تجربه رانندگی نه چندان خوب و پیشرانه 8 سیلندر قدیمی باعث شده بودند LX یکی از ضعیف ترین خودروها بین رقبای مدرن و بهتر باشد؛ اما نهایتاً این لوکس ساز از نسل پیشین LX دست کشید و محصولی جدید را که از زیرساختی مشترک با تویوتا توندرا سود میبرد تولید کرد.
شاسیبلند بدنه روی فریم لکسوس بسیار جذابتر از قبل بوده و مهمتر اینکه دلتان برای پیشرانه 8 سیلندر قدیمی تنگ نخواهد شد. پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربوی جدید این خودرو که از توندرا قرض گرفته شده یکی از گزینههای موردعلاقه ما در بازار امروز است. این نیروگاه آهنین گشتاور خود را به خوبی ارائه کرده و آسایش مورد انتظار از یک خودروی لوکس را برای راننده فراهم میکند. پیشرانه جدید تویوتا جایگزین نمونه 8 سیلندر 5.7 لیتری تنفس طبیعی قبلی شده است و قدرت و گشتاور آن به 409 اسب بخار و 650 نیوتون متر میرسد که بهبود 26 اسب بخاری و 103 نیوتون متری را نسبت به پیشرانه قبلی نشان میدهد.
نکته مهم اینکه علیرغم رشد ابعاد لکسوس LX600 جدید، نشانی از کم توانی در این خودرو دیده نمیشود و نیازی نیست که پای خود را تا ته روی پدال گاز فشار دهید تا سرعت بگیرید. دو توربوی بکار رفته در این پیشرانه سریعاً دور گرفته و باعث میشوند LX به راحتی از سایر خودروها سبقت بگیرد. گیربکس 10 سرعته اتوماتیک نیز جدید بوده و تعویضهای نرم و سریعی دارد. پشت فرمان هم پدال شیفترهایی وجود دارد که البته نیازی به استفاده از آنها در اکثر موارد نخواهد بود. گیربکس حتی در شتاب گیریهای سنگین نیز معکوسهای خوبی داشته و هرگز گیج عمل نمیکند.
لکسوس LX600 جدید با شش حالت رانندگی شامل اکو، کامفورت، نرمال، اسپرت، اسپرت S پلاس و شخصی سازی شده عرضه میشود که هریک باعث ایجاد کاراکتر سواری منحصربهفردی میشوند. حالتهای اکو و کامفورت مناسب ترددهای طولانیمدت در بزرگراهها هستند و باعث نرمی پدال گاز میشوند درحالیکه حالتهای اسپرت و اسپرت S پلاس باعث تیزتر شدن پاسخ پدال گاز خواهند شد تا راننده سواری هیجانانگیزتری داشته باشد. البته به یاد داشته باشید که ما با یک شاسیبلند بزرگ و لوکس طرف هستیم نه خودرویی اسپرت!
لکسوس LX600 با این پیشرانه جدید سرانجام به رقیبی پرقدرت و مدعی در کلاس خود تبدیل شده و پوست دایناسور را کنار انداخته تا در قامت یک آفرودر مدرن عرضاندام کند. قیمت این خودرو از 88,245 دلار شروع میشود که شامل 1345 دلار هزینههای تحویل نیز هست. درصورتیکه پکیج F اسپرت و برخی آپشن های دیگر سفارش داده شوند قیمت این خودرو به راحتی از 100 هزار دلار عبور خواهد کرد.
آیا لکسوس LX600 خودرویی سه ردیفه است؟
بله این خودرو بهصورت استاندارد با سه ردیف صندلی عرضه میشود.
لکسوس GX بزرگتر است یا LX؟
لکسوس LX بزرگتر از GX بوده و از سه ردیف صندلی سود میبرد درحالیکه GX فقط دو ردیف صندلی استاندارد دارد.
آیا لکسوس LX همان تویوتا لندکروزر است؟
زیرساخت هر دو خودرو مشابه یکدیگر بوده اما ضرورتاً خودرویی یکسان نیستند. LX یک شاسیبلند لوکس و بدنه روی فریم با توانایی آفرود بوده درحالیکه تویوتا لندکروزر کمی خشنتر عمل میکند و برای تردد در مسیرهای صعبالعبور ساخته شده است.
مشخصات لکسوس LX600 با پکیج F اسپرت | |
پیشرانه | 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربو |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | 409/650 |
گیربکس | 10 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک |
صفر تا 96 کیلومتر در ساعت (ثانیه) | 6.9 |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | 13.8/10.7/12.3 |
وزن (کیلوگرم) | 2630 |
حداکثر ظرفیت یدک کشی (کیلوگرم) | 3629 |