لکسوس ES200 وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل 2025 در ایران
شرکت آذریوردسال از طریق سامانه جانبازان، پیشفروش لکسوس ES200 مدل 2025 را انجام میدهد. این محصول، یکی از لوکسترین خودروهای وارداتی طی سالهای اخیر خواهد بود.
مردم ایران در اواسط دههی 80 خورشیدی از نزدیک با خودروهای لکسوس آشنا شدند. شاسیبلند RX و چند نمونه سدان شامل ES در سال 2008 به بازار ایران رسیدند و خیلی زود ارزش خود را با کیفیت فنی ثابت کردند. مفهوم خودروی لوکس ژاپنی که امکان رقابت با محصولات مرسدس بنز و بیامو را داشته باشد، با ورود ES در کشورمان نشان داده شد. حالا پس از سالها توقف واردات، نسل جدید لکسوس ES از طریق سامانه جانبازان به بازار ایران خواهد رسید.
لکسوس زیرمجموعهای از شرکت خودروسازی تویوتا است که بعد از اینفینیتی نیسان و آکورا هوندا تاسیس شد. این برند به نوعی سازندهی خودروهای لوکس برای بزرگترین خودروساز ژاپن محسوب میشود. دفتر مرکزی شرکت لکسوس در شهر ناگویا ژاپن واقع است؛ اما این برند در شهرهای بروکسل بلژیک و تورانس کالیفرنیا در آمریکا نیز، مراکز مهندسی –مدیریتی دارد. کارخانههای لکسوس در ژاپن، امریکا و کانادا و هند فعال هستند. تاریخ رسمی تاسیس برند لکسوس را میتوان سال ۱۹۸۹ نامید. این برند توسط مدیر وقت تویوتا ایجی تویودا (Eiji Toyoda) تاسیس شد. البته تا سال ۲۰۰۵، برند لکسوس بهصورت مستقل در ژاپن فروخته نشد و محصولات تولیدی آن در وطن با همان نام تویوتا وجود داشتند.
پس از استقبال بسیار خوب مشتریان امریکایی از LS، مدیران لکسوس تصمیم به تولید ES گرفتند تا براساس کمری، سدان اندازه متوسط خانوادگی و لوکس تولید کنند. اولین ES سال 1990 تولید شد و خیلی زود با نسل دوم جایگزین شد. در ایران، نسل پنجم کمری به دست خریداران رسید و از سال 2013 تا زمان ممنوعیت واردات خودرو، نسل دوم لکسوس ES برای بازار کشورمان وجود داشت.
از سال 2019 تا کنون ES نسل هفتم درحال تولید است. تنها خودروهای لکسوس که خارج از ژاپن مونتاژ میشوند، RX و NX و TX و ES هستند. تنها محصول خط تولید لکسوس در هند نیز، ES است. با این شرایط، میتوان اطمینان داشت ES200 وارداتی آذریوردسال، مونتاژ هند باشد و از این طریق به ایران برسد.
طراحی ظاهری و نمای بیرونی لکسوس ES200 2025 وارداتی
سبک طراحی خودروهای لکسوس در سالهای اخیر، تفاوتی محسوس با مدلهای قدیمی، خصوصا نسخههای موجود در ایران دارد. این شرایط برای ES200 جدید دیده میشود و بهراحتی بیننده را جذب میکند.
جلوپنجرهی بزرگ و ذوزنقهای در کنار چراغهای باریک با گوشههای تیز، مهمترین المانها در نمای اصلی ES200 هستند. خطوط عمودی و مورب، حالت مشبک در جلوپنجره را نشان میدهند. چیدمان چراغها به شکل تیغههای شمشیر، سبک طراحی ژاپنی را در ES تقویت میکنند. حجمدهی بدنه در سپر و کاپوت جلو نیز، هماهنگی بسیار خوبی دارد.
در نمای جانبی، خطوط عمیق و پیچیده دیده نمیشوند تا حالتی ساده و یکنواخت فراهم شود. لکسوس ES200 در غالب کشورها با رینگ 17 اینچ ارایه شده است و احتمالا همراه تایرهای 225 میلیمتر وارد ایران میشود. ادوات کروم برق در قاب پنجرههای این خودرو وجود دارند و طراحی خاص آینه بغل، تفاوت لکسوس ES با تویوتا کمری را بیشتر میکنند.
فرم چراغها در نمای پشت، حس اسپرت و ژاپنی برای ES را تقویت میکند. حجمدهی بدنه برای سپر عقب و درپوش صندوق، پیچیده است و مثل نمای روبرو، مواج دیده میشود. این خودرو فاقد حفرههای مخصوص اگزوز است و تقریبا در همهجا از ادوات فلزی همرنگ بدنه استفاده میکند. تزئینات سیاه پلاستیکی، در نوار بین چراغها و حاشیهی سپر با ضخامت کم، وجود دارند؛ اما تاثیر منفی بر ارزش اقتصادی خود نمیگذارند.
لکسوس ES با طول 4,960 و عرض 1,865 و ارتفاع 1,445 و فاصله محوری 2,870 میلیمتر، کمی بزرگتر از تویوتا کمری 2025 است.
طراحی داخلی و نمای کابین لکسوس ES200 وارداتی
نمایشگر بزرگ روی داشبورد و حجم زیاد چرم استفاده شده در فرمان و قسمتهای مختلف کابین، سرنشینان لکسوس ES را تحت تاثیر قرار میدهد. این شرایط، با توجه به تفاوت قیمت ES با رقبای لوکس اروپایی، ارزش خرید محصول ساخت لکسوس را ثابت میکند.
تقریبا سراسر داشبورد از بالا تا پایین، چرم همرنگ با تودری دارد که در بعضی مدلها هماهنگ صندلیها است. لکسوس ES200 از پنل دیجیتال پشت فرمان استفاده میکند و فرم سنتی با المانهای اسپرت ارایه میدهد. دکمهها نیز نسبت به خودروهای مدرن امروزی، پرتعداد هستند.
نکتهی عحیب برای لکسوس ES، دستهدندهی سنتی و اهرمی مکانیکی است که امروزه برای غالب مدلهای لوکس دنیا، با نمونهی الکترونیکی جایگزین شده است. صفحه لمسی در کنسول میان صندلیها و ساعت عقربهای کنار نمایشگر 12 اینچ روی داشبورد، تجهیزات خاص لکسوس ES هستند.
راحتی صندلیها با طراحی عالی و چرم باکیفیت، سفرهای طولانی مدت را برای 4 سرنشین بلند قد در لکسوس ES بهبود میدهد. این خودرو 454 لیتر فضای صندوق دارد که باتوجه به ابعاد بدنه، فراتر از انتظار نیست.
پیشرانه و تجهیزات فنی لکسوس ES200 وارداتی
ضعیفترین نمونه از لکسوس ES در بازار جهانی، موتور 2 لیتر 4 سیلندر تنفس طبیعی با قدرت 165 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتنمتر است. این مدل از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و CVT استفاده میکند و مشخص نیست با کدام نمونه وارد ایران شود. لکسوس ES200 در زمان 10 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت 8 لیتر در صد کیلومتر دارد.
دیگر مدلهای لکسوس ES شامل نسخهی هیبرید با جعبهدندهی 8 سرعتهی خود کار و CVT در کشورهای مختلف عرضه شدهاند. همچنین سیستم چهار چرخ محرک نیز در بعضی نمونهها ارایه میشود.
جدول مشخصات لکسوس ES200 وارداتی
مشخصات | اطلاعات |
---|---|
طول، عرض، ارتفاع | 4,960 × 1,865 × 1,445 میلیمتر |
فاصله محوری | 2,870 میلیمتر |
نوع موتور | 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی |
قدرت موتور | 165 اسب بخار |
گشتاور | 200 نیوتنمتر |
گیربکس | 6 سرعته اتوماتیک / CVT |
شتاب 0 تا 100 | 10 ثانیه |
مصرف سوخت | 8 لیتر در صد کیلومتر |
ابعاد رینگ | 17 اینچ |
سایز تایر | 225 میلیمتر |
ظرفیت صندوق عقب | 454 لیتر |
ویژگیهای داخلی | نمایشگر 12 اینچی، چرم فراوان، ساعت عقربهای |
ویژگیهای ظاهری | جلوپنجره ذوزنقهای، چراغهای باریک، ادوات کروم |
کارخانه تولیدی | مونتاژ هند |
قیمت لکسوس ES200 2025 در بازار جهانی و هزینه خرید ایران
برای ES200 مونتاژ هند به عنوان ارزانترین مدل از سری محصولات ES آستانه قیمت 27 تا 30 هزار دلار وجود دارد. با این شرایط، خریدار ایرانی نیاز به بودجهی3/8 تا 4 میلیارد تومان برای ثبت نام خواهد داشت.