آزمایش سوپراسپرت جدید لکسوس LFR با پیشرانه V8 در نوربرگرینگ
لکسوس در حال کار روی یک سوپراسپرت جدید است که بهطور غیرمستقیم، جانشینی برای LFA افسانهای خواهد بود. در این خودرو که فعلاً بهطور غیررسمی با نام LFR شناخته میشود، پیشرانهٔ V10 قبلی با یک موتور V8 هیبریدی جایگزین خواهد شد. حال سوپرکار جدید ژاپنیها در حال آزمایش در نوربرگرینگ دیده شده است. با وجود کاهش تعداد سیلندرها، خوشبختانه LFR هنوز هم صدای جذابی دارد زیرا این خودرو اساساً نسخهای جادهای از خودروی مسابقهای GT3 آیندهٔ تویوتا محسوب میشود و با توجه به آن کاپوت کشیده، شبیه برداشتی ژاپنی از مرسدس SLS AMG به نظر میرسد.
زیر این کاپوت کشیده یک پیشرانهٔ V8 جدید قرار دارد که احتمالاً به دو توربوشارژر مجهز است. هرچند مطمئناً این موتور بهاندازهٔ نیروگاه 4.8 لیتری تنفس طبیعی LFA هیجانانگیز به نظر نمیرسد ولی در دورانی که هایپرکار جدید فراری F80 نیمی از سیلندرهای خود را از دست داده، وجود همین پیشرانهٔ V8 هم جای خوشحالی دارد. هرچند LFR در ظاهر کاملاً شبیه خودرویی مسابقهای به نظر میرسد ولی نمونههای آزمایشی به پلاک مجهز هستند و در حال آزمایش در جادههای عمومی دیده شدهاند که این یعنی قطعاً شاهد سوپراسپرتی جادهای خواهیم بود. در این آزمایشها ظاهراً لکسوس در حال ارزیابی بدنهٔ تولیدی سوپراسپرت جدید خود با بال عقب بزرگ و چهار سر اگزوز بوده است.
تویوتا اوایل سال 2022 پیشنمایش خودروی مسابقهای جدیدی را با معرفی کانسپتی بنام GR GT3 ارائه کرد و بعداً فهمیدیم نسخهٔ جادهای این خودرو با برند لکسوس عرضه خواهد شد. نام LFR نیز هرچند هنوز رسماً تأیید نشده ولی از سوی تویوتا به ثبت تجاری رسیده است و نسخهی مخصوص پیست این خودرو سال 2026 در مسابقات قهرمانی استقامت جهان (WEC) شرکت خواهد کرد. بنابراین، احتمالاً معرفی رسمی LFR سال آینده انجام خواهد شد.
هنوز مشخص نیست که لکسوس LFR جادهای قبل از نسخهٔ مسابقهای معرفی خواهد شد یا بعد از آن. هرچند همه LFR را با LFA مقایسه میکنند ولی احتمالاً این سوپراسپرت جدید خودرویی ارزانتر با تیراژ تولید بالا خواهد بود تا جایگزین RC F کوپه شود.