آیا سوپرکار جدید لکسوس حریف موستانگ GTD و کوروت ZR1 میشود؟
لکسوس در هفته اتومبیل مونتری ۲۰۲۵ چیزی استثنایی به نمایش گذاشت و از یک سوپراسپرت جدید رونمایی کرد. این نمونه مفهومی که لکسوس اسپرت کانسپت نامیده شده، یک پروتوتایپ برای پیشنمایش است که با فرمی پهن و کمارتفاع است، چشماندازی از نسل بعدی سوپرکار ژاپنیها را نشان میدهد. هرچند لکسوس در مورد پیشرانه، نام و ویژگیهای این خودرو سکوت کرده اما همه میدانیم که این کانسپت پیشنمایش مدل LFR است که بارها در حال آزمایش در دنیای واقعی دیده شده است.
از دور شاید این مدل شبیه یک خودروی الکتریکی به نظر برسد اما اینطور نیست. LFR سوپراسپرتی با پیشرانه بنزینی است و لکسوس اگزوز دوتایی را روی در صندوقعقب، درست زیر بال عقب قرار داده است. علاوه بر این، سوپرکار لکسوس یک نسخه تویوتا هم خواهد داشت که هردو بر پایه پلتفرم و قوای محرکه مشترکی ساخته میشوند که از خودروی مسابقهای GT3 آینده تویوتا گرفته میشود. اگر شایعات درباره لکسوس LFR درست باشد و با پیشرانه V8 توئین توربو عرضه شود، تویوتا ممکن است بخواهد برتری سوپراسپرتهای آمریکایی را به چالش بکشد و مستقیماً با فورد موستانگ GTD و شاید هم با شورلت کوروت C8 ZR1 رقابت کند.
هدف اصلی لکسوس اما فورد خواهد بود، چه از نظر قیمت و چه از نظر تواناییهای پیست چون موستانگ GTD هم نسخهای خیابانی از خودروی مسابقهای GT3 فورد است. رقابت با کوروت ZR1 اما دشوارتر است زیرا لکسوس باید بتواند حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت از پیشرانه سوپرکار خود استخراج کند و در غیر این صورت، رقابتش محدود به رویارویی مستقیم با فورد موستانگ GTD خواهد بود؛ بنابراین، اگر این اتفاق بیفتد و قرار باشد بین یک فورد ۳۲۷ هزار دلاری و یک لکسوس حدود ۳۰۰ هزار دلاری یکی را انتخاب کنید، کدام خواهد بود؟
پاسخ این سؤال بدیهی است چون ۹۹ درصد مردم برند لوکس را انتخاب میکنند تا مجبور نباشند در گردهماییها به همه توضیح دهند که چرا برای خرید یک موستانگ بیش از ۳۰۰ هزار دلار پرداخت کردهاند. علاوه بر این، لکسوس سالها است که از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان جزء برترین برندهای جهان بوده و این مهم است وقتی صحبت از سوپرکاری باشد که نمیتوانید در تعمیرگاه سر کوچه تعمیر کنید! نظر شما در این رابطه چیست؟ از بین لکسوس LFR، موستانگ GTD و کوروت ZR1 کدام را انتخاب میکنید؟