معرفی لکسوس IS مدل ۲۰۲۶ با طراحی جدید و حذف موتور V8

سه‌شنبه 18 شهریور 1404 - 20:00
مطالعه 4 دقیقه
لکسوس IS مدل 2026
لکسوس از IS مدل ۲۰۲۶ رونمایی کرد. این خودرو که سومین فیس‌لیفت نسل فعلی است، با کابینی مدرن و فناوری‌های جدید، به جنگ رقبای جوان‌تر می‌رود.
تبلیغات

لکسوس رسماً از مدل ۲۰۲۶ سدان IS رونمایی کرده است. برخلاف انتظارات برای معرفی یک نسل کاملاً جدید، این خودرو درواقع سومین فیس‌لیفت بزرگ برای پلتفرمی است که از سال ۲۰۱۳ در بازار حضور دارد. بااین‌حال، تغییرات اعمال شده در کابین، فناوری و بخش فنی آن‌قدر گسترده است که می‌تواند این سامورایی کهنه‌کار را در رقابت با سدان‌های اسپرت مدرن، همچنان زنده نگه دارد. ازآنجایی‌که این خودرو یک نسل جدید نیست، ابعاد آن بدون تغییر باقی‌مانده و تنها طول کلی خودرو به دلیل طراحی مجدد سپرها، ۱۰ میلی‌متر افزایش یافته است. بااین‌حال، لکسوس با حفظ این سدان کوچک در سبد محصولات عمدتاً شاسی‌بلند خود، به طرفداران خودروهای اسپرت و متنوع، امیدواری بخشیده است.

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تحول IS مدل ۲۰۲۶ را باید در داخل کابین جستجو کرد. لکسوس سرانجام با پد لمسی بدنام خود خداحافظی کرده و یک فضای داخلی کاملاً مدرن طراحی کرده است. حالا یک صفحه‌نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان و یک صفحه‌نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی برای سیستم سرگرمی به‌صورت استاندارد عرضه می‌شوند. ساعت آنالوگ حذف شده، دریچه‌های تهویه دایره‌ای جای خود را به نمونه‌های زاویه‌دار داده‌اند و کلیدهای فیزیکی برای کنترل گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها و یک دکمهٔ چرخان برای تنظیم صدا، جایگزین پد لمسی شده‌اند. از دیگر تغییرات داخلی می‌توان به اضافه شدن شارژر بی‌سیم، پورت‌های USB-C، طراحی جدید رودری‌ها و استفاده از فیبر بامبوی طبیعی در کنسول بالایی و اطراف دکمه استارت اشاره کرد. این تغییرات به‌خوبی توانسته‌اند سن بالای پلتفرم را در داخل کابین پنهان کنند.

لکسوس IS مدل 2026
لکسوس IS مدل 2026
لکسوس IS مدل 2026
لکسوس IS مدل 2026

در نمای بیرونی، تغییرات ظریف‌تر هستند. یک رنگ جدید به نام خاکستری نوترینو به لیست رنگ‌ها اضافه شده است. رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی جدید، کالیپرهای ترمز قرمز با لوگوی لکسوس و یک اسپویلر جدید در عقب، چهرهٔ IS را اسپرت‌تر از همیشه کرده‌اند؛ اما تغییرات مهم‌تری در زیر پوست این خودرو رخ داده است. لکسوس IS مدل ۲۰۲۶ به سیستم فرمان برقی جدیدی برای بهبود هندلینگ و سیستم تعلیق تطبیقی از نوع سلونوئید خطی برای افزایش راحتی سواری مجهز شده است. مجموعه فناوری‌های ایمنی و دستیار راننده نیز گسترش یافته و حالا شامل قابلیت رانندگی بدون دخالت دست در بزرگراه‌ها می‌شود.

متأسفانه، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، دیگر خبری از موتور ۵ لیتری تنفس طبیعی V8 در مدل IS500 نیست و لکسوس اعلام کرده که IS جدید تنها با دو پیشرانه عرضه خواهد شد که شامل مدل IS350 (با قابلیت انتخاب بین محرک عقب یا چهارچرخ محرک) و مدل هیبریدی IS300h (که فقط به‌صورت محرک عقب عرضه می‌شود) می‌شود. به نظر می‌رسد نسخه‌های ویژه‌ای مانند آلتیمیت ادیشن در آمریکا، آخرین وداع با این موتور پرقدرت و خاطره‌انگیز بوده‌اند. لکسوس اعلام کرده است که عرضهٔ IS فیس‌لیفت از اوایل سال آینده میلادی در بازارهای منتخب آغاز خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.