لکسوس برای توسعه نسل جدید خودروهای برقی، تسلا را معیار قرار می‌دهد!

دوشنبه 3 مهر 1402 - 04:30
مطالعه 3 دقیقه
2023-lexus-rz-450e (1)
تاکاشی واتانابه رئیس جهانی لکسوس مأموریت سختی در توسعه محصولات برقی این شرکت از سال 2026 به بعد خواهد داشت هرچند ژاپنی‌ها می‌خواهند با معیار قرار...
تبلیغات

تاکاشی واتانابه رئیس جهانی لکسوس مأموریت سختی در توسعه محصولات برقی این شرکت از سال 2026 به بعد خواهد داشت هرچند ژاپنی‌ها می‌خواهند با معیار قرار دادن تسلا محصولاتی قابل‌قبول تولید کنند.

در سال 2026 لکسوس شروع به تولید نسل بعدی خودروهای برقی خود خواهد کرد و پیش‌نمایش آن‌ها نیز ماه آینده با معرفی یک کانسپت در نمایشگاه حمل‌ونقل ژاپن انجام خواهد شد. نسل جدید محصولات بدون آلایندگی این خودروساز از پلتفرم ماژولار استفاده خواهند کرد. استفاده از این پلتفرم باعث تغییرات قابل‌توجه در روش‌های تولید می‌شود. واتانابه می‌گوید:

ما برای نمایش هویت لکسوس باید طراحی ظاهری را در اولویت قرار دهیم.

به همین منظور لکسوس به دنبال کاهش حداکثری هزینه‌ها خواهد بود تا بتواند با پیشتازان بازار یعنی تسلا و بی وای دی رقابت کند. صحبت از تسلا شد و باید گفت مدیر لکسوس از اذعان به اینکه ژاپنی‌ها درس‌های زیادی از این خودروساز آمریکایی یاد می‌گیرند ابایی ندارد. رئیس جهانی لکسوس می‌افزاید:

ما باید تا جایی که امکان دارد روش‌های تولید ساده و راحتی را پیاده کنیم. به همین خاطر بررسی اقدامات تسلا و درس گرفتن از آن‌ها اهمیت دارد. یکی از اولین اقدامات در این زمینه بازنگری در روش‌های تولید خواهد بود.

لکسوس از تکنیک‌های تولید جدیدی که توسط تویوتا توسعه می‌یابد استفاده خواهد کرد. این روش‌ها شامل حرکت خود خودروها در خطوط تولید و استفاده از روش‌های ریخته‌گری قابل‌توجه خواهد بود تا تعداد قطعات و در نهایت هزینه‌های تولید کاهش یابد. برند لوکس موردبحث همچنین به دنبال روش‌هایی برای تمایز محصولاتش در عصر محصولات برقی خواهد بود. بنا به گفته واتانابه، لکسوس باید منحصربه‌فرد باشد اما ابتدا باید مفهوم این عبارت را روشن کرد. او می‌گوید:

اگر ما فقط روی تولید تمرکز کنیم احتمالاً پیشرفت چندانی نخواهیم داشت. ما باید چیز بیشتری ارائه کنیم. پس از آنکه مشتری محصول ما را خرید، چه تجربه دیگری خواهد داشت؟

یکی از روش‌های بهبود تجربه مالکیت ایجاد تنوع در سبد محصولات است تا برای نیازهای هر کشور پاسخگو باشد. این موضوع قبلاً با محصولات بنزینی و هیبریدی شروع شده و باید منتظر ماند و دید در زمینه خودروهای برقی چه استراتژی‌ای اتخاذ خواهد شد. لکسوس قبلاً گفته بود در سال 2030 تعداد 1 میلیون خودروی برقی خواهد فروخت اما باید دانست در سال 2022 مجموع فروش محصولات بدون آلایندگی تویوتا و لکسوس تنها به 25 هزار دستگاه رسید. لکسوس تنها یک خودروی برقی در سبد محصولاتش در آمریکا دارد. شاسی‌بلند RZ تا آگوست امسال تنها به خانه 2068 آمریکایی راه یافته است. البته در سایر بازارها از جمله اروپا کراس اور جمع‌وجور و برقی UX 300e نیز عرضه می‌شود. در خاتمه باید گفت این شرکت تا سال 2035 به برندی تمام برقی تبدیل خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.