لکسس

معرفی کانسپت جدید لکسوس ROV؛ آفرودر هیدروژنی دو نفره

جدای از شاسی‌بلند LX لکسوس محصول آفرود خاصی ندارد. البته این برند ژاپنی در حال حاضر یک خودروی مفهومی کاربردی با قوای محرکه هیدروژنی را معرفی کرده است. کانسپت موردبحث با نام Recreational Off-Highway Vehicle یا به اختصار ROV شناخته می‌شود.

ROV از پیشرانه درون‌سوز ۱ لیتری که بجای بنزین هیدروژن می‌سوزاند سود برده است. لکسوس مدعی شده این طراحی باعث ایجاد صدای سنتی پیشرانه‌های درون‌سوز شده اما تقریباً خبری از آلایندگی نیست و میزان آلایندگی ناچیز تولیدی هم به خاطر سوزاندن روغن در زمان رانندگی است. یک تانک پرفشار نیز هیدروژن را در خود جای داده و انژکتوری ویژه نیز هیدروژن را وارد محفظه احتراق می‌کند.

لکسوس در بیانیه خبری خود اشاره‌ای به این موضوع نکرده اما تکنولوژی هیدروژن-درون سوز احتمالاً ماحصل تلاش‌های برند مادر یعنی تویوتا است. شایعاتی درباره ارائه نسخه تولیدی این پیشرانه تا سال ۲۰۲۵ به گوش رسیده اما هنوز چیزی به‌صورت رسمی تائید نشده است.

ROC عناصر طراحی لکسوس را با ظاهر سنتی یک آفرودر پهلوبه‌پهلو ترکیب کرده است. در بخش جلو شاهد جلوپنجره دوکی‌شکل مشابه محصولات لکسس بوده و چراغ‌ها نیز حالت L شکل دارند.

سیستم تعلیق خودرو در معرض دید بوده و حتی می‌توان نقاط اتصال سیستم تعلق پیچشی را نیز مشاهده کرد. چرخ ها نیز از بدنه بیرون زده‌اند و در تصاویر شیشه جلوی جداشدنی با برند لکسس هم قابل‌تشخیص است.

وقتی از پروفایل جانبی به ROV نگاه کنید بهترین زاویه از پانل‌های بدنه خیزدار و رنگ برنزی تیره را خواهید داشت. یک نوار نورانی LED هم به سقف متصل شده و رول کیجی ویژه نیز کار حفاظت از سرنشینان را انجام می‌دهد.

با نگاهی به بخش عقب هم می‌توانیم نمایی عالی از سیستم تعلیق را داشته باشیم. یک خروجی اگزوز هم از میانه بخش پشتی بیرون آماده است. چراغ‌های عقب نیز همانند نمونه‌های جلو حالت L شکل دارند.

داخل کابین این کانسپت شاهد پشت آمپرهایی هستیم که شامل سرعت شمار آنالوگ بزرگ و نمایشگر دیجیتالی است. غربیلک فرمان اسپورت ROV با چرم مصنوعی پوشانده شده و پشت آن نیز پدال شیفتر دیده می‌شود. داشبورد این کانسپت نیز پذیرای دکمه‌هایی برای نوار نورانی و لامپ کابین است. دسته‌دنده هم با حالت‌های ساده درایو، خلاص و دنده‌عقب کامل شده است. شایان ذکر است سرنشینان روی صندلی‌های اسپورت که پوشش چرم مصنوعی دارند خواهند نشست.

نشانی از علاقه لکسوس به تولید این خودروی مفهومی وجود ندارد و هدف از معرفی آن نیز نمایش پیشرانه هیدروژن-درون سوز بوده است. لکسوس تاکنون آفرودری با این شمایل نساخته است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. AMG GT R

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (974 ديدگاه)

    باز هم افتادیم تو دوران کانسپت سازی

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  2. میثم

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2472 ديدگاه)

    پیشرانه درونسوز هیدروژنی هم در نوع خودش خیلی جالبه

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  3. شاپور

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (118 ديدگاه)

    ای جانم شروع روزی خوب با لکسوس آفرود هیدروژنی، حیف که کانسپته

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  4. Sina10

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2268 ديدگاه)

    وقتی شرکتی یه کانسپت میزنه عمدتا بخاطر اینه که قراره طراحی ، یا تکنولوژی موجود یا اصلا خود اون خودرو به خط تولید راه پیدا کنه
    فکر میکنم در این مورد ، تکنولوژی هیدروژنی درونسوزش باشه
    تویوتا اگه واقعا برنامه ای داره باید عجله کنه

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. ماکسیمیلیان

      ۱۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (191 ديدگاه)

      سلام و درودِ ایزدِ بخشندهِ بخشایشگر بر شما!
      احسنت بر مطلعِ این اطلاعات!
      یا حق🌷

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  5. ماکسیمیلیان

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (191 ديدگاه)

    سلام و درود ایزدِ بخشنده بخشایشگر!
    خودروئیست چشم نواز ، با موتوری طبیعت نواز از برندی سلیقه نواز!
    در پناه حق ، یاعلی(سلام و درود ایزد دانا و توانا بر ایشان)🌷

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا