لکسوس

معرفی لکسوس IS500 کلایمکس ادیشن، نسخه ویژه برای خداحافظی با سدان V8

لکسوس با معرفی نسخهٔ ویژه‌ای از IS500 در ژاپن که در ۵۰۰ دستگاه ساخته می‌شود، به دوران سدان‌های V8 خود پایان خواهد داد.

سدان‌های پرفورمنس با موتور V8 در بازار امروز به‌ندرت یافت می‌شوند و به‌زودی کمیاب‌تر هم خواهند شد زیرا یکی دیگر از این خودروها هم به‌زودی کنار خواهد رفت. لکسوس برای خداحافظی با IS500، نسخهٔ ویژه‌ای بنام کلایمکس ادیشن را در ژاپن معرفی کرده است. ویژگی برجسته IS500 کلایمکس ادیشن، سیستم ترمز ارتقاءیافته آن است. دیسک‌های خنک شونده با قطر ۳۸۰ میلی‌متر، همراه با کالیپرهای شش پیستونه برمبو و لنت‌های ترمز با اصطکاک بالا، عملکردی برتر از ترمزهای استاندارد IS500 ارائه می‌دهند و این مدل را هم‌تراز با RC F کوپه قرار می‌دهند. علاوه بر این، کالیپرهای ترمز برمبو هم از پشت رینگ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی فورج‌کاری شده BBS با روکش مشکی مات خودنمایی می‌کنند. همین رینگ‌ها برای نسخهٔ ویژهٔ آلتیمیت ادیشن در آمریکا هم ارائه شده بود.

همچنین، رنگ جدید خاکستری نوترینو نیز به گزینه‌های رنگ بدنه اضافه شده است. در داخل کابین تودوزی چرمی ویژه‌ای با رنگ مشکی و قرمز شعله‌ور روی صندلی‌ها، دسته‌دنده و فرمان دیده می‌شود و همراه با طرحی ویژه برای ساعت آنالوگ، پلاک IS500 کلایمکس ادیشن روی کنسول مرکزی و گرافیک خوشامدگویی منحصربه‌فرد روی صفحه آمپر ۸ اینچی LCD جلب‌توجه می‌کند.

این نسخه ویژه هیچ تغییری در موتور ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی ایجاد نکرده و همچنان مثل نسخهٔ معمولی، ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل است و نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. لکسوس IS500 کلایمکس ادیشن در تنها ۵۰۰ دستگاه در ژاپن عرضه می‌شود و اولین نمونه‌ها از آگوست امسال با قیمت پایه ۹.۵ میلیون ین (۶۵,۴۰۰ دلار) در نمایندگی‌ها موجود خواهند بود. برای مقایسه، قیمت مدل استاندارد IS500 در همان بازار از ۸.۵ میلیون ین (۵۸,۵۰۰ دلار) شروع می‌شود درحالیکه در بازار آمریکا، نسخهٔ معمولی IS500 برای مدل ۲۰۲۵ با قیمت پایه ۶۰,۷۱۵ دلار به فروش می‌رسد.

سدان IS از سال ۱۹۹۹ در بازار حضور دارد و پس از نزدیک به دو دهه، در آستانه بازنشستگی است. نسل کنونی این خودرو در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، در سال ۲۰۱۷ فیس‌لیفت شد و در سال ۲۰۲۰ دوباره به‌روزرسانی شد اما به نظر می‌رسد پایان راه این مدل نزدیک است. اگرچه لکسوس اطلاعات زیادی درباره آینده ارائه نکرده اما شایعاتی وجود دارد که نسل بعدی IS ممکن است کاملاً الکتریکی باشد. البته، این موضوع به شرایط بازار بستگی دارد و با سلطهٔ کنونی خودروهای پلاگین‌هیبریدی، پیش‌بینی مسیر آینده لکسوس دشوار است. از زمان معرفی در سال ۱۹۹۹، لکسوس حدود ۱.۳ میلیون دستگاه IS را در ۴۰ کشور و منطقه در سراسر جهان فروخته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای
منبع
carscoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. ۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (6697 ديدگاه)

    بازی دادی منو با کارات
    ازت توقع نداشتم دیگه دوباره من

    موافقم 13
    مخالفم 2
  2. Foad

    ۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    خودمون کم غم داشتیم ؟!
    هی روزگار …

    موافقم 15
    مخالفم 1
  3. 2646.1

    ۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (82 ديدگاه)

    ” سدان‌های پرفورمنس با موتور V8 در بازار امروز به‌ندرت یافت می‌شوند و به‌زودی کمیاب‌تر هم خواهند شد زیرا یکی دیگر از این خودروها هم به‌زودی کنار خواهد رفت. ”

    به لطف عدم پیروی کمپانی های امریکایی Ford و Chevrolet از سیاست های احمقانه آلودگی هوای اروپا، موتورهای V8 نه تنها ماندگار خواهند بود، بلکه نسل های جدیدی از آنها ساخته خواهد شد.

    با توجه به جایگاه فعلی کادیلاک، MB و BMW مجبورند برای جلب نظر مشتریان موتورهای V8 را برگرداندند، به ویژه سری 63 مرسدس که در نبود موتورهای V8، رکود فروش فوق العاده ای را ثبت کرده است.

    در رابطه با خودروهای ژاپنی (آسیایی)، به نظر من ادعای نویسنده درست است.

    موافقم 8
    مخالفم 10
  4. R@min

    ۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (2301 ديدگاه)

    این V8 تویوتا تو پرفورمنس خیلی آندرریتده هر چند تو موتوراسپرت خیلی موفق بود.

    موافقم 11
  5. hosen

    ۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1035 ديدگاه)

    خداحافظ v8 تنفس طبیعی
    اساطیر یکی یکی دارن میرن

    موافقم 13
  6. حامد

    ۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    یه مشکل ربزی هست موتور 55لیتر یکم بعیده و 5.5 لیتر احتمالا
    ای کاش برای خداحافظی یه تغییری رو موتور می‌دادند و با یه قدرت بیشتر انجام می شد

  7. Siyavash

    ۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1207 ديدگاه)

    نن خودم عاشق این لکسوس هستم و شدیده مخالف خداحافظی این مدل و موتور ۸ سیلندرش هستم…ولی این چرا ماهی یک بار خدافظی میکنه با نسخه محدود…😕
    یا برو یا بمون..ما که دوس داریم بمونی

  8. bi Turbo

    ۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (228 ديدگاه)

    دلتنگت خواهیم شد…

  9. ! i M α η δ υ α R

    ۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (2636 ديدگاه)

    خداحافظی کردن های این 500 IS هم ، مثل خداحافظی کردن های ابی و شهرام شب پره و سیاوش قمیشی شده …

    هر 6 ماه ، یه چی چی ادیشن جدید …

    باز یه خداحافظی دیگه و باز 500 تا دیگه …

    الهی از تو مدد …

    این الان بار چهارم یا پنجمه داره خداحافظی میکنه …

    موافقم 10
    مخالفم 1
  10. kawaki

    ۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    در خریدش نباید درنگ کرد
    اما خب ته ایرانم …

    موافقم 5
    مخالفم 2
  11. علی Shelby

    ۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (816 ديدگاه)

    این ماشین آخرین سدان وی ۸ تنفس طبیعی هست

  12. AZ

    ۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    climax edition 😂😂
    اسم قحطی بود تویوتا جان؟

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. ashkanyp

      ۱ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (150 ديدگاه)

      فکر میکردم فقط خودم منحرفم 😂

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. AZ

        ۱ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (34 ديدگاه)

        حتی تو موتور1 هم با این اسم مشکل داشتن

        موافقم 3
        مخالفم 1
    2. ۱ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (6697 ديدگاه)

      تویوتا 🤤🤤🤤🤤🥰🥰🥰🥰

  13. JDM سابق

    ۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1035 ديدگاه)

    چند‌ روزه نتم ملیه اصن نمیتونم یکی دوتا سایت خارجی باز کنم

    1. AZ

      ۱ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      از برنامه V2ray استفاده کن و همچنین Mahsa NG
      این دومی مخصوصا بهتره.اون برنامه های قدیمی که دکمه می‌زدیم وصل میشد دیگه دوره ش سر اومد. الان که دارم کامنت میدم نت وای‌فای متصله اما همراه نه. حالا شاید منطقه شما طور دیگه ای باشه چون اینجا یه عده نت همراهشون وصله ولی سرعت کم

      1. JDM سابق

        ۱ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (1035 ديدگاه)

        داداش انواع قندشکن دارم
        نت کلا ملی برای من
        هیچی جز سایت های داخلی باز نمیکنه

      2. ۱ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (6697 ديدگاه)

        اون دومی که گفتی نرم افزار جاسوسیه پاکش کن سریع

  14. دوکاتی برابوس

    ۱ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (985 ديدگاه)

    پیشرانه این لکسوس از خانواده یو زد هست ؟ اسطوره ایه این پیشرانه برای خودش

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. دوکاتی برابوس

      ۱ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (985 ديدگاه)

      برای این پیشرانه میشه توربو و سوپرشارژر نصب کرد ؟ استروکر کیت داره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا