لکسس

نسل جدید لکسس LFA با پیشرانهٔ V8 هیبریدی سال ۲۰۲۵ خواهد آمد

یک مجلهٔ ژاپنی ادعا می‌کند که سوپرکار افسانه‌ای لکسس LFA در سال ۲۰۲۵ با قدرتی نزدیک به هزار اسب بخار بازخواهد گشت. مجلهٔ ژاپنی Best Car گزارش کرده است که یک LFA کاملاً جدید برای عرضه در سال ۲۰۲۵ در دست توسعه است اما بجای پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی قبلی، از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی استفاده خواهد کرد. این قوای محرکه ممکن است از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی جدید لکسس که گفته می‌شود برای کوپهٔ پرفورمنس LC F در نظر گرفته شده به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده باشد.

مجموع خروجی این سیستم می‌تواند به حداکثر ۹۵۰ اسب بخار برسد که کل این نیروی عظیم به چرخ‌های عقب ارسال خواهد شد. این نیرو افزایش بسیار چشمگیری نسبت به ۵۶۰ اسب بخار قدرتی خواهد داشت که توسط موتور ۴.۸ لیتری V10 تنفس طبیعی نسل قبلی تولید می‌شد. مجلهٔ ژاپنی هیچ عددی در مورد پرفورمنس LFA جدید اعلام نکرده اما ازآنجایی‌که در این سوپرکار جدید از سامانهٔ چهارچرخ محرک خبری نخواهد بود، احتمالاً باید انتظار شتاب صفر تا صدی بالای ۲.۵ ثانیه را داشته باشیم.

به ادعای بست کار، نسل جدید LFA به لطف برخورداری از بدنه‌ای فیبر کربنی، وزن سبکی خواهد داشت هرچند که هنوز وزن دقیق آن مشخص نیست. فعلاً هیچ جزئیات دیگری در مورد این سوپرکار جدید در دست نیست اما ازآنجایی‌که LFA جدید پرچم‌دار لکسس و همین‌طور ویترین توانایی‌های الکتریکی‌سازی آن خواهد بود، باید انتظار پیشرفت‌های فنی زیادی را در قوای محرکه، شاسی و تعلیق آن داشته باشیم. ازآنجایی‌که مقامات لکسس قبلاً اعلام کرده بودند هیچ برنامه‌ای برای نسل دوم LFA وجود ندارد، اگر این گزارش صحت داشته باشد یعنی برنامه‌های برند لوکس تویوتا تغییر کرده است.

اما در حالی حرف از نسل جدید LFA شده که نسل قبلی این سوپرکار ژاپنی از لحاظ فروش هرگز موفق نبود و بااینکه بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ تنها ۵۰۰ دستگاه از آن تولید شد، در سال ۲۰۲۰ همچنان نمونه‌های صفرکیلومتر آن در نمایندگی‌های لکسس در ایالات‌متحده پیدا می‌شد. بااین‌وجود، به گزارش بست کار نسل جدید LFA در سال ۲۰۲۵ به بازار خواهد آمد یعنی همان سالی که لکسس قصد دارد برای تمام مدل‌های خود نسخه‌های هیبریدی، پلاگین‌هیبریدی و یا تمام الکتریکی ارائه کند.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    احتمالا آخرین نسل با موتور درون‌سوز خواهد بود
    اونایی که می‌تونن بخرن باید تا می‌تونن ازش لذت ببرن چون به احتمال زیاد بعدش تعریف لذت تغییر می‌کنه

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۱
    1. Reza Waffen SS

      ۲۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3212 ديدگاه)

      یکی از بهترین خبر هایی که این ماه شنیدم

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
  2. Alireza

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (556 ديدگاه)

    Lfa تویین توربو، شوخیشم قشنگ نیست

    موافقم ۷
    مخالفم ۴
    1. محمد

      ۲۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (755 ديدگاه)

      کلا تکرار یه محصول شکست خورده از طرف تویوتا شوخیش زشته.
      امکان نسل دومش وجود نداره.

      موافقم ۴
      مخالفم ۲۳
      1. Philipp

        ۲۲ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (73 ديدگاه)

        شما به محصول ۱ میلیون دلاری میگید شکست خورده؟

        موافقم ۷
        مخالفم ۰
      2. عرفان

        ۲۲ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (179 ديدگاه)

        پروژه ال اف ای به هیچ عنوان شکست خورده نیست
        بله از لحاظ اقتصادی شاید
        ولی این ماشین ساخته نشده بود تا از لحاظ اقتصادی لکسوس رو تامین کنه
        ال اف ای یه ماموریت داشت و اونو به بهترین نحو انجام داد
        اونم افسانه سازی و اینکه لکسوس ثابت کنه توانایی رقابت با بنز و بی ام وه و… رو داره
        هر کجا ی دنیا میخوای مطلب بخون
        من هیچ جا ندیدم بگن لکسوس ال اف ای پروژه شکست خوردس
        اگه دقت کنی خیلیا بعد از ال اف ای یه جور دیگه به لکسوس نگاه میکنن
        اونو برندی سطح بالا میدنن بر خلاف قبل که بهش میگفتن تویوتا بزک شده
        خلاصه که ماموریت ال اف ای همین تغییر طرز نگاه مردم بود
        و به بهههههههترین شکل انجام شد
        صدای موتورشم که دیگه نگگگگم

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
  3. ehsan fa

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1392 ديدگاه)

    دوستان اگه هیت نمیکنید این مدل از لکسوس همون زمان عرضه هم نتونست به فروش کامل دست پیدا کنه و ۳ سال پس از خاتمه عرضه به قیمت پایین تر موجود بود تو نمایندگی پس کجاش افسانه ای هست نمیدونم؟؟؟؟ افسانه فورد جی تی هست تو چند ساعت تموم شد

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲۷
    1. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

      ۲۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (123 ديدگاه)

      بدنه تمام فیبر کربن سرعت عالی بعد فورد جیتی کدوم مدلش عرض میکنید و این ماشین شاید تو جاده برای یک نفر مناسب نباشه ولی تو پیست عالی عمل میکنه همون سال ۲۰۱۰ اومد یکی از ماشین های بی رقیب بود

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۳
    2. شاهرخ

      ۲۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (158 ديدگاه)

      دقیقا
      لکسوس ال اف ای آن چنان هم باحال نیست تو پیست نوربرگ رینگ از کوروت C7 ZR1 هم کند تره

      موافقم ۹
      مخالفم ۱۶
      1. GT

        ۲۱ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (663 ديدگاه)

        مهم صداش بود، نه پرفورمنس

        موافقم ۷
        مخالفم ۳
      2. محمد امین

        ۲۱ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1446 ديدگاه)

        ببین داداش برای خاص بودن یک ماشین تایم نوربرگ هزار تومن هم ارزش نداره …. به قول جیمز می نوربرگ فروشگاه برندهایی هست که میخوان خود نمایی کنن
        یه پیست که فرقش با بقیه پیست ها در ابعادش هست و گرنه خیلی پیست های دیگه وجود دارن که فنی تر هستن اما کمتر مورد توجه قرار میگیرن
        الان مد شده که شرکت ها ماشین هاشون رو میبرن توی نوربرگ تست میکنن و کل مراحل ساخت و توسعه رو در اون پیست انجام میدن حتی بعضی از شرکت ها نقشه ی این پیست رو در کامپیوتر های ماشین تجسم میکنن تا به تایم خوب برسن تنها دلیلی که داره هایپ کردن وتبلیغات هست و خیلی دلایل دیگه که توضیحش طولانی هست وگر نه مگه تنها توی دنیا یک پیست وجود داره که همش راجب اون بحث بشه ..
        مثلا اونتادور توی نوربرگ جزو سریع ترین خودرو های جاده ای دنیا هست ولی توی بعضی از پیست ها رتبه ی سی ام هست و اصلا برتری نداره
        ولی یه شرکتی مثل مک‌لارن وقتی سنا رو ساخت حتی یک بار هم سمت نوربرگ نرفت و نشون داد که اوضاع از چه قراره
        یا مثلا فراری….
        اهمیتی هم نداره که کسی توی این پیست تایم بزنه ، چون تقریبا هیچ مسابقه ی مهمی درش برگزار نمیشه و فقط nls هست که خیلی اهمیت نداره
        درکل کسایی که توی زمینه ی مسابقات فعالیت دارن بهتر درک میکنن این موضوع رو
        حتی پورشه هم که جزو سریع ترین ماشین های نوربرگ هست توی مسابقه ی nls یا همون نوربرگ کلی شکست خورده و هیچ برتری نداره
        البته اگر کسی قصد داره یه کامت طولانی بنوسید که نوربرگ جزو فنی ترین پیست های دنیا هست.. کار بیهوده میکنه ، خودم از پیست های فنی و چالش برانگیز در هرزمینه توسط سایت های معتبر و تیم های مسابقه ای خبر دارم
        به طور کلی فنی ترین پیست دنیا با اختلاف زیاد پیست مونته کارلو هست، ۹۰ درصد سوپر کارها با سرعت مسابقه ای حتی نمیتونن توی این پیست یک دور چالشی بزنن و اکثرا به تصادف منجر میشه با اینکه طولش از یک هشتم نوربرگ کمتره
        این پیست آنقدر اهمیت داره که جزو سه پیست تاج سه‌گانه هست …

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۰
      3. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

        ۲۱ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (123 ديدگاه)

        این کروت اگه اشتباه نکنم سال ۲۰۱۹ اومد ولی لکسوس سال ۲۰۱۱ این همه اختلاف سن تعجبی هم نداره کندتر باشه

        موافقم ۶
        مخالفم ۱
    3. حسین

      ۲۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (433 ديدگاه)

      قیمت پایین تر؟ دوست عزیز حداقل اطلاعاتت رو تکمیل کنن. اخیرا نمونه ای از lfa با قیمت یک ونیم میلیون دلار به فروش رسیده.

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۴
    4. Hamid

      ۲۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1774 ديدگاه)

      نه داداش
      افسانه ای پرایده که روز به روز قیمتش بالا میره و حتی برای خریدش باید توی قرعه کشی شرکت کنی!!!
      منطق شما همینه دیگه نیست؟!

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۱
    5. MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)

      ۲۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (205 ديدگاه)

      برادر من
      چرا حرف بیهوده میزنی ؟!
      خبر داری که داج وایپرهای صفر کیلومتر هم تو نمایندگی فیات _ کرایسلر در سال ۲۰۲۱ موجود هستند و به فروش میرن ؟!
      پس باید با منطق جنابعال بگیم وایپر هم افسانه ای نیست …

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۲
    6. AMIN (M.A.S)

      ۲۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (553 ديدگاه)

      این ماشین در زمان عرضه قیمت ۳۷۵ هزار تایی داشت که واقعا گرون محسوب میشد چون برای مقایسه قیمتش پنج برابرنیسانGTR بود و ظاهرا هم همونطور که فرمودید هنوز چند دستگاهش به صورت صفر کیلومتر موندن
      اما اینکه به قیمت پایین وجود دارن رو نمیدونم کجا دیدید چون چند وقت پیش میخوندم که یکی از نمایندگی های لکسوس در امریکا که هنوز LFA داره (میگن دوازده دستگاه LFAصفر در امریکا هست) پیشنهاد ۸۰۰هزار دلاری برای این ماشین دریافت کرده!!! و جالب تر اینکه این پیشنهاد رو رد کرده !!(اینکه اخرسر اون ماشین فروش رفت یا نه رو نمیدونم)
      درباه افسانه بودنش هم اگر به اعداد پرفورمنسی توجه کنیم این ماشین زمان عرضه هم پرفومنس قابل توجهی نسبت به قیمتش نداشت و ماشینای مثل همون GTR یا پورشه ۹۱۱ توربو یا حتی داج وایپر وجود داشتن که ازین ماشین برتر بودن اما چیزی که این ماشینو افسانه میکنه لذت رانندگیشه که هندلینگ شگفت انگیزش با پیشرانه خوش صداش ترکیب میشه و اینطور که میگن واقعا لذت بخشه و دوس داشتنی
      در بحث نواوری هم ذکر این نکته بسه که این ماشین از بدنه تمام فیبر کربنی بهره مند بود
      یک نسخه نوربرگ رینگ ادیشن هم به صورت محدود ازش ساخته شد که تایم ۷:۱۴ثانیه رو در رینگ ثبت کرد برای مقایسه رکورد دار رینگ در اون زمان داج وایپر SRT-10 ACR مدل ۲۰۱۰ بود با تایم ۷:۱۲ثانیه و LFA فقط دوثانیه کندتر بود

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    7. mos

      ۲۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (544 ديدگاه)

      اولا LFA برای فروش نبود بیشتر برای تبلیغات و بالا بردن سطح برند بود (به اینجور ماشینا میگن Halo car) که بسیار هم موفق عمل کرد.

      دوما قیمت LFA نه تنها پایین نیومده بلکه بیشتر از ۳-۴ برابر قیمت اصلیش شده.
      همین یه ماه پیش یه LFA به قیمت ۱.۶ میلیون دلار فروش رفت.

      اگه این‌طور بخوایم حساب کنیم وایپر وضعیتش خیلی بدتر بود.
      چون lfa از اول مشخص بود قراره Halo car تولید محدود باشه ولی وایپر تولید انبوه بود و شکست خورد.
      حتما میدونی هنوزم صفر کیلومترش تو نمایندگی ها هست و نمایندگی های داج امسال تونستن فقط ۲ تاش رو بفروشن با وجود اینکه مثل lfa قیمت بالایی نداره.

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
      1. AMIN (M.A.S)

        ۲۱ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (553 ديدگاه)

        بحث LFA و وایپر و میزان فروششون کاملا جداست
        علت فروش کم LFA همون نکته ای بود که فرمودید اینکه این ماشین برای ارتقاء سطح برند لکسوس کاملا موفق شد
        اما قضیه وایپر در برند و ارتقاء برند و… نبود
        وایپر (مخصوصا نسل پنجم) به این دلیل خیلی زیاد نمیفروخت چون هم نسخه کانورتیبل نداشت و دلیل مهمتر حس یه سوپرکار خالص رو با پرفورمنس فوق العاده ترکیب کرده بود
        و این یعنی
        با وجود قابلیت دیلی درایوینگ زیاد اما سواری خشکی داشت
        امکانات خوبی داشت ولی ارگونومی خوبی نسبت به رقبا نداشت
        و مهمترین دلیل اینکه هیچوقت از اشتباهای راننده چشم پوشی نمیکرد و عملا مردم از سواری گرفتن ازش میترسیدن
        یعنی یه چیزی مثل حرفایی که کلارکسون زمان تست کردن جگوار XJ220 میگفت
        این روزا نسخه های صفر کیلومتر وایپر نسل پنج هم افزایش قیمت خیلی زیادی داشتن و تا حدود ۳۰۰هزار دلار هم قیمت خوردن (وایپر در زمان عرضه حدود ۱۳۰تا قیمت داشت)

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
        1. mos

          ۲۱ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (544 ديدگاه)

          AMIN عزیز بحث سر این نیست،
          ایشون گفتن چون LFA فروش خوبی نداشته نمیشه بهش گفت افسانه ای

          منم با این مثال جوابش رو دادم.

          قطعا هدف ساخت LFA با وایپر خیلی متفاوت بوده

          موافقم ۷
          مخالفم ۰
        2. AMIN (M.A.S)

          ۲۱ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (553 ديدگاه)

          بله کاملا درست میفرمایید
          LFA از نظر افسانه ای و جاودان بودن اصلا نیاز به مثال زدن و تعریف نداره

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
    8. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

      ۲۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (123 ديدگاه)

      از نظر فروش که شما میگی یعنی الان کرولا بهترین ماشین جهانه

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. ehsan fa

        ۲۱ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1392 ديدگاه)

        TOYOTA شقیقه رو با باد چرا مقایسه کردی چه ربطی داشت

        موافقم ۰
        مخالفم ۲
        1. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

          ۲۲ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (123 ديدگاه)

          لکسوس شد باد؟
          عرص کنم که زیر مجموعه تویوتا لکسوس هستش
          واقعا درکت نمیکنم چرا اطلاعات نداری نظر میدی

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  4. محمد امین

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1446 ديدگاه)

    درواقع lfa یه موجود کامل هست … ترکیب موتورش ، طراحی اش ، روح ژاپنی که به وضوح در این ماشین موجود هست و جریان داره ، حتی پیچ چرخ هاش و چراغ هاش و نمایشگر پشت کیلومترش هم در خصوص با این ماشین طراحی شده و اون حس و داستانی که پشت ساخت این ماشین بوده و حتی اون سالی که در اون ساخته شده و اون رقبایی که داشته و اینکه اولین بوده برای لکسوس و….. فکر نمی‌کنم نیازی به جانشین داشته باشه ، میشه یه ماشین سریع تر ساخت ولی نمیشه اسمش رو lfa گذاشت ..

    تمام شخصیت lfa پیشرانه ی ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی اش بود وگر نه به قول جرمی کسی از یه لکسوس کسالت اور که تند میره خوشش نمیاد
    نمیتونم این حسی که دارم رو بنویسم ولی فکر می‌کنم درک کرده باشید

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
    1. MC20

      ۲۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (710 ديدگاه)

      محمد امین من حست رو درک میکنم . . . با اینکه ایتالیایی فنم ولی عاشق LFA هم شدم . . . شاید دوستان ندونن که بیش از ۹ سال کار برای ساخت LFA انجام شد . . . رفتن توو پیست به مشکلاتی خوردن . . . ناامید نشدن . . . برگشتن سر میز طراحی و ۳ سال بعد ( اگر اشتباه نکنم . . . دقیق یادم نیست ) ماشین رو دادن بیرون . . . تعهد و عشق لکسس برای رقابت با بزرگان تحشین برانگیزه . . . و از حماقت آمریکایی های فهیم همین بس که هنوز نمونه های ۰ این ابرماشین احساس برانگیز در نمایندگی لکسس یافت میشه . . . من اگر پول داشتم همشون رو یکجا می خریدم . . . کسانی مثل کلارکسون با اون ضریب هوشی و تجربه تست صد ها ماشین وقتی عاشق LFA میشن . . . من نمی دونم چرا دوستانی LFA رو به افسانه بودن قبول ندارن . . . بماند . . . . . .در ضمن ما این جا برای این جواهرات LFA و DODGE VIPER . . . رویا پردازی میکنیم . . . بعد اونجا آمریکایی های فهیم این جواهرات رو نمی خوان !!!!!!!! ؟؟؟ دنیا جای عجیبی است . . .

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
  5. GT

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (663 ديدگاه)

    آقای صدا 😍

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  6. احمدرضا

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (539 ديدگاه)

    رندر اولی انگار هوراکان رو به زور LFA کردن

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  7. (Saeed(peugeot

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (95 ديدگاه)

    LFA با وجود محشر بودن و افسانه ای بودن نمیدونم چرا اصلا تو فروش موفق نبود

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  8. AMG GT R

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (699 ديدگاه)

    فردا خود لکسوس اعلام میکنه برنامه ای برای جانشین LFA نداره مثل حکایت پورشه ۹۱۸

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  9. mos

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (544 ديدگاه)

    بازگشت LFA حتمیه چون مدیران لکسس قبلا چند بار ​طور غیرمستقیم تایید کرده بودن،
    ولی اینکه چه زمانی بیاد و به چه شکل باشه مشخص نیست.

    چند روز پیش هم یه خبر رسمی درباره GTR R36 منتشر شد که پلتفرم جدید و هایبرید شدن رو تایید می‌کرد نمیدونم چرا اون رو ترجمه نکردید!

    https://www.motor1.com/news/546112/nissan-boss-electrify-gtr-supercar/

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  10. Yasin

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (33 ديدگاه)

    اسطوره زنده میشود

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  11. مهدی

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1037 ديدگاه)

    خیلی خوشحال کننده بود
    سامورایی واقعی هست این ماشین

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  12. Sina10

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    احتمال اومدنش برخلاف انتظار بسیار بالاست
    لکسوس اگه LC F رو بده عالی میشه چه برسه با LFA

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  13. محمد مختاری آذر

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (933 ديدگاه)

    با توجه به اسناد موتور وان در حدود ۹۳۶ اسب بخار خواهد داشت

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  14. ABOLFAZL.RAHMANI

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    احتمالا آخرین نسل با موتور درون‌سوز خواهد بود
    اونایی که می‌تونن بخرن باید تا می‌تونن ازش لذت ببرن چون به احتمال زیاد بعدش تعریف لذت تغییر می‌کنه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  15. ABOLFAZL.RAHMANI

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    درواقع lfa یه موجود کامل هست … ترکیب موتورش ، طراحی اش ، روح ژاپنی که به وضوح در این ماشین موجود هست و جریان داره ، حتی پیچ چرخ هاش و چراغ هاش و نمایشگر پشت کیلومترش هم در خصوص با این ماشین طراحی شده و اون حس و داستانی که پشت ساخت این ماشین بوده و حتی اون سالی که در اون ساخته شده و اون رقبایی که داشته و اینکه اولین بوده برای لکسوس و….. فکر نمی‌کنم نیازی به جانشین داشته باشه ، میشه یه ماشین سریع تر ساخت ولی نمیشه اسمش رو lfa گذاشت ..

    تمام شخصیت lfa پیشرانه ی ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی اش بود وگر نه به قول جرمی کسی از یه لکسوس کسالت اور که تند میره خوشش نمیاد
    نمیتونم این حسی که دارم رو بنویسم ولی فکر می‌کنم درک کرده باشید
    بحث LFA و وایپر و میزان فروششون کاملا جداست
    علت فروش کم LFA همون نکته ای بود که فرمودید اینکه این ماشین برای ارتقاء سطح برند لکسوس کاملا موفق شد
    اما قضیه وایپر در برند و ارتقاء برند و… نبود
    وایپر (مخصوصا نسل پنجم) به این دلیل خیلی زیاد نمیفروخت چون هم نسخه کانورتیبل نداشت و دلیل مهمتر حس یه سوپرکار خالص رو با پرفورمنس فوق العاده ترکیب کرده بود
    و این یعنی
    با وجود قابلیت دیلی درایوینگ زیاد اما سواری خشکی داشت
    امکانات خوبی داشت ولی ارگونومی خوبی نسبت به رقبا نداشت
    و مهمترین دلیل اینکه هیچوقت از اشتباهای راننده چشم پوشی نمیکرد و عملا مردم از سواری گرفتن ازش میترسیدن
    یعنی یه چیزی مثل حرفایی که کلارکسون زمان تست کردن جگوار XJ220 میگفت
    این روزا نسخه های صفر کیلومتر وایپر نسل پنج هم افزایش قیمت خیلی زیادی داشتن و تا حدود ۳۰۰هزار دلار هم قیمت خوردن (وایپر در زمان عرضه حدود ۱۳۰تا قیمت داشت)

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  16. Philipp

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (73 ديدگاه)

    خداکنه مثل کنتاش جدید نشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. ٍEngland

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1018 ديدگاه)

    تو نگاه اول فکر کردم لامبورگینیه ولی خب بسیار زیباست

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا