تست و بررسی لکسوس NX پلاگین هیبرید 2021 - دوبله فارسی

چهارشنبه 3 آذر 1400 - 03:00
مطالعه 2 دقیقه
LEXUS NX
نسل دوم NX یکی از جدیدترین محصولات لکسوس محسوب می‌شود. این کراس اوور اندازه متوسط، برای اولین‌بار همراه پیشرانه پلاگین هیبرید نیز تولید خواهد شد.
تبلیغات

فروش لکسوس NX جدید با پیشرانه های متنوع، هنوز در سراسر جهان آغاز نشده است؛ اما این محصول به تازگی در انگلستان توسط مت واتسن از سایت Car wow آزمایش شده است.

در نمای روبرو، جلوپنجره‌ی بزرگ و کشیده‌ی لکسوس NX، مشابه دیگر خودروهای شرکت سازنده است. مشتریان لکسوس، این سبک طراحی را پذیرفته‌اند. چراغ‌های باریک با گوشه‌های تیز هم، دیگر مشخصه‌ی NX است که مشابه نسل قبل، طراحی شده‌اند. حتی ابعاد چراغ‌های عقب تفاوت چندانی با مدل پیشین ندارد اما، به لطف پیوستگی در بخش میانی، متمایز از نسل اول به نظر می‌رسد.

نمای داخلی NX مدل 2021، متحول شده است. نمایشگر بزرگ 10 اینچ در تمام مدل‌های به صورت استاندارد وجود دارد و برای نسخه‌های سفارشی از نمونه‌ی 14 اینچ استفاده می‌شود. سرعت عملکرد و پاسخگویی به فرامین برای نمایشگر، بسیار خوب ارزیابی شده است. فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه (هدآپ دیسپلی) با اندازه‌ی 10 اینچ و صندلی‌های چرم با ارگونومی مناسب، مهم‌ترین نکات مثبت در کابین NX هستند. در ردیف دوم هم، فضای بسیار خوبی برای سرنشینان بالغ وجود دارد.

صندوق عقب545 لیتری، یکی دیگر از نکات مثبت NX جدید است. در این قسمت، فضای مکعبی و مسطح بدون برآمدگی‌های چرخ ارائه می‌شود. از دیدگاه مت واتسن، فقدان محفظه در طرفین صندوق عقب و حذف طاقچه‌ی پشت صندلی‌های ردیف دوم، موارد منفی مربوط به طراحی داخلی NX هستند.

در بحث پیشرانه، سه مدل تمام بنزینی، هیبرید و پلاگین هیبرید قابل سفارش خواهد بود. ارزان‌ترین مدل، مجهز به پیشرانه‌ی 2/4 لیتر توربوشارژ با قدرت 275 اسب بخار است. مدل هیبرید، همراه موتور 2/5 لیتر تنفس طبیعی تولید می‌شود و 244 اسب بخار قدرت دارد. گران‌ترین نمونه با کد NX450h، مجهز به پیشرانه‌ی پلاگین هیبرید با مجموع قدرت 309 اسب بخار است. مدل پایه همراه پیشرانه‌ی تمام بنزینی، محرک جلو است اما نسخه‌های هیبرید، همگی دو دیفرانسیل هستند و امکنات رفاهی بیشتری دارند. با این شرایط، قیمت نسل جدید NX در بازه‌ی 39 تا 56 هزار دلار متغیر است.

در این فیلم کوتاه، مت واتسن تلاش می‌کند تا نکات مثبت و منفی لکسوس NX را بازگو کند. نسخه‌ی پلاگین هیبرید، پیشرانه قدرتمند ۳۰۹ اسب بخار دارد و علاوه‌بر شتابگیری قابل قبول، ویژگی‌هایی مثل رانندگی تمام برقی ارائه می دهد. با این شرايط، تفاوت لکسوس NX هیبرید و پلاگین هیبرید، سرنوشت این خودروها را از نظر موفقیت تجاری مشخص خواهد کرد.

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.