لکسوس

نخستین تجربه رانندگی با نسل جدید لکسوس RX

لکسوس نسل تازه شاسی‌بلند RX را به‌کلی متحول کرده است اما درعین ایجاد تغییرات، تمام تلاش خود را به کار برده تا مانند نسل گذشته، سطح بالایی از لوکس‌بودن و سواری راحت را برای مشتریانش به ارمغان بیاورد. این شرکت ژاپنی، RX را در سه نسخه بنزینی RX350، نمونه هیبریدی RX350h و نمونه بالارده RX500h به فروش می‌رساند. در آینده شاهد معرفی نسخه پلاگین‌هیبریدی RX450h نیز خواهیم بود.

شاید یکی از چشمگیرترین دگرگونی‌ها در طراحی این بلندقامت، طراحی جدید جلوپنجره لکسوس و بیرون‌زدگی دماغه کاپوت آن باشد. فاصله محور RX جدید ۲.۴ اینچ بیشتر و فاصله اورهنگ عقب (فاصله محور عقب تا انتهای بدنه) کوتاه‌تر شده است. تمامی نسخه‌های RX بیشتر از ۸ اینچ از زمین فاصله دارند. کوتاه‌شدن سقف آن نیز به ایجاد فرم یک کوپه بلندقامت کمک کرده که اتفاقا برای RX کاملا مناسب است.

دکمه‌های اصلی کابین همگی دیجیتالی هستند. خوشبختانه فضای سر سرنشینان برخلاف کاهش ارتفاع سقف با مشکل مواجه نشده است. اگر صندلی‌های ردیف عقب تانشده باشند، فضای بار RX برابر ۸۳۸ لیتر و نزدیک به تویوتا ونزا است. کیفیت کابین چندان تغییر خاصی را در خود ندیده و تنها نمایشگرهای جدید ۹.۸ و ۱۴ اینچی آن کاربری روان‌تر و بهتری دارند.

مانند سایر خودروهای امروزی، نبود دکمه‌های فیزیکی کنترل کمی خسته‌کننده و آزاردهنده محسوب می‌شود. این مورد حتی درباره دکمه چرخان تنظیم حالت رانندگی نیز صدق می‌کند.

جدیدترین و آخرین سیستم امنیتی لکسوس ۳.۰ شامل سیستم هشدار برخورد از جلو، دستیار پیچش یکپارچه با سیستم هشدار خروج از خط و دستیار آشپنال ترافیک سنگین می‌شود. سیستم هشدار عدم‌توجه راننده نیز در این خودرو تعبیه شده که متاسفانه عملکرد مناسبی نداشته و باوجود توجه کامل راننده به جاده، به او هشدار می‌داد. سیستم نگهداری خودرو میان خطوط نیز درکنار کروز‌کنترل تطیبقی عملکرد مناسبی نداشت.

برای جبران این نقایص، دستیار بیش‌فعال رانندگی عملکردی رضایت‌بخش داشت. این سیستم داده‌های جاده و تصاویر را به‌ترتیب از سیستم رهیاب و دوربین‌های خودرو دریافت کرده و با ورود خودرو به پیچ یا شروع سراشیبی سرعت را کاهش می‌دهد. کارکرد سیستم بازیابی نیروی ترمز در نسخه‌های RX350h و RX500h کاملا مشهود بود و سرعت را در شرایط گوناگون کاهش می‌داد.

لکسوس، شاسی‌بلند RX را از صفر و بر پایه پلتفرم TNGA-K توسعه داده است. نسل تازه این شاسی‌بلند از بهبودها و پویایی تمام خودروهای مبتنی‌بر این پلتفرم سود می‌برد. بازخورد RX به فرامین راننده تیز و سریع است. با این وجود فرمان RX به‌طرز محسوسی سفت‌تر شده و صرف‌نظر از حالت رانندگی، کمتر بازی می‌کند. باقی اجزا هم کمی تندوتیزتر شده‌اند.

شتاب‌گیری نسخه‌های هیبریدی RX در حالت تمام برقی یکپارچه و مناسب است اما قدرت کافی برای رانندگی در شرایط گوناگون را ندارد. با انتخاب حالت هیبریدی، خودرو تمام تلاش خود را می‌کند که تا جای ممکن است نیروی موتور برقی استفاده کند و تنها درصورت شتاب‌گیری تهاجمی از موتور بنزینی استفاده کند. موتور RX350h همان نمونه به‌کاررفته در نسل تازه «NX450h plus» است.

نسخه RX500h نیز از موتور هیبریدی تویوتا کراون استفاده می‌کند که میان موتور بنزینی آن و جعبه‌دنده ۶ سرعتی‌ خودکارش قرار گرفته است. یک کلاچ میان موتور برقی و بنزینی قرار گرفته که به موتور اجازه می‌دهد هم به‌عنوان پیشرانه، به چرخ‌ها نیرو بدهد و هم به‌عنوان یک ژنراتور، وظیفه شارژ موتور برقی را داشته باشد. نتیجه این فناوری لکسوس در RX، راندمانی نرمال، خوب و روان است. گشتاور خودرو در دورهای پایین نیز مناسب بوده و هیچ فشاری از توربوشارژرها، موتور برقی یا بنزینی به خودرو وارد نمی‌شود.

این مدل ۳۶۶ اسب بخار قدرت و ۵۴۴ نیوتن متر گشتار داشته و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۵.۹ ثانیه زمان نیاز دارد. شتاب اولیه RX350h برابر ۷.۲ تا ۷.۶ ثانیه (برای نسخه‌های تک یا دو دیفرانسیل) است. این مدل از ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۷ نیوتن متر گشتاور سود می‌برد و به‌مراتب از RX500h کندتر است.

لکسوس برای RX500 بسته «F Sport Performance» را هم معرفی کرده است درحالی‌که نسخه بنزینی RX350 تنها با بسته فرمان‌پذیری F اسپرت قابل سفارش است. درحالی‌که هر دو نسخه قابلیت استفاده از فنربندی تطیبقی را دارند، تنها نسخه بالارده هیبریدی است که به‌همراه سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب ارائه می‌گردد. لکسوس مدعی شده که چرخ‌های عقب RX500h تا ۴ درجه می‌چرخند اما متاسفانه فرصت تست درست این ویژگی میسر نشد.

فروش نسل تازه RX تا دی‌ماه سال جاری آغاز خواهد شد؛ تا آن زمان، لکسوس اطلاعاتی را از قیمت نهایی این محصولات منتشر نمی‌کند. RX جدید نسبت‌به نسل گذشت خود پیشرفت‌های جدی و خوبی را تجربه کرده است. سازنده امید دارد که ۳۳ درصد خریداران نصل تازه این شاسی‌بلند، مشتریان نسل گذشته آن باشند که قصد به‌روزرسانی خودروشان را دارند. سیستم هیبریدی هوشمندانه، سواری مناسب و امکانات همیشگی لکسوس درکنار طراحی زیبای این شاسی‌بلند، آن را به گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌ها و حتی جوانان تبدیل کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. VIPER

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    اون بیرون زده گی جلو پنجره‌ ش منو یاد فرق
    قو با قوغاز میندازه

    موافقم 54
    مخالفم 16
    1. parham68

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      موافقم واقعا گند زده به طراحی ماشین

      موافقم 43
      مخالفم 41
      1. علی

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (836 ديدگاه)

        عجب !!!! شما به سواد مهندسی تون ببخشید مهندسان ناشی لکسوس را !!!!

        موافقم 13
        مخالفم 13
        1. parham68

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (16 ديدگاه)

          حالا چرا جوش می زنی

          موافقم 14
          مخالفم 3
        2. Mehdi

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1963 ديدگاه)

          اتفاقا من عاشق اون بیرون زدگی شدم
          جز اولیناس این بیرون زدگی
          لکسوس خیلی چیزا را مد کرد که اول کلی انتقاد میشد همون چراغای پشت که الان خیلی ماشینا ازش تقلید میکنند اول لکسوس مد کرد اوایل کلی انتقاد میشد
          این بیرون زدگی خشن و تهاجمیش کرده
          الان انتقاد میشه پس فردا کلی برند ازش کپی میکنند
          کی فکرش میکرد یه روزی بی ام و از چراغای دوتیکه ای که هیوندا مدش کرد استفاده کنه

          موافقم 13
          مخالفم 7
        3. aliHOZA

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (572 ديدگاه)

          در پاسخ به Mehdi باید بگم اون به قول شما بیرون زدگی جلو پنجره از چند سال پیش تو هوندا آکورد وجود داره.

          موافقم 3
          مخالفم 0
    2. net

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      خط سفید اطراف شیشه دربها در قسمت ستون شیشه عقب که بسته نیست و رفته سمت شیشه عقب خیلی بد هست.ستون شیشه عقب متضاد مشکی هست بد هست.چراغ متصل عقب برای کراس اور و اس یو وی خیلی بد هست .صفحه نمایش ذوذنقه ای روی داشبورد با حاشیه زیاد و دکمه فیزیکی بد هست.طراحی داخلی یکپارچه مشکی و صندلی چرمی مشکی خوبه ولی دوخت صندلی مشکی نیست و متضاد سفید شده بد هست.نورپردازی داخلی رنگ زرد بد هست اگر ابی بود بهتر بود.جلوپنجره بد هست .رینگش خوبه

      موافقم 11
      مخالفم 21
      1. میکائیل

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (22 ديدگاه)

        اصلا داداش لکسوس بد هست.
        همین پژو و سمند و بخصوص پراید با سلیقه شما سازگارتره

        موافقم 9
        مخالفم 5
        1. Phonix

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (336 ديدگاه)

          نظرشو داده داداش همه میتونن نظر بدن

          موافقم 4
          مخالفم 0
      2. net

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (3149 ديدگاه)

        زیر نوک چراغ جلو فرو رفتگی داره و مسطح نیست بد هست

        موافقم 3
        مخالفم 0
  2. ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1036 ديدگاه)

    بازی با روح و روان

    موافقم 43
    مخالفم 16
  3. حمید

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (370 ديدگاه)

    ۲۰۰۷ آر ایکس ، کارکرد ۱۲۰۰۰۰ کیلومتر دیدم گذاشته بود ۱۲ هزار یورو (تو المان), به جز مصرف سوختش فکر نمیکنم هیچ مشکل دیگه ای داشته باشه ،مرگ نداره کلا لکسوس

    موافقم 52
    مخالفم 10
    1. کرگدن باواریا

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (579 ديدگاه)

      قیمتشو ذکر نکردن حیف ولی احتمالا محدوده ۴۵ هزار دلار باشه

      موافقم 24
      مخالفم 1
    2. حسین

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      خیلی از RXهای اون سالها مشکل روغن سوزی داشتن…

      موافقم 19
      مخالفم 16
      1. A1

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (226 ديدگاه)

        درسته مشکل از سیستم vvt و پمپ فشارقوی روغن بود که لوله هاش مشکل داشتن و ماشین به روغن سوزی می افتاد فک کنم چند سال بعد کاملا درستش کردن اون زمان یادمه دوستانم این مشکل و با ماشینای نوشون پیدا کردن و مدتی هم طول کشید تا عیب اصلی پیدا شد اما بعد از تعمیر اصولی دوباره همون لکسوس میشه که آدم انتظارشو داره

        موافقم 10
        مخالفم 2
    3. seyedjavad.mercedesbenz

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      برعکس باور شما ، لکسوس به هیچ عنوان استهلاک رو از تویوتا به ارث نبرده

      موافقم 10
      مخالفم 16
      1. Phonix

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (336 ديدگاه)

        اتفاقا دقیقا اصلی ترین تبلیغ این شرکت همین کم استهلاکی پدرشه
        دلیل فروشش هم همینه به خوبی تویوتا نیست چون قطعاتش بیشتره اما در برابر المان ها بهتر کار میکنه (در بحث دوام مارم نکشین )چون موتوراش اکثرا ماله تویوتان

        موافقم 9
        مخالفم 4
        1. Iman99

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          تو دوام همون آلمانی ها هم در کنار امریکایی ها قبلا ثابت کردن که بادوام ترین هستن و بودن و خودشون رکورد دار دوام و کارکار در جهان هستن و رودستشونم نیست و بادوام ترین انجین ها و ماشین ها هم از خودشون هست و کلا در همه چیز برتری دارن و و سطح بالا بهترین هستن با فاصله زیاد در این مورد هم همینطور و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه

          در مورد این لکسوس هم اتقاقا سری های قبلی این لکسوس مشکل داشتن و خرابی های موتوری موارد زیاد داشتن
          کلا مردم خیلی ها تصورشون چون تو ایرانیم و جهان سومه هنوز هنوز خیلیا باور هاشون اشتباهه و زود باور هم هستن ماشینای ت.یوتا الان دیگه خرج و دوام ماشینای قدیم رو ندارن و اگه مواظبش نباشی انواع خرج ها رو میزارن رو دستت در کل بعد که تو خرج افتاد طرف میفهمه چه اشتباهی کرده
          منکر خودرو های اقتصادی تویوتا و لکسوس نیستم و ماشینای ساده و مقرون به صرفه ای تولید میکنه که متناسب با سیاست تولیدشه ولی اینکه یکی میگه مرگ نداره و خرابی نداره و اینها همش چرت و پرت محضه چون چندین سری از همین لکسوس و تویوتا واست اسم میارم که انواع خرابی ها و مشکلات موتوری و غیر موتوری رو داشتن یعنی در حالت عادی و استفاده های عادی که خراب شدن همه جاش موتور و جلو بندی و قسمت های مختلف علاوه بر اینها یک سری هایی از اینها بودن که واقعا مشکلات هم داشتن مثلا تویوتا ۸۶ نسل قبل موتور چهار سیلندر تخت این ماشین رو اگر تو به کارکرد ۱۰۰ تا رسوندی و کلی خرج رو دستت نذاشت خیلی شانس آوردی و تو همون کارکرد بفروشی سود کردی چون دیری نمیگذره که انواع مشکلات بخصوص موتوری واسش پیش میاد تو اون کارکرد به بعد تا زیر ۱۰۰ تا بد نیست بعد از اون به مشکل میخوره
          یا لکسوس ای اس نسل قبل قبل از اخرین نسلش این هم مشکلات موتوری و مشکلات و خرج های دیگه ای داشت که مثلا اگه دست دو میخریدی مالک قبلی یا کلی خرج و تعمیرش کرده بود و یا مالک بعدی باید شانس میاورد که خرج رو دستش نذاره مشکلات شناخته شده موتوری و غیر موتوری داشت
          تازه اینها بخشی از واقعیات بود که گفتم این هم در شرایطی هست که ماشینایی که تولید میکنه تکنولوژی و امکانات و طراحی داخلی ضعیف تری نسبت به بعضی رقبا داره برای اینکه بتونه اقتصادی باشه یعنی از خیلی جاها میزنه و کم میکنه و کم میزاره برای این منظور مثلا داشبورد و اینفوتیمنت با دکمه های فیزیکی ساده و …
          در کل این تصورات اشتباه رو بندازید دور که به ضرر خودتونه
          چون وقتی فکر کنید و همه چیز رو در نظر بگیرید میبینید که خودرو های متوسطی داره که بد نیستن ولی اونقدر هم چیزی نداره که بگی وای این چیه

          موافقم 8
          مخالفم 6
        2. Phonix

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (336 ديدگاه)

          کلا در همه چیز برتری دارن و و سطح بالا بهترین هستن با فاصله زیاد در این مورد هم همینطور و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه
          قبلا ده بار باهات بحث کردم
          وقتی ملاک بهترین زیر دریایی خرید اسراییل هست
          نشون میده بقیه نظر هاتم ارزش نداره
          برو ایشالله به پا غرب پیر شی

          موافقم 3
          مخالفم 9
        3. Iman99

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          طبیعیه که ممکنه درک نکنی یا ممکنه قبول نکنی ولی واقعیت همینه که گفته شد
          درمورد این موضوع هم بازم اطلاعاتتون رو بیشتر کنید متوجه میشید تا به دیگران تهمت نزنید
          پیشرفته ترین زیردریایی غیر اتمی جهان زیردریایی هیدروژنی آلمانی هست
          اون زیردریایی رو هم که اسراییل از آلمان خرید این نیست ولی همونم از پیشرفته ترین زیردریایی های غیر اتمی جهانه ولی درکل پیشرفته ترین زیردریایی غیر اتمی جهان هم زیردریایی هیدروژنی آلمانی هست
          که میبینیم بازم آلمان پیشرفته ترین زیردریایی غیر اتمی جهان رو خود همین آلمان ساخته که اون هیدروژنی هست و از زیر دریایی ها دیزلی خیلی پیشرفته تره بعد از زیردریایی های اتمی این زیردریایی هیدروژنی آلمانی پیشرفته ترین زیردریایی غیر اتمی جهانه
          وقتی اطلاعاتت رو بیشتر کنی متوجه میشی
          که تمام نظرات من ارزشمنده
          در مورد این لکسوس هم در نوع خودش چیز بدی نیست و طرفداران خودشو داره منم هیچوقت هیت نمیکنم و اگر هم جوابی دادیم بعضی حرفای متعصبانه رو دیدیم و یا بعضی حرفایی که گفتن ندارن و گفتنی نیستن رو دیدیم که جوابش رو دادیم پس احترام متقابل وقتی وجود داشت دیگه بجای بحثای بیخود که نباید باشه حرفای مفید میزنید.

          موافقم 7
          مخالفم 1
        4. Iman99

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          کاری هم به غرب و این حرف نداریم بارها تو حرفام گفتم جواب حرفایی که تعصب بیخودی و نابجا دارن و یا حرفای اضافه ای که گفتن ندارن رو میدم چون مثلا بعضی حرفا نشخوار های ذهنی اون شخص هستن و اصلا گفتن نداران که خواسته باشن در قالب کامنت بیان
          دلیلش این
          وگرنه همین الان به من گرین کارت امریکا بدن یا شنگن اروپا بدن نمیرم درسته بهترین و پیشرفته ترین هستن ولی دلیل نمیشه چون انتخاب خودم چیزی دیگس
          پس به دیگران برچسب نزنید و تعیین تکلیف نکنید الکی از خودتون هرچی میگی
          پس فعلا برو چون نظر نمیدادی بیشتر به نفعت بود
          شاید تا پیر بشید این حرفا رو بفهمید اگه هم الان متوجه شدید که چه بهتر و دیگه بحثی نیست

          موافقم 5
          مخالفم 2
  4. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    زیبا در برابرش کم میاره خیلی خوشگله

    موافقم 51
    مخالفم 25
    1. Phonix

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      زیبایی سلیقه ای هست
      منم میپسندم طراحی های لکسوس رو

      موافقم 34
      مخالفم 8
    2. سپهر

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (377 ديدگاه)

      کجاش خشگله؟!طراحی اغراق امیز شلوغ و بی اصالت

      موافقم 8
      مخالفم 23
      1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (526 ديدگاه)

        سپهر جان تو این دنیایی که خودروها که اصالت ندارن این تقریبن اصالترو تا حد زیادی حفظ کرده و اگه ارمشو بردارین به کسی نشونش بدین میگه این یک لکسوس هست

        موافقم 18
        مخالفم 3
        1. Phonix

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (336 ديدگاه)

          سپهر المان فنه که چی بگم
          بیشتر کره فنه خودشو المان فن حا میزنه زیر پوست های لکسوس های چرت میگه
          اگه این اصالت نیست بعد از این همه سال پس فقط فراری و بنز و بیمر و فورد با اصالتن

          موافقم 8
          مخالفم 3
        2. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (526 ديدگاه)

          Phonix جان کاملا درسته

          موافقم 7
          مخالفم 2
      2. کیان

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1435 ديدگاه)

        شما فکر کنم اصلا معنی اصالت طراحی و نمیدونی و گرنه نمیومدی صرفا برای تخلیه خودت بگی بی اصالت !!!

        موافقم 8
        مخالفم 4
        1. سپهر

          ۱۱ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (377 ديدگاه)

          اتفاقا شما معنی اصالت رو نمیدونی،لکسوس تازه ده ساله یاد گرفته که باید مشخصه طراحی داشته باشه

          موافقم 0
          مخالفم 1
  5. Phonix

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (336 ديدگاه)

    مهم ترین تفاوت ماشین های جدید گروه تویوتا در داخل همون مانیتور بزرگ هست که ابعاد بزرگی داره

    موافقم 26
    مخالفم 2
    1. کیان

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      همون مانیتور بزرگ جدید خیلی روی رابط کاربریش و نرم افزارش و دستیار صوتیش کار شده، به شدت سریع و روون و کاربردیتر از قبل هست. عیبی ک به تویوتا و لکسوس وارد بود با این سیستم کاربری جدید کلا فراموش شده. بسیار بسیار سریع و روون هست

      موافقم 13
      مخالفم 10
      1. Phonix

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (336 ديدگاه)

        والا رافور که استفاده میکنم اصلا عجیبی بهش وارد نیست
        تازه داخل ایران از یوتیوب و اینترنتش نمیشه استفاده کرده

        موافقم 6
        مخالفم 7
        1. Iman99

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          خب شما سیستم اینفوتیونت ندیدید اگه اون سطح بالا ها رو ببینید مثل مرسدس آلمان و کادیلاک امریکایی رو ببینید که چه قدر کارایی و تکنولوژی بالایی دارن و سطح بالا هستن و در کل بافاصله زیاد در همه چیز خیلی بهتر و برتر هستن متوجه میشید که اوضاع از چه قراره و دیگه این حرفارو نمیزدید

          برای همینه تو همون سطح متوسط یا پایین موندید و به همونم راضی شدید

          موافقم 6
          مخالفم 3
        2. Phonix

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (336 ديدگاه)

          یه نام خدا
          رافور یه ماشین اقتصادی هست با چی مقایسش میکنی اونم تازه مدل ۲۰۱۸
          چرا چرت میگی؟

          موافقم 2
          مخالفم 6
        3. Iman99

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اون مثال رو زدیم که بگیم در سطح پایین تری هست و باید بهتر میبود که نیست
          حتما با پد موس لکسوس کار نکردی دیگه تو محصولات بالارده ش هنوزم دکمه های ساده و رابط کاربری به درد نخورش آدم رو زده میکنه این ایرادات تو لکسوس و تویوتا وجود داره و هم تکنولوژی پایینی درش بکار رفته و هم طراحی جالبی نداره و بعضی جاها هم برای اینکه ضعفش رو بپوشونه از طراحی های اغراق آمیز و
          گول زنک بکار برده برای اینکه مثلا تولیست ایرادات کم تر جی دی پاور یا جاهای دیگه خودشو حفظ کنه از خیلی جاها میزنه که از جهاتی دیگه به مشکل بر نخوره این اگه تکنولوژی زیاد بکار ببره تو محصولاتش کلاهش پس معرکه هست
          تو اقتصادهای های ساده اش هم سیستم اینفوتیمنت تویوتا از سطح متوسط پایین تره با خود اقتصادی های دیگه مقایسه کنید تا متوجه بشید
          در هر حال اینها رو گفتیم چیزایی هستن که وجود دارن و وقعیات هستن و نباید ناراحت شید
          نمیخوای قبول کنی بگو نمیخوای تعصبت اجازه نمیده ولی دیگه جوابای چرت نده لطفا
          ما هم مخالفت خاصی نداریم و قصد هیت کردنشم ندارم
          ولی در کل درمورد سیستم اینفوتیمنت راوفور گفتی خیلی راضی هستی که گفتم این نظر شخصی شماست که با در نظر گرفتن همه چیز نیست
          با خود اقتصادی های دیگه هم رده خودش چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ تکنولوژی وقتی مقایسه بشه می‌بینید که در سطح متوسط و یا پایین تری قرار میگیره همین راوفور که ازش راضی بودی منظور ما هم همین بود
          وگرنه نگفتیم که خیلی بده یا چیزی دیگه در کل منظور اینه که اگه شما راضی بودی دلیل نمیشه از اروی اون برای همه نتیجه کلی بگیرید

          موافقم 6
          مخالفم 1
  6. کرگدن باواریا

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (579 ديدگاه)

    خیلی زیباس💔
    یک نسل جدیدترش که میشه فیس ۲۰۲۳ جلوش واقعا عالی و با اصالت مونده ؛ صد البته که پشتش داغون کردن🤦

    موافقم 16
    مخالفم 6
  7. حسین

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    فرمول یک چقدر مسخره تموم شد 😐😐

    تیم پدال چرا اخبار فرمول یک ایتالیا رو نزاشتید
    و سوالم اینه دلیل اینکه بعضی اوقات از شبکه ورزش پخش نمیشه چیه

    ولی اعصابم بهم ریخت
    چرا نباید اینجور مواقع چند لپ دیگه اضافه کنن
    به مسابقه اصلا جالب نبود
    وشتپن مثل آب خوردن با سیفتی کار
    دور آخر رو رد کرد و برنده شد!!! به همین راحتی
    اخه؟؟ این چه قانونیه
    اگه لکلرک زمان سیفتی کار پیت استاپ انجام نمی داد یعنی الان اون می برد ؟؟
    واقعا برا این قانونای مسخره متاسفم

    موافقم 7
    مخالفم 12
    1. ماشین باز

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (115 ديدگاه)

      مشتی این کامنت شما الان چه ربطی به لکسوس داره 😑

      موافقم 18
      مخالفم 3
    2. M.Kkarimi

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (860 ديدگاه)

      پدال معمولا اینقدر سریع اخبار فرمول یکو کار نمیکنه …
      آره واقعا جالبه همین اتفاقو سال پیش تو مسابقه ابوظبی هم دیدیم …. و دیدیم که هر جور که شد کاری کردین که مسابقه با پیت استاپ تموم نشه !!!

      موافقم 11
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (785 ديدگاه)

        داداش متوجه نشدم
        من مسابقه ابوظبی رو که میگی رو ندیدم
        امسالم فقط تونستم نصفه نیمه
        رقابتا رو نگاه کنم
        ولی ممنون میشم برام توضیح بدی

        موافقم 1
        مخالفم 1
    3. ۹۱۱

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (564 ديدگاه)

      آره. پشت سیفی کار تموم شد. خیلی مسخره بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Phonix

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (336 ديدگاه)

        دور های پشت سیفتی کار همیشه جز دور های اصلی مو
        سابقه هستن اینکه چرا سیفتی کار خارج نشد هن برمیگرده به کارکنان پیست و سرعتشون

        موافقم 1
        مخالفم 0
  8. JDM lover

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    خیلی زیباس مخصوصا جلوش
    کابین هم خوب بنظر میرسه
    فنی هم که خوبه
    در کل در کلاس خودش گزینه مناسبی هست

    موافقم 11
    مخالفم 7
  9. M.Kkarimi

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (860 ديدگاه)

    پدال معمولا اینقدر سریع اخبار فرمول یکو کار نمیکنه …
    آره واقعا جالبه همین اتفاقو سال پیش تو مسابقه ابوظبی هم دیدیم …. و دیدیم که هر جور که شد کاری کردین که مسابقه با پیت استاپ تموم نشه !!!

    موافقم 0
    مخالفم 2
  10. نوید AJ

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    وقتی پیر شدم، یکی از گزینه هام همینه.

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. Phonix

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      :)))))
      داداش لکسوس خیلی داره تلاش می‌کنه پیرمردی نباشه

      موافقم 6
      مخالفم 5
      1. نوید AJ

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        تلاشش قابل ستودنه. ولی داخل 350RX هایبرید هم نشستم. خیلی خوبه ها، ولی وقتی پیر شدم میگیرم، نه الان.

        موافقم 7
        مخالفم 3
  11. Erfan

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    کسایی که به یه لکسوس نگاه میکنن به سرعت به دو دسته تقسیم میشن.
    یا خیلی چهرش رو دوست دارن.
    یا خیلی چهرش رو دوست ندارن و حتی ازش متنفر میشن.
    لکسوس از اون طراحی های رو داره که خیلی سلیقه ای هست.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  12. A1

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (226 ديدگاه)

    به نظرم این حرکت رو به جلو برای لکسوس هست نسل قبلش در عین جذابیت به نظرم یکم گم بود طراحی شلوغ و اسپورتی داشت ولی این طراحی با rx که همه می‌شناختند هم خونی نداشت به نظرم این نسل هم جذابیت نسل قبلو به ارث برده هم با یکسری خطوط نرم تونستن ظاهر لوکس ماشینو برگردونن به نظرم از معدود ماشینایی با طراحی خیلی مدرن و درعین حال سنگین محسوب میشه من خیلی حال میکنم باش

    موافقم 5
    مخالفم 1
  13. Reza Waffen SS

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    خیلی خاصه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  14. علی

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (836 ديدگاه)

    قانون اول صنعت خودروسازی : هیچ لکسوسی بد نیست ، قانون دوم : لکسوس یه خودرو لوکس و عالی با کمترین استهلاک و هزینه های نگهداری است ، بسیار کمتر از بنز و بی ام و ! و قانون سوم : تنها دو گروهن که از لکسوس بدشون میاد آلمان فن ها و کره ای فن ها ،

    موافقم 6
    مخالفم 7
    1. Iman99

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      قانون اول صنعت خودرو سازی : تمام گفته های علی غلطه

      قانون دوم خیلی بد لکسوس هایی وجود داره که بد هستن

      قانون سوم به هیچ وجه لکسوس اصلا کمترین استهلاک و هزینه نگهداری رو نداره و اتفاقا لکسوس های پرخرج چندین مدل های مختلفی هست که زیاد هم هستن تا دلت بخواد سراغ دارم که علاوه بر اینکه خودشون خرج گذاشتن رو دست مالک و انواع خرابی های موتوری و جلو بندی و غیره داشتن
      علاوه بر این چندین سری بودن که مشکلات شناخته شده محرز و اثبات شده ای داشتن که خود شرکت سازنده سعی داشته در سری های بعدی برطرفشون کنه
      ولی در کل لکسوس هم انواع خرج ها و هزینه های نگهداری زیادی داره ‌‌و بعضی مدل هاش هم پر استهلاک بودن در کل اونهایی هم که کم استهلاک هستن وجود دارن

      و اتفاقا همون مرسدس بنز خودش صاحب عنوان و رکورد دار خودرو با کمترین استهلاک و هزینه های نگهداری هست و در کنار بنز آلمان فقط امریکایی ها تونستن باهاش رقابت کنن و علاوه بر اینکه کم استهلاک ترین و کم خرج ترین و با دوام ترین و مقاوم ترین ماشین های جهان از خودشون هست و قبلا اینو ثابت کردن و در کل از این مرحله عبور کردن و الان در بالاترین سطح و سطح بالا هستن و بهترین ماشین های جهان با فاصله زیاد از خود آلمان ( اروپا ) و امریکا هست و در کل در همه چیز بهترین و برتر و سطح بالا هستن با فاصله زیاد این آلمان از اروپا و امریکا بهترین و سطح بالا و برتر هستن با فاصله زیاد و کسی به گرد پاشونم نمیرسه و همه‌چیز هم از خودشونه

      قانون چهارم کسی از لکسوس کلا خیلی بدش نمیاد بلکه همه از فنهای متعصبش بدشون میاد که سطح و اندازه خودشون رو نمیشناسن و این باعث مشکل میشه اخرشم خودشون ضرر میکنن چون به پای اونهایی که گفته شد نمیرسن پس از روی تعصب بیجا نباید نظر بدید

      موافقم 7
      مخالفم 0
      1. سپهر

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (377 ديدگاه)

        لکسس کلا عامه پسند نیست

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. اوستا

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      المان فن ها اصلا لکسوس رو ماشین حساب نمیکنن که بخوان ازش بد بگن

      موافقم 3
      مخالفم 1
  15. اوستا

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    زشت و تخیلی مثل همیشه

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا