لکسوس

لکسوس LX600 در برابر ریویان R1S، رویارویی شاسی‌ بلندهای لوکس

آمریکایی‌ها استاد خرید وسایلی هستند که هیچ‌گاه از همهٔ توانایی‌های آن‌ها استفاده نمی‌کنند. به‌عنوان‌مثال، مردمان این کشور سال گذشته صدها هزار دستگاه شاسی‌بلند خریدند که درصد زیادی از آن‌ها از مدل‌های آفرودی بسیار توانمند مثل جیپ رانگلر و لندروور دیفندر بودند ولی این خودروها بیشتر وقت خود را روی مسیرهای آسفالت سپری می‌کنند. حال دو شاسی‌بلند لوکس جدید یعنی لکسس LX600 و ریویان R1S هم به کلوپ خودروهایی که هیچ‌گاه از همهٔ توانایی‌های آن‌ها استفاده نمی‌شود اضافه شده‌اند.

این دو شاسی‌بلند لوکس آفرودی به‌طور عجیبی برای رقابت با یکدیگر مناسب هستند. ریویان و لکسس در اندازه کلی فقط ۲.۵ سانتی‌متر باهم اختلاف دارند، هردو به سه ردیف صندلی برای حمل حداکثر هفت نفر مجهز هستند و در توانایی‌های آفرود نیز در یک سطح قرار دارند هرچند که از موتورهای کاملاً متفاوتی نیرو می‌گیرند زیرا یکی بنزینی و دیگری الکتریکی است.

مشخصات

نسل جدید شاسی‌بلند پرچم‌دار لکسس با نام LX600 و مدل ۲۰۲۲ به بازار آمده است. این خودرو از تعلیق مستقل جلو و تعلیق صلب سنتی عقب استفاده می‌کند و به پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی جدید با ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این نیرو از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. LX600 با مصرف سوخت ترکیبی ۱۲.۴ لیتر در هر صد کیلومتر در کنار باک ۸۰ لیتری می‌تواند با هر بار سوخت‌گیری حدود ۶۵۰ کیلومتر را طی کند.

R1S مثل پیکاپ R1T از سیستم تعلیق کاملاً مستقل و قوای محرکهٔ چهار موتوره بهره می‌برد که به‌طور مجزا هرکدام از چرخ‌ها را به حرکت درمی‌آورد. این قوای محرکه مجموعاً ۸۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. R1S با مصرف انرژی ترکیبی ۳۰ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر، یکی از پرمصرف‌ترین خودروهای برقی بازار محسوب می‌شود ولی بااین‌وجود، یک پکیج باطری عظیم ۱۳۵ کیلووات ساعتی هم در اینجا وجود دارد که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۵۱۰ کیلومتر را فراهم می‌کند.

با وجود پیشرانه‌های کاملاً متفاوت، لکسس و ریویان برای مسیرهای آفرودی رویکردهای مشابهی را دنبال می‌کنند. R1S و اکثر تیپ‌های LX600 به سیستم تعلیق بادی تطبیقی مجهز هستند که امکان تنظیم لحظه‌ای کمک‌فنرها را برای ارائهٔ سواری نرم یا اسپرت فراهم می‌کند. این سیستم همچنین به هردو خودرو امکان تنظیم فاصله از زمین و قطع کردن آنتی‌رول بار را هم می‌دهد تا بتوانند در آفرود هر چهارچرخ ۲۲ اینچی خود را روی زمین نگه دارند. این دو ماشین در قیمت هم در یک سطح قرار دارند. قیمت LX600 سه ردیفه از ۹۶,۳۴۵ دلار آغاز می‌شود که این رقم در تیپ لاکچری فول آپشن ما به ۱۰۶,۹۴۰ دلار رسیده است. از سوی دیگر، قیمت R1S لانچ ادیشن از ۹۱,۵۰۰ دلار شروع می‌شود اما قیمت نمونهٔ آزمایشی ما به ۹۶ هزار دلار رسیده است.

رانندگی

اولین چالش ما با LX600 و R1S در پیست آزمایشی بود. تعجبی ندارد که ریویان با دو برابر قدرت بیشتر، در شتاب کاملاً رقیب ژاپنی را مغلوب کند. این شاسی‌بلند الکتریکی آمریکایی ظرف ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۶ ثانیه طی کرد درحالی‌که لکسس برای انجام این کارها به ترتیب به ۶.۱ و ۱۴.۵ ثانیه زمان نیاز داشت. R1S اما علاوه بر شتاب، در توقف هم برتری داشت و از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۳۶.۹ متر متوقف شد درحالی‌که LX600 این کار را در ۴۱.۴ متر انجام داد. ریویان پیست ۸-Figure را هم در ۲۶.۱ ثانیه طی کرد اما شاسی‌بلند ژاپنی پس از ۲۸.۴ ثانیه یک دور این پیست را تکمیل کرد.

بااین‌حال، برتری پرفورمنس R1S نسبت به LX600 در دنیای واقعی کمرنگ می‌شود زیرا جاهای زیادی وجود ندارد که بتوان از ۸۳۵ اسب بخار قدرت استفاده کرد. در شهر و همینطور بزرگراه، ریویان بسیار ساکت و متین است. بازهٔ حرکتی طولانی پدال گاز به راننده این امکان را می‌دهد که دقیقاً همان مقدار نیرویی که نیاز دارد را از موتورها دریافت کند درحالی‌که امکان رانندگی راحت و آسان با یک پدال را هم فراهم می‌کند. هرچند R1S در نرم‌ترین حالت خود هم کمی خشک احساس می‌شود ولی بااین‌وجود، سواری خوبی دارد و حتی دست‌اندازهای خشن را هم به‌خوبی جذب می‌کند.

در همین حال، ریویان در حالت رانندگی اسپرت در جاده‌های پیچ‌درپیچ غوغا می‌کند. فرمان سریع و دقیق است و قوای محرکهٔ چهار موتوره از بهترین سامانه‌های چهارچرخ محرک مکانیکی با کنترل گشتاور بُرداری تقلید می‌کند. همچنین عملکرد تعلیق در حالت سفت‌تر نیز در اینجا چشمگیر است. کنترل فوق‌العادهٔ بادی‌رول R1S خصوصاً با توجه به سواری بسیار راحت آن واقعاً ذهن انسان را درگیر می‌کند.

لکسس سال‌ها است که به سواری ساکت و راحت شهرت دارد اما LX600 چندان با این شخصیت همیشگی برند لوکس تویوتا مطابقت ندارد. با روشن کردن پیشرانهٔ V6 و قرار دادن گیربکس در حالت درایو، کل خودرو به‌طور عجیبی تکان می‌خورد و ارتعاش پیشرانه باعث لرزش صندلی‌ها می‌شود. با آغاز حرکت نیز شرایط خیلی بهتر نمی‌شود زیرا هرچند حالا خودرو آرام می‌گیرد اما پیشرانه تنبل است و پاسخگویی خوبی ندارد. همچنین تمایل زیاد به افزایش دنده و بی‌علاقگی به معکوس دادن باعث افزایش شکاف پرفورمنس بین LX600 و R1S می‌شود.

سواری لکسس نرم است اما عملکرد سیستم تعلیق آن در کاهش ضربات دست‌اندازها یا کاهش بادی‌رول به‌خوبی ریویان نیست. درنتیجه، هنگام رانندگی‌های تهاجمی شاهد بادی‌رول زیاد و شیرجه رفتن در زمان ترمز گیری هستیم. این خودرو نمونه‌ای عالی از یک شاسی‌بلند سنتی است که نقص‌هایی دارد اما همچنان دوست‌داشتنی است. یکی از دلایل این موضوع، توانایی‌های آفرود است. LX در آفرود واقعاً لذت‌بخش است و هرچند استفاده از کنترلرهای MTS و DACC آن دشوار بود اما لکسس عملکرد تحسین‌برانگیزی از خود نشان داد. همانطور که از همتای لوکس لندکروزر انتظار می‌رود، این ماشین با خوشحالی مسیرهای ماسه‌ای عمیق و تپه‌های شنی بزرگ را درنوردید.

اما ریویان هم در آفرود ما را تحت تأثیر قرار داد. قوای محرکهٔ چهار موتورهٔ این خودرو با فراهم کردن کششی استثنایی، به چرخش R1S در پیچ‌ها کمک می‌کند و بدون توجه به شرایط مسیر خودرو را به پیش می‌برد. همچنین درحالی‌که LX600 مسیرهای خارج از جاده را با سرعت پایینی طی می‌کند، ریویان می‌تواند مثل رم TRX با سرعت بالا از روی تپه‌ها پرواز کند درحالی‌که در سرعت‌های پایین هم تحویل قدرت دقیق به هر چرخ باعث می‌شود بتواند مثل معدود آفرودرهای کارخانه‌ای از موانع عبور کند.

داخل

در داخل نیز ریویان برتری خود را بر لکسس دیکته می‌کند. نمایشگر عظیم ۱۵.۶ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی این ماشین ممکن است باب سلیقهٔ همه نباشد اما دیگر قسمت‌های کابین آن با تزئینات چوبی زیبا، صندلی‌های چرم مصنوعی مجلل، متریال خوش لمس و دریچه‌های تهویه و جا لیوانی برای هر سه ردیف صندلی‌ها، خیلی خوب است. صندلی‌های ردیف اول و دوم راحت، جادار و مناسب بزرگ‌سالان هستند و هرچند صندلی‌های ردیف سوم هم برای بزرگ‌سالان مناسب به نظر می‌رسند اما ورود و خروج به آن‌ها کمی دشوار است. R1S همچنین بدون تا کردن صندلی‌های ردیف سوم، فضای بار قابل‌توجه ۵۰۰ لیتری را ارائه می‌کند که در این کلاس ویژگی کمیابی است و فضای بار ۳۴۰ لیتری صندوق جلو هم آن را همراهی می‌کند.

البته این به معنای بی‌نقص بودن R1S نیست. اتکای بیش از حد به دکمه‌ها و کنترل‌های لمسی می‌تواند آزاردهنده باشد و کارهای ساده‌ای مثل تنظیم دریچه‌های تهویهٔ جلو را خسته‌کننده کند. همچنین ازآنجایی‌که سقف شیشه‌ای استاندارد خودرو فاقد کاور فیزیکی یا قابلیت مات شدن الکتروکرومیک است، زمانی که هوا گرم است سیستم تهویه را مجبور می‌کند برای خنک کردن هر هفت سرنشین سخت‌تر کار کند.

کابین LX600 بیشتر ترکیبی از ویژگی‌های لوکس سنتی با صفحه آمپر دیجیتالی، تعداد زیادی دکمه و کنترل فیزیکی و کنسول مرکزی با تریم چوبی و چرمی است. لکسس در اینجا دو نمایشگر لمسی را ارائه کرده است که پایینی برای سیستم تهویه و حالت‌های آفرودی مورداستفاده قرار می‌گیرد درحالی‌که بالایی یک نمایشگر سنتی اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی است. بااین‌حال، کابین لکسس که در دو ردیف اول صندلی‌ها راحت و نسبتاً جادار است، در حد قیمت ۱۰۰ هزار دلاری خودرو نیست. این ماشین ممکن است پرچم‌دار شاسی‌بلندهای لکسس باشد اما به‌هیچ‌وجه به نسخهٔ شاسی‌بلند سدان LS نزدیک نیست.

مواردی مثل تودوزی چرمی شل و ول، شیفتر دندهٔ لق و صفحه آمپر دیجیتالی کوچک برای یک شاسی‌بلند لوکس جدید نشان از عقب‌ماندگی دارند. هرچند دسترسی به صندلی‌های ردیف سوم LX600 راحت‌تر از ریویان است اما کسانی که اینجا می‌نشینند، احتمالاً آنقدر درگیر ناراحتی و فضای سر اندک صندلی‌ها خواهند شد که متوجه متریال اقتصادی تویوتا مانند در این قسمت نمی‌شوند. لکسس همچنین هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی تنها ۳۱۰ لیتر فضای بار ارائه می‌کند هرچند که در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف سوم، فضای بار آن تقریباً با R1S برابر خواهد بود. نکته مهم اینکه صندلی‌های ردیف دوم LX600 هنگام تا شدن کاملاً تخت نمی‌شوند درحالی‌که در ریویان فضای بار مسطحی فراهم می‌شود.

نتیجه‌گیری

در ابتدای این مقایسه فکر می‌کردیم شاهد رقابت نزدیکی باشیم اما همه‌چیز طبق انتظارات پیش نرفت. در میان هجوم رقبای تازه‌واردی مثل ریویان و نام‌های باسابقه مثل رنجروور جدید، لکسس با نسل جدید LX محافظه‌کارانه و به دور از هرگونه ریسکی عمل کرده است. این خودرو به‌اندازهٔ نسل قبلی توانمند است و برای رانندگی روی آسفالت کمی بهتره شده اما در خودروهای دیگر می‌توان توانایی‌های آفرود مشابه یا بیشتر، تجربهٔ رانندگی بهتر روی جاده و کابین زیباتری را پیدا کرد. از سوی دیگر، در ریویان R1S می‌توان هم خدا را داشت و هم خرما را. این خودرو از تمام توانایی‌های آفرودی که هیچ‌گاه از آن‌ها استفاده نمی‌شود برخوردار است اما بابت ارائه آن‌ها با تنبیه‌هایی مثل سواری جاده‌ای خشن، راننده را مجازات نمی‌کند. این ماشین با اقتدار و کیفیت یک شاسی‌بلند لوکس واقعی روی جاده حرکت می‌کند و به همان اندازهٔ بزرگراه‌ها، در پیمودن مسیرهای پرپیچ‌وخم هم تبحر دارد. R1S پکیجی فوق‌العاده راحت و جادار است و فضایی کافی برای هفت سرنشین و وسایلشان را فراهم می‌کند که در این کلاس کمتر یافت می‌شود.

مقام دوم: لکسس LX600

نقاط قوت: توانایی‌های آفرود فوق‌العاده، طراحی سنتی در داخل و خارج، تنها راه برای داشتن لندکروزر در آمریکا

نقاط ضعف: قیمت گران، کابین تنگ در مقایسه با ریویان، پالایش کلی کمتر از چیزی که از یک لکسس انتظار می‌رود

مقام اول: ریویان R1S

نقاط قوت: به همان اندازهٔ آفرود روی جاده هم رضایت‌بخش است، کابین فوق‌العاده جادار، تعادل استثنایی سواری و هندلینگ

نقاط ضعف: ارزن‌تر از LX اما همچنان گران، رابط کاربری خسته‌کننده نمایشگر لمسی، تابش آفتاب از سقف شیشه‌ای به داخل

مشخصات فنی

لکسس LX600

ریویان R1S

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو الکتریکی چهار موتوره
قدرت ۴۱۰ اسب بخار ۸۳۵ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر ۱۲۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک تک سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
فاصلهٔ محوری ۲,۸۵۰ میلی‌متر ۳,۰۷۶ میلی‌متر
طول ۵,۰۸۵ میلی‌متر ۵,۱۰۰ میلی‌متر
عرض ۱,۹۹۱ میلی‌متر ۲,۰۱۴ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۸۴۴ تا ۲,۰۷۲ میلی‌متر ۱,۸۱۶ تا ۱,۹۶۳ میلی‌متر
فاصله از زمین ۱۷۵ تا ۴۰۴ میلی‌متر ۲۰۰ تا ۳۷۸ میلی‌متر
زاویه حمله ۲۵.۹ تا ۲۷.۴ درجه ۳۴.۳ تا ۳۵.۶ درجه
زاویه فرار ۲۴.۹ تا ۲۶.۳ درجه حداکثر ۳۴.۳ درجه
دایرهٔ چرخش ۱۲.۰ متر ۱۲.۶ متر
وزن خالص ۲۶۸۴ کیلوگرم ۳۲۰۶ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۳ به ۴۷ جلو/عقب ۴۸ به ۵۲ جلو/عقب
حجم صندوق بار ۳۱۰/۱۳۰۰/۱۸۱۰ لیتر ۵۰۰/۱۳۲۰/۲۵۰۰
ظرفیت سرنشین ۷ نفر ۷ نفر
ظرفیت یدک کشی ۳۶۳۰ کیلوگرم ۳۵۰۰ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۱ ثانیه ۳.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۵ ثانیه ۱۱.۶ ثانیه
توقف از ۹۶ ۴۱.۴ متر ۳۶.۹ متر
شتاب جانبی ۰.۷۳ جی ۰.۸۲ جی
تایم پیست Figure 8 ۲۸.۴ ثانیه ۲۶.۱ ثانیه
ظرفیت باک/باطری ۸۰ لیتر ۱۳۵ کیلووات ساعت
برد ۶۵۰ کیلومتر ۵۱۰ کیلومتر
مصرف سوخت/انرژی ۱۲.۴ لیتر ترکیبی ۳۰.۳ کیلووات ترکیبی
قیمت پایه ۱۰۴,۳۴۵ دلار ۹۱,۵۰۰ دلار
قیمت تست‌شده ۱۰۶,۹۴۰ دلار ۹۶,۰۰۰ دلار

 

منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. مهران

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    با همه ی این تفاسیر بازم نظرم لکسوس

    موافقم ۱۱۷
    مخالفم ۹۶
    1. ۱۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (639 ديدگاه)

      بچه ها برید درمورد این موتور توئین توربو جدید تویوتا سرچ کنید باورتون نمیشه انقدر ظریف کاری و تکنولوژی داره به طور مثال از mpiو gdiبه طور هم زمان بهره میبره و خیلی چیزای دیگه که خودش ی مقالست

      موافقم ۶۵
      مخالفم ۳۰
      1. M

        ۱۱ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (126 ديدگاه)

        موتور توین توربو جدیدی که تویوتا طراحی کرد یک مشکل داشت و اون هم مرتبط با waste gate توربو بود که برقی شد برای کم کردن هد موضعی و کاهش افت فشار ورودی.
        اما به خاطر یکسری از مشکلات نرم افزاری و ساختاری توربو عملکرد waste gate دچار مشکل شده و تویوتا recall کرده که خیلی هم پروسه هزینه بر و طولانیه چون توربو پشت موتور بود و کل توربو باید عوض شود
        در ضمن این ایده MPI و GDI اولین بار فورد روی سری های DUAL-MOTOR داد که فکر کنم برای ۵-۶ سال پیش بود

        موافقم ۲۵
        مخالفم ۹
      2. قاطر فروش

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (894 ديدگاه)

        این نام کاربری رو چطور ساختی

        موافقم ۳
        مخالفم ۳
    2. miladzm

      ۱۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      وااای . چقد حال داد مقاله . کلا توی هر مقایسه ای که محصولات طویوطا لکسوس حضور دارن میشه قبل از خوندن مقاله در مورد یک چیز مطمین شد که از اول اخر میشن !

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۶۸
      1. miladzm

        ۱۱ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (316 ديدگاه)

        از اخر اول میشن

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۳۷
    3. miladzm

      ۱۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      /////مواردی مثل تودوزی چرمی شل و ول، شیفتر دندهٔ لق و صفحه آمپر دیجیتالی کوچک برای یک شاسی‌بلند لوکس جدید نشان از عقب‌ماندگی دارند. هرچند دسترسی به صندلی‌های ردیف سوم LX600 راحت‌تر از ریویان است اما کسانی که اینجا می‌نشینند، احتمالاً آنقدر درگیر ناراحتی و فضای سر اندک صندلی‌ها خواهند شد که متوجه متریال اقتصادی تویوتا مانند در این قسمت نمی‌شوند. ////// . وای بر من . وای بر من . فاجعه هست فاجعه . واقها طویوطا پول چی رو میگیره ؟ حالا فهمیدم چرا پارسال رکرورد افسانه ای فروش ۳۵۰۰ دستگاهی رو توی بازار ازاد و رقابتی امریکا ثبت کرده بود . حتی سایپا شاهین هم این مشکلات رو نداره .

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۷۱
      1. علی ریحانی

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (14 ديدگاه)

        از سال ۲۰۱۴ که ایرتویا لکسوس es250 رو ثبت نام و وارد کرد یه دستگاه خریداری کردم و تا الان که نزدیک ۹ ساله فقط قطعات مصرفی رو تعویض کردم و هیچ مشکلی نداشته در ضمن ۲۱۰۰۰۰ کیلومتر هم کارکرد داره
        حالا شما دیگه غرض ورزی داری یا چی من نمیدونم
        اگه این کلاهبرداریه تویوتاست از نظر شما
        ما خیلی ام راضی ییم از این کلاهبرداری و دستش درد نکنه

        موافقم ۳۲
        مخالفم ۱۳
        1. سپهر

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (301 ديدگاه)

          از سال ۲۰۱۴ سمندم میخریدی مطمعن باش باش به جز قطعات مصرفی هزینه ای نمیکردی،چقدر تویوتا و لکسس بی هیجان و‌ بی کلاس رو الکی گنده میکنید

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۲۰
      2. رضا

        ۲۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (14 ديدگاه)

        توجه کردی هر نظری که میدی چقدر مورد عنایت همه دوستان قرار میگیری؟؟؟👏👏

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    4. محمد

      ۱۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (30 ديدگاه)

      اوه اوه اوه ! 😂🤦
      دوستان چقدر از جاپنیای کلاهبردار بگم تا باورتون بشه ؟
      ماشین ۱۰۶ هزار دلاری که موتورش لرزش داره !
      چرم تودوزی شل و ول !
      سواری به درد نخور !
      وای بر من ! 😂🤦
      طویوطا و لکثوث شرکت های کلاهبردار و دروغین که با تبلیغات دروغ مشتری رو سال هاست گول زدند !
      با اون فروش افتضاح لندگوروز رو آمریکا که جمعش کردن !
      اینم از افتضاحات پرچمدار لکثوث که کنار رقباش شوخیه ! 😂🤦

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۷۰
      1. Erfan

        ۱۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (523 ديدگاه)

        این گونه بردن اسم این بزرگان صنعت خودرو و جهان بسیار زشت و ناپسنده.
        انتقاد هم میکنید قشنگ انتقاد بکنید.
        همینه که میگن ایرانی ها متاسفانه بلد نیستند انتقاد بکنن و بیشتر میل به ایجاد دعوا و مسخره کردن و اینا دارن متاسفانه

        موافقم ۶
        مخالفم ۳
    5. Reza Waffen SS

      ۱۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (4619 ديدگاه)

      لکسس LX600

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۲۸
    6. علی

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (507 ديدگاه)

      قطعا انتخاب لکسوس ، مگر اینکه عاشق ماشین برقی باشید!!!

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۸
  2. Mohammad

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (405 ديدگاه)

    فکر نمیکردم ریویان تو دنیای واقعی که تست میشه انقد خوب باشه دمش گرم واقعا عالی کار کرده رقیب اصلی تسلا پیدا شد

    موافقم ۷۷
    مخالفم ۵
    1. حسین

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (233 ديدگاه)

      این مقایسه باعث شد
      دیگه به موتور ترند اعتماد نکنم
      واقعا براشون متاسفم
      که نمیتونن صادقانه
      خودرو هارو بررسی کنن
      چه دنیای کثیفی شده

      موافقم ۲
      مخالفم ۶
  3. MASOUD 0099

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    ریویان 👌

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۱۴
  4. علی جردن

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    Lx بدون موتور هشت سیلندر ابهت سابق رو نداره

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۱۴
    1. ۱۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (639 ديدگاه)

      اونV8رو که همه دوست داشتیم ولی این V6جدید هم کم حرف برای گفتن نداره قدرت و گشتاورش هم بیشتر از V8 قبل شده.
      و تویوتا برای فروش بهتر توی بازار آمریکا باید ی آپدیت سنگین میداد

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۱۲
      1. viper2

        ۱۱ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1041 ديدگاه)

        ایول به لکسوس lx600 .فرض کن جنسیس کوپه رو تو درگ راااااحتتت میزنه . کره ای فنا برن گریه کنن که شاسی بلند ۳ تنی میتونه جنسیسشونو بزنه . ( البته اونا اول باید گرد اوریون و ماکسیما دنده دستی رو جمع کنن .))))

        موافقم ۴۲
        مخالفم ۲۴
        1. 4wheeled

          ۱۱ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (128 ديدگاه)

          موتور ترند اومده ریوان و ال ایکس رو مقابسه کرده این اومده به جنسیس کوپه ٢٠١۴ گیر داده!ببخشید تقصیر جنسیسه که موتور ترند ال ایکسو با خاک یکسان کرد و گفت تو کلاس خودش در برابر رقیا حکم شوخی رو داره؟! ١٠٠ هزار دلار بدی شیفتر فرمونت لق باشه!!
          از حرص این مقاله نمیدونی به چی متوسل بشی 🤣جنسیس کوپه که خوراکش رد شدن از رو اریونحو ماکسیماس ولی اینکه اینجا ریوان اندازه کل لکسىوسای تولید شده تو درگ از لکسوس رد شد چه ربطی به درگش با جنسیس داشت؟ 🤣شتابش که فعلا کمتره جنسیسه

          موافقم ۲۷
          مخالفم ۳۲
        2. علی جردن

          ۱۱ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (418 ديدگاه)

          انصافا راست می گه دوستمون جنسیس کوپه ماکسیما دنده ایی و اتوماتیک و حتی lx500 V8 رو سوسک می کنه حداقل برو مشخصات فنیشونو و شتاب صفرتاصدشونو بخون بعد.. کره ایی فن نیستم اما جنسیس کوپه واقعا ماشین قابل احترامیه حتی بی ام و ۳۲۰i و بنز E200 رو راااااحت می زاره عقبش.. جنسیس کوپه زمانی که وارد ایران شد رنگ زردش دل منو بدجور برد با اینکه به کلاس کوپه هیچ علاقه ایی ندارم اما موتور و استایل بدنه جنسیس کوپه رو هنوزم تو سال ۲۰۲۲ خیلی دوست دارم و هر وقت میبینم دلم براش می ره💛🏎

          موافقم ۱۴
          مخالفم ۲۴
        3. ۱۱ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (639 ديدگاه)

          وایپر داداش تو که ماشین باز قدیمی هستی چرا ژاپن رو با کره مقایسه میکنی ژاپن جاش کنار آمریکا و آلمانه جنسیس باید با آریزو مقایسه بشه البته اگر وسط راه آب روغن قاطی نکنه 😂

          موافقم ۲۹
          مخالفم ۱۰
        4. viper2

          ۱۱ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1041 ديدگاه)

          ینی باریکلا به کاربر علامت ژاپنی باریکلا . داداش ولی جدی اسمت چیه؟ ..

          .داش مقایسه نکردم . هر کس کره ای رو با ژاپنی مقایسه کنه قطعا عذابش از یزیدم یشتره😂😂😂 . ینی ..شعر خالصاااا . ها باااشششه ماکسیما دستی و اوریون از جنسیس کوپه میخوره . بهتره برید اپارات فیلماشونو ببینید نه یه بار نه دو بار . بلکه حدود ۱۰ تا ۱۲ بار اوریون جنسیس رو زده . ماکسیما دستی هم همینطور ، جنسیسو لوله میکنه . حتی ماکسیما موهاوی هشت سیلندرم لوله میکنه . بعد حالا فرض کن اوریون که از ماکسیما قوی تره . اتوبوسی جنسیسو میزنه . تنها ماشین هایی هم که توان رقابت دارن با اوریون و ماکسیما . ماشین های امریکایی و مخصوصا ماشین های المانی قوی مثل پانامرا cls500 هست . وگرنه المانی های ضعیف هم مثل ۵۲۸ از اوریون میخورن . بعد اینکه میگم امریکایی میتونه با اوریون رقابت کنه چون خودم درگ لکسوس es350 با بیوک گیربکس کامارویی رو از نزدیک دیدم که میگم .

          موافقم ۱۶
          مخالفم ۷
        5. viper2

          ۱۱ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1041 ديدگاه)

          اصلا جنسیس کوپه راه نمیره . فقط استهلاک خالصه . ماشین کره ای در حد ماشین های اقتصادی خوبه . مثلا وراکروز که الان شیش ساله داریم یه ریال خرج نداشته ‌ . نه یه چیزی مثل جنسیس که ه روز خرابه . از اوریونم میخوره . اینا رو میگم جهت اگاهی دوستان . یکمی چشتونو باز کنین . ببینین واقعا کی رقیب کی هست؟ ببینین واقعا راه صد ساله رو میشه تو یه شب رفت؟ .

          موافقم ۲۰
          مخالفم ۹
        6. ۱۱ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (639 ديدگاه)

          عشق منی داداش زیادم با اینا وقت خودتو نگیر این کودک سال ها نزدیک ترین رابطشون با صنعت خودرو سازی سانتافه ۲۰۰۸ فامیل همسایشونه که چندروز برن مدرسه از سرشون میفته

          موافقم ۲۳
          مخالفم ۸
        7. ۱۱ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (639 ديدگاه)

          پدال این کامنت آخر من رو پاک کن ممکنه بعضی ها ناراحت بشن

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۷
        8. 4wheeled

          ۱۱ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (128 ديدگاه)

          ای واااای که چه کابوسی بود این مقاله 🤣🤣طوری که موتور ترند از رو لکسوس رد شد جنسیس از رو اریون و ماکسیما رد نشد(طبق همون فیلمان آپارات و یوتیوب و اینستا)🤣ببین باهات چیکار کرد که اینطور به جنسیس پناه بردی! شانس اوردن زیاد با شیفتراش کار نکردن وگرنه مثل چرخاش در میومد🤣کامنتاتم نخوندم فقط دارم با این ضربه ای که خوردی لذت میبرم🔥

          موافقم ۸
          مخالفم ۱۲
        9. محمدرضا

          ۱۱ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (732 ديدگاه)

          وایپر کلا دنبال کل کل با جنسیس هست.
          اینجا بحث ریویان و lx هست کسی کاری با جنسیس نداشت.
          پدال همیشه تو ایران باید بگی حضرت بهترینه وگرنه الان یکی میاد میگه لندکروز تو درگ سانتافه رو زده برا همین ریویان خوب نیست و پول گرفتی بگی بهتره.

          موافقم ۶
          مخالفم ۱۰
  5. شاهرخ

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (297 ديدگاه)

    همه چیز ریویان دوبرابر بهتر از لکسوسه به غیر از یه سری چیزا که تقریبا هم سطحن
    قیمت ریویان هم کمتره
    واقعا ریویان خیلی سرتره

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۱۲
  6. T

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (334 ديدگاه)

    رویان بهتره اما اگه شرایطشو داشتم لکسوس می‌خریدم چون لکسوس شناخته شده تره . رویان چند سال کار داره که به یک برند تبدیل بشه حداقل ۱۰ سال!
    البته ریویان چون یک خودرو ساز آمریکایی و خوبیه قابل احترامه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱۳
  7. Alan.r

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (663 ديدگاه)

    اولا که مقایسه یه برقی با یه بنزینی کاملا اشتباهه
    ولی من انتخابم لکسوسه چون ظاهر و کابینش به مراتب بهتر و زیباتر از ریویانه کابین ریویان به نظر من خیلی بیروحه از نظر پرفورمنس برتری صد درصد با ریویانه (البته با توجه به برقی بودنش کاملا قابل پیش بینی بود)آفرود هر دو هم عالیه

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱۱
  8. mehranzamani381

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگر بخوایم بین این دو مقایسه کنیم خب مشخصه که R1s بسیار بهتر خواهد بود ولی
    به نظرم این مجله موتور ترند بیشتر ماشین هارو تخریب می کنه به طور مثال توی درگ ها مزدا mx_5 رو در مقابل ماشین های بسیار قوی تر قرار می داد و قبل از شروع مسابقه جایگزین می شد یا خیلی قبل تر سر مقایسه رانگلر با برانکو کلی برانکو رو خراب کرد. این جا هم تا حدودی همینطور

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
  9. 4wheeled

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (128 ديدگاه)

    منم فکر میکردم رقابت نزدیک باشه ولی انگار اینطور نیست،تو دوزی شل و ول دیگه چی بود واس ماشین ١٠٠ هزار دلاری!

    موافقم ۷
    مخالفم ۹
  10. بی خیال اسم

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (669 ديدگاه)

    یا خدا
    لکسوس با این همه تجربه حریف ریویان چند ساله نشد

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۷
  11. Sobhan

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (234 ديدگاه)

    جفتشون عالین چای من با لکسوس بیشتر حال میکنم 🙌

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۷
  12. آرین

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (340 ديدگاه)

    ریویان مشخصات بهتری داره و از این بابت منطقیه که اول باشه.
    ولی همیشه تو بررسی‌ها یک نکته مغفول می‌مونه و اون اینه که در طول مدت استفاده چه هزینه‌هایی رو به مالک تحمیل می کنه.
    در مورد لکسوس مشخصه که راننده قرار نیست با هزینه‌های گزاف و مشکلات خاص یا غیرعادی مواجه بشه ولی در مورد ریویان هیچ چیز مشخص نیست. هم خدا و هم خرما رو داشتن به نظر نمیاد ارزان تموم بشه.
    من یک مزیت به لکسوس اضافه می‌کنم که همون حسن شهرت از نظر مخارج و خرابی هست.

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۳
  13. Elmiraj

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    وقتی بغداد صاحب تمدن و پایتخت بود ، نیویورک چراگاه بوفالو ها بود…!!!!

    ولی الا نیویورک کجا و بغداد کجا…..

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۲۵
    1. viper2

      ۱۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1041 ديدگاه)

      خیلی سنگین بود .!!!!

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۶
    2. آرین

      ۱۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (340 ديدگاه)

      مغلطه می‌کنی. نه ریویان بغداده نه لکسوس نیویورک.
      پیتزا غذاست، کوبیده هم غذاست.نمیتونی بگی کدوم بهتره.
      علت جبهه‌گیری علیه برقی‌ها متعصب‌ها و کودن‌هایی هستن که خودشون رو هوادار می‌دونن.

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱۰
      1. viper2

        ۱۱ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1041 ديدگاه)

        بر عکس گفتی داداش . در اصل منظورشون این بود که لکسوس هم زمانی صاحب تاج بود اما الان با پیشرفت سریع علم ریویان زده رو دستش ‌. (البته همین الانم لکسوس کم و بیش خوبه ولی خب برای توان با رقبا مقدای عقب افتاده )

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۲
        1. viper2

          ۱۱ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1041 ديدگاه)

          رقابت با رقبا

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. آرین

          ۱۱ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (340 ديدگاه)

          برای مسخره کردن جابه‌جا نوشتم.

          موافقم ۱
          مخالفم ۳
  14. قاطر فروش

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (894 ديدگاه)

    مقایسه ناعادلانه بود این لکسس بدترین خودرو تو کلاس خودشه برعکس بقیه لکسس ها

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۳
    1. Payfast

      ۱۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (727 ديدگاه)

      همون لکسوس که تو خوابش در حال رقابت با اس کلاس بید؟
      شل کنید

      موافقم ۸
      مخالفم ۱۲
  15. محمد

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (846 ديدگاه)

    همیشه قدمت و تجربه دلیل بر تولید محصولات بهتر نیست ، تازه این اولین تجربه ریویان بود و کلی تر از اون اولین تجربه ها تو ماشین های الکتریکی تو این کلاس ، واقعا محصول محترمی تولید کرده ریویان من بودم تو خریدش شک نمی‌کردم

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
  16. AMIN JAFARI

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (57 ديدگاه)

    پایان پادشاهی لکسوس برای افرود

    ریویان عالیه

    حالا خوبه با هامر مقایسه اش نکردن تا برای تویوتا ابروویی بمونه

    پادشاه نسل اینده خودروها> امریکا بااختلاف زیاد هستش

    موافقم ۹
    مخالفم ۲۵
    1. بهزاد

      ۱۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1956 ديدگاه)

      بزرگان قدیمی تر آمریکایی از صحنه ی رقابت بین المللی خارج شدن و فعلا در داخل میتونن رقابت کنن.
      حالا چجوری قراره در آینده پادشاهی کنن خدا عالمه.
      فردا با ورود خودروهای برقی بیشتر و ارزانتر مثلا مثل نسل آینده لکسوس GX یا نمونه های مشابه با ۶۰ هزار دلار قیمت طولی نمیکشه ریویان بساطش جمع میشه.
      بازار توسط مجلات جا به جا نشده و سالهاست این مطالب به دست مخاطبانی میرسه که امکان خریدشون برای اون کالا نزدیک صفر هست.

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱۳
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۱۱ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1369 ديدگاه)

        دقیقا مثلا تویوتا bz4 اومد تسلا ورشکسته شد

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۵
    2. حسین

      ۱۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (650 ديدگاه)

      فعلا آبرو واسه اونایی نمونده که تو کشور خودشون مشتری ندارن

      موافقم ۴
      مخالفم ۱۱
    3. پارسا

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (267 ديدگاه)

      لکسوس هیچوقت پادشاه آفرود نبوده که الان پایانش باشه

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  17. RezaRs

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (278 ديدگاه)

    ریویان بشدت عالی یه پکیج کامل

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳
  18. حسین

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (650 ديدگاه)

    بررسی کاملا مغرضانه!!! هیچ جا همچین چرندیاتی راجع به lx 600 نگفته بودن.
    نیاز نبود واسه بالا کشیدن ریویان این چیزا رو بگن

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱۵
  19. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1369 ديدگاه)

    آشپزخونه

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
    1. حسین

      ۱۱ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (650 ديدگاه)

      کامپیوتر مهندس های داج:
      فولدر آلفارومئو>>> فایل توناله>>> کپی، پیست

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۷
  20. Royal Driver UK 70

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (675 ديدگاه)

    از ریویان خوشم میاد کارشونو بلدن

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
  21. مهردادکمال

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1380 ديدگاه)

    ۲۰سال دیگه این مقاله رو بخونین باور کنین خندتون میگیره چرا که لکسوس هنوز سرپاس و قیمت بالایی خواهد داشت و ریویان ها همه اوراق شدن!!

    موافقم ۹
    مخالفم ۱۵
    1. سپهر

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (301 ديدگاه)

      ۲۰ سال دیگه کی مردس کی زنده،کلا طرفداران ژاپنی معنی زندگی ر‌و نفهمیدن و دنبال لذت بردن از دنیا نیستن

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  22. SRT

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (594 ديدگاه)

    مقاله ی جالبی بود ،نظرم در مورد ال ایکس جدید کاملا عوض شد.

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  23. بهنام

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (404 ديدگاه)

    مقاله ای مزخرف تمام . چندین مقاله در مقایسه ی لکسوس ال ایکس با رقبای بنزینی خوندم . اتفاقا در همین پدال هم مقاله اش هست و لکسوس برخلاف میل خیلی ها مقام خوبی آورد. هیچ جا از کیفیت لکسوس ایراد نمیگیره چون ایرادی نداره ولی این مقاله مرزهای مزخرفات رو جابجا کرد .

    موافقم ۶
    مخالفم ۶
    1. سپهر

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (301 ديدگاه)

      اتفاقا لکسس ال ایکس تو رنج قیمتش بدترین انتخابه از هر نظر

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
  24. علی

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (507 ديدگاه)

    خدا لعنت کنه آمریکا را که نجات داد کره جنوبی را از دست کره شمالی!! پول و تکنولوژی هم تا خرخره ریخت تو حلقشون تا پخی بشن و حالا فن هاشون بیان با شر و ور گفتن خفه مون کنن!!! در پایان هم بگم که مقایسه یه برقی با لکسوس فقط میتونه به دلیل کینه شتری با تویوتا باشه و بس و فقط از یه ناقص العقل برمیاد

    موافقم ۴
    مخالفم ۶
  25. Farzad

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    فقط لکسوس LX600 یه قول بی شاخ و دم

    موافقم ۳
    مخالفم ۵
  26. سپهر

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    جلو پنجره لکسس وحشتناک زشته

    موافقم ۴
    مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا