بی ام وکادیلاکلینکلنمرسدس بنز

مبارزهٔ سنگین‌وزن‌ها! اسکالید، نویگیتور، مرسدس GLS و ب‌ام‌و X7

پنج سال پیش موتورترند رقابتی بین اس‌یووی‌های فول سایز لوکس بازار ترتیب داد که در آن کادیلاک اسکالید در برابر لکسس LX، مرسدس بنز GL، رنجروور، لینکلن نویگیتور و اینفینیتی QX80 به پیروزی رسید. از آن زمان تاکنون، لکسس، رنجروور و اینفینیتی تغییر نسل نداشته‌اند اما کادیلاک، مرسدس و لینکلن همگی نسل جدید اس‌یووی‌های پرچم‌دار خود را برای دههٔ ۲۰۲۰ آماده کرده‌اند و ب‌ام‌و هم با X7 به این بخش وارد شده است؛ بنابراین حالا زمان آن رسیده که بازیگران جدید این کلاس دوباره به مصاف هم بروند و به همین دلیل کادیلاک اسکالید ESV 4WD، لینکلن نویگیتور ۴×۴ بلک لیبل، مرسدس بنز GLS580 4Matic و ب‌ام‌و X7 XDrive40i با یکدیگر ملاقات کرده‌اند.

شرکت‌کنندگان

قدیمی‌ترین خودروی این رقابت یعنی لینکلن نویگیتور در رقابت پنج سال پیش رتبه‌ای بهتر از پنجم کسب نکرد اما حالا همه‌چیز تغییر کرده است. نویگیتور جدید که با مدل ۲۰۱۸ به بازار آمد، یکی از قانع‌کننده‌ترین خودروهای لوکس آمریکایی در سه دههٔ گذشته بوده است. ظاهر رترو و درعین‌حال مدرن این ماشین کاملاً نشان می‌دهد که یک لینکلن اصیل است. البته نویگیتور بلک لیبل به‌غیراز تفاوت‌های جزئی کوچک، از زمان معرفی تاکنون تغییر چندانی نداشته است اما بااین‌حال هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

مرسدس بنز GLS سومین نسل از S کلاس اس‌یووی‌ها است. این خودرو که در سال ۲۰۱۹ تغییر نسل داد، در نسخه‌های مختلفی از GLS450 شش سیلندر گرفته تا نسخهٔ پرفورمنس بالای GLS63 AMG و نسخهٔ فوق لوکس مایباخ GLS600 به بازار عرضه می‌شود ولی در این رقابت برای مطابقت با سایر شرکت‌کنندگان، مدل هشت سیلندر هیبریدی خفیف GLS580 حضور یافته است.

کادیلاک اسکالید که نماید یک فرهنگ محسوب می‌شود، تا حد زیادی مسئول موفقیت این سگمنت است. اسکالید جدید مثل پیشینیان خود از جدیدترین و بهترین تکنولوژی‌های جنرال موتورز بهره می‌برد. در داخل خودرو حالا نمایشگرهای بسیار بزرگ OLED وجود دارد و زیر پوست اسکالید نیز ترکیب منحصربه‌فردی از سیستم سواری مغناطیسی و سیستم تعلیق بادی جای گرفته که برای ارائهٔ سواری و رانندگی بهتر از همیشه طراحی شده است. اسکالید حاضر در این رقابت از نوع کشیدهٔ ESV با سامانهٔ چهارچرخ محرک است.

در آخرین باری که موتورترند چنین رقابتی را برگزار کرد، ب‌ام‌و X7 وجود نداشت زیرا این خودرو اواخر سال ۲۰۱۹ برای مدل ۲۰۲۰ معرفی شد تا مکمل سدان پرچم‌دار سری ۷ ب‌ام‌و باشد. نمونهٔ مورد آزمایش که از نوع X7 XDrive40i است، از همهٔ ویژگی‌های لازم برای رقابت در این سگمنت شامل سه ردیف صندلی، کابین لوکس و جدیدترین تکنولوژی‌های ب‌ام‌و برخوردار است.

قوانین

در خودروهایی با این اندازه و کلاس معمولاً مصرف سوخت، ارزش، تجربهٔ رانندگی یا قیمت مناسب قربانی می‌شوند اما وقتی میانگین قیمتی شرکت‌کنندگان این رقابت ۱۰۲ هزار دلار است، بهتر است در هیچ زمینه‌ای کوتاهی نشده باشد؛ بنابراین برندهٔ این آزمون بزرگ، اس‌یووی لوکسی خواهد بود که کمترین قربانی را داشته باشد. در اینجا به دنبال خودرویی راحت با شتابی مناسب و سواری لوکس و درعین‌حال پاسخگو هستیم. همچنین با توجه به اینکه این‌ها اس‌یووی‌های خانوادگی هستند، باید ویژگی‌های لوکس به هر سه ردیف صندلی‌های آن‌ها منتقل شده باشد نه اینکه فقط مختص صندلی‌های ردیف اول و دوم باشد.

مقام چهارم: ب‌ام‌و X7 XDrive 40i

انجام یک کار جدید برای اولین بار هرگز آسان نیست. مثلاً برای فرود روی ماه به یازده مأموریت آپولو نیاز بود و هرچند ساخت X7 مثل پرواز به ماه نیست اما کاملاً مشخص است که ب‌ام‌و اولین باری است که چنین خودروی بزرگی ساخته است. این خودرو که با رعایت تمام الزامات می‌خواهد به‌عنوان یک بازیگر جدی در بخش اس‌یووی‌های سه ردیفهٔ لوکس در نظر گرفته شود، روی پلت‌فرم ماژولار CLAR ب‌ام‌و ساخته شده که با خودروهای مختلفی از تویوتا سوپرا گرفته تا ب‌ام‌و سری ۸ مشترک است. X7 حدود ۲۱۶ میلی‌متر کشیده‌تر اما کمی باریک‌تر از مدل میان سایز X5 است.

ازآنجایی‌که در این رقابت روی لوکس بودن و نه پرفورمنس تمرکز داریم، بجای پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی سفارشی با ۵۳۰ اسب بخار قدرت، موتور استاندارد ۳ لیتری شش سیلندر خطی ۳۴۰ اسب بخاری انتخاب شده است. این شش سیلندر که به نرمی دور می‌گیرد، به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد متصل شده است. X7 XDrive 40i اما آن‌طور که انتظار می‌رود عمل نمی‌کند زیرا هرچند در مدل‌های دیگر واقعاً از پیشرانهٔ ۳ لیتری I6 توربوی ب‌ام‌و لذت می‌بردیم اما مطمئن نیستیم که این انتخاب مناسبی برای یک اس‌یووی سه ردیفهٔ خانوادگی باشد. البته این موتور با صدای اگزوز اسپرت، در رانندگی شهری سریع است اما در بزرگراه‌ها آن‌هم فقط با حضور راننده در خودرو، اشتیاق خود را از دست می‌دهد که این موضوع با سرنشین و بار کامل بدتر هم می‌شود.

کیفیت سواری X7 اما حتی بدتر است. کنترل بدنه خصوصاً برای یک ب‌ام‌و ناامیدکننده است و بدنه همیشه از این طرف به آن طرف در حال حرکت است. به دلیل همین کنترل ضعیف بدنه، صرف زمان زیاد در صندلی‌های ردیف دوم یا سوم X7 خیلی جالب نخواهد بود. یکی دیگر از دلایل این موضوع فضای داخلی کوچک و تنگ ب‌ام‌و است. این خودرو کمترین فضای پا، کمترین فضای شانه در ردیف دوم و سوم، کمترین فضای سر در ردیف سوم و کمترین فضای بار پشت ردیف سوم صندلی‌ها را دارد. این فضای بار ناکافی با حجم تنها ۳۶۰ لیتر، حتی از سدان کامپکت سری ۳ هم کمتر است. علاوه بر این، ورود به صندلی‌های ردیف سوم هم دشوار است زیرا موتورهای برقی که صندلی‌های ردیف اول و دوم را برای دسترسی به صندلی‌های ردیف سوم به جلو می‌کشند، به طرز دردناکی کُند هستند.

اما ب‌ام‌و با کابینی که به زیبایی طراحی و تزئین شد، حداقل سرنشینان کابین تنگ ۹۶ هزار دلاری خود را هیجان‌زده می‌کند. تک‌تک صندلی‌های این خودرو با چرم قهوه‌ای پوشیده شده‌اند و در همه‌جا تریم فلزی ساتن و چوب گردو به چشم می‌خورد. متریال نیز به‌طورکلی از کیفیت بالایی برخوردارند. در اینجا ویژگی‌هایی مثل دکمهٔ پنجره‌های برقی ردیف دوم، دکمهٔ سانروف در رو دری‌ها، گرم‌کن صندلی‌ها و پورت‌های USB را بسیار دوست داشتیم؛ اما درمجموع، X7 علیرغم برخورداری از برخی ویژگی‌های مثبت، در سواری، رانندگی یا تجمل نتوانسته از بازیگران اثبات‌شدهٔ این کلاس پیشی بگیرد. این خودرو به‌عنوان اولین تلاش خوب است اما متأسفانه خیلی خوب نیست.

مقام سوم: مرسدس بنز GLS580 4Matic

اگر در این رقابت صرفاً می‌خواستیم شاسی‌بلندی را انتخاب کنیم که رانندگی با آن‌را بیشتر دوست داریم، مرسدس بنز GLS580 احتمالاً جایگاه بهتری از سوم کسب می‌کرد. GLS در بین خودروهای این رقابت بیشترین حس خودروی سواری را دارد و اسپرت‌ترین رانندگی را در بین این چهار ماشین ارائه می‌کند و به همین دلیل انتخاب راننده خواهد بود. البته این موضوع عجیب نیست زیرا پلت‌فرم GLS از مدل‌های داغ AMG و فوق لوکس مایباخ پشتیبانی می‌کند و به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی مجهز است.

هرچند پیشرانهٔ استاندارد این خودرو یک نمونهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوی هیبریدی خفیف با ۳۶۷ اسب بخار قدرت است اما مرسدس تصمیم گرفت بجای آن، یک GLS580 کم آپشن را برای این رقابت ارسال کند. این مدل به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که زیر کاپوت مدل‌های مختلفی از G کلاس گرفته تا AMG GT دیده می‌شود. این موتور که ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد، در کنار یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک قرار گرفته است. GLS مورد آزمایش علیرغم اینکه فاقد چرم‌های لوکس و تریم‌های چوبی است اما با ۱۰۸,۱۳۵ دلار، گران‌ترین خودروی این رقابت محسوب می‌شود.

GLS58 در جاده به‌اندازهٔ کافی سرگرم‌کننده است و موجب می‌شود مدل AMG را فراموش کنید. فرمان سریع، پاسخگو و دقیق است، پیشرانه موج موج گشتاور را تحویل می‌دهد و تعلیق آن‌قدر خوب تنظیم شده که راننده را غافلگیر می‌کند؛ بنابراین GLS از لحاظ جذابیت رانندگی کاملاً خوب است اما خریداران اس‌یووی‌های سه ردیفه خواهان رانندگی در پیست نیستند بلکه همواره در حال تردد در بزرگراه‌ها و یا در ترافیک هستند و اینجا است که موفقیت GLS58 کمتر می‌شود. در سرعت‌های شهری، پیشرانه و گیربکس خودرو می‌توانست بهتر عمل کند زیرا موتور در دورهای پایین تا حدودی تنبل است و گیربکس هم در معکوس دادن کُندتر از دیگر شرکت‌کنندگان عمل می‌کند.

مرسدس همچنین در مقایسه با ب‌ام‌و، کادیلاک و لینکلن، کابین چشمگیری ندارد زیرا احساس می‌شود چرم آن از گاوهای مُرده و تریم‌های چوبی از تکه‌های قطع‌شدهٔ درخت بلوط گرفته شده است. به همین دلیل، این تنها خودرو از بین چهار شرکت‌کننده است که احساس می‌شود باید پول بیشتری برای آن خرج کرد تا چرم‌ها و چوب‌های بهتری داشته باشد. علاوه بر این، مثل X7، در GLS هم کمبود فضای داخلی احساس می‌شود. البته کابین مرسدس به تنگی ب‌ام‌و نیست اما به جاداری کادیلاک و لینکلن هم نیست. ردیف سوم صندلی‌های GLS به دلیل فضای محدود پا، برای بزرگ‌سالان احساس خوشایندی ندارد و مکان راحتی برای نشستن آن‌ها نیست و به نظر می‌رسد بیشتر برای کودکان کوچک مناسب باشد. به‌طورکلی، در GLS چیزهای زیادی را دوست داریم اما متأسفانه با این قیمت، دو خودروی دیگر این کار را بهتر انجام می‌دهند.

مقام دوم: کادیلاک اسکالید ESV 4WD پریمیوم لاکچری

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، اسکالیدی که در این رقابت حضور یافته از نوع کشیده یا ESV است اما ۳۵ سانتیمتر طول بیشتر (یا ظرفیت بار و فضای پای اضافی در ردیف سوم) نه به اسکالید کمک کرده و نه لطمه‌ای به آن زده است. اگر نسخهٔ استاندارد اسکالید هم اینجا بود هیچ‌چیز تغییر نمی‌کرد زیرا معدود ایرادات این خودرو در کل خانوادهٔ آن وجود دارد؛ اما پیش از آنکه به این ایرادات بپردازیم باید بگوییم که نسل پنجم اسکالید قطعاً چشمگیرترین مدل در تاریخ ۲۲ سالهٔ این خودرو محسوب می‌شود. هرچند هنوز هم اسکالید در پلت‌فرم با شورلت تاهو/سابربن و جی‌ام‌سی یوکان مشترک است اما برای اولین بار جنرال موتورز سر کیسه را به‌اندازهٔ کافی شُل کرده و به کادیلاک اجازه داده تا اسکالید را از پسرعموهای خود متمایز کند.

کادیلاک این بودجه را صرف ویژگی‌های جدیدی مثل سه صفحه‌نمایش OLED چشمگیر، ارتقاء متریال و تکنولوژی‌های جالب مثل واقعیت افزوده کرده است؛ اما پیشرانه‌ها هنوز با شورلت و جی‌ام‌سی مشترک هستند و زیر کاپوت اسکالید همچنان همان موتور ۶.۲ لیتری V8 با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور به همراه گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک قرار دارد. نمونهٔ مورد آزمایش به سامانهٔ چهارچرخ محرک سفارشی هم مجهز است. البته یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل هم برای اسکالید ارائه می‌شود. مثل اسکالید قدیمی، سواری نسل جدید نیست بیشتر به سمت اسپرتی تمایل دارد و لرزش‌ها و تکان‌های ناشی از دست‌اندازها با عبور از شاسی به داخل کابین راه پیدا می‌کند که این با مفهوم شاسی‌بلند خانوادگی لوکس در تضاد است؛ اما سواری سفت‌تر در جاده‌های پر پیچ‌وخم به سود راننده خواهد بود زیرا کنترل بدنهٔ اسکالید برای خودرویی در این سگمنت فوق‌العاده است و فرمان دقیق و مناسب نیز موجب می‌شود رانندگی با پرچم‌دار کادیلاک مانند خودرویی کوچک‌تر احساس شود.

پیشرانهٔ کادیلاک که تنها تنفس طبیعی این جمع است، موجب می‌شود آرزوی وجود توربوشارژر را داشته باشیم. یک خودروی لوکس باید بدون هیچ زحمتی شتاب بگیرد و کشش داشته باشد اما در اسکالید با وجود گیربکس ۱۰ سرعتهٔ فوق‌العاده روان، موتور V8 برای این جثه کمی کم‌توان احساس می‌شود. همین مشکل در اسکالید با طول استاندارد هم وجود دارد. در داخل اما راننده بهترین صندلی را دارد و صفحه‌نمایش خمیدهٔ ۳۸ اینچی OLED با روکش چرمی بهترین ویژگی کابین اسکالید است. قرار دادن نقشه و همین‌طور ناوبری واقعیت افزوده در صفحه آمپر اسکالید از چیزی که مرسدس انجام داده یک قدم و از بقیه بسیار جلوتر است. علاوه بر این، کابین اسکالید بدون شک جادار بوده و صندلی‌های ردیف دوم و سوم آن مناسب بزرگ‌سالان است. به لطف طول بیشتر نسخهٔ ESV، فضای بار پشت ردیف سوم صندلی‌های کادیلاک از فضای پشت ردیف دوم مرسدس بیشتر است! البته نسخهٔ استاندارد اسکالید نیز هنوز هم در فضای پای جلو و ردیف دوم، فضای سر جلو و فضای بار پیشتاز است.

هرچند به‌وضوح جنرال موتورز سرمایه‌گذاری زیادی در تکنولوژی‌های جدید کرده اما کادیلاک از برخی قسمت‌ها غافل شده است. به‌عنوان‌مثال، وقتی به ردیف سوم صندلی‌ها نگاه می‌کنید، افت قابل‌توجهی در کیفیت متریال به چشم می‌خورد که این موضوع در رقبا وجود ندارد. به همین دلیل، به نظر می‌رسد کادیلاک تمرکز اصلی خود را روی قسمت جلوی کابین گذاشته تا جایی که عقب خودرو مانند یک پیکاپ کاری احساس می‌شود. علاوه بر این، در کابین اسکالید هنوز هم قطعات مشترک زیادی با پسرعموهای ارزان‌ترش به چشم می‌خورد. البته قطعاً خیلی از خریداران متوجه نمی‌شوند که کادیلاک ۱۰۰ هزار دلاری آن‌ها در بسیاری از قطعات داخلی با شورلت تاهوی ۵۵ هزار دلاری اشتراک دارد اما در یک خودروی لوکس همین چیزهای کوچک هم اهمیت دارند. به همین دلیل، هرچند اسکالید در بسیاری قسمت‌های مهم و بزرگ عالی عمل کرده اما از چند مورد کوچک غافل شده و به همین دلیل درحالی‌که بسیار به رتبهٔ اول نزدیک است اما در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

مقام اول: لینکلن نویگیتور بلک لیبل ۴×۴

اگر به رقابت قبلی اس‌یووی‌های لوکس موتورترند نگاه کنید خواهید دید که آخرین نسخه از نسل قبلی نویگیتور به دلایلی مثل طراحی و ساخت ضعیف داخل و استفادهٔ بیش‌ازحد از قطعات فورد اکسپیدیشن، نتوانست رتبهٔ خوبی کسب کند اما حالا در نسل جدید، فورد سر کیسه را شُل کرده و پول لازم برای رسیدن به پیروزی را در اختیار لینکلن قرار داده است. نویگیتور جدید یک گام مهم به سمت جلو برای این برند لوکس محسوب می‌شود. اگر کل کابین یعنی هر سه ردیف صندلی را در نظر بگیریم، این خودرو به‌راحتی لوکس‌ترین عضو این جمع چهارتایی به‌حساب می‌آید و می‌توان آن‌را احیای خودروهای لوکس قدیمی آمریکایی دانست.

نویگیتور با بدنهٔ آلومینیومی، روی پلت‌فرم مشترکی با فورد اکسپیدیشن ساخته شده و از همان موتور آشنای ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی فورد استفاده می‌کند که در اینجا ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به همان گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیکی متصل شده که در اسکالید هم وجود دارد (این گیربکس به‌طور مشترک توسط فورد و جنرال موتورز توسعه یافته است) تا نیروی خود را به هر چهارچرخ برساند. درحالی‌که بدون شک در رانندگی ب‌ام‌و، مرسدس و کادیلاک حال و هوای اسپرت احساس می‌شود، نویگیتور بازگشت به دورانی است که خودروهای اسپرت، اسپرت بودند و خودروهای لوکس واقعاً لوکس بودند. به همین دلیل اس‌یووی لینکلن به‌نوعی عطروطعم قدیم را دارد. البته نویگیتور هنوز هم می‌تواند در پیچ‌ها چابک باشد و مثل اسکالید در مسیرهای پر پیچ‌وخم باعث ایجاد اعتمادبه‌نفس در راننده می‌شود.

پیشرانهٔ V6 توئین توربوی نویگیتور قدرتمند، روان و ساکت است و هنگام رانندگی‌های آرام، کشش خوبی دارد. در همین حال، هنگام فشردن پدال گاز نیز غرشی خاموش و درعین‌حال باوقار از اگزوزهای آن خارج می‌شود. گیربکس نیز هرچند بدون در نظر گرفتن حالت رانندگی به بالا بردن سریع دنده‌ها تمایل دارد اما معکوس دادن‌های آن‌هم سریع و روان است. مثل کادیلاک، در لینکلن هم به دلیل وجود رینگ‌های بزرگ، گاهش مشکلات جاده به کابین منتقل می‌شود اما این مشکل در نویگیتور بیشتر احساس می‌شود. بااین‌حال، کابین بلک لیبل هر نقصی در کیفیت سواری را جبران می‌کند. نویگیتور از آن خودروهایی است که درب آن‌را باز می‌کنید و بلافاصله احساس می‌کنید وارد یک کلبهٔ خصوصی لوکس شده‌اید. طراحی داخلی چشمگیر این خودرو که در هر سه ردیفِ فوق‌العاده جادار و راحت آن جریان دارد، با یک نوار چوبی دوست‌داشتنی روی داشبورد، چرم زیبا و تریم‌های مشکی پیانو نقره‌ای ساتن، بازگشتی به دورهٔ گذشته‌ای از طراحی خودرو محسوب می‌شود.

این نسل از نویگیتور اولین نسلی است که ارزش پرداخت مبلغی همچون ۹۸,۸۵۰ دلار (قیمت نمونهٔ مورد آزمایش) را دارد. در کابین این خودرو به هرکجا که نگاه می‌کنیم ویژگی‌ای را میابیم که دوست داریم، از صندلی‌های جلوی کاملاً راحت با تنظیم ۳۰ جهته گرفته تا سیستم صوتی با کیفیت Revel Ultima و کف‌پوش‌های موکتی. کابین نویگیتور به قدی جذاب و چشمگیر است که فقط بودن در آن یک لذت ناب است. لینکلن نویگیتور بلک لیبل واقعاً بالاتر و فراتر از دیگر خودروهای این رقابت احساس می‌شود. این ماشین بهترین تعادل را میان تجمل، راحتی، ارزش و تجربهٔ رانندگی برقرار کرده است. لینکلن نویگیتور در حال حاضر منسجم‌ترین و قانع‌کننده‌ترین اس‌یووی سه ردیفهٔ بازار است.

مشخصات فنی

ب‌ام‌و X7 XDrive 40i

کادیلاک اسکالید ESV

لینکلن نویگیتور

مرسدس بنز GLS580

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توربو ۶.۲ لیتری V8 ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۳۴۰ اسب بخار ۴۲۰ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار ۴۹۰ اسب بخار
گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر ۶۲۳ نیوتن متر ۶۹۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
فاصلهٔ محوری ۳,۱۰۵ میلی‌متر ۳,۴۰۶ میلی‌متر ۳,۱۱۱ میلی‌متر ۳,۱۳۵ میلی‌متر
طول ۵,۱۵۱ میلی‌متر ۵,۷۶۶ میلی‌متر ۵,۳۳۴ میلی‌متر ۵,۲۰۵ میلی‌متر
قیمت پایه ۷۵,۸۹۵ دلار ۸۰,۴۹۰ دلار ۷۷,۴۸۰ دلار ۹۹,۹۰۰ دلار
قیمت تست‌شده ۹۶,۸۹۵ دلار ۱۰۴,۸۱۰ دلار ۹۸,۸۵۰ دلار ۱۰۸,۱۳۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴۵ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (444 ديدگاه)

    فقط LX570
    ولی تو اینا X7
    بعدش GLS
    بعدش اسکالید
    آخزشم نویگیتور
    ولی بخوام کلی بگم اول کولینان دوم بنتایگا سوم GLS میباخ چهارم G کلاس
    از آخر:
    ۱.اینفینیتی QX80
    ۲.جنسیس GV80

    مرگ بر آمریکا

    موافقم 35
    مخالفم 184
    1. ali (chevy nova)

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      فعلا که امریکایی ها رقبای المانی شوت کردن ته جدول

      موافقم 108
      مخالفم 86
      1. امیرحسین

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (444 ديدگاه)

        اول که انگلیسه بعدش آلمان،بعدش آمریکه،بعدش ژاپن و در آخر کره

        موافقم 29
        مخالفم 123
        1. ali (chevy nova)

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          فعلا پیروزی امریکاییها رو ببین و بعد رتبه بندی کن برا خودت??

          موافقم 98
          مخالفم 55
        2. M.A.S

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (815 ديدگاه)

          خیلی عذر میخوام که اینجا ریپلای کردم
          دوستان پیشرفته ترین ماشینی که تاحالا از نزدیک دیدین مگه چی بوده که این جنگ جهانیو زیر این پست راه انداختین و هی دارین هیت میکنین و میکوبین(اصلا درنظر میگیرم اون ماشین لامبورگینی ایگویستا و اس اس سی تواتارا باشن)
          دوستان فضای سایتو سمی نکنید لطفا حداقل اگر از تعداد کامنتاتون خجالت نمیکشید از زحمات اقای دهقان و بقیه دست اندرکاران پدال خجالت بکشید که پستارو ترجمه میکنن و بررسی هارو مو به مو دنبال میکنن و میذارن
          واقعا اینکه به کدوم برند یا کشور علاقه دارید ارزششو داره که بخواید اینچنین حرف های زشتی بزنید و یا انقدر همو هیت کنید که من هم که حتی اصلا تو بحث نیستم هم دچار عصبانیت بشم؟؟واقعا ارزششو داره به خاطر چهار تا اسباب بازی دنیا از هم نفرت داشته باشیم سر اینکه کی پادشاهه کی سلطان کی المانیه و هزار چیز دیگه … ؟؟؟؟؟!!!(البته برداشت بد نشه عرایض من خطاب به چند نفری هست نه همه دوستان)
          هرکسی فن یه برنده دلیل نمیشه بخوایم به خاطر برند مورد علاقه مون بقیه رو مسخره کنیم یا الکی به اینفینیتی و رنجروور گیر بدیم یا فراریو پوچ بدونیم چون مثلا اروپایین یا بگیم صنعت خودرو امریکا بدرد نمیخوره و هزار اسبش دویستا هست و…
          زشته لطفا هیت نکنید
          مرسی از سایت خوبتون خسته نباشید

          موافقم 49
          مخالفم 3
      2. امیرحسین

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (444 ديدگاه)

        اول که انگلیسه بعدش آلمان ، بعدش آمریکا،بعدش ژاپن و در آخر کره

        موافقم 22
        مخالفم 88
        1. امیرحسین

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (444 ديدگاه)

          آقای (ali chevy nova) من نظر شخصیمو گفتم کاری به رتبه بندی این ندارم

          موافقم 21
          مخالفم 53
        2. ali (chevy nova)

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          امیرحسین
          شما نظر شخصی دادی
          ولی چیزی که من گفتم نظره شخصی نبود بلکه نظر مجله معتبر موتور ترند هست که لینکلن و کادیلاک رو خیلی بهتر از بی ام و و بنز میدونه

          موافقم 67
          مخالفم 37
      3. NAVID۰۰۹۸

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (10179 ديدگاه)

        ali آقا
        آلمانی‌ها شوت نمیشن ، الگو میشَن !

        جدایه از تعصب آقا علی ، نویگیتور با اینکه از همشون قدیمتر هست و حتی کادیلاک اسکالید تازه از تنور در اومده هم بسیار حرف برای گفتن داره ، ولی نویگیتور چیز دیگریست که همه تا به امروز تمجیدش میکنند !

        اما عمراً به پای هندلینگ آلمانی‌ها هیچ خودروسازی برسه !

        کلاً ، فلسفه‌ی ساخت هر کشوری مخصوص خودش هست با ویژگی‌های معروف به خودش که نهادینه شده و جا افتاده !

        موافقم 62
        مخالفم 59
        1. ali (chevy nova)

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          فعلا نتیجه موتور ترند الگو شدنی برای المانی ها نداره.
          برعکس این امریکاییها هستن که تو کلاس شاسی بلندهای لوکس فول سایز الگو هستن.
          تازه دیگه خیلی نخ نما شده که هرجا طرفدارهای المان کم میارن هندلینگ رو میکشن وسط.
          شاسی بلند لوکس هندلینگ درجه یک نمیخواد بلکه اسایش و رفاه میخواد با فضای باز که لینکلن و کادیلاک دارن این ویژگیها رو

          موافقم 58
          مخالفم 52
        2. امیرحسین

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (444 ديدگاه)

          دوست عزیز ali chevy nova
          من که نگفتم شما الکی میگین یا از خودتون میگین(تازه از خودتون بگین چه اشکالی داره نظر هرکس به خودش ربط ندارهاصلا به بقیه مربوط نمیشه ونظر همه قابل احترامه)،من گفتم این سلیقه ی منه،کارشناسا خیلی چیزا میگن ولی همه وقتی بخوان خودرو انتخاب کنن سلیقه ی خودشونو در انتخاب خودرو اعمال میکنن نه نظر بقیه،نظر بقیه واسه خودشونه،بعدشم ما وقتی ماشین میخریم واسه خودمکن میخریم نه واسه ی نظر دیگران که چی میگن بزار بگن.اگه مثلا بری خودروی خوبی بخری مردم بگن بده ایا بد میشه؟یا خودروی اشغالی بخری هی بقیه بگن خوبه ایا خودروی خوبیه یا خودروی خوبی میشه؟
          درود

          موافقم 26
          مخالفم 32
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (10179 ديدگاه)

          من دقیقاً داخل کامنتم گفتم ( فلسفه‌ی ساخت )

          هندلینگ را وسط نکشیدیم ، حقیقت را بازگو کردیم !
          کسی منکر بد بودن آمریکائی‌ها نیست و خودم دوستشون دارم !
          ولی در این کلاس تمام رقبا برتر هستند و فقط باید فهمید که خریدار نظرش چی را میپسنده !
          یکی میگه نرمی و آپشن آمریکایی !
          یکی دیگه میگه هندلینگ و مهندسی بدون نقص آلمانی !
          یکی هم نظرش با ژاپنی‌های مورد اعتماد و کم استهلاک !
          یکی هم با کره‌ای‌های ارزان و پُرآپشن حال میکنه !

          تو کلاس لاکچری هم که این انگلیسی‌های آلمانی‌تبار هستند که پادشاهی میکنند !

          انتخاب خودم طبق ویدئوها و بررسی‌هایی که دیدم و میشه گفت همه چیز را در خودش متناسب جا داده و ارزش خرید داره ، bmw X7 جدید هست که خودم اصلاً طرفدار شرکت bmw نیستم ولی دوستش دارم !

          موافقم 37
          مخالفم 36
        4. Amir Machine

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          نوید جان
          اگه متن رو خونده باشی میبینی که نوشته کنترل بدنه ب‌ام‌و خوب نیست و بدنه مدام به این طرف و اون طرف متمایل میشه درحالیکه از طرف دیگه، کنترل بدنه اسکالید رو فوق‌العاده‌ دونسته و گفته تو پیچ‌ها کوچیک‌تر از چیزی که هست احساس میشه
          پس هندلینگ ب‌ام‌و تو این کلاس خیلی حرفی برای گفتن نداره

          موافقم 39
          مخالفم 16
        5. Shayan

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (65 ديدگاه)

          خب
          یه تست عالی و برابر
          نکاتی که هست اینه که یه سری از دوستان میگن ا وای این ماشینای آلمانی نسخه پایه بودن فلان بودن
          اولا به قیمت ها نگاه کنید
          دوما به نسخه ها، مرسدس دقیقا نسخه ای بود برای رقابت با بقیه، یه پله بالاتر میره روی میباخ تولید محدود که اصن بحثش فرق داره
          توی بیمر هم خودش گفته نسخه ای متناسب و برابر با بقیه رو داریم که چه آپشن چه کیفیت

          بحث کیفیت و آپشن و سواری بود نه انجین و پرفومنس

          وقتی آلمانی ها میان یونی بادی میکنن کراس اوور میزنن دیگ نباید فن هاشون از پایداری بد بیمر ناراحت بشن… یا فضای داخلی و بار بنز و بیمر…

          آمریکایی ها با شاسی نردبونی میدرخشن…
          لینکلن 2018 الکی برترین اس یو وی لوکس نشد
          کادی 2020 الکی لوکس ترین ماشین سال نشد

          گذشت زمانی که آمریکای ها از بحران بیرون آمده بودن و داشتن صرفه جویی توی تولید میکردن
          و آلمانی ها دو دهه افتادن جلو
          بشینین توی این یکی دو سال یه کامبک مولایی تماشا کنین توی تمام کلاس ها…

          موافقم 24
          مخالفم 11
        6. Hadi

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          با ارادت و احترام به مرسدس و بیمر با موتور ترند موافقم…
          لینکلن نویگیتور که واقعاً بهترین این کلاس محسوب میشه و یک پکیج کامل از هر چیزی هستش که از یک SUV لوکس انتظار میره ?
          و نویگیتور واقعاً حقشه که اول بشه…
          بین اسکالید و GLS دو دلم که کدومشون بهتره و هر کدوم ویژگی های خفن خودشون رو دارن GLS خیلی قدرت و گشتاور خوب رانندگی خوب و دینامیک و هندلینگ فوق العاده داره با ابهت ستاره سه پره دنیای خودرو ?
          اسکالید هم خیلی خفن و جاداره و کابینش فوق العاده ایی داره و بشدت جادار و زیباست حس گنگ بودن با حالی داره فقط کاش موتورش مثل کوروت 490 اسب قدرت داشت اول وگرنه رقابت میشد…
          X7 با اینکه خیلی عالی. متفاوته و خیلی زیباست و کابینش حرف نداره ولی رقبا ازش بهترن نتونست بهتر از اخر رتبه ایی بدست بیاره

          موافقم 14
          مخالفم 7
        7. Hadi

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          پدال کاش یه نظر سنجی هم میذاشتی تهش…
          ممنون از سایت خوبتون ?

          موافقم 9
          مخالفم 3
        8. HamidReza

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2442 ديدگاه)

          والا دوستان طرفدار آمریکاییی که در اینجا مجلات رو معتبر میدونن
          وقتی به نفعشون باشه مجله میشه درست و معتبر
          وقتی به نفعشون نباشه ؛ مجله میشه دروغ گو و فاسد و آمار فروش میشه معتبر
          وقتی هیچی به نفعشون نباشه میگن با توجه به قیمت خوبه
          وقتی حرفی واسه گفتن نداشته باشن کامنت نمیزارن …
          هعی … خسته شدیم …
          والا اگه موتورترند اینجا معتبره چرا یه نگاه به درگ هاش نمیندازین!؟ جایی که ماسل کار ها هیچ هیچ هیچ و هیچ حرفی واسه گفتن ندارن … چرا اونو نمیگید؟! درسته من طرفدار شلبی هستم اما اینقدر تعصب بیجا فقط وقت هدر دادنه …
          بیایم به جایگاه اسکالید یه نگاهی بندازیم
          فرض کنید جای نویگیتور و X7 عوض میشد
          اونوقت …
          میگفتن نهههههههههههه
          اسکالید باید اول میشد!!!!!!!!!!
          در صورتی که الان اسکالید اول نیست و اعتراضی ندارن …
          فقط منتظرن اروپایی ها و … رو بکوبونن …
          دوستان ژاپنی باز هم واقعا شکیبا هستن که جواب این عده رو نمیدن …
          دمتون گرم!

          موافقم 7
          مخالفم 11
      4. پدر خودرو سازی جهان

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        انتخاب من مرسدس
        کادیلاک، با وقار
        لینکن، زیبا
        بی ام و، یکم زشت

        موافقم 20
        مخالفم 17
        1. Hadi

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          سال دیگه نسل جدید لندکروز هم به اینا اضافه میشه اونوقت رقابت خیلی جذاب میشه ?
          فیس لیفت نویگیتور هم امسال معرفی میشه و از هر نظر بهتر میشه
          کاش GMC یوکان رو هم میوردن…

          موافقم 14
          مخالفم 5
      5. سهند

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (662 ديدگاه)

        ای کاش رنجرور هم بود

        موافقم 17
        مخالفم 11
        1. امیرحسین

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (444 ديدگاه)

          Hadi جان
          نسل جدید لندکروزر چیه بابا اون با اینا فرق داره
          در حد ایند نیست
          باید میگفتی نسل جدیدLX750

          موافقم 12
          مخالفم 1
      6. کوروش

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        می دانم بعد این برد کشکی یکم کیف داری ولی بازم هر کاری کنید فقط وانت سازید اراجیف همین بس که به هندلینگ بیمر گیر می ده بعد نمی گه نوگیتور روی شاسی ساخته ده که سلطان کم فرمانی و عدم تعادله بعد همین می گه x7 اسپرت تره ولی نمی گه چطوری نوگیتور عملکردش در سواری بهتره

        تازگی اتفاقاً در پیج بخردی جواب جالبی به آمریکایی دوستان داده بود که همون برایتون بسته

        موافقم 15
        مخالفم 25
        1. Amir Machine

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          حالا این یارو بخردی کی هست که جواب یا حرفش برا ما مهم باشه؟ اصلاً کی این یارو رو بعنوان کارشناس ماشین قبول داره؟ فقط کسایی مثل تو این یارو رو بالاتر از موتورترند میدونن (!) اونم چون به نفعشونه
          کارشناس موتورترند که پشت ماشینا نشسته نمیفهمه ولی تو که از رو عکس داری X7 و نویگیتور رو میبینی میدونی کدومش هندلینگ بهتری داره
          قرار نیست چون ب‌ام‌و تو سدان‌ها و کوپه‌ها سلطان هندلینگه تو شاسی‌بلند فول سایز هم همینطور باشه، ساخت این ماشینا تجربه میخواد که آمریکایی‌ها از دهه 30 میلادی تا حالا این تجربه رو کسب کردن اما ب‌ام‌و دفعه اولشه که وارد این کلاس شده، دوستمون حرف خوبی زد، با اضافه کردن 30 سانت به طول X5 و یه ردیف صندلی تنگ به عقبش نمیشه شاسی‌بلند فول سایز ساخت و با سلاطین این کلاس (اسکالید و نویگیتور) رقابت کرد
          آره آمریکایی‌ها وانت سازن اما همون وانت‌سازی هم عُرضه میخواد که آلمانی‌ها ندارن که اگه داشتن X کلاس مرسدس با اون فضاحت شکست نمیخورد، اونم تازه با اینکه برای ساختش دست به دامن نیسان شده بودن
          از اینطور کل‌کل‌ها متنفرم اما جواب شماها رو باید داد که فکر نکنید دنیای خودروسازی فقط تو آلمان خلاصه میشه و بس، هرچند براتون خیلی سخت و سنگینه اما دوران افول آمریکایی‌ها تموم شده
          در آخر هم یه جوک بشدت خنده‌دار بگم: شاسی فورد F150 سلطان کم‌فرمانی و عدم تعادله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          موافقم 21
          مخالفم 10
    2. امیرحسین

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (444 ديدگاه)

      اوه رنجرور رو جدا انداختم پس چهارم رنجرور و پنجم G کلاس
      آئودی هم هست

      موافقم 14
      مخالفم 32
    3. Amir

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (261 ديدگاه)

      Lx570فرسنگ ها فاصله داره با اینا
      علی بخردی تست کرده بود سوژه بود در مقابل اینا!

      موافقم 36
      مخالفم 8
    4. amirmohammad

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (212 ديدگاه)

      نظر کارشناس برتر صنعت خودرو رو میبینیم که تونسته طبق عکس های توی نت کشورها رو رتبه بندی کنه بر اساس کیفیت خودروسازیشون کاری که پس از گذت سال ها هنوز مجلات خودرو نتونستن انجام بدن
      ال ایکس اونجا برتریش مشخص شد که با برچسب قیمتی 88هزاردلاری پرده عقبش دستی بود!

      موافقم 11
      مخالفم 19
      1. امیرحسین

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (444 ديدگاه)

        داداش نظر خودمو گفتم نگفتم که اونا الکی رتبه بتدی میکنند
        بر اساس سلایق شخصیم این نظر رو دادم

        موافقم 14
        مخالفم 12
      2. امیرحسین

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (444 ديدگاه)

        ۱.براساس لوکس بودن گفتم که کاملا واضحه بریتانیا اوله بخاطر رولزرویس و بنتلی نه بخاطر کیفیت
        ۲.این نظر خودمه به کسی هم ربط نداره
        ۳.لکسوس ۱۴ ساهه تو بازاره ،اینو با خودرویی مقایسه میکنی که تو این ۱۴ سال ۳الی۵ تا نسل عوض کرده،واستا تا نسل جدیدش بیاد،بعدشم ژاپن خدای کیفیته و اصطحلاک حتی دوام،به هیچ وجه رو دست نداره
        ۴.این لکسوس تو کلاس لوکس هاست نه فوق لوکس هایی مثل رولز و بنتلی
        ۵.من زیاد دوئل نمیخونم که بخوام ببینم کدوم برتره
        ۶.اصلا تو سایت های خارجی در باره ماشین هم نمیخونم که ببینم کدوم مجله چی گفته

        موافقم 16
        مخالفم 5
      3. $ÃЪŦÏЛ$

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        پرده عقب دستی!😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        موافقم 12
        مخالفم 13
        1. Amir

          ۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (237 ديدگاه)

          یه جوری به پرده عقب دسته میخندید انگار یادتون رفته پراید خودمون شیشه عقبش دستیه ?

          موافقم 2
          مخالفم 1
    5. Shayan

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (65 ديدگاه)

      خب
      یه تست عالی و برابر
      نکاتی که هست اینه که یه سری از دوستان میگن ا وای این ماشینای آلمانی نسخه پایه بودن فلان بودن
      اولا به قیمت ها نگاه کنید
      دوما به نسخه ها، مرسدس دقیقا نسخه ای بود برای رقابت با بقیه، یه پله بالاتر میره روی میباخ تولید محدود که اصن بحثش فرق داره
      توی بیمر هم خودش گفته نسخه ای متناسب و برابر با بقیه رو داریم که چه آپشن چه کیفیت

      بحث کیفیت و آپشن و سواری بود نه انجین و پرفومنس

      وقتی آلمانی ها میان یونی بادی میکنن کراس اوور میزنن دیگ نباید فن هاشون از پایداری بد بیمر ناراحت بشن… یا فضای داخلی و بار بنز و بیمر…

      آمریکایی ها با شاسی نردبونی میدرخشن…
      لینکلن 2018 الکی برترین اس یو وی لوکس نشد
      کادی 2020 الکی لوکس ترین ماشین سال نشد

      گذشت زمانی که آمریکایی ها از بحران بیرون آمده بودن و داشتن صرفه جویی توی تولید میکردن
      و آلمانی ها دو دهه افتادن جلو
      بشینین توی این یکی دو سال یه کامبک مولایی تماشا کنین توی تمام کلاس ها…

      موافقم 25
      مخالفم 15
    6. حسین

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (419 ديدگاه)

      رنجرور فراموش نشه و اینفینیتی QX80

      موافقم 8
      مخالفم 9
      1. $ÃЪŦÏЛ$

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        کار بعضیا به جایی رسیده که برای کوبوندن آمریکایی ها بجای بنز و ب‌ام‌و از اینفینیتی و رنجروور استفاده میکنن!
        اینجا معلوم میشه که آلمانیا چقدر جلو هستن!????????

        موافقم 26
        مخالفم 22
        1. علی

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (279 ديدگاه)

          اینارو بی خیال میباخ gls600ازهمه اینا وتمام شاسی بلندها لوکس تره .
          اینایی که این چارتارو مقایسه کردن چرا مدل پایه بنز رو اوردن.
          تاکی المان ستیزی.

          موافقم 15
          مخالفم 19
        2. $ÃЪŦÏЛ$

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          تا کی آمریکایی ستیزی آقا علی!
          جیپ واگونییر هزاربرابر لوکس تر از همه اینا از جمله همون میباخ شاسی بلنده،مثلا میخوای چی رو ثابت کنی؟

          موافقم 23
          مخالفم 22
        3. حسین

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1087 ديدگاه)

          آقا آبتین
          اون پایین که منو ریپلای کردی گزینه پاسخ وجود نداشت واسه همین اینجا جواب میدم.
          بهم گفتی شما که به پدال قائل نیستی چرا میای مطالب رو دنبال می کنی و نظر میدی.
          من مطالب مختلف رو چه از پدال چه از خود مجلات دنبال می کنم ولی این دلیل نمیشه قائل به نظراتشون باشم. مگه هرچی رسانه و کارشناس رسانه میگه باید قبول کرد؟
          مثلا موتورترند توی تست داینو قدرت کوروت رو اشتباه اعلام کرد! حالا من باید قائل به نظر رسانه باشم؟
          دوما بازم میگم سری سه و ماستنگ در دو سگمنت جدا هستن و از نظر آمار فروش که علی چوی نوا مقایسه کرد، قابل قیاس نیستن. میشه از نظر پرفورمنس و هندلنیگ یا عملکرد توی پیست مقایسه کرد ولی از نظر آمار فروش همونطور که گفتم ربطی ندارن.

          موافقم 12
          مخالفم 15
        4. $ÃЪŦÏЛ$

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          خیلی خب آقا حسین،درمورد حرف رسانه ها منم بعضی اوقات حرفاشونو قبول ندارم،نه اینکه ضد آمریکایی باشن!،کلی گفتم….
          اما سوال دیگه،یعنی هیچ کوپه ای توی اروپا پیدا نشد که رقیب موستانگ بشه؟؟

          موافقم 15
          مخالفم 9
        5. ali (chevy nova)

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          حسین چه قبول بکنی چه نه واقعیت همونه که گفتم.
          موتور ترند و کار اند درایور 2-3 سال پیش سری 3 و موستانگ رو بعنوان 2 رقیب باهم مقایسه کرد.

          موافقم 21
          مخالفم 14
        6. پدر خودرو سازی جهان

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          آقا آبتین

          اصلا میدونی اون ماشینی که گفتی تو کدوم کلاس قرار میگیره؟
          اگه از همه لوکس تره، چرا هیچ وقت تو مقایسه با مایباخ و کولیان و بنتایگا نیست؟؟؟؟!
          خودت میدونی چه حرف مسخره‌ای زدی
          تو میتونی ثابت کنی واگنییر لوکس تره؟
          کل امکانات واگنییر به اندازه یک سوم مایباخ هم نیست
          اصلا این مقایسه درست نیست
          من به شخصه خیلی خیلی واگنییر را دوست دارم اما…

          موافقم 12
          مخالفم 8
        7. ارسلان

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (49 ديدگاه)

          اقای پدر خودروسازی جهان
          من فقط کامنت ها رو میخونم و میام پایین و هیچ نظری ندارم روی هیچکدومشون … چون همه ی کسایی که میان اینجا کامنت میدن از 50 کیلومتری هم این ماشینا رو ندیدن پس نظرات شون هیچ ارزشی نداره ولی حتی اگه شما یه ماشین رو از نزدیک هم ندیده باشی میتونی از نظر امکانات رفاهی که براش اعلام شده و متریال بکار رفته توی ساختش و دقت مونتاژش حداقل تا اندازه ی زیادی حداقل 60-70 درصد بفهمی با چه میزان از لوکسی طرف هستی وگرنه باقی موارد رو باید بشینی پشت فرمون برای همین دیدن این کامنت ها فقط برام جنبه ی فان داره و از طرفی میخوام بدونم جامعه ایرانی چه وقت به بلوغ فکری میرسه اما هنوز خیلی کاره داره شایدم پدال پر شده از بچه سال نمیدونم خدا داند

          در مورد کاربر ابتین هم بنده نظری نداشتم تا اینکه دیدم نوشته جیپ واگونیر یا همون جیپ آهو خودمون که نسل قدیمش در ایران موجود هست از میباخ جی ال اس 600 لوکس تره خب ایشون عملا جوک گفت و همین حرفش ثابت کرد آلمان ستیز هست دیگه همه میدونن لوکس ساز ترین برند در امریکا لینکن هس و در المان هم میباخ … جیپ اصلا لوکس ساز نیس

          موافقم 18
          مخالفم 3
    7. Hadi

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      نویگیتور: لایک ?
      اسکالید: دیسلایک ?

      موافقم 8
      مخالفم 29
      1. Hadi

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        اسکالید:لایک ?
        GLS: دیسلایک ?

        موافقم 25
        مخالفم 21
        1. Hadi

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          GLS:لایک ?
          X7: دیسلایک ?

          موافقم 28
          مخالفم 8
        2. Hadi

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          نویگیتور:لایک ?
          GLS: دیسلایک ?

          موافقم 20
          مخالفم 22
        3. Hadi

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          X7:لایک ?
          اسکالید: دیسلایک ?

          موافقم 14
          مخالفم 30
    8. Me

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (314 ديدگاه)

      نکته جالب این بحث کامنتی اینه که کاربر شاخص سایت با ۴ تا اسم مختلف نقش مخالف، موافق، میانه رو از همه مضحک تر نقش یه پند دهنده با تجربه رو بازی کرده و همه تون رو مجبور به بحث کرده

      موافقم 2
      مخالفم 10
  2. ali (chevy nova)

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    ماشالاه امریکن کارز که مدعی های توخالی رو شکست دادن و رتبه 1 و 2 رو با اقتدار گرفتن

    موافقم 48
    مخالفم 48
    1. ali (chevy nova)

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      در کلاس وانت و شاسی بلند و کوپه های اسپر امریکن کارز خدایی میکنن.
      اون زمان که امریکاییها در 1938 شورولت سابربن میساختن المانیها داشتن بنز 140 میساخت و بی ام و هم جتا رو میساخت .

      موافقم 48
      مخالفم 33
      1. Reza.M

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (309 ديدگاه)

        واقعیتش چیزی جز این هم انتظار نمیرفت…وقتی تو پسوند یه کلاس خودرویی کلمه بزرگ حک شده شک نکنین که امریکاییا بهتر از بقیه انجامش میدن…واقعیت اینجاس که بی ام و وبنز هم ماشین های محشرین ولی تو ساخت و توسعه اونها استاندارد های اروپایی هم ملاک قرار داده میشه و همین باعث میشه که حداقل از نظر سایز نتونن مقابله کنن با امریکاییایی که اساسا روی پلتفرم اون تراک های غول پیکر ساخته میشن…ولی اصل قضیه برمیگرده به وجهه برند های خودرویی جایی که کادیلاک و لینکلن خودشون رو به عنوان برند های لاکچری تثبیت کردن درصورتی که بی ام و همیشه ماشین راننده ها بوده و ادعای به اون صورتی رو لاکچریت نداشته و ازونور هم بنز رو داریم که ب لطف اقای واگنر دچار یه بحران هویت شده و اون هویت لوکس قدیمیش رو از دست داده…

        موافقم 46
        مخالفم 11
        1. ali (chevy nova)

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          حرف حق جواب نداره
          خودروسازان امریکایی در سگمنتهای مثل شاسی بلند . کوپه های اسپر و وانتهای فول سایز ید طولانی دارن.
          نمونش فورد سری اف که 45 ساله با اقتدار تمام رتبه اول فروش امریکا رو داره و جزوه پرفروش ترین ماشینهای تاریخ هست و بیش از 70 ساله تولید میشه.
          یا شورولت سابربن که بیش از 80 ساله بطور پیوسته تولید میشه و سرامد تمام رقبا هست.

          موافقم 40
          مخالفم 23
        2. سهند

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (662 ديدگاه)

          راست میگی واگنر هویت بنز را خراب کرده

          موافقم 22
          مخالفم 3
      2. علی

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (279 ديدگاه)

        الان چی
        امریکایی ها تو خودرو دربرابر المان چه حرفی برای گفتن داره.

        موافقم 7
        مخالفم 25
        1. $ÃЪŦÏЛ$

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          بازم یه آلمان فن متعصب دیگه!
          اگه آمریکا حرف برای گفتن نداره چجوری رتبه های اول رو به خودش اختصاص داده؟ سرپوشی از مشکلات آلمان فقط یه معنی داره! خودتونو عمدا به خواب زدید‌….

          موافقم 25
          مخالفم 12
    2. Reza

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      بیا یکم جایگاه مدعی های تو پرت رو هم ازینور ببین:
      https://www.caranddriver.com/cadillac/escalade-escalade-esv
      https://www.caranddriver.com/lincoln/navigator

      موافقم 13
      مخالفم 28
      1. ali (chevy nova)

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        لینکهای که فرستادی خرابن
        فعلا نتیجه این رقابت موتور ترند رو ببین که شاسی بلندهای لوکس واقعی رتبه 1 و 2 رو گرفتن تا بعد

        موافقم 34
        مخالفم 22
        1. REZA ///AMG

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          لینک هیچ مشکلی نداره بزرگوار مرورگرته که خرابه
          لینک هم از سایت کار اند درایوره که تو دسته بندی بین SUV های فول سایز، اسکلید رو 5ام و نویگیتور رو 11ام اعلام کرده
          من اصلا نمیدونستم 11 تا اس یو وی فول سایز تو بازار آمریکا هست و به قول خودت ایندفعه آمریکاست که شوت شده ته جدول!
          البته از دید سرکار فقط اون سایتی معتبره که امریکن اول بشه
          تا بعد

          موافقم 3
          مخالفم 3
    3. پدر خودرو سازی جهان

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      دوباره ایشون ( Ali chevy nova) اومدن سایت را به گند کشیدن?
      چرا کل کامنت ها مال شماست؟!!!
      من هر چی میبینم اسم شما را نوشته
      لازمه واقعا؟
      از هر پنج تا کامنت تو این مقاله، سه تا را شما نوشتی
      اینقدر شلوغ نکن
      پدال لطفا بزار کامنتم منتشر بشه ممنون

      موافقم 23
      مخالفم 31
      1. ali (chevy nova)

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        پدر خودروسازی جهان

        شلوغش نکن من فقط جواب یسری حرفهای متعصبانه رو دادم و تو این 5 سال حضورم تو پدال قانونی درش نبود که بگه تعداد نظرات یه نفر بالا باشه تو یه پست خلاف قوانین پداله
        بهتر بجای فرافکنی به اصل مطلب و نتیجه موتور ترند اکتفا کنی

        موافقم 30
        مخالفم 19
      2. $ÃЪŦÏЛ$

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        آقای پدر خودروسازی جهان…
        کسی از جمله آقا علی جلوتون رو نگرفته که کامنت بزارید!
        شما تا دلتون بخواد کامنت بزارید،اشکالی داره؟!
        عجب آدمایی پیدا میشن….

        موافقم 28
        مخالفم 12
    4. حسین

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1087 ديدگاه)

      شکست اونجایی که فروش x7 و gls تو همون آمریکا بیشتر از نویگیتور بوده. اون هم با قیمت بیشتر و کابین پوشیده شده از چرم گاو مرده!!!! حتی qx80 با اون امکانات و کابین قدیمش بیشتر از نویگیتور فروخته.

      موافقم 30
      مخالفم 32
      1. ali (chevy nova)

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        اگه فروش لینکلن کمتره چون سنش زیاده و نیازمند بروز رسانیه
        تازه اگه فروش کم رو نشونه شکست میدونی پس بی ام و سری 3 هم بعنوان یه کوپه اسپرت از فورد موستانگ فروشش کمتره پس بی امو هم شکست خورده هست محصولش
        تازه طبق مقالات قبلی پدال هم فروش فورد موستانگ در المان از بی ام سری 3 و 4 و ائودی تی تی بیشتر تازه رو محصولات فورد تعرفه اروپا هم لحاظ میشه و هم قیمت رقبای المانیش میشه ولی بازم از ا نها پرفروش تره

        موافقم 24
        مخالفم 18
        1. حسین

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1087 ديدگاه)

          اینجا بحث سری سه نبود. دوما سری سه ماسل کار نیست چطور میشه با ماستنگ مقایسه بشه!
          باید با هم کلاس های خودش مثل ct4 مقایسه بشه که فروش بیشتری داشته

          موافقم 11
          مخالفم 21
        2. REZA ///AMG

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          بله فقط یه مشکل خیلی کوچولو هست و اونم اینه که سال 2018 (که نویگیتور جدید تازه بیرون اومده بود) تو بازار آمریکا 17839 عدد فروخت و مرسدس بنز GLS در همون 2018 (که نسل قبلش تقریبا آخرین سال فروشش رو تجربه میکرد) 21973 تا فروخت
          فلذا ادعای شما بی اساسه

          موافقم 3
          مخالفم 2
      2. Amir Machine

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        شکست اونجایی که فروش X7 و GLS تازه‌نفس از نسل قبلی و سالخورده اسکالید کمتر بوده و اسکالید تو سال 2020 همچنان با اختلاف پرفروش‌ترین ماشین این کلاس بوده!!

        موافقم 33
        مخالفم 14
      3. ali (chevy nova)

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        اگه فروش لینکلن کمتره چون طبق خوده متن از همه سنش بیشتره و نیازمند بازطراحی ولی با همون کهنگی هم از المانیها بهتر ظاهر شد.
        در ضمن اگه فروش کم نشونه شکست باشه پس بی ام و سری 3 که بارها با موستانگ رقابت کرده و رقیبش هم هست از لحاظ فروش کمتر از موستانگه و شکست خورده هست.
        تازه همه اینها به کنار موستانگ 5 ساله تو المان و اروپا با وجود رقبایی مثل بی ام و سری 3 و 4 و همچنین تویوتا جی تی 86 و ائودی تی تی فروشش از همشون بالاتره اونم با تعرفه ای که اتحادیه اروپا روی موستانگ گذاشته

        موافقم 25
        مخالفم 17
        1. حسین

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1087 ديدگاه)

          سری سه ماسل کار نیست چطور میشه با ماستنگ مقایسه بشه و رقیبش باشه!
          فروش سری سه از رقیب خودش یعنی ct4 بیشتر بوده.

          qx80 هم قدیمیه و سنش زیاده با این حال فروش بیشتری تجربه کرده.
          اختلاف فروش اسکالید با gls هم چندان فاحش نیست.

          موافقم 12
          مخالفم 26
        2. ali (chevy nova)

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          حسین
          دقیقا مشکلت اینجاست.
          از روی ندونستن کامنت میذاری
          تو پدال بارها ترجمه رقابت بی ام و سری 3 و 4 با موستانگ گذاشته شده بعنوان 2 رقیب.
          تازه مگه جنسیس ماسل کار بود؟؟؟ ولی هیوندا گفته بود رقیب موستانگ و کامارو و چلنجره.
          ای کاش قبل کامنت گذاشتن ارشیو پدال رو برسی کنی و با دانش کامل بیای کامنت بذاری

          موافقم 25
          مخالفم 14
        3. $ÃЪŦÏЛ$

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آقای حسین،بحث بحث ب ام و و بنزه نه اینفینیتی!
          خیلی راحت بگو نه بنز و نه ب ام و هیچکدوم به پای این آمریکایی ها نمیرسن دیگه چرا با اینفینیتی مقایسه میکنی!!?????
          حتما بنز و ب‌ام‌و ماشین شاخصی ندارن که باید اینفینیتی میانجیگری کنه!???
          بعدشم سری سه اسپرته موستانگ هم اسپرته چه ربطی به ماسل کار بودن داره؟
          پرفروش‌ترین کوپه اسپرت دنیا!?????موستاننننگ!⁦❤️⁩????????????????

          موافقم 28
          مخالفم 16
        4. حسین

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1087 ديدگاه)

          علی جان. من کار ندارم پدال چی گفته یا چی میگه و اصلا قائل به حرف پدال نیستم که کیو رقیب کی میدونه.
          ولی از نظر عقلی و منطقی سری سه مطلقا هیج ربطی به ماستنگ نداره.
          ماستنگ دو دره سری سه چهاردر.
          یکی لوکسه یکی از برند غیر لوکس.
          شما که دانش کافی دارید بفرمایید وجه تشابه سری سه و ماستنگ به جز روح اسپرت داشتن در چیه؟ در حالی که در بسیاری از معیارها توی یک سگمنت نیستن.

          سری سه سدان لوکس کامپکت هست و رقباش مثل بنز c کلاس، لکسس is ، جنسیس g70 و آئودی a3 هستن. ماستنگ با چه معیاری توی این سگمنت قرار میگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! معمولا بحث آمار فروش که میشه ماشین هایی که توی یک سگمنت هستن مقایسه میشن.
          به نظر میاد دانش درستی در خصوص کلاس بندی های صنعت خودرو ندارین و فقط از روی تعصب نظر میدین که گاهی این نظرات به مغالطه کشیده میشه.

          موافقم 14
          مخالفم 21
        5. ali (chevy nova)

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          سری 3 و 4 رقیبهای موستانگ هستن و همونطور که گفتم پدال متن ترجمه شده رقابتشون رو از مجلات معتبر خودرویی مثل موتور ترند اینجا قرار داده که در ارشیو پدال موجوده

          موافقم 23
          مخالفم 13
        6. $ÃЪŦÏЛ$

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آقا حسین شما که قائل به حرف های پدال نیستی چطور به این سایت میای اخبار میخونی و نظر میدی؟حداقل دنبال یه بهونه بهتر بگردید…

          موافقم 18
          مخالفم 13
        7. Sina

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          اصلا بحث با آقا علی فایده ای نداره
          ایشون سری ۳ رو با موستانگ مقایسه میکنه?
          حالا سری ۴ یه چیزی ، رفته سری ۳ سدان رو با موستانگ مقایسه کرده!!
          فقط طی ۶ ساعت ۲۳ تا کامنت توی همین یه مطلب گذاشته!!!
          که اندازه نصف کاربر های سایته!!
          اینجا هر کسی حق نظر دادن درباره ماشین رو داره
          شاید یکی از لینکلن و کادیلاک خوشش نیاد
          قبول دارم لینکلن و کادیلاک عالین ولی شاید یکی دوستشون نداشته باشه ،
          قبول دارم اینجا ب‌ام‌و و بنز در حد کادیلاک نبودن اما نه در حدی که ایشون ب‌ام‌و و بنز رو فرغون سازی فرض کرده!!

          ولی سری ۳ سدان چجوری رقیب موستانگه؟؟
          میشه برام توضیح بدین؟
          چجوری سدانی که جز نسخه M340i و M3 اش که اسپرت هستن ، بقیه مدلاش سدان ارزون عادی رو با موستانگ که ماشین تماما اسپرته مقایسه کردین؟
          هر چیزی که یه مدل اسپرت داره ماشین اسپرته؟؟
          الان گلف رو باید بگیم پرفروش ترین ماشین اسپرت چون نسخه GTI و R داره؟؟
          فولکس واگن بیتل و تویوتا کرولا هم حتما ماشین اسپرتن دیگه؟؟
          تویوتا هایلوکس هم اسپرته اینجوری؟؟

          موافقم 14
          مخالفم 14
        8. ali (chev yova)

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          معلومه فایده نداره چون حرف منطقی نمیزنید
          تازه علاوه بر سری 3 من سری 4 رو هم گفتم رقیب موستانگه و در حد موستانگ نمیتونه بفروشه.

          موافقم 12
          مخالفم 10
      4. R@m!n

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        حسین جان نویگیتور 2018 چند تا نقص داشت که این ناشی از اشتباه فورد بود و کیفیت ماشین اومده پایین اما مدل 2020 این نقصارو جبران کرده سال بعد فروشش مشخص می کنه بازم بازنده میشه یا برمیگرده.

        موافقم 13
        مخالفم 4
      5. علی

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (279 ديدگاه)

        تنها حرف حساب امروز .

        موافقم 4
        مخالفم 9
    5. Elmiraj

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (3099 ديدگاه)

      بله Ali آقا…. همون طور که دیروز هم گفتن یه سری از خواب بیدار بشن و ببینن سلاطین این کلاس کیا هستن…
      هر چند جای گرند واگونیر اینجا بشدت خالی بود…
      .
      .
      اینکه بیای ۲۰ سانت به طول دو کراس اور X5 و GLE اضافه کنی و دو صندلی بلا استفاده اون پشت نصب کنی که نشد SUV فول سایز…!!!

      ساخت SUV فول سایز لوکس قاعده و قانون خودشو می‌خواد که فقط آمریکایی ها بلدن اجراش کنند…. ( البته ژاپنی ها هم در این کلاس دو نماینده قابل اعتماد دارن )

      موافقم 27
      مخالفم 8
  3. مهدی

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    باز هم لینکلن پیروز شد
    دو دورو دو دو دو هی
    دو دورو دو دو دو هی

    موافقم 34
    مخالفم 16
    1. ??Amin_sto??

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (293 ديدگاه)

      لینکلن و کادیلاک ماشینهای خوبی هستند اما ایرادشون اینجاست که به هیچ وجه کاربردی نیستند ، هیچ هیجانی ندارند و فقط به درد پیرمرد ها و خانواده می خوردند عملا تفاوتی با مینی ون ها ندارند ، نه قابلیت آفرود دارند و نه شتاب ، تو این لیست به نظر من تو این لیست بهترین ماشین مرسدس gls هست ، اما توی شاسی بلند های لوکس حرف اول رو رنجروور میزنه
      بزارید نسل جدید لندکروز بیاد تا توی دنیای suv ها طوفان به پا کنه

      موافقم 9
      مخالفم 31
      1. ali (chevy nova)

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        اتفاقا بی ام و x7 که زمان معرفی بهش لقب کراس اوور دادن ماشین پیره مردها و خانوادهاست.
        تازه هیچ کسی با اسکالید نمیره افرود چون هر شاسی بلندی نباید افرودر باشه.
        همه اینها بکنار نسل جدید گرند واگونییر بیاد اون موقعس که رنجروور و بقیه رقبای اروپایی باید برن برای رتبه 3 به بعد رقابت کنن

        موافقم 29
        مخالفم 17
      2. $ÃЪŦÏЛ$

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        لندکروزر نمیخواد با این suvهای شهری مقایسه بشه،بیاد با واگونییر و چروکی رقابت کنه تا ببینیم چی تو چنته داره!????

        موافقم 23
        مخالفم 12
    2. MR.JD

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (326 ديدگاه)

      در تست قبلی همان اول گفته بودم اسکالید !
      الان هم همان اول گفتم ناویگیتر ! ( حتی رتبه های 4/3/2 را هم درست حدس زدم )
      واقعا بدون نگاه کردن درست گفتم خیلی طبیعیه !
      هرچند در این تست جای جاپونی ها خالی بود ولی اگر شرکت میکردند هم اول می شدند ( از آخر ) حالا شاید qx80 یک کاری میکرد ولی به هر حال واقعا تست خوبی بود
      رو راست باشم : جدا برای GLS جدید متاسفم ! طراحی خیلی خوبی داره در این شکی نیست ولی در مقایسه با نسل قبل …
      نمیدانم خودتان قضاوت کنید : (GL class (X165
      https://motoimg.com/images/mercedes-benz-gl-63-amg-x165-2012-80.jpg
      https://motoimg.com/images/mercedes-benz-gl-63-amg-x165-2012-68.jpg
      (GL63 AMG (X165
      https://www.bentleygoldcoast.com/galleria_images/5485/5485_p4_l.jpg
      https://www.bentleygoldcoast.com/galleria_images/5485/5485_p5_l.jpg
      در ضمن x165 کد جی ال کلاس نسل قبلی بود بعد از فیس لیفتی کوچک به x166 تبدیل شد / x166 :
      https://avtotachki.com/wp-content/uploads/2020/11/mercedes-benz-gls-class-x166-2015-1024×683.jpg
      و همانطور که حدس میزنید کد نسل فعلی هم x167 هست
      شخصا یک 2016 GL55 AMG دیده بودم ابهت این اس یو وی را هیچ اس یو وی دیگری نداشت عجوبه ای بود برای خودش یک زمانی
      حالا این افتخار لینکلن ناویگتر است

      موافقم 20
      مخالفم 4
  4. R@m!n

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    “نویگیتور بازگشت به دورانی است که خودروهای اسپرت، اسپرت بودند و خودروهای لوکس واقعاً لوکس بودند.” ایول و دست مریزاد چه کرد این لینکلن ??

    موافقم 41
    مخالفم 8
    1. ali (chevy nova)

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      لینکلن مثل شرکتهای تازه به دوران رسیده نیست که از دهه 90 شدن لوکس ساز.
      اصالت لینکلن جوریه که همیشه لوکسی ارجعیت داشته براش و اصالتش رو فدای فروش بالاتر نکرده

      موافقم 36
      مخالفم 28
      1. R@m!n

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        ??
        با تشکر از فورد که واقعا داره قدم به قدمشو با فکر برمیداره.

        موافقم 31
        مخالفم 6
    2. $ÃЪŦÏЛ$

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      با اقتدار ?به سمت آینده✨✨….

      موافقم 16
      مخالفم 12
    3. $ÃЪŦÏЛ$

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      لینکلن یه جمله معروف داره که اکثر اوقات برای توصیف تاون کار استفاده میشد اما اون جمله الان برای این ابهت بسیار مناسبه…
      ″what a luxury car should be″

      موافقم 17
      مخالفم 13
  5. حسین

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    بی‌ام‌وی را اشتباه نوشتید.باید می‌نوشتید بی‌ام‌وی، اما نوشتید بی‌ام‌و

    موافقم 0
    مخالفم 41
  6. Ali_x76

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    کاش کادیلاک برای اسکالید، انجین بلک وینگ ( V8 4.2 litre turbo 550hp ) رو ارائه می‌کرد.

    موافقم 26
    مخالفم 0
  7. T.C.B.K

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    سلطان کادیلاک….. عشقه…. هیبت اسکالید حتی از تانک هم بیشتره… ??

    ولی لینکلن هم حقش بود اول شه… ( که اول هم شد )

    ولی انتخاب من اسکالید. اولا چون کادیلاکه و کادیلاک واقعا ماشیناش خوبه
    دوم چون ایمینش بالاس. و سوم اینکه خیلی ارزونه.

    خدا وکیلی قیمت پایه 77 هزار دلار مفته…

    بنز قیمت پایه اش 99 هزار دلار….. خیلی هست….

    خداوکیلی ماشین فقط آمریکایی…..

    موافقم 39
    مخالفم 15
    1. ali (chevy nova)

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      همینه میگم اروپاییها الکی گرونن دیگه.
      قیمتهاشون همیشه بالاست و اخر هم از یه امریکایی ارزون قیمت راحت شکست میخورن دقیقا مثل اون رقابت تاپ گیر که مت لبلانک با چلنجر دیمن تو پیست درگ لامبورگینی رو تیکه تیکه کرد و فرستادش سنت اگاتا

      موافقم 34
      مخالفم 24
      1. Sina

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        آقا علی
        بابا چرا اینقدر تعصب!!!
        زیر هر کامنت ایشون اگه کسی برخلاف ماشینای آمریکای حرف زده باشه ، ایشون اعتراض کرده
        تا الان ۱۳ تا کامنت گذاشت توی همین یه مطلب!!!
        البته واقعا علمکرد کادیلاک و لینکلن خوب بوده

        موافقم 20
        مخالفم 23
        1. ali (chevy nova)

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          پدال محدودیتی برای گذاشتن کامنت نذاشته.
          منم هرکی بخواد متعصبانه برخورد کنه با دلیل و مدرک موجودی که در ارشیو پدال و مجلات معتبر هست جوابش رو دادم و میدم
          شما بجای شمردن کامنتهای من بهتره کمی تحقیق کنید در مورد سیستم تعلیق تطبیق پذیر کادیلاک

          موافقم 26
          مخالفم 18
      2. $ÃЪŦÏЛ$

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        لامبورگینی و فراری فقط بدرد ایتالیا میخورن???….

        موافقم 22
        مخالفم 19
  8. Joker

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (526 ديدگاه)

    نسخه معمولی آلمانی رو با نسخه های فول آپشنال امریکایی مقایسه میکنی و بعد هم توقع داشته باشی عدالت بین هر ۴ خودرو برقرار باشه،چرم صندلی gls از گاو مرده بود؟! دِ لامصب تو نسخه فول لاکچری با چرم ناپا رو بیار بعد مقایسه کن با بالاترین نسخه رقبا،فضای ردیف سوم بنز و بی ام و رو با فضای ردیف سوم اون دو تا وَن اس یو وی مقایسه میکنی!!؟صندلی برقی بی ام و دیر میره جلو؟!!! شما ببخشید بی ام و دست و دلبازی به خرج داده به جا اهرم دستی عتیقه رقبای امریکایی از تکنولوژی روز استفاده کرده! موتور x7 توان ‌کافی نداشت و تنبل بود؟ شهامت داشتین مدل m50i رو میاوردین با ۵۳۰ اسب اونوخت آسفالت رو واستون پاره میکرد،حال بهم زن تر از آمریکایی ها و صنعت خودروسازیشون وجود نداره،ماشین ۱۰۰۰ اسبی میسازن در حد ۲۰۰ اسب اروپایی پرفورمنس نداره ادعاشون هم گوش عالم رو کر کرده…

    موافقم 42
    مخالفم 46
    1. ali (chevy nova)

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      ماسمالی فایده نداره
      موتور ترند یه مرجع قابل استناده و این نتیجه گیری رو کاملا درست انجام داده.
      بی ام بره همون سری 3 بسازه بهتره براش.
      بنز هم بره یه فکری برای x کلاسش بکنه که بعد 3 سال از رده خارج شد

      موافقم 36
      مخالفم 37
    2. R@m!n

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      اگر متنو خونده باشی می بینی که توش گفت هر دو مدل آپشن دار تر آلمانی ها هم اشاره شد و گفتش اگر بود چی میشد. رقابت از این سالم تر نمیشد. عینک تعصبو بردار واقعیتو ببین برو یه لیوان آبم بخور سکته نزنی ??

      موافقم 32
      مخالفم 16
    3. Amir Machine

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      اول اینکه همین الان برو یه پماد سوختگی بگیر که بشدت لازمت میشه
      دوم هم اینکه عمو جون، مرسدس تو همین نسخه کم آپشن، گرون‌ترین ماشین این رقابته، بعد برن نسخه فول آپشن بیارن؟!
      ب‌ام‌و با همین موتور هم‌قیمت نویگیتوره، بعد برن نسخه V8 بیارن؟!!
      ضمناً تو این کلاس صندلی همه ماشین‌ها برقی جمع میشه، ب‌ام‌و جون هنر نکرده که از تکنولوژی روز استفاده کرده!!
      بالا بری پایین بیای آمریکایی‌ها سلاطین این کلاسن، پس با واقعیت کنار بیا و بیشتر از این خودتو اذیت نکن که بیشتر به اون پماد نیاز پیدا میکنی!!

      موافقم 31
      مخالفم 19
      1. ali (chevy nova)

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        برای طرفدارهای المان خیلی سنگین تموم شده نتیجه این رقابت عادلانه
        بنز اومده با یه قیمت واقعا الکی گرون از لینکلن و کادیلاک باخته بعد طرف صحبت از قدرت موتور امریکا و اروپا میکنه.
        اروپاییها اگه بلد بودن ماشین بسازن برای بنز x کلاس نمیرفتن دست به دامن نیسان بشن و پلتفرم نیسان رو غرض بگیرن و روش وانت بسازن

        موافقم 26
        مخالفم 25
    4. کادیلاک

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (74 ديدگاه)

      چقدر متعصب بابا چرت نگو برو متن رو دوباره بخون

      موافقم 27
      مخالفم 16
    5. Tesla ?

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (445 ديدگاه)

      خداوکیلی متنو خوندی

      موافقم 17
      مخالفم 13
    6. Benz

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      اتش بس

      موافقم 9
      مخالفم 14
    7. Amir

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (17 ديدگاه)

      این رقابت بر اساس قیمته ولی خب یه چیزی هست که این آخری رو گل گفتی ولی خب بازم رقابت suv هست نه خودروهای اسپورت کوپه

      موافقم 4
      مخالفم 13
    8. علی

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (279 ديدگاه)

      حرف حساب جواب نداره

      موافقم 4
      مخالفم 14
  9. Mf1

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    کلا رقابت عادلانی بود ولینکلن حقش بود تاج پادشاهی هر چند رقیبهاش هم قدرتمند هم لوکس بودند

    موافقم 22
    مخالفم 8
  10. amirmohammad

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (212 ديدگاه)

    دوست داشتم gls رتبه اول رو کسب کنه ولی بالاخره هر کارشناسی معیارهای خودشو داره
    تبریک ب امریکایی های خفن

    موافقم 15
    مخالفم 12
  11. Farzad

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    رنجروور با این که تغییر نکرده به مراتب از همشون سر تره ، کلا یه چیز دیگس …

    موافقم 27
    مخالفم 35
    1. ali (chevy nova)

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      رنجروور که بهتر از رتبه 3 یا 4 بدست نمیاورد چون اصلا قابل مقایسه لااقل با امریکاییها نیست

      موافقم 32
      مخالفم 41
      1. Farzad

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        بله از نظر شما هیچ چیز با آمریکایی ها قابل مقایسه نیست !!
        شما انقدر به این رتبه بندی های کشکی دلتو خوش نکن ، رنجروور متخصص ساخت suv هستش و سطحش بالاتر از چیزیه که فکر میکنی ، یکم تحقیق بد نیست .
        منتظر نسل جدیدش هم باش که میاد همه رو میشوره میبره : )

        موافقم 26
        مخالفم 25
        1. ali (chevy nova)

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          چی شده الان که اروپاییها باختن این رتبه بندی ها کشکی شده؟؟؟؟
          خوب اگه اینطوره تمام رکوردهای هم که فراری تو تاریخش داره کشکیه طبق گفته خود شما.
          تازه ماشبن خوب رو قیمتش تعیین نمیکنه بلکه کاراییش تعیین میکنه که همیشه کارایی ماشبنهای اروپایی میلنگه و فقط قیمتهاشون که بالاست
          وگرنه هنوز که هنوزه یه رقدب درست و درمون برای سری اف فورد نتونستن بسازن

          موافقم 24
          مخالفم 29
        2. $ÃЪŦÏЛ$

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          منتظریم??….

          موافقم 19
          مخالفم 23
        3. Farzad

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          الان حرف من چه ربطی به رکوردهای فراری داشت ؟؟
          اتفاقا اگه بنز یا بی ام و هم اول میشدن باز میگفتم رنجروور بهتره .
          درمورد F150 هم بارها گفتم آمریکایی ها تو پیکاپ سازی بی رقیب هستن .
          اما اینجا بحث SUV هست ، قیمه هارو نریز تو ماستا .

          موافقم 20
          مخالفم 14
        4. ali (chevy nova)

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          وقتی داری به رکوردهای که امریکاییها زدن میگی کشک خوب منم به رکوردهای که اروپاییهایی مثل فراری زدن میگم کشک.

          موافقم 16
          مخالفم 21
        5. Farzad

          ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          من اصلا اسم رکورد آوردم ؟
          من دارم میگم این جور رتبه بندی سایت ها زیاد معتبر نیست و مهم فروشه ، همین چند وقت پیش تو یه سایتی دوشاسی بلند کره ای بهترین شدن از بین این همه آمریکایی و ژاپنی !!!

          موافقم 16
          مخالفم 15
    2. R@m!n

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      فرزاد جان رنجروور سه ردیفه نیست که

      موافقم 14
      مخالفم 17
      1. R@m!n

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        داره رنجروور اسپرت ببخشید

        موافقم 12
        مخالفم 5
  12. Jenap

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    نتیجه مشخصه حرف نزنیم بهتره…
    امریکای جهان خوار داره له میکنه میره جلو
    برگرد به دهه ۶۰ لعنتی:)

    موافقم 18
    مخالفم 14
    1. $ÃЪŦÏЛ$

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      دقیقا،آمریکا داره به شکوه دهه ۶۰خودش برمیگرده که تمامی اروپایی هارو بندازه کنار رینگ!???….

      موافقم 10
      مخالفم 16
  13. محمد

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    به نظرم نتیجه بررسی درست بود با اینکه مرسدسی ام ولی خدایی چرم مرسدس گاو مرده نیست😑😑

    موافقم 5
    مخالفم 5
  14. Aryan kia

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    من تو فول سایز ها اول لکسوس و بعد هم بنز رو دوست دارم
    واقعا لکسوس عالیه اگر نسل جدید lx570 بیاد واقعا از اینم بهتر میشه

    موافقم 10
    مخالفم 12
    1. $ÃЪŦÏЛ$

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      Lx570یکی از پیرترین و فرسوده ترین شاسی بلند های الانه که اصلا قابل مقایسه با این هیبت های آمریکایی نیست!!!بنز که هیچی…..??????

      موافقم 11
      مخالفم 19
      1. امیرحسین

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (444 ديدگاه)

        خب دیگه خودت میگی پیرترین،فرسوده ترین،صبر کن تا نسل جدیوش بیاد،اون موقع بگو کدوم برتره.

        موافقم 6
        مخالفم 0
    2. امیرحسین

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (444 ديدگاه)

      اره الآن دوستان میان لکسوس ۱۴ ساله رو با اینا مقایسه میکنن میگن لکسوس پرده عقبش دستیه،فلانه و….خب صبر کن تا نسل جدیدش بیاد.

      موافقم 5
      مخالفم 0
  15. Sina

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    واقعا از اینجور مطالب خوشم میاد
    عالی و مفید هستن

    موافقم 4
    مخالفم 4
  16. Sina

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    انصافا هر چهارتاشون عالین
    دیگه اینجا سلیقه تصمیم میگیره
    مرسدس و کادیلاک عالین
    فکر کنم نسخه بالاتری از X7 موجود بود ، اون هم اگه باشه عالیه ، این نسخه ای که بررسی شده موتور ۳ لیتری رو داشت که مشخصا ضعیف تره
    لینکلن هم عالیه هر چند از نظر سلیقه زیاد دوستش نداشتم ولی خب عملکرد خوبی داره

    موافقم 8
    مخالفم 4
  17. ایران

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (341 ديدگاه)

    والا همشون عالیه کاش تو ایران باشن یکیشم به ما بدن

    موافقم 3
    مخالفم 4
  18. net

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3133 ديدگاه)

    تیتر که نوشته مقایسه سنگین وزنها جالب بود

    موافقم 4
    مخالفم 4
  19. علی

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (279 ديدگاه)

    اینا همش پشت پردس
    میخان المان رو بد نام کنن
    به جای اوردن gls600میباخ که واقعا لوکس به معنای واقعیه بذداشتم مدل پایه رو اوردن بعدش قدرت موتور رو بهونه کردن
    اگه این طوریه چرا مدل فول اسکالید رو اوردن.

    موافقم 6
    مخالفم 10
    1. $ÃЪŦÏЛ$

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      اولا مییاخ شاسی بلند رو با این ماشین ها مقایسه نمیکنن،باید با رقیبی مثل واگونییر مقایسه بشه…
      مدل فول اسکالید رو آوردن چون هم قیمت با مدل پایه بنزه!اینجا بحث قیمتی هم هست….
      لطف کن حرف بی ربط نزن….

      موافقم 8
      مخالفم 14
  20. علی

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (279 ديدگاه)

    جی کلاس هم واقعا لوکسه .
    فقط با یه کلمه میشه تعریفش کرد (بهترین ) تونو چرا نیاوردن.

    موافقم 14
    مخالفم 8
    1. $ÃЪŦÏЛ$

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      چون گرونه! انتظار داری میباخ ۲۰۰هزار دلاری رو با اسکالید ۱۰۰هزار دلاری مقایسه کنن!!!؟!!؟
      تو دیگه ?????….

      موافقم 7
      مخالفم 18
  21. Benz

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    ۱.امروز فهمیدم که تعصب چشم ادمو کور میکنه باید به نظرات همدیگه احترام بذاریم ۲. من شخصا بنز رو از همه بیشتر دوست دارم ولی اونا هم عالی کار کردن بنزGLS برای پولدارایی خوبه که لذت رانندگی رو دوست دارن و در عین حال دوست دارن ماشینشون لوکس باشه لینکلن هم حس لوکس بودن خالص رو به ادم میده کادیلاک هم خیلی جاداره و نسبتا لوکسه و برای خانواده پرجمعیت عالیه بی ام و هم برای اولین سه ردیفش عالیه و میتونه بهتر باشه .۳. لینکلن کانتیننتال باید به سبد لینکلن برگرده چون سدان واقعا لوکسی بود .

    موافقم 21
    مخالفم 2
  22. حسن

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1315 ديدگاه)

    خدا پدر و مادرشون را بیامرزه که این مقایسه را انجام دادن .
    بعضی هاشون شده بودن نماد و پرچمدار فول سایزها .وجدانا این مطلب را سیو کنید بعضی مواقع بخونیدش که یادتون بمونه . 4 روز دیگه نیایید بگید فلان تخم مرغ نماد و پرچمدار فول سایزهاست برادر این پرچمدار باید با نیو بلیزر مقایسه بشه

    موافقم 9
    مخالفم 7
  23. مهرداد كمال

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1813 ديدگاه)

    بنز و بی ام و رو من ترجیح میدم
    نظر شخصی

    موافقم 7
    مخالفم 4
  24. ایران

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (341 ديدگاه)

    من ماشین های آمریکایی و ژاپنی رو خیلی دوست دارم عالین

    موافقم 13
    مخالفم 4
  25. مرسدس فن

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (96 ديدگاه)

    رتبه بندی افتضاح بود
    آخه لینکلن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    من بودم اینطوری رتبه بندی می کردم
    1: مرسدس جی ال اس
    2:بی ام و
    3:کادیلاک
    4:لینکلن
    نظرتون؟

    موافقم 8
    مخالفم 9
  26. Sina

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    لطفا پدال برای کاربرا یه محدودیتی بذاره که از یه حدی بیشتر نظر ندن
    سیستم دیسلایک و لایکا رو هم مثل قبل کنن
    اوضاع سایت ایتطوری خراب میشه

    موافقم 3
    مخالفم 7
  27. Mf1

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    کلا محدودیت نباشه بهتره چون هیچ سایتی چنین داستانهای نداره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  28. امیر

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    اسکالید منطقی تره بنظرم
    هم بزرگتره هم اروزنتر
    اما منتظر گرند واگونیر باشید !!!! همونطور ک ابدا کننده این سگمنت جیپ بود، در اینده نزدیک در راس این کلاس هم خواهد بود!
    بی شک بهترین خواهد بود از همه نظر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا