سدانهای لینکلن در آیندهٔ نزدیک بازنخواهند گشت
لینکلن بهطور تدریجی در حال حذف سدانهای خود است و قصد دارد صرفاً روی شاسیبلندها تمرکز کند. طبق این استراتژی، تولید سدان میان سایز MKZ در تابستان امسال به پایان رسید و تولید سدان بزرگتر کانتیننتال هم تا آخر امسال خاتمه میابد؛ اما کسانی که امیدوارند لینکلن سدان جدیدی را جایگزین یکی از این دو مدل کند ناامید خواهند شد زیرا این شرکت فعلاً برنامهای برای توسعهٔ یک سدان جدید ندارد.
معاون ارشد فورد و رئیس منطقهٔ آمریکای شمالی «کومار گالوترا» در مصاحبه با فورد آتوریتی گفته است که این برند لوکس قصد ندارد برای آیندهای قابل پیشبینی سدانهای جدیدی تولید کند. این در حالی است که سدانها در چین هنوز هم محبوب هستند و لینکلن در این کشور همچنان شاهد افزایش فروش است. البته لینکلن بهتازگی کراساوور کُرسیر تولید چین را در این کشور عرضه کرده که در این افزایش فروش نقش مهمی داشته است.
نابودی سدانهای لینکلن تعجبآور نیست زیرا طی چند سال گذشته این خودروها موردپسند خریداران قرار نگرفته و آنها به سمت شاسیبلندها سرازیر شدهاند. به همین دلیل لینکلن در جولای امسال به تولید مدل MKZ خاتمه داد که پایانی بر دو نسل این سدان میان سایز بود که از سال 2006 در بازار حضور داشت. کانتیننتال نیز ضمن بازگشت به نام پرشکوه گذشته، از زبان طراحی جدید و سطح بالای لینکلن خبر داد اما بااینحال تولید آنهم تا آخر امسال به پایان میرسد.
با همهٔ اینها، هیچچیز برای همیشه ماندگار نیست حتی خداحافظی لینکلن با سدانها. گالوترا به فورد آتوریتی گفته است که لینکلن همیشه به بازار نگاه میکند تا ببیند چه فرصتهایی پیش آمده و روندهای در حال ظهور را شناسایی کند؛ بنابراین اگر فروش شاسیبلندها کاهش پیدا کند و فروش سدانها دوباره رو به افزایش گذارد، ممکن است این استراتژی لینکلن هم تغییر کند هرچند که این اتفاق تا چند سال آینده رخ نخواهد داد. پس تا آن زمان باید انتظار داشته باشیم که لینکلن همچنان به تمرکز روی شاسیبلندهایش ادامه دهد یعنی خودروهایی که عملکرد خوبی برای شرکت دارند و خریداران و دلارهایشان را جذب میکنند.