انتخاب شاسی‌بلند سال 2025 موتورترند

شنبه 5 آبان 1403 - 06:30
مطالعه 10 دقیقه
Motortrend-2
پس از یک هفته آزمایش و بررسی 31 شاسی‌بلند جدید بازار، مردان موتورترند بهترین شاسی‌بلند سال 2024 را انتخاب کرده‌اند.
تبلیغات

درحالی‌که شاسی‌بلندها بازار ایالات‌متحده را تسخیر کرده‌اند، حالا زمان انتخاب بهترین شاسی‌بلند بازار فرارسیده است. نزدیک به 30 خودروی جدید یا بروز شده، در مرکز آزمایش هوندا در کالیفرنیا و همین‌طور جاده‌های واقعی کالیفرنیا باهم رقابت می‌کنند و داوران موتورترند، پس از یک هفته آزمایش و ارزیابی این خودروها بر اساس شش معیار اصلی موتورترند یعنی طراحی، مهندسی، مصرف سوخت، ایمنی، پرفورمنس و ارزش در برابر قیمت، نهایتاً شاسی‌بلند سال 2025 را انتخاب کردند.

کپی لینک

شرکت‌کنندگان رقابت شاسی‌بلند سال 2024 موتورترند

  • آکورا ZDX
  • آئودی Q4 E-Tron
  • ب‌ام‌و X2
  • شورلت اکوئناکس
  • شورلت اکوئناکس EV
  • فورد موستانگ Mach-E رالی
  • جنسیس GV80
  • هوندا پرولوگ
  • هامر EV SUV
  • هیوندای آیونیک 5 N
  • هیوندای کُنا EV
  • هیوندای سانتافه
  • اینیوس گرنادیر
  • اینفینیتی QX60
  • اینفینیتی QX80
  • کیا EV9
  • لکسوس GX
  • لکسوس RX
  • لکسوس TX
  • لکسوس UX
  • لینکلن ناتیلوس
  • مزدا CX-70
  • مرسدس بنز G کلاس
  • پورشه کاین
  • ریویان R1S
  • سوبارو فورستر
  • تویوتا کراون سیگنیا
  • تویوتا لندکروزر
  • فولکس‌واگن ID.4

انتخاب 10 فینالیست از بین این 29 خودرو کار بسیار سختی است ولی بااین‌حال، مردان موتورترند روزها را در صحرای گرم و غبارآلود موهاوی در جنوب کالیفرنیا گذراندند و توانایی‌های آفرود، رفتار جاده‌ای، انعطاف‌پذیری کابین و موارد دیگر را در تمام شرکت‌کنندگان ارزیابی کردند. بدین ترتیب، درنهایت 10 خودرویی که در ادامه خواهید دید، به‌عنوان فینالیست انتخاب شدند. این خودروها بر اساس شش معیار مذکور ارزیابی خواهند تا نهایتاً از بین آن‌ها یک خودرو به‌عنوان شاسی‌بلند سال 2025 انتخاب شود و جایزهٔ کالیپر طلایی را از آن خود کند.

کپی لینک

فینالیست‌های رقابت شاسی‌بلند سال 2024 موتورترند

شورلت اکوئناکس

در رقابت شاسی‌بلند سال گذشته، ما شیفتهٔ شورلت ترکس شدیم و امسال مدل بزرگ‌تر اکوئناکس بود که ما را مجذوب خود کرد. نسل چهارم اکوئناکس حتی با وجود عرضهٔ نسخهٔ جذاب الکتریکی، هنوز هم گاو شیرده جنرال موتورز محسوب می‌شود. البته نسخه‌های بنزینی و الکتریکی اکوئناکس نه از لحاظ پلت‌فرم و نه بدنه هیچ اشتراکی باهم ندارند. برای کسانی که خواهان یک کراس‌اوور مقرون‌به‌صرفه با پیشرانهٔ بنزینی هستند، نسل جدید اکوئناکس بزرگ‌تر و توانمندتر شده و همچنان قیمت پایهٔ زیر 30 هزار دلار را حفظ کرده است.

هامر EV SUV

هامر شاسی‌بلند به خاطر هدر دادن فاحش منبع گران‌بهای ساخت باطری، مصرف انرژی بشدت بالا، ابعاد بزرگ که یافتن جای پارک را دشوار می‌کند و ترمزهای ضعیف، ابتدا شبیه یک فاجعه به نظر می‌رسد. این خودرو همچنین با وزن 4 تن، کم‌بازده‌ترین خودروی الکتریکی جهان محسوب می‌شود. بااین‌حال، هامر هنوز هم از تویوتا پریوس هیبریدی مصرف انرژی کمتری دارد و ما عاشق رانندگی با آن هستیم. علاوه بر این، دلیل راه‌یابی هامر به جمع فینالیست‌ها، کسب امتیاز بالا در شش معیار اصلی ما مثل برتری مهندسی بود.

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه در نسل جدید خود، از ظاهر جدید، صندلی‌های ردیف سوم استاندارد و هزاران تکنولوژی با قیمتی جذاب بهره‌مند شده است. درواقع، هیوندای در این نسل کراس‌اوور میان سایز خود را از یک شاسی‌بلند معمولی به کراس‌اووی جعبه‌ای شکل و جذاب تبدیل کرده است. نسل جدید سانتافه فوراً به خودروی موردعلاقهٔ داوران رقابت شاسی‌بلند سال 2025 تبدیل شد و به دلیل بهره‌مندی از ویژگی‌های جذاب، به‌سرعت به مرحلهٔ فینال راه پیدا کرد. اکثر داوران نیز از عملکرد پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی این خودرو راضی بودند.

کیا EV9

کیا EV9 سال گذشته موفق به کسب جوایز زیادی شد و به همین دلیل، شاید این سؤال برایتان پیش آید که چرا امسال در قابت موتورترند حاضر شده است. دلیل این موضوع به زمان‌بندی عرضه بازمی‌گردد. کیا در سال 2023 شاسی‌بلند الکتریکی سه ردیفهٔ خود را در برای آزمایش در اختیار رسانه‌ها قرار داد ولی هنوز امکان رانندگی با آن در جاده‌های عمومی وجود نداشت. به همین دلیل، هرچند ما سال گذشته مجذوب EV9 شدیم ولی طبق قوانین، مجبور شدیم آن را برای حضور در رقابت شاسی‌بلند سال گذشته رد صلاحیت کنیم.

لکسوس GX

برخی از ما منطق عرضهٔ تویوتا پرادو با بدنه‌ای مشابه لکسوس GX و نام لندکروزر در آمریکای شمالی را زیر سؤال بردیم ولی مدل پرچم‌دار GX550 لاکچری پلاس، به همهٔ ما یک جهش بزرگ برای GX را در جذابیت و راحتی نشان داد حتی با اینکه احساس مرسدس G کلاس را نداشت. برای اطمینان از اینکه در رابطه اشتباه نکرده‌ایم، تویوتا لندکروزر و لکسوس GX550 را به همراه مرسدس بنز G550 در بین فینالیست‌های رقابت شاسی‌بلند سال 2025 قرار دادیم.

مرسدس بنز G کلاس

زمانی که مرسدس اعلام کرد پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی G550 را با 3 لیتری شش سیلندر خطی توربو جایگزین خواهد کرد، کمی نگران شدیم ولی مثل بسیاری از چیزهایی که این روزها در اینترنت می‌بینیم، این نگرانی‌ها بیهوده بودند. با این پیشرانهٔ شش سیلندر جدید هیبریدی خفیف، قدرت از 416 اسب بخار به 443 اسب بخار افزایش پیدا کرده هرچند که گشتاور از 610 به 560 نیوتن متر کاهش یافته است. مطمئناً هنوز همه خواهان V8 هستند اما هم‌اکنون در دورانی قرار داریم که مزیت موتورهای V8 فقط در صدای جذاب‌تر است.

ریویان R1S

ریویان قصد عقب‌نشینی ندارد. این شرکت نسخهٔ سه موتورهٔ R1S را با 850 اسب بخار قدرت و نسخهٔ بروز شدهٔ مدل چهار موتورهٔ این شاسی‌بلند را با 1025 اسب بخار قدرت به بازار فرستاده است. این یعنی اکنون R1S در نسخه‌های دو، سه و چهار موتوره قابل خریداری است که همگی از موتورهای خود ریویان استفاده می‌کنند. به لطف افزودن یک پمپ حرارتی، راندمان این ماشین در هوا سرد بهبود پیدا کرده، دوربین‌های جدید هشت برابر وضوح بهتری دارند و آخرین نسخهٔ سیستم کمک‌رانندهٔ پیشرفتهٔ ریویان به لطف چیپست جدید، پیشرفت بزرگی داشته است.

تویوتا کراون سیگنیا

طی چند دههٔ گذشته، تنها استیشنی که در آمریکا شکست نخورده، سوبارو اوت‌بک است. حال همان استیشن را تصویر کنید که به‌اندازهٔ اوت‌بک خشن و زمخت نیست. در این صورت، به تویوتا کراون سیگنیا می‌رسیم. البته این داستان را قبلاً دیده‌ایم. ماجرای کراس‌اوورهای میان سایز دو ردیفهٔ تویوتا در آمریکا ابتدا با ونزا در دههٔ 2010 آغاز شد و سپس با یک ونزای دیگر که به‌تازگی از خط تولید کنار رفته ادامه یافت. این خودروها هردو شکست خوردند و کراون سیگنیا آخرین تلاش تویوتا برای شکستن این طلسم محسوب می‌شود.

تویوتا لندکروزر

لندکروزر یکی از محبوب‌ترین خودروها در رقابت شاسی‌بلند سال 2025 موتورترند بود. این آفرودر نمادین حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که آن را به یک فینالیست جذاب تبدیل می‌کند. داوران تحت تأثیر طراحی رتروی لندکروزر قرار گرفتند و از پیشرانهٔ هیبریدی و توانایی‌های آفرود آن خوششان آمد. همهٔ داوران تویوتا را به خاطر طراحی جذاب لندکروزر جدید و یادآوری طراحی‌های دهه‌های 60، 70 و 80 تحسین کردند ولی انتظار داشتیم فضای داخلی آن‌هم از جذابیت بیرون برخوردار باشد.

کپی لینک

لینکلن ناتیلوس، شاسی‌بلند سال 2025 موتورترند

ناتیلوس برند لینکلن را به سطح جدیدی ارتقاء داده و ما را به آیندهٔ این برند لوکس آمریکایی امیدوار کرده است. نسل سوم ناتیلوس سعی نمی‌کند آلمانی یا بیش‌ازحد اسپرت باشد. این خودرو زیر پوست آمریکایی خود، یک کروزر راحت با توانایی‌های آفرود در صورت نیاز است. ما توجه لینکلن به جزئیات را تحسین می‌کنیم. برند لوکس فورد در داخل کراس‌اوور جدید خود از متریال گران‌قیمت و نرمی استفاده کرده که فضایی آرامش‌بخش را ایجاد کرده‌اند. سیستم کمک‌رانندهٔ بلوکروز بدون نقص وظیفهٔ خود را انجام می‌دهد و صفحه‌نمایش 48 اینچی که کل عرض داشبورد را پوشش داده هم در ارتفاع پایینی جای گرفته تا در دید راننده یا سرنشین اختلال ایجاد نکند.

ناتیلوس روی پلت‌فرم جدیدی ساخته شده و از پیشرانه‌های جدیدی شامل 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 200 اسب بخار قدرت و هیبریدی کم‌مصرف با 300 اسب بخار قدرت بهره می‌برد. نتیجه، خلق شاسی‌بلندی با فرمان سبک و پاسخگویی بالا است. قدرت به‌آرامی تحویل داده می‌شود و سیستم تعلیق نرم و راحت است. مأموریت اصلی ناتیلوس این است که در هر شرایطی رانندگی بدون استرسی را فراهم کند و این کار را به‌طور شگفت‌انگیزی انجام می‌دهد. همچنین بسیاری از نقاط قوت این خودرو در تیپ‌های پایینی هم وجود دارند. به‌طورکلی، دورانی که لینکلن مترادف با خودروهای پیرمردی بود گذشته و این ناتیلوس جدید برای جوانانی طراحی شده که به دنبال احساس خاص بودن هستند.

کپی لینک

مشخصات فنی

Lincoln Nautilus Hybrid

پیشرانه

2 لیتری I4 توربو هیبرید

قدرت

300 اسب بخار

گشتاور

400 نیوتن متر

گیربکس

CVT

محور محرک

چهارچرخ

طول

4,907 میلی‌متر

عرض

2,027 میلی‌متر

ارتفاع

1,732 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,900 میلی‌متر

وزن خالص

2138 کیلوگرم

شتاب صفر تا 96

6.9 ثانیه

مسافت 400 متر

15.2 ثانیه

توقف از 96

40.5 متر

شتاب جانبی

0.74 جی

مصرف سوخت

7.8 لیتر ترکیبی

قیمت پایه

77,445 دلار

قیمت تست‌شده

79,445 دلار

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.