فروش کانسپت لینکلن کانتیننتال با موتور V12، سدان باشکوهی که تولید نشد

سه‌شنبه 7 مرداد 1404 - 15:00
مطالعه 5 دقیقه
کانسپت لینکلن کانتیننتال 2002
کانسپت لینکلن کانتیننتال ۲۰۰۲ با موتور V12 آستون‌مارتین و طراحی رترو، قرار است به‌زودی در حراجی برای فروش ارائه شود.
تبلیغات

آغاز قرن بیست‌ویکم صنعت خودروی آمریکا دوباره جان گرفت و این با مجموعه‌ای از خودروهای کانسپت نمود یافت. این کانسپت‌ها تلاش داشتند برند محافظه‌کار لینکلن را که بیشتر به خاطر سدان تاون کار، خودروی محبوب ساخت لیموزین شناخته می‌شد، دوباره جذاب کنند. به‌ندرت پیش می‌آید که یک خودروی کانسپت برای فروش عرضه شود، اما فرصت خرید یکی از بهترین کانسپت‌های لینکلن در هزاره جدید فراهم شده است. کانسپت لینکلن کانتیننتال ۲۰۰۲ با موتور V12 که هرگز به تولید نرسید، قرار است در ۲۰ سپتامبر در شیکاگو به حراج گذاشته شود.

کانسپت لینکلن کانتیننتال 2002
کانسپت لینکلن کانتیننتال 2002

فورد در دهه آخر قرن بیستم خریدهای بزرگی انجام داد و در سال ۱۹۹۸ بخشی را با نام «گروه خودرویی برتر» را با برندهای لوکس تحت مالکیت خود شامل آستون‌مارتین، جگوار، لندروور، ولوو و لینکلن تشکیل داد. این امر به فورد دسترسی به مجموعه‌ای چشمگیر از قطعات داد که هنگام توسعه کانسپت کانتیننتال از آن بهره برد. این سدان لوکس با بدنه‌ای جعبه‌ای شکل در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۰۲ رونمایی شد و مجهز به موتور 6 لیتری V12 آستون‌مارتین با ۴20 اسب بخار بود که قدرت را از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌کرد. موتور V12 به این کانسپت اعتبار یک پرچم‌دار لوکس واقعی بخشید و به کانتیننتال‌های پیش از جنگ جهانی دوم که از موتورهای دوازده ‌سیلندر استفاده می‌کردند، اشاره داشت.

مالکیت فورد بر آستون‌مارتین این موتور را در دسترس قرار داده بود. این پیشرانه با طراحی رترو همراه شده بود که به‌شدت از کانتیننتال‌های کلاسیک دهه ۶۰ الهام گرفته و حتی درهای متقارن را نیز حفظ کرده بود. این درها به‌صورت برقی کار می‌کردند و دستگیره‌های مخفی داشتند. این ویژگی و رینگ‌های بزرگ 22 اینچی را امروز زیاد در خودروهای لوکس می‌بینیم که نشان می‌دهد کانسپت لینکلن آینده را پیش‌بینی کرده بود. البته سینی چمدان که از صندوق‌عقب بیرون می‌زد از ویژگی‌هایی نبود که به آینده راه یابد.

کانسپت لینکلن کانتیننتال 2002
کانسپت لینکلن کانتیننتال 2002
کانسپت لینکلن کانتیننتال 2002
کانسپت لینکلن کانتیننتال 2002

کانتیننتال تنها کانسپت جذاب لینکلن در این دوره نبود. کانسپت مارک X که نسخه‌ای بازطراحی‌شده از فورد تاندربرد بود هم در سال ۲۰۰۴ رونمایی شد و این کانسپت نیز سال گذشته به حراج گذاشته شد. بااین‌حال، هرچند کانتیننتال در سال ۲۰۱۷ به‌صورت کوتاه‌مدت و نه‌چندان موفق بازگشت، آیندهٔ لینکلن نه با سدان‌ها و کوپه‌ها بلکه با شاسی‌بلندها رقم خورد. از کانسپت کانتیننتال 2002 دو نمونه ساخته شد که فقط یکی از آن‌ها قابلیت رانندگی داشت و همین نمونه قرار است به حراج گذاشته شود. بااین‌حال، کانسپت موردبحث ممکن است برای بازگشت به شرایط رانندگی نیاز به تعمیراتی داشته باشد و همچنین امکان دریافت پلاک برای تردد در جاده‌های عمومی را هم ندارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.