لینکلن کانتیننتال مدل ۱۹۷۹، کوپهای باشکوه که رولزرویس را به چالش میکشید
یک لینکلن کانتیننتال مارک V سری سیگنیچر مدل ۱۹۷۹ با کارکردی باورنکردنی و در وضعیتی کاملاً بکر برای فروش عرضه شده است. این یادگار باشکوه از اواخر دهه هفتاد میلادی، با تنها ۳۰ هزار کیلومتر کارکرد، به قیمتی بسیار بالای ۸۰ هزار دلاری به فروش میرسد. این خودروی خاص جشنوارهای از رنگ آبی است؛ از رنگ عمیق بدنه و سقف وینیل همرنگ گرفته تا کابین مخملی آبیرنگ، همهچیز در هماهنگی کامل قرار دارد.
این کوپه لوکس و عظیمالجثه با طول نزدیک به شش متر، نمادی از پایان دوران خودروهای بزرگ و باشکوه آمریکایی است. در زیر کاپوت کشیدهٔ این هیولای آرام، یک پیشرانه ۶.۶ لیتری V8 قرار دارد. این موتور که بیشتر برای ارائه قدرتی نرم و بیصدا طراحی شده تا شتابگیری سریع، تنها ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس سه سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود تا تجربهٔ رانندگی بسیار نرم و مخملینی را فراهم کند.
کابین این مارک V درست مانند روز اول خود باقیمانده است. صندلیهای مخملی فوقالعاده راحت، سانروف برقی و حتی سیستم پخش کاست فابریک، همگی کاملاً سالم و فعال هستند. جزئیات دقیقی مانند برچسب اصلی پنجره و کارکرد بینقص ساعت داشبورد، گواهی بر نگهداری وسواسگونهٔ مالکان آن در طول سالهاست.
کانتیننتال مارک V که از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۷۹ تولید شد، آخرین نسل از کوپههای لوکس شخصی بود که روی شاسی مستقل ساخته میشد. سری سیگنچر که منحصراً برای مدل ۱۹۷۹ معرفی شد، اوج تکامل این خودرو بود و تمام امکانات رفاهی قابلتصور در آن زمان مثل شیشهها، قفلها، آینهها و صندلیهای برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستم صوتی پیشرفته را در خود جای داده بود.
با تغییر رویکرد صنعت خودروسازی به سمت کاهش مصرف سوخت و کاهش ابعاد در اواخر دهه ۷۰، دوران این غولهای تشنه بنزین به پایان رسید. به همین دلیل، این لینکلن کانتیننتال مارک V مدل ۱۹۷۹ نهتنها یکی از آخرینها در نوع خود، بلکه نماد کاملی از عصری است که در آن تجمل آمریکایی باابهت، راحتی و اندازهٔ بیپروا تعریف میشد. قیمت ۸۰ هزار دلاری برای این خودرو درحالیکه میانگین قیمت بازار برای مدلهای مشابه حدود ۱۶ هزار دلار است که نشاندهنده وضعیت استثنایی این نمونهٔ خاص است.