لوتوس

لوتوس اگزیج S کلاب ریسر 2008، یک بچه مکلارن با قیمت پورشه کیمن!

با ۸۱ هزار دلار، می‌توان این لوتوس اگزیج S کلاب ریسیر مدل ۲۰۰۸ با کارکرد ۳۹ هزار کیلومتر را خرید که شبیه یک مک‌لارن ۷۶۵LT کوچک است.

لوتوس اگزیج که ابتدا به‌عنوان نسخه‌ای سقف ثابت و پیست محور از الیزه ساخته شد، درنهایت شخصیتی منحصربه‌فرد به خود گرفت. اولین اگزیج که با نام سری ۱ شناخته می‌شود، از یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی روور استفاده می‌کرد درحالی‌که سری ۲ به موتور ۱.۸ لیتری تویوتا در نسخه‌های تنفس طبیعی و سوپرشارژ مجهز شد. خودرویی که در اینجا می‌بینید از سری ۲ و نسخهٔ اگزیج S است که اولین بار در سال ۲۰۰۶ به بازار آمد.

خودروهای اسپرتی زیادی نمی‌توان پیدا کرد که چابک‌تر از اگزیج S باشند. به گفتهٔ لوتوس، این ماشین تنها ۹۳۳ کیلوگرم وزن داشت و به لطف پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری سوپرشارژ تویوتا می‌توانست ظرف تنها ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. این پیشرانه ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور داشت که از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد. حال نمونه‌ای از این ماشین از سری کلاب ریسیر مدل ۲۰۰۸ با کارکرد ۳۹ هزار کیلومتر با قیمت ۸۱ هزار دلار برای فروش گذاشته شده است.

برای کسانی که اکثر وقت خود را در پیست می‌گذرانند، این لوتوس ارزش تمام دلارهایی که برایش پرداخت می‌شود را خواهد داشت زیرا با چنین رقمی می‌توان یک پورشه کیمن S صفرکیلومتر خرید. این مقایسه سؤال جالبی را مطرح می‌کند. کیمن S نو یا اگزیج S مدل ۲۰۰۸ دست‌دوم؟ این خودروها هدفی شبیه به هم دارند اما در بخش هندلینگ لوتوس خودروی بسیار متمرکزتری است. بهترین توصیفی که می‌توان از اگزیج S داشت، خودرویی شبیه یک مک‌لارن ۷۶۵LT کوچک است. البته مطمئناً لوتوس قدرت و سرعت مک‌لارن را ندارد اما گویی هردو از یک نژاد هستند.

اگزیج S موردبحث ما اما ویژگی‌های منحصربه‌فردی هم دارد. از نسخهٔ کلاب ریسیر این ماشین در مدل ۲۰۰۸ تنها ۲۵ دستگاه ساخته شد که این یکی از آن‌ها است. رنگ زیبای آبی لمانز و نوارهای مشکی فانتوم، پانل سقف قابل برداشتن با ورودی هوای کاربردی، بال عقب ثابت و رینگ‌های آلیاژی هفت پره با لاستیک‌های یوکوهاما و کالیپرهای ترمز چهار پیستونهٔ AP هم از ویژگی‌های بیرونی این ماشین هستند. علاوه بر این، کاور پیشرانه هم برای مطابقت با رنگ بدنه، رنگ‌آمیزی شده است.

در داخل خودرو شاهد صندلی‌های مسابقه‌ای یک‌تکه با چرم مشکی و میکروفیبر، تریم فیبر کربن مصنوعی، کمربند ایمنی شش نقطه‌ای برای راننده، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه، پنجره‌های برقی و غربیلک فرمان MOMO هستیم. این اگزیج S همچنین به کیت خنک‌کنندهٔ سوپرشارژر و سیستم اگزوز افترمارکت هم مجهز شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (91 ديدگاه)

    دریچه کولر پرایدی چی میگه😂

    موافقم 28
    مخالفم 5
    1. ۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3163 ديدگاه)

      اون موقعا مد بود ازین دریچه کولرا بزارن
      مثل ال نود و ساندرو

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. جرمی کلارکسون

        ۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (275 ديدگاه)

        تو لامبورگینی مورچیه لگو هم گذاشتن

        موافقم 8
        مخالفم 0
        1. ۷ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3163 ديدگاه)

          مزدا نیو هم داره

          موافقم 1
          مخالفم 0
  2. جرمی کلارکسون

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (275 ديدگاه)

    برای پیست ساخته شده برای زندگی روزمره ‌۸۱ هزار دلار بدی بابت این با اون دریچه هوا های پرایدی داخل کابین دیوانه ای

    موافقم 7
    مخالفم 26
    1. ممد ژانگولر

      ۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3515 ديدگاه)

      دقیقا داداش زدی به سولاخ هدف 👏
      دریچه هوارو تورو خدا
      جدی میفرمایید
      پس نه پس اینارو از کجا میارین 😂

      موافقم 5
      مخالفم 15
      1. جرمی کلارکسون

        ۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (275 ديدگاه)

        بعد سید وقتی اینو بخرن بیرون از پیست سوارش بشن بعد از رد شدن از دست انداز میزنن تو سرشون چون سیستم تعلیقش برای پیست ساخته شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3163 ديدگاه)

      حق

      موافقم 4
      مخالفم 1
  3. Anti BTS

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (127 ديدگاه)

    اون طرح L مانند که در تصویر داخل کابین میبینید و همچنین روی سپر عقب وسط اون نوار مشکی رنگ هم وجود داره ، طرح خانه ی لوتوس هستش . همون پیست Hethel در شهر نوریچ و روی ماهیت پیست محور این خودرو تاکید میکنه . در این مدل خاص ، شیشه ی عقب هم وجود نداره .

    موافقم 15
    مخالفم 0
    1. محمدهادی

      ۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2141 ديدگاه)

      از بین تمام نظرات کامنتت آموزنده ارین بود
      لذت بردیم

      موافقم 5
      مخالفم 0
  4. همایون

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (573 ديدگاه)

    نمای روبرو بیشترین شباهت رو به مار داره

    موافقم 5
    مخالفم 1
  5. ali_x76

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (340 ديدگاه)

    اگه بحث وزن کم و لذت رانندگی باشه، با همین قیمت میشه الپین A110S صفر کیلومتر خرید، یا A110R کارکرده.

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. محمدهادی

      ۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2141 ديدگاه)

      این ماشینم توی لذت رانندگی اسپرتی چیز بشدت قابلیه
      میچسبه به آسفالت میگه فقط بگاز و تغیر مسیر بده
      عاششق لوتوسم

      موافقم 5
      مخالفم 0
  6. علی یوسفی

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (242 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت این لوتوس دوست داشتنی بچه مکلارن نیست بچه هنسی ونوم جی تی هست که زمانی رکورد حداکثر سرعت جهانو داشت.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  7. BMW

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    یاد دوج افتادم😂

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. amirboss

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (349 ديدگاه)

    لوتوس خدای هندلیگ
    پورش باس جلوش لنگ بندازه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  9. مهردادکمال

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1817 ديدگاه)

    برای ده پونزده سال بعد با فراگیر شدن ماشینای برقی و اینکه شاسی این با اولین ماشین برقی جدی (تسلا رودستر نسل اول) یکسان بوده(بحث تاریخی اش مد نظرم هست) دوما و 25تا ازش ساخته شده و رنگ خیلی خاص داره و سوم اینکه لوتوس با برقی شدن خیلی سنگین میشه و این مدل بخاطر سبکی بیش از حد و هندلینگ افسانه ای که داره ارزش خودشو نشون میده و چند برابر قیمت خواهد داشت

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا