لوتوس امیرا برای سال ۲۰۲۶ با کاهش وزن و بهبود گیربکس، تجربه رانندگی هیجانانگیزتری را در پیست و راحتی بیشتری در استفاده روزمره ارائه میدهد.
هرچند امیرا در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و هنوز خودروی بروزی بهحساب میآید اما برای سال ۲۰۲۶، لوتوس چندین بهبود فنی را اعمال کرده که عملکرد این خودرو را در پیست ارتقا داده و درعینحال راحتی روزمره آن را بهبود بخشیده است. تمامی مدلهای جدید امیرا به خطوط سیستم خنککننده جدیدی مجهز شدهاند که جریان خنککننده به رادیاتور اصلی و خنککنندهٔ روغن گیربکس را بهبود میبخشد. این لولهکشی جدید همچنین وزن خودرو را کاهش داده که یک مزیت بزرگ محسوب میشود. لوتوس همچنین گیربکس هشت سرعته دوکلاچه را بازتنظیم کرده تا تعویض دندهها نرمتر و سریعتر انجام شود.
علاوه بر این، دو رنگ جدید به نامهای سبز EOS و بنفش ه متالیک به گزینههای رنگ این خودرو اضافه شده است. مدل مجهز به موتور V6 نیز ارتقاهایی را تجربه کرده و اکنون با نام V6 SE شناخته میشود که بهعنوان پرچمدار این مدل معرفی شده است. موتور ۳.۵ لیتری سوپرشارژ V6 همانند قبل ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند اما لوتوس کمکفنرها را بهینه کرده و تغییرات ظریفی در تنظیم زوایای چرخها اعمال کرده تا هندلینگ و راحتی بهتری ارائه دهد. گیربکس شش سرعته دستی در امیرا V6 SE بهصورت استاندارد عرضه میشود و لوتوس اعلام کرده که کیفیت تعویض دندهها را با نصب یک پایه فشاری جدید برای گیربکس بهبود داده است. این شرکت میگوید این ارتقا به تعویض دندههای دقیقتر منجر خواهد شد.
امیرا توربو که مدل پایه این سری است، از همان موتور چهار سیلندر توربوشارژ مرسدس AMG استفاده میکند که در مدل توربو SE نیز دیده میشود. این مدل نیز به گیربکس هشت سرعته دوکلاچه بهینهشده مجهز است. قیمت لوتوس امیرا توربو از ۷۹,۵۰۰ پوند شروع میشود درحالیکه مدل V6 SE با قیمت ۹۶,۵۰۰ پوند عرضه میشود. پذیرش سفارشات خرید هماکنون آغاز شده و انتظار میرود این خودروی اسپرت بهروزشده از ماه سپتامبر به نمایشگاههای فروش برسد.
yektachafi
۱۷ خرداد ۱۴۰۴خیلی ماشین باحالیه
amirmohammadja79
۱۷ خرداد ۱۴۰۴واقعا ماشین زیبایی هست
net
۱۷ خرداد ۱۴۰۴زیر سپر عقب متضاد مشکی هست جالب نیست و دو اگزوز دهانه اش خیلی گشاد هست بد شده. نوک بالای صندوق عقب رو به بالا هست جالب نیست. کنسول و صفحه نمایش مثل کوروت c8 حس ماشین اسپرت کوپه گرفته نه سوپر اسپرت . اون مدل که سقف متضاد مشکی هست بد هست همه ماشینها روی سقفشون مشکی باشه خوبه ولی ستون عمود شیشه جلو و ستون افقی بالای شیشه دربها و ستون عمود شیشه عقب نباید مشکی باشه مثل این امیرا سبز رنگ و ماشین رنجرور که کلا بالای ماشین متضاد مشکیه بد هست
Exynos6900
۱۷ خرداد ۱۴۰۴هدف این ماشین اصلا سوپر اسپرت بودن نیست، همون کوپه اسپرته
net
۱۷ خرداد ۱۴۰۴لوتوس امیرا و کوروت c8 سوپر اسپرت هستند
net
۱۷ خرداد ۱۴۰۴لوتوس امیرا طراحی بیرونی سوپر اسپرت داره
احسان محسنی
۱۷ خرداد ۱۴۰۴این که میگی کل سقف و ستون کامل مشکی نباشه رو قبول دارم خیلی جالب نیست چون حسی که به آدم میده اینه که انگار سقف و ستون نداره ولی دهنه اگزوز و بالای صندوق عقب خوبه به نظر من حتی بالای صندوق اگر جور دیگه ای میشد بد میشد
احسان محسنی
۱۷ خرداد ۱۴۰۴در کل خوش رخ و مینیمال خوب
شهروند ایرانی
۱۷ خرداد ۱۴۰۴اگه یه موتور قویتر میزاشت مثلا موتور ۶ سلیندر تویوتا لندکروز با سیستم هیبرید و همین حدود قیمت عالی میشد یا حداقل یه وی ۸ توئین توربو بی ام دبلیو با سیستم هیبرید انوقت میشد کوروت اروپا
hosen
۱۷ خرداد ۱۴۰۴با همین موتور ۴۰۰ اسبی شتاب حدود ۴ ثانیه ای داره که کافیه واقعا