خداحافظی با لوتوس الیزه و اگزیج با معرفی نسخه‌های پایانی

پنج‌شنبه 23 بهمن 1399 - 10:30
مطالعه 10 دقیقه
Lotus-Fleet-Final-Edition_01
اندکی بعد از اعلام رسمی خاتمهٔ تولید الیزه و اگزیج، لوتوس حالا با معرفی نسخه‌های ویژهٔ فاینال ادیشن، با این خودروهای اسپرت نمادین خداحافظی کرده...

اندکی بعد از اعلام رسمی خاتمهٔ تولید الیزه و اگزیج، لوتوس حالا با معرفی نسخه‌های ویژهٔ فاینال ادیشن، با این خودروهای اسپرت نمادین خداحافظی کرده است. لوتوس حداقل پنج نسخهٔ پایانی مختلف را برای این خودروها ارائه خواهد کرد که شامل دو نسخه برای الیزه و سه نسخه برای اگزیج می‌شود. این نسخه‌ها که در تعداد محدودی تولید می‌شوند، از رنگ‌های منحصربه‌فرد، برچسب‌های بیرونی جدید، رینگ‌های رنگی و تریم‌های جدید برخوردارند. این نسخه‌ها در داخل نیز به‌صورت استاندارد به صفحه آمپر دیجیتالی، غربیلک فرمان D شکل جدید و دسته‌دندهٔ جدید گیربکس دستی با اتصالات قابل‌مشاهده مجهز هستند.

الیزه فاینال ادیشن به 25 سال فعالیت این رودستر بریتانیایی ادای احترام می‌کند. الیزه اسپرت 240 فاینال ادیشن به یک پیشرانهٔ 1.8 لیتری چهار سیلندر سوپرشارژ ساخت تویوتا مجهز است که 240 اسب بخار قدرت و 244 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف کالیبراسیون مجدد، قدرت این موتور 23 اسب بخار نسبت به مدل اسپرت 220 افزایش یافته و حالا الیزه را ظرف 4.1 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. علاوه بر این افزایش قدرت، با سفارش پانل‌های فیبر کربنی مثل کاور پیشرانه و همین‌طور باطری لیتیوم یونی و شیشهٔ عقب پلی‌کربنات، می‌توان وزن الیزه را هم کاهش داد. با سفارش همهٔ این آپشن‌های سبک‌وزن، وزن الیزه اسپرت 240 از 922 کیلوگرم به 898 کیلوگرم کاهش پیدا می‌کند.

کسانی که الیزهٔ توانمندتری می‌خواهند می‌توانند مدل کاپ 250 فاینال ادیشن را انتخاب کنند که بیشتر روی آئرودینامیک متمرکز است. این مدل با تجهیز به کیت آئرودینامیکی تهاجمی‌تر، در سرعت 160 کیلومتر بر ساعت 66 کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند که این عدد در حداکثر سرعت خودرو یعنی 250 کیلومتر بر ساعت به 155 کیلوگرم می‌رسد. علاوه بر این، الیزه کاپ 250 فاینال ادیشن همچنین به کمک‌فنرهای اسپرت Bilstein، آنتی‌رول بارهای قابل تنظیم و رینگ‌های فورج‌کاری شدهٔ فوق سبک هم مجهز است. با سفارش همهٔ آپشن‌های کربنی، وزن این مدل به 931 کیلوگرم می‌رسد.

مدل‌های فاینال ادیشن لوتوس اگزیج هم شامل سه مدل اسپرت 390، اسپرت 420 و کاپ 430 می‌شود. اگزیج 390 جدید که جایگزین مدل اسپرت 350 قبلی شده است، به همان پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 سوپرشارژ مجهز است که حالا به لطف کالیبراسیون مجدد، قدرت آن با 50 اسب بخار افزایش به 400 اسب بخار رسیده است. اگزیج اسپرت 390 که تنها 1138 کیلوگرم وزن دارد، ظرف 3.7 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 276 کیلومتر بر ساعت را دارد.

اگزیج اسپرت 420 فاینال ادیشن با 10 اسب بخار افزایش قدرت، نسبت به مدل قبلی اسپرت 410 حالا 420 اسب بخار قدرت و 427 نیوتن متر گشتاور دارد و با توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 290 کیلومتر بر ساعت، سریع‌ترین عضو خانوادهٔ اگزیج محسوب می‌شود. این مدل که به‌صورت استاندارد به کمک‌فنرهای قابل تنظیم، رینگ‌های آلیاژی سبک‌وزن فورج‌کاری شده، ترمزهای مسابقه‌ای AP و... مجهز است، ظرف 3.3 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پرچم‌دار خانوادهٔ اگزیج هم مدل جدید کاپ 430 است که از تهاجمی‌ترین کیت آئرودینامیک این خانواده برخوردار است و از پیشرانهٔ V6 آن 430 اسب بخار قدرت بیرون می‌آید. به گفتهٔ لوتوس، این مدل ظرف 3.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، حداکثر سرعت آن 280 کیلومتر بر ساعت است و حداکثر تا 171 کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند. همهٔ مدل‌های اگزیج کاپ 430 به‌صورت استاندارد به پانل‌های فیبر کربنی شامل اسپلیتر جلو، سقف، قاب دیفیوزر، ورودی‌های هوای جانبی بزرگ‌تر، درب صندوق یک‌تکه و بال عقب مسابقه‌ای مجهز هستند. کمک‌فنرهای قابل تنظیم نیترون، آنتی‌رول بارهای قابل تنظیم جلو و عقب، لاستیک‌های چسبندهٔ میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2، ترمزهای مسابقه‌ای با کالیپرهای چهار پیستونه و سیستم اگزوز تیتانیومی هم از دیگر ویژگی‌های این نسخه هستند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.