لوتوس به دنبال فروش پلتفرم الیزه به سایر شرکتها
لوتوس با یکی از محصولات نمادین خود یعنی الیزه خداحافظی کرده است. مدل سفارشی الیزه فاینال ادیشن در ماه فوریه و به همراه مدل اگزیج فاینال ادیشن معرفی شد. تمامی این تغییر و تحولات به خاطر توسعه محصولاتی به همراه مالک لوتوس یعنی جیلی چین صورت میگیرد.
الیزه و اگزیج امسال از خط تولید خارج میشوند تا راه برای تولید آخرین محصول بنزینی این خودروساز بریتانیایی یعنی امیرا Emira باز شود.
اما اگر فکر میکنید الیزه دیگر نفس نخواهد کشید شاید در اشتباه هستید. در واقع لوتوس به دنبال فروش پلتفرم این خودروی دونفره به شرکتهای دیگر است.
مت ویندل مدیر لوتوس در مصاحبه با رسانهها گفته است:
اگر پروژهای درست با همکاری درست همراه شود ما مشکلی نخواهیم داشت. الیزه خودرویی شگفتانگیز است.
این اولین باری نیست که بریتانیاییها یکی از سختافزارهای اصلی محصول اسپورت خود را به فروش میرسانند. لوتوس در سال 1973 پلتفرم اولین خودروی اسپورت خود یعنی Seven را به کاترهام فروخت. کاترهام هنوز هم خودروی اسپورت سبکوزن خود را با نام کاترهام 7 میسازد.
فعلاً ویندل نگفته که آیا شرکتی به خریداری پلتفرم الیزه ابراز علاقه کرده است یا خیر. کاترهام در حال حاضر به تملک یک شرکت ژاپنی درآمده و میتواند یکی از گزینههای همکاری باشد. همچنین شرکت رادفورد که خبر از عرضه اولین محصول اسپورت مبتنی بر لوتوس کرده میتواند گزینه دیگری باشد.
بههرحال ما میدانیم که الیزه و برادر سبکوزنش علیرغم حضوری 25 ساله در بازار شایستگی پیشرفت و ورود به دنیای مدرن را دارند.