لوتوس اگزیج S کلاب ریسر 2008، یک بچه مکلارن با قیمت پورشه کیمن!

یک‌شنبه 6 اسفند 1402 - 11:30
مطالعه 4 دقیقه
Lotus-Exige-S-1
با 81 هزار دلار، می‌توان این لوتوس اگزیج S کلاب ریسیر مدل 2008 با کارکرد 39 هزار کیلومتر را خرید که شبیه یک مک‌لارن 765LT کوچک است.
تبلیغات

لوتوس اگزیج که ابتدا به‌عنوان نسخه‌ای سقف ثابت و پیست محور از الیزه ساخته شد، درنهایت شخصیتی منحصربه‌فرد به خود گرفت. اولین اگزیج که با نام سری 1 شناخته می‌شود، از یک پیشرانهٔ 1.8 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی روور استفاده می‌کرد درحالی‌که سری 2 به موتور 1.8 لیتری تویوتا در نسخه‌های تنفس طبیعی و سوپرشارژ مجهز شد. خودرویی که در اینجا می‌بینید از سری 2 و نسخهٔ اگزیج S است که اولین بار در سال 2006 به بازار آمد.

خودروهای اسپرتی زیادی نمی‌توان پیدا کرد که چابک‌تر از اگزیج S باشند. به گفتهٔ لوتوس، این ماشین تنها 933 کیلوگرم وزن داشت و به لطف پیشرانهٔ 1.8 لیتری سوپرشارژ تویوتا می‌توانست ظرف تنها 4.1 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. این پیشرانه 220 اسب بخار قدرت و 225 نیوتن متر گشتاور داشت که از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد. حال نمونه‌ای از این ماشین از سری کلاب ریسیر مدل 2008 با کارکرد 39 هزار کیلومتر با قیمت 81 هزار دلار برای فروش گذاشته شده است.

برای کسانی که اکثر وقت خود را در پیست می‌گذرانند، این لوتوس ارزش تمام دلارهایی که برایش پرداخت می‌شود را خواهد داشت زیرا با چنین رقمی می‌توان یک پورشه کیمن S صفرکیلومتر خرید. این مقایسه سؤال جالبی را مطرح می‌کند. کیمن S نو یا اگزیج S مدل 2008 دست‌دوم؟ این خودروها هدفی شبیه به هم دارند اما در بخش هندلینگ لوتوس خودروی بسیار متمرکزتری است. بهترین توصیفی که می‌توان از اگزیج S داشت، خودرویی شبیه یک مک‌لارن 765LT کوچک است. البته مطمئناً لوتوس قدرت و سرعت مک‌لارن را ندارد اما گویی هردو از یک نژاد هستند.

اگزیج S موردبحث ما اما ویژگی‌های منحصربه‌فردی هم دارد. از نسخهٔ کلاب ریسیر این ماشین در مدل 2008 تنها 25 دستگاه ساخته شد که این یکی از آن‌ها است. رنگ زیبای آبی لمانز و نوارهای مشکی فانتوم، پانل سقف قابل برداشتن با ورودی هوای کاربردی، بال عقب ثابت و رینگ‌های آلیاژی هفت پره با لاستیک‌های یوکوهاما و کالیپرهای ترمز چهار پیستونهٔ AP هم از ویژگی‌های بیرونی این ماشین هستند. علاوه بر این، کاور پیشرانه هم برای مطابقت با رنگ بدنه، رنگ‌آمیزی شده است.

در داخل خودرو شاهد صندلی‌های مسابقه‌ای یک‌تکه با چرم مشکی و میکروفیبر، تریم فیبر کربن مصنوعی، کمربند ایمنی شش نقطه‌ای برای راننده، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه، پنجره‌های برقی و غربیلک فرمان MOMO هستیم. این اگزیج S همچنین به کیت خنک‌کنندهٔ سوپرشارژر و سیستم اگزوز افترمارکت هم مجهز شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.