سریعترین امیرا از راه رسید: تمام آنچه باید از لوتوس توربو SE بدانید
سریعترین امیرا در طوفانیترین روزهای لوتوس از راه رسید
در حالی که شرکت خودروسازی بریتانیایی لوتوس با بحرانهای پیاپی، از جمله تعدیل نیرو و تغییرات مدیریتی دستوپنجه نرم میکند، محصولی جدید و بهینهشده را روانهی میدان کرده که نشان میدهد این اسطورهی خودروسازی همچنان در ساخت خودروهای اسپرت بینظیر است. لوتوس امیرا توربو SE (Emira Turbo SE)، نسخهی جدیدی از مدل چهار سیلندر امیرا است که با قدرت ۴۰۰ اسب بخار و بهبودهای فنی چشمگیر، اکنون لقب سریعترین امیرا را یدک میکشد.
این مدل جدید که نامش یادآور یکی از موفقترین مدلهای کلاسیک لوتوس، یعنی اسپریت توربو SE است، پاسخی قاطع به انتقادات اولیه در مورد عملکرد گیربکس نسخهی چهار سیلندر محسوب میشود. لوتوس با بازنگری کامل در نرمافزار گیربکس هشت سرعته دوکلاچه (DCT)، اکنون تجربهی رانندگی بسیار جذابتر و دقیقتری را ارائه میدهد. تعویض دندهها سریعتر و قاطعانهتر شده و خودرو در هر حالت رانندگی، از رانندگی شهری آرام گرفته تا شتابگیریهای هیجانانگیز در پیست، هوشمندانه عمل میکند.
قلب تپندهی AMG و عملکردی فراتر از انتظار
پیشرانهی ۲.۰ لیتری چهار سیلندر این خودرو که توسط AMG تأمین شده، با تولید ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۴ پوند-فوت گشتاور، امیرا توربو SE را قادر میسازد تا شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را تنها در ۴.۰ ثانیه ثبت کند. این عدد نهتنها از نسخهی ۳۶۰ اسب بخاری قبلی بهتر است، بلکه حتی از مدل شش سیلندر با گیربکس دستی نیز سریعتر است. اگرچه این پیشرانه از نظر صداسازی به پای غرشهای هیجانانگیز مدل V6 نمیرسد، اما عملکرد فنی و شتاب آن، تجربهای بینظیر و کارآمد را به ارمغان میآورد.
برخلاف مدل شش سیلندر که بیشتر برای علاقهمندان به رانندگی سنتی و هیجانمحور طراحی شده، امیرا توربو SE با توازن دقیق، چسبندگی بالا و فرمانپذیری بینقص، گزینهای ایدهآل برای کسانی است که به دنبال یک خودروی اسپرت دقیق و قابل اعتماد برای استفادههای روزمره و حتی رانندگی در پیست هستند. این خودرو به خوبی نشان میدهد که چگونه میتوان یک شاسی فوقالعاده را با یک پیشرانهی مدرن و بهینه ترکیب کرد.
کابین باکیفیت و روی دیگر سکه لوتوس
یکی از بزرگترین تحولات در امیرا توربو SE، فاصلهگرفتن از مینیمالیسم سنتی لوتوس و حرکت به سوی یک خودروی اسپرت لوکس و کاربردی است. کابین باکیفیت با پوشش چرم و میکروفایبر، نمایشگر لمسی ۱۰.۲ اینچی و فضای بار مناسب (در مجموع حدود ۳۵۰ لیتر)، این مدل را به قابل سکونتترین خودروی اسپرت لوتوس تا به امروز تبدیل کرده است. بهرهوری بالای پیشرانهی چهار سیلندر نیز باعث شده تا با یک باک بنزین بتوان مسافتی نزدیک به ۶۵۰ کیلومتر را پیمود که برای یک لوتوس، قابلیتی در حد یک گرن توریسمو است.
با این حال، همه چیز بینقص نیست. خریداران میتوانند بین دو نوع سیستم تعلیق تورینگ (Touring) نرمتر یا اسپرت (Sport) سفتتر یکی را انتخاب کنند. در جادههای ناهموار بریتانیا، سیستم تعلیق اسپرت کمی خشک احساس میشود و شاید گزینهی تورینگ برای استفادههای روزمره مناسبتر باشد. با وجود این، امیرا توربو SE یک پکیج متقاعدکننده و ارزشمند است که نشان میدهد دیانای لوتوس همچنان زنده و پویاست.
قیمت این خودرو در بازار آمریکا از ۱۰۶,۹۰۰ دلار شروع میشود، اما با توجه به وضعیت نامشخص شرکت، زمان دقیق تحویل آن به مشتریان هنوز در هالهای از ابهام قرار دارد. صرفنظر از آیندهی لوتوس، امیرا توربو SE یک نقطهی درخشان در تاریخ این شرکت است؛ خودرویی که آنقدر خوب است که نمیتوان آن را آخرین سرود لوتوس دانست.
نظر شما دربارهی جدیدترین محصول لوتوس چیست؟ آیا امیرا توربو SE میتواند این شرکت را نجات دهد؟