زمان خداحافظی با لوتوس الیزه، اگزیج و اوورا فرا رسید...

جمعه 3 دی 1400 - 05:30
مطالعه 3 دقیقه
Lotus-1
لوتوس تولید مدل‌های خاطره‌انگیز الیزه، اگزیج و اوورا را متوقف کرد. این خودروها چندین دهه است که هویت لوتوس را تعریف کرده‌اند و الیزه اولین بار در...

لوتوس تولید مدل‌های خاطره‌انگیز الیزه، اگزیج و اوورا را متوقف کرد. این خودروها چندین دهه است که هویت لوتوس را تعریف کرده‌اند و الیزه اولین بار در سال 1996 پدیدار شد. چهار سال بعد اگزیج روانه میدان شد هرچند اوورا کمی تازه‌واردتر بوده و سابقه معرفی آن به سال 2009 بازمی‌گردد.

آخرین الیزه تولیدی از نوع اسپورت 240 فاینال ادیشن با رنگ زرد بوده است. شایان ذکر است در کل 35124 دستگاه از این خودرو خط تولید کارخانه را ترک کرده است؛ اما آخرین اگزیج تولیدی نیز به رنگ بدنه سبز مسابقه‌ای مزین بوده و از نوع کاپ 430 فاینال ادیشن بوده و در کل 10497 دستگاه از این خودرو تولید شده است. نهایتاً باید به اوورا اشاره کنیم که در کل به تعداد 6117 دستگاه تولید شده و آخرین دستگاه آن نیز از نوع GT430 اسپورت با رنگ بدنه خاکستری تیره بوده است. این خودروها روانه موزه خود لوتوس شده و بخشی از کلکسیون و افتخارات این برند بریتانیایی خواهند بود.

در طول 26 سال گذشته این خودروساز در کل 51738 دستگاه الیزه، اگزیج و اوورا را تولید کرده و لوتوس می‌گوید این میزان تولید نشان می‌دهد که سه خودرو تقریباً نیمی از کل تولید لوتوس در تاریخ 73 ساله‌اش را تشکیل داده‌اند. البته این رقم بالاتر هم هست زیرا لوتوس 9715 دستگاه خودروی اسپورت دیگر را نیز برای شرکت‌های دیگر همچون تسلا و جنرال موتورز تولید کرده است. این خودروها شامل نسل اول تسلا رودستر و اوپل/دوو اسپیدستر و واکسهال VX220 هستند.

با تکمیل تولید این خودروها، خطوط تولید لوتوس تغییر یافته و جای خود را به تأسیسات پیشرفته‌ای خواهند داد تا کار تولید امیرا شروع شود. این خودرو قرار است از بهار سال آینده میلادی روانه خط تولید شده و لوتوس گفته سالانه با یک شیفت می‌تواند حداکثر 5 هزار دستگاه امیرا تولید کند. مت ویندل مدیر لوتوس با انتشار بیانیه‌ای از کارکنان و مصرف‌کنندگان لوتوس به خاطر علاقه، پشتیبانی و پشتکارشان تشکر کرده است. او افزوده است:

از آنجایی که با چند خودروی واپسین خود خداحافظی می‌کنیم به دنبال تولید امیرا و اویجا در تأسیسات کاملاً جدید در هثل و سایر خطوط تولید در نورویچ هستیم. این کارخانه‌ها کارایی و اتوماسیون، کیفیت و انعطاف بالاتری داشته و فصل جذاب دیگری در استراتژی ویژن 80 ما هستند
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.