جیلی با خرید لوتوس شروع خوبی داشت اما مدیریت ضعیف و تصمیمات اشتباه، این برند اصیل بریتانیایی را به حاشیه برد و آینده آن را به خطر انداخته است.
داستان ورود جیلی به بازارهای غربی با موفقیت آغاز شد. این شرکت چینی در دهه اول مدیریت خود بر ولوو مورد تحسین قرار گرفت و این برند را به بازیگری برجستهتر در بخش خودروهای لوکس تبدیل کرد؛ اما با گذشت زمان، موفقیت اولیهٔ جیلی در بازارهای غربی تداوم نیافت. پولستار، با وجود عرضهٔ خودروهای قابلقبول، ضررهای هنگفتی متحمل شده است و ولوو پس از گسترش بیشازحد محصولات خود، با کاهش فروش دردناکی مواجه شده و عرضه EX90 با تأخیر روبهرو شده است. خرید لوتوس توسط جیلی نیز در ابتدا اتفاق خوبی به نظر میرسید بود زیرا لوتوس در وضعیت بحرانی قرار داشت و جیلی برای نجات آن وارد عمل شد.
در روزهای ابتدایی، اوضاع رو به بهبود بود. جیلی بهتدریج سرمایهگذاری کرد و با توسعهٔ امیرا، اجازه داد لوتوس با میراث خودروهای اسپرت خود بدرخشد اما سپس، با افتتاح یک مرکز طراحی جدید در میدلندز، اولین نشانههای تغییر هویت لوتوس نمایان شد؛ جیلی مدلهای جدیدی معرفی کرد که عمدتاً خودروهای الکتریکی توسعهیافته و ساختهشده در چین بودند. این خودروها باعجله برای پاسخ به تقاضای پیشبینیشده شاسیبلندها و سدانهای لوکس الکتریکی تولید شدند، تقاضایی که بهسرعت رو به کاهش گذاشت. این اقدامات قلب لوتوس، یعنی هِثل (Hethel روستایی در بریتانیا و مقر لوتوس) و تخصص آن را تضعیف کرد. سرمایههای کلان جیلی نیز بهدرستی مدیریت نشد.
این شرکت مدیران بالا ردهای را به کار گرفت که هیچ احترامی برای لوتوس قائل نبودند و امکانات پرزرقوبرقی را در لندن و آمستردام راهاندازی کرد که باعث فاصله بیشتر بین لوتوس اصیل و محبوب شد. این ولخرجی با تعیین اهداف غیرواقعی برای فروش خودروهای الکتریکی بدتر شد که هیچکدام محقق نشدند. هفتهٔ گذشته نیز خبر رسید که مذاکرات متعددی بین دولت بریتانیا، جیلی و لوتوس انجام شده است. جیلی تأکید دارد که همچنان جایگاه لوتوس را در هثل حفظ خواهد کرد اما یک چیز قطعی است، جیلی مدیریت ضعیفی داشته و ممکن است درنهایت باعث نابودی یکی از تحسینشدهترین مکانهای صنعت خودروی بریتانیا شود.
F22RAPTOR
۱۴ تیر ۱۴۰۴اینا هم باید
مدلهای هیبریدی رو توسعه بدن
و فعلا بیخیال تمام برقی بشن
(Ali(chevynova
۱۴ تیر ۱۴۰۴خودروسازی اروپا در تسخیر چین و هند
BMZ
۱۴ تیر ۱۴۰۴پسر خوب ! اگه همین لوتوس و مک لارن توی دهه 80 – 90 میلادی به داد کوروت و موستانگ نمیرسیدن ، الان اونام وضعیتشون مثل الدزموبیل، پونتیاک، مرکوری، پلیموث، دوزنبرگ، دوج، کرایسلر و … بود
elijah 2001
۱۴ تیر ۱۴۰۴چی بگم والا
حرفی ندارم
yektachafi
۱۴ تیر ۱۴۰۴چین به کسی خیر رسونده؟
محمد
۱۴ تیر ۱۴۰۴قبل از ورود جیلی لوتوس حال و روز خوبی نداشت و فاصله ای نداشت تا تبدیل به خاطره بشه ، جیلی نجاتش داد ، اتفاقاً به نظرم شیوه خوبی رو پیش گرفتن ماشین اسپرت خصوصا مدل های اسپرت خالصی که لوتوس میساخت بازار کوچکی داره یه شرکت برای تامین سرمایه باید ماشین های شهری تر و جاده ای هم بسازه تا سرمایه کافی برای ساخت و توسعه ماشین اسپرت و پیست محور داشته باشه مثل همون راهی که فراری و مک لارن رفتن
۱۴ تیر ۱۴۰۴اشغال ترین ماشین که در نمایشگاه خودرو سوار شودم ام جی بود 👎🏿👎🏿👎🏿
اشغال اشغال چطور روتون میشه آخه اینو سه میلیارد بدید مردم
ماشین های اشغال ام جی باید به همون قیمت ۸ هزار دلار معادل ۶۰۰ ۷۰۰ تومن به مردم ایران داده شود👎🏿👎🏿
ماشین اشغال بود ام جی
تهش بتونه با کوییک تیبا ساینا کورس بندازه برنده بشه👎🏿ولی با پراید نمیتونه 😒
javad-bmw
۱۴ تیر ۱۴۰۴یکی باید اول بهشون میفهموند لوتوس ، مثل ماشین های داغان و دوزاری چینی تیراژ تولید چند صد هزار دستگاهی نداره ، که هر کسی از راه رسید یدونه بخره ، لوتوس طالب خاص خودشو داره ، فلسفه داره ، یه نیاز خیلی خاص رو برطرف میکنه ، پس طبیعیه که مشتری هاش هم خیلی خاص باشن و البته کَم ، چیزی که چینی ها فعلا نمیفهمن چون هر ماشینی که میسازن برای اینکه قیمتش بیاد پایین برای تیراژ بالا در نظر گرفته میشه ، یه عده ای هم هستن چپ و راست میگن چین خیلی پیشرفت کرده ، انگار ما نمیبینیم پیشرفت کرده ، ما هم میدونیم ، اما برندینگ و تجربه نداره ، چون زیاد میفروشن دلیل بر خوب بودنشون نیست ، چون ما تو ایران ماشین درست و درمون نداریم ، اینا خوب حساب میشن
از مریخ
۱۴ تیر ۱۴۰۴چین بد چرا کدخدا رو ناراحت کردی
Ali.d
۱۴ تیر ۱۴۰۴چینی و فرانسوی ها (استلانتیس) افتخارات و افسانه و تمام رقابت های زیبا و مهندسی های شگفت انگیز دنیای خودرو رو نابود کردن رفت
HAIRYTALE
۱۴ تیر ۱۴۰۴متاسفانه اینقد خرشانسیم که تو ایران غیر این دو تا نداریم
از مریخ
۱۴ تیر ۱۴۰۴دولت بریتانیا میخواد تو کار شرکت های خصوصی دخالت کنه ! وایسا به م نیلی میگم بیاد برا دولت بریتانیا فتوا بده !
مهردادکمال
۱۴ تیر ۱۴۰۴از وقتی رد پای مهاجران خاورمیانه به انگلستان باز شد روز خوش بخودش ندید.الانم داره به جهان سوم سقوط میکنه همه این چیزا طبیعیه