فروش فوری لوکانو L8 با تحویل ۱۴ روزه: تمام جزئیات این شاسیبلند لوکس!
شرکت ماموت خودرو فروش فوری جدیدترین و لوکسترین محصول خود، لوکانو L8 را از امروز پنجشنبه آغاز کرد. این شاسیبلند پرچمدار با قیمت قطعی ۳ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان و موعد تحویل ۱۴ روز کاری به مشتریان عرضه میشود.
لوکانو L8 که در واقع همان چری تیگو ۹ با نام و نشان جدید برای بازار ایران است، در رنگهای سفید و مشکی قابل سفارش خواهد بود.
بهگزارش pedal.ir، برند لوکانو نتیجه سرمایهگذاری مشترک ماموت و طرف چینی است که در قالب جوینتونچر مکث موتور و چری، محصولات جیکو را در ایران تولید و عرضه خواهد کرد. جیکو (JAECOO) که بر خلاف تلفظ اشتباه برخی سایتها با عنوان جایکو یا جائکو، یک برند نوظهور زیرمجموعه چری است که تمرکز آن بر تولید خودروهای لوکس، مدرن و آفرودی با طراحی متمایز است. نکته جالب توجه در مورد خودروهای لوکانو، بهکارگیری مهندسان و طراحان سابق لندروور در تیم توسعه آنهاست.
از نظر طراحی، لوکانو L8 تفاوت چندانی با جیکو ۹ و چری تیگو ۹ ندارد و به عنوان شاسیبلند پرچمدار چری، از ظرافتی خاص بهره میبرد. طراحان لوکانو با تاکید بر ابعاد و مهندسی مشابه رنجروور ولار، سعی در القای حس لوکس بودن و برتری دارند. جلوپنجره بزرگ با خطوط عمودی و چراغهای باریک و کشیده، چهرهای تهاجمی و آروارهای به این خودرو بخشیدهاند. از نمای جانبی، الگوبرداری از محصولات رنجروور با تیرگی قاب پنجرهها، شیب ملایم سقف و خطوط صاف در برشهای در، آشکار است. رینگهای آلومینیومی ۲۰ اینچی و دستگیرههای مخفیشونده نیز جلوهای مدرن به آن بخشیدهاند. در نمای عقب، چراغهای پیوسته و باریک LED مشابه شاسیبلندهای پورشه، در کنار اسپویلر عقب، حس اسپرت این کراساوور را تقویت میکنند. لوکانو L8 با طول ۴۸۲۰ میلیمتر، عرض ۱۹۳۰ میلیمتر، ارتفاع ۱۶۹۹ میلیمتر و فاصله محوری ۲۸۲۰ میلیمتر، از فونیکس تیگو ۸ مدیران خودرو نیز بزرگتر است و با نسخه سه ردیف صندلی نیز تولید میشود.
ورود به کابین لوکانو L8 تفاوت فاحش آن را با دیگر کراساوورهای چری نشان میدهد. فرمان و داشبورد تمام چرم، کیفیتی فراتر از انتظار را به نمایش میگذارند. دو نمایشگر بزرگ ۱۲ اینچی به صورت یکپارچه روی داشبورد قرار گرفتهاند و توجه به جزئیات در طراحی داخلی با الهام از رنجروور، در خروجیهای هوا و کلیدهای کنسول به چشم میخورد. صندلیهای این خودرو راحتی بسیار خوبی دارند و برای ۵ سرنشین بزرگسال کاملا مناسب هستند. سیستم صوتی سونی با ۱۴ بلندگو (شامل بلندگوهای درون صندلی) تجربه شنیداری ممتازی را فراهم میکند. فضای صندوق عقب در مدل دو ردیفه به ۷۱۰ لیتر میرسد که با جمع کردن صندلیهای عقب به ۲۰۰۰ لیتر برای حمل بار افزایش مییابد.
در بخش فنی، لوکانو L8 مجهز به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ است که ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این موتور مشابه پیشرانه به کار رفته در تیگو ۸ پرومکس است. نیروی تولیدی توسط یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخها منتقل میشود. نسخهی تک دیفرانسیل این خودرو در حدود ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت آن ۸ تا ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. لوکانو L8 همچنین مجهز به سیستم چهار چرخ محرک هوشمند است که ۷ حالت رانندگی مختلف را برای شرایط گوناگون مسیر فراهم میکند.
لازم به ذکر است که نسخه پلاگین هیبرید لوکانو L8 (با موتور ۲ لیتری توربو و محرک برقی) که ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتنمتر گشتاور دارد و در تستهای غیررسمی شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۵.۵ ثانیهای را ثبت کرده، فعلاً برای ورود به بازار ایران رونمایی نشده است.
قیمت ۳ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومانی لوکانو L8 در بازار ایران، آن را در رده خودروهای رده بالا قرار میدهد؛ بخشی از بازار که به دلیل شرایط اقتصادی، با تقاضای کمتر و افت قیمت بیشتر (در برخی مدلها تا چندصد میلیون تومان در سال اول) مواجه است. این شرایط، چالش مهمی برای جذب مشتریان این شاسیبلند لوکس خواهد بود.
نظر شما درباره ورود لوکانو L8 به بازار ایران و قیمت آن چیست؟ دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید.