رکوردشکنی لوسید ایر سافایر با ثبت شتاب صفرتاصد ۱.۸۸ ثانیه
لوسید ایر سافایر موفق شد عنوان سریعترین خودروی تولید انبوه که تابهحال تست شده را به نام خود ثبت کند. این سدان لوکس با ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۱.۸۸۱ ثانیه، نهتنها رقیب دیرینهٔ خود یعنی تسلا مدل S پلد بلکه قهرمان تازهنفس پورشه یعنی تایکان توربو GT را نیز پشت سر گذاشت. این رکوردشکنی که توسط نشریهٔ معتبر موتورترند به ثبت رسیده، بیش از هر چیز مدیون یک سلاح مخفی جدید یعنی مجموعهای از لاستیکهای ویژهٔ پیرلی P زیرو تروفئو RS Elect LM1 است. این لاستیکها که بهعنوان یک آپشن ۸٬۲۵۰ دلاری از سوی لوسید عرضه میشوند، توانستهاند پتانسیل واقعی پیشرانهٔ ۱۲۳۴ اسب بخاری این خودروی برقی را آزاد کنند.
نکتهٔ جالبتوجه، پیشرفت چشمگیر سافایر با این لاستیکهای جدید است. پیشازاین، همین خودرو با لاستیکهای استاندارد میشلن، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر را در ۲.۲ ثانیه ثبت کرده بود. برای مقایسه، تسلا مدل S پلد در آزمونهای مشابه به زمان ۲.۰۷ ثانیه دست یافته و پورشه تایکان توربو GT با پکیج وایساخ که تا پیشازاین رکورددار بود، با تنها ۰.۰۰۶ ثانیه مغلوب لوسید شده است. تمام این آزمونها روی آسفالت معمولی و با احتساب رولاوت ۳۰ سانتیمتری (حرکت اولیه) انجام شده است.
برتری لوسید اما تنها به شتاب اولیه محدود نمیشود. این سدان ۲۵۰ هزار دلاری در مسیر ۴۰۰ متر نیز فاصلهٔ خود را با رقبا بیشتر میکند. با لاستیکهای پیرلی، سافایر این مسافت را در زمان خیرهکنندهٔ ۹.۰۳ ثانیه و با سرعت ۲۵۲.۸ کیلومتر بر ساعت طی میکند که بهبود قابلتوجهی نسبت به رکورد ۹.۲۱ ثانیهای قبلی با لاستیکهای استاندارد است. لاستیکهای جدید همچنین به بهبود عملکرد ترمزگیری و هندلینگ کمک کردهاند. لوسید ایر سافایر اکنون برای توقف کامل از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت تنها به ۲۸.۳ متر مسافت نیاز دارد که دقیقاً مشابه پورشه تایکان و ۳ متر بهتر از عملکرد قبلی خود است. بااینحال، در آزمون هندلینگ پیست Figure-8 با وجود بهبود ۰.۳ ثانیهای، همچنان با زمان ۲۲.۳ ثانیه اندکی کندتر از رکورد شگفتانگیز ۲۱.۹ ثانیهای پورشه قرار میگیرد.