لینک اند کو 900 معرفی شد؛ شاسیبلند پلاگین هیبرید با 845 اسب بخار قدرت
با استفاده از باتری 52.3 کیلووات ساعتی، لینک اند کو 900 در حالت برقی توان پیمایش 280 کیلومتری دارد و با استفاده از شارژر سریع میتوان شارژ باتری را در 17 دقیقه از 20 به 80 درصد رساند. همانطور که گفته شد این شاسیبلند پرچمدار از قوای محرکه پلاگین هیبرید استفاده میکند و از چند هفته دیگر راهی بازار چین خواهد شد. با اینکه نسخههای گوناگونی از لینک اند کو 900 در دسترس خواهد بود اما گل سرسبد این خانواده از حداکثر قدرت 845 اسب بخار سود خواهد برد. همچنین باید دانست خودروی موردبحث اولین محصول تولید انبوه با چیپ انویدیا درایو ثور SoC و قدرت محاسبه 1000 تریلیون عملیات در ثانیه است.
باتری LFP این خودرو توسط CATL تولید شده و 52.3 کیلووات ساعت ظرفیت دارد و در حالت برقی توان پیمایش 280 کیلومتری را فراهم میکند. سرعت شارژ باتری موردبحث چهار برابر ظرفیت خود بوده و برای شارژ آن فقط 17 دقیقه زمان نیاز است. این باتری بهطور خاص برای خودروهای پلاگین هیبرید توسعه یافته تا تجربه شارژ و عملکرد مشابه خودروهای برقی داشته باشد. لایه محافظ نانومقیاس باتری موردبحث دارای تکنولوژی خاصی در کاتد خود است و از کنترل قدرت چند سطحی پشتیبانی میکند. باتری همچنین از تکنولوژی سدیم یون یکپارچه برخوردار است و در دماهای بسیار پایین یا بالا قابلیتهای خود را حفظ میکند.
به لطف وجود یک پیشرانه بنزینی و موتورهای برقی، لینک اند کو 900 توان پیمایش مجموع 1443 کیلومتری خواهد داشت. البته باید دانست کراس اور چینیها با سه نسخه از قوای محرکه پلاگین هیبرید عرضه میشود که نسخه پایه به پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی و دو موتور برقی مجهز است و قدرت ترکیبی آن به 711 اسب بخار میرسد. نسخه دوم از پیشرانه 2 لیتری بنزینی و دو موتور برقی استفاده کرده و قدرتش 724 اسب بخار اعلام شده است. نهایتاً باید گفت فول ترین نسخه این خودرو از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو و سه موتور برقی استفاده میکند و قدرت ترکیبی آن به 845 اسب بخار میرسد. این مدل در عرض 4 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.
لینک اند کو 900 کراس اوری بزرگ با طراحی بدنه الهام گرفته از رنجرور است. پلتفرم خودروی موردبحث با نام SPA Evo شناخته میشود و طول/عرض/ارتفاع 5240/1990/1810 میلیمتری و فاصله بین محوری 3160 میلیمتری را ایجاد میکند. از جمله ویژگیهای این خودرو میتوان به سیستم کنترل دامپینگ مداوم و سیستم تعلیق بادی اشاره کرد. داخل کابین نیز از دو نمایشگر 30 اینچی استفاده شده است. در کنسول مرکزی شاهد پشت آمپرهای 12.66 اینچی هستیم و صندلیهای ردیف دوم نیز امکان چرخش 180 درجه را دارند. پرچمدار لینک اند کو از ماه جاری میلادی به جنگ خودروهایی همچون دنزا N9، لی اتو L9، آیتو M9 و دیپال S09 خواهد رفت.