آمار فروش شاسی بلندهای بازار آمریکا در 6 ماهه اول سال 2016

یک‌شنبه 10 مرداد 1395 - 14:30
مطالعه 10 دقیقه
US-car-sales-subcompact-crossover-segment-2016-Q1
میزان فروش این دسته از خودروها در بازار ایالات‌متحده بسیار رو به رشد بوده و با فروش 183758 دستگاهی در نیمه‌ی اول امسال شاهد رشد تقریباً دو برابری...
تبلیغات
  • کلاس شاسی بلندهای ساب کامپکت:

میزان فروش این دسته از خودروها در بازار ایالات‌متحده بسیار رو به رشد بوده و با فروش 183758 دستگاهی در نیمه‌ی اول امسال شاهد رشد تقریباً دو برابری بوده‌ایم. درحالی‌که نرخ رشد فروش 50 درصدی سه ماهه دوم امسال به گیرایی نرخ رشد 162 درصدی سه ماهه اول نبوده اما هنوز هم این کلاس یکی از رو به رشدترین کلاس‌های خودرویی آمریکا بوده و پس از کلاس مینی ون‌ها، این کلاس از نظر رشد فروش در رتبه‌ی دوم قرار می‌گیرد.

  • نکات برجسته‌ی فروش در نیمه اول سال 2016

جیپ رنگید هم‌اکنون قهرمان بلامنازع این کلاس در امر فروش است و نسبت به دومین خودروی پرفروش، اختلاف 25 درصدی را در رشد فروش نشان می‌دهد.

هوندا HR-V با عملکرد خوب خود رتبه‌ی دوم را از چنگ بیوک انکور درآورده است.

نیسان جوک تنها خودرویی است که نسبت به مدت مشابه سال پیش عملکردی منفی بر جای گذاشته است. افت فروش این خودرو 14 درصد بوده و مدل جدید نیز به این زودی‌ها عرضه نمی‌شود.

به مرور زمان این نکته مشخص می‌شود که سقف فروش مزدا CX-3 کم بوده و فروش 5 هزار دستگاهی در هر سه ماه بی‌شک ناامیدی بزرگی برای این خودروساز محسوب می‌شود.

هنوز هم مزدا بهتر از فیات 500X عمل نموده است. آمار فروش فیات در 6 ماهه اول سال 2016 بسیار پایین‌تر از سه ماهه پایانی سال 2015 است. حداقل این خودرو در اروپا بهتر نشان داده و آمار فروش یک فصل آن 5 برابر بیشتر است.

  • کلاس شاسی بلندهای کامپکت:

فروش این کلاس خودرویی در سه ماه دوم سال رشد 5 درصدی داشته که دقیقاً با عملکرد سه ماهه ابتدایی امسال برابر است. با رشدی بی‌درنگ و مجموع فروش 1،471،848 دستگاهی امسال، این بخش به عنوان بزرگ‌ترین بخش خودرویی تنها در ایالات‌متحده شناخته می‌شود.

  • نکات برجسته‌ی فروش در نیمه اول سال 2016

تویوتا RAV4 عنوان پرفروش‌ترین خودروی سگمنت را حفظ کرده و سهم هوندا CR-V را در سه ماهه اول سال از آنِ خود نموده است. هوندا حداقل در مکان دوم و بالای فورد اسکیپ قرار گرفته است.

شورلت اکوئینوکس افت فروش بالایی را تجربه نموده و در سه ماهه دوم امسال افتی 23 درصدی نسبت به مدت مشابه یک سال پیش داشته است که به سقوط دو پله‌ای این خودرو منجر شده است.

پس از مشاهده‌ی رشد فروش از زمان معرفی جدیدترین نسل در سال 2014، جیپ چروکی اولین افت فروش خود را تجربه نموده (7 درصد افت نسبت به سه ماهه دوم سال 2015) و تصور می‌شود که این عملکرد شاید به علت استفاده از قطعات خودروی کوچک‌تر رنگید و مدل قدیمی اما ارزان‌تر پاتریوت و کامپس باشد.

هیوندای توسان جدید و کیا اسپورتیج روند رو به رشدی داشته و نسبت به نیمه اول سال 2015 به ترتیب رشد 88 و 76 درصدی را تجربه نموده‌اند.

میتسوبیشی اوت لندر فیس لیفت شده سه ماهه دوم فوق‌العاده‌ای داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی 124 درصدی را تجربه نموده است هرچند که این عملکرد برای جدا کردن میتسوبیشی از ته جدول کافی نبوده است (با وجود فروش آخرین نمونه‌های باقی‌مانده از نیسان X-Terra و تویوتا FJ کروز باید گفت که این دو دیگر به‌صورت رسمی در آمریکا فروخته نمی‌شوند).

رشد فروش عضو جدید این کلاس یعنی بیوک انویژن به کندی جریان داشته و در نیمه اول سال کمی بیش از 1500 دستگاه از این خودرو فروخته شده‌اند.

  • کلاس شاسی بلندهای میدسایز:

در سه ماهه دوم امسال میزان فروش این کلاس 2 درصد افزایش یافته که کندتر از افزایش 4 درصدی سه ماهه ابتدایی سال 2016 می‌باشد. در مجموع در نیمه اول سال تعداد 868715 دستگاه شاسی‌بلند میدسایز به فروش رسیده است. اگر سگمنت سدان های جمع‌وجور به انقباض خود ادامه دهد، سگمنت شاسی بلندهای میدسایز به زودی می‌تواند آن را پشت سر بگذارد.

  • نکات برجسته‌ی فروش در نیمه اول سال 2016

فورد اکسپلورر به پیشتازی خود در این کلاس ادامه می‌دهد. بی‌شک فروش این خودرو به مراکز پلیس (همانند فورد تاروس و شورلت ایمپالا) به تحکیم جایگاه این خودرو کمک شایانی کرده است.

جیپ گرند چروکی علیرغم اینکه به پنجمین سال حضور خود در بازار نزدیک می‌شود اما همانند پسرعموی خود یعنی دوج دورانگو که 26 درصد رشد فروش داشته شاهد افزایش فروش خود (8 درصد رشد فروش در نیمه اول سال) بوده است.

هوندا پایلوت، جی ام سی آکادیا و مزدا CX-9 به علت تعویض نسل افت فروش 10،22 و 60 درصدی را تجربه نموده‌اند درحالی‌که فروش شورولت تراورس با توجه به اینکه رونمایی نسل جدید آن به زودی انجام می‌شود افت 11 درصدی داشته است.

نیسان مورانوی جدید در امر فروش همانند برادر سدان خود یعنی ماکسیما خوب عمل کرده و رشد 39 درصدی داشته است.

سومین خودرویی که رشد سریعی در امر فروش داشته تویوتا فوررانر است که میزان رشد 18 درصدی را نشان می‌دهد. این میزان رشد نشان می‌دهد که مشتریان هنوز هم به خودروهایی با ساختار سنتی Body-on-frame علاقه دارند.

منبع: left-lane

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.