هفته نامه

آمار فروش شاسی بلندهای بازار آمریکا در ۶ ماهه اول سال ۲۰۱۶

  • کلاس شاسی بلندهای ساب کامپکت:

US-car-sales-subcompact-crossover-segment-2016-Q1
میزان فروش این دسته از خودروها در بازار ایالات‌متحده بسیار رو به رشد بوده و با فروش ۱۸۳۷۵۸ دستگاهی در نیمه‌ی اول امسال شاهد رشد تقریباً دو برابری بوده‌ایم. درحالی‌که نرخ رشد فروش ۵۰ درصدی سه ماهه دوم امسال به گیرایی نرخ رشد ۱۶۲ درصدی سه ماهه اول نبوده اما هنوز هم این کلاس یکی از رو به رشدترین کلاس‌های خودرویی آمریکا بوده و پس از کلاس مینی ون‌ها، این کلاس از نظر رشد فروش در رتبه‌ی دوم قرار می‌گیرد.

US-sales-2016-first-half-Subcompact-SUV-segment

  • نکات برجسته‌ی فروش در نیمه اول سال ۲۰۱۶

جیپ رنگید هم‌اکنون قهرمان بلامنازع این کلاس در امر فروش است و نسبت به دومین خودروی پرفروش، اختلاف ۲۵ درصدی را در رشد فروش نشان می‌دهد.

Jeep Renegade Commander

هوندا HR-V با عملکرد خوب خود رتبه‌ی دوم را از چنگ بیوک انکور درآورده است.

2016 Honda HR-V FWD

نیسان جوک تنها خودرویی است که نسبت به مدت مشابه سال پیش عملکردی منفی بر جای گذاشته است. افت فروش این خودرو ۱۴ درصد بوده و مدل جدید نیز به این زودی‌ها عرضه نمی‌شود.

2016 Nissan Juke

به مرور زمان این نکته مشخص می‌شود که سقف فروش مزدا CX-3 کم بوده و فروش ۵ هزار دستگاهی در هر سه ماه بی‌شک ناامیدی بزرگی برای این خودروساز محسوب می‌شود.

2016 Mazda CX-3 AWD

هنوز هم مزدا بهتر از فیات ۵۰۰X عمل نموده است. آمار فروش فیات در ۶ ماهه اول سال ۲۰۱۶ بسیار پایین‌تر از سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۵ است. حداقل این خودرو در اروپا بهتر نشان داده و آمار فروش یک فصل آن ۵ برابر بیشتر است.

Fiat 500X

  • کلاس شاسی بلندهای کامپکت:

SUV-compact
فروش این کلاس خودرویی در سه ماه دوم سال رشد ۵ درصدی داشته که دقیقاً با عملکرد سه ماهه ابتدایی امسال برابر است. با رشدی بی‌درنگ و مجموع فروش ۱،۴۷۱،۸۴۸ دستگاهی امسال، این بخش به عنوان بزرگ‌ترین بخش خودرویی تنها در ایالات‌متحده شناخته می‌شود.

US-sales-2016-first-half-Compact-SUV-segment

  • نکات برجسته‌ی فروش در نیمه اول سال ۲۰۱۶

تویوتا RAV4 عنوان پرفروش‌ترین خودروی سگمنت را حفظ کرده و سهم هوندا CR-V را در سه ماهه اول سال از آنِ خود نموده است. هوندا حداقل در مکان دوم و بالای فورد اسکیپ قرار گرفته است.

شورلت اکوئینوکس افت فروش بالایی را تجربه نموده و در سه ماهه دوم امسال افتی ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه یک سال پیش داشته است که به سقوط دو پله‌ای این خودرو منجر شده است.

2016 Chevrolet Equinox

پس از مشاهده‌ی رشد فروش از زمان معرفی جدیدترین نسل در سال ۲۰۱۴، جیپ چروکی اولین افت فروش خود را تجربه نموده (۷ درصد افت نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵) و تصور می‌شود که این عملکرد شاید به علت استفاده از قطعات خودروی کوچک‌تر رنگید و مدل قدیمی اما ارزان‌تر پاتریوت و کامپس باشد.

2016 Jeep Cherokee Overland

هیوندای توسان جدید و کیا اسپورتیج روند رو به رشدی داشته و نسبت به نیمه اول سال ۲۰۱۵ به ترتیب رشد ۸۸ و ۷۶ درصدی را تجربه نموده‌اند.

میتسوبیشی اوت لندر فیس لیفت شده سه ماهه دوم فوق‌العاده‌ای داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۱۲۴ درصدی را تجربه نموده است هرچند که این عملکرد برای جدا کردن میتسوبیشی از ته جدول کافی نبوده است (با وجود فروش آخرین نمونه‌های باقی‌مانده از نیسان X-Terra و تویوتا FJ کروز باید گفت که این دو دیگر به‌صورت رسمی در آمریکا فروخته نمی‌شوند).

2017 Mitsubishi Outlander PHEV

رشد فروش عضو جدید این کلاس یعنی بیوک انویژن به کندی جریان داشته و در نیمه اول سال کمی بیش از ۱۵۰۰ دستگاه از این خودرو فروخته شده‌اند.

2016-Buick-Envision-front-three-quarter-02

  • کلاس شاسی بلندهای میدسایز:

SUV-mid-sized
در سه ماهه دوم امسال میزان فروش این کلاس ۲ درصد افزایش یافته که کندتر از افزایش ۴ درصدی سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۶ می‌باشد. در مجموع در نیمه اول سال تعداد ۸۶۸۷۱۵ دستگاه شاسی‌بلند میدسایز به فروش رسیده است. اگر سگمنت سدان های جمع‌وجور به انقباض خود ادامه دهد، سگمنت شاسی بلندهای میدسایز به زودی می‌تواند آن را پشت سر بگذارد.

US-sales-2016-first-half-Mid-sized-SUV-segment

  • نکات برجسته‌ی فروش در نیمه اول سال ۲۰۱۶

فورد اکسپلورر به پیشتازی خود در این کلاس ادامه می‌دهد. بی‌شک فروش این خودرو به مراکز پلیس (همانند فورد تاروس و شورلت ایمپالا) به تحکیم جایگاه این خودرو کمک شایانی کرده است.

2016 Ford Explorer Platinum

جیپ گرند چروکی علیرغم اینکه به پنجمین سال حضور خود در بازار نزدیک می‌شود اما همانند پسرعموی خود یعنی دوج دورانگو که ۲۶ درصد رشد فروش داشته شاهد افزایش فروش خود (۸ درصد رشد فروش در نیمه اول سال) بوده است.

2016-JeepGrandCherokeeSummit-01

هوندا پایلوت، جی ام سی آکادیا و مزدا CX-9 به علت تعویض نسل افت فروش ۱۰،۲۲ و ۶۰ درصدی را تجربه نموده‌اند درحالی‌که فروش شورولت تراورس با توجه به اینکه رونمایی نسل جدید آن به زودی انجام می‌شود افت ۱۱ درصدی داشته است.

نیسان مورانوی جدید در امر فروش همانند برادر سدان خود یعنی ماکسیما خوب عمل کرده و رشد ۳۹ درصدی داشته است.

murano-drive-1_1035

سومین خودرویی که رشد سریعی در امر فروش داشته تویوتا فوررانر است که میزان رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد. این میزان رشد نشان می‌دهد که مشتریان هنوز هم به خودروهایی با ساختار سنتی Body-on-frame علاقه دارند.

2014 Toyota 4Runner

منبع: left-lane

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    خداییش افرین به ژاپنی ها

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. "فقط انگلستان"

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (850 ديدگاه)

      واقعا ماشین های آمریکایی باید قیمت بیشتری می داشتن چون قیافشون رده بالاییه اگه به یه ماشین شاسی بلند ژاپنی مثل لکسوسrx350 نگاه کنید قیمتش از یه دوج دورانگو بیشتره ولی قیافش اصلا در حد دوج دورانگو نیستش یا مثلا به کرایسلر۳۰۰ یا دوج چارجر نگاه کنید به نظر اگه کیفیت و امکاناتشو بیشتر می کردن با اون قیافه راحت بالا ۸۰هزار دلار ارزش داشتن ژاپن اصلا بلد نیست قیافه سطح بالا طراحی کنه لکسوس هم به خاطر کیفیت بالاش قیمتش زیاده وگرنه اصلا قیافش در حد قیمتش نیست یا مثلا فوردموستانگ یا کامارو واقعا قیافشون بالای صد وسی هزار دلار می ارزه به نظر من آمریکا بهترین اقتصادی ساز و بهترین شاسی بلند ساز وبهترین تراک ساز دنیاست بعدشم بیشترین تعداد خودرو با سرعت بالای۴۰۰ کیلومتر در ساعت رو هم داره خودروسازی ژاپن با اختلاف پشت سر آمریکا قرار می گیره تازه ماشین های آمریکایی یه حس خوب باهاشونه ولی ماشین های ژاپنی هیچ گونه حسی ندارن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. کاوه آهنگر

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (434 ديدگاه)

        انگلستان جان سلیقه ها با هم فرق دارند . قیمت لکسس LC و RC و LX و آکورا nsx چقدر باشه خوبه ؟ آیا به نظر شما طراحی مدل هایی رو که نام بردم به قیمتشان نمی ارزند ؟!!!!!!!!!! البته این مدل ها رو مثال زدم و طراحی همه ماشین های ژاپنی به قیمتشان می ارزد علاوه بر اینکه بالاترین کیفیت رو دارند.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        فقط انگلستان عزیز شما که طراحی بلدی طراحی کن ببینیم.
        لکسوس همه قبول دارن حالا شما فازت چیه نمیدونم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. علی

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (6 ديدگاه)

        مهنس جان به نظرت علت اینکه فروش ماشینهای ژاپنی چند برابر ماشین های آمریکایی هست چیه؟ مگه ماشین رو فقط به خاطر قیافش میخرین؟ میشه بگی چرا فروش ماشینای ژاپنی تو آمریکا چند برابر جاهای دیگه هستش؟ نکنه بخاطر این که آمریکایی ها که هم به ماشینای خودشون و هم به ماشینای ژاپنی دسترسی دارن بهتر از شما که فقط عکسها رو نگاه می کنید و شرح اونها رو هم نمی خونین فهمیدن که ماشینای ژاپنی بهترن؟؟؟؟؟؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      4. رضا

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (31 ديدگاه)

        “فقط انگلستان” عزیز اسمت رو قبول دارم ولی حرفت رو نه
        آخه داج دورانگو کجاش به rx350 میخوره خداییش ؟؟
        البته طراحی در کل بحث سلیقه ست ولی عده ی زیادی هستن که طراحی لکسوس رو یکی از برترین ها در دنیا می دونن
        مثلا میتسوبیشی ، هاندا ، ب ام و ، حتی لینکلن نزدیکی بیشتری دارن به لکسوس تا داج ..

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          رضا عزیز طراحی لکسوس واقعا زیباست

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. مرصاد

          ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (62 ديدگاه)

          صد در صد …. واقعا چشم نواز و بی بدیل طراحی میکنه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. کاوه آهنگر

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (434 ديدگاه)

      واقعا آفرین به ژاپن، تو همه ی لیست های فروش حضور پر رنگ دارن و بازار آمریکا رو قرق کردن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        واقعا ژاپن عالی پیشرفت کرده و خواهد داشت

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. M

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    من تعجب میکنم از خرید امریکایی ها.
    واقعا حیف مزدا cx3 یا cx5 نیست؟
    کاش این دو مدل وارد ایران میشد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. احسان(احسان سابق)

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2874 ديدگاه)

      کلا مزدا خیلی کمتر از تویوتا و فورد و هوندا خودرو تولید می کنه. هیچجا به تعداد خودروهای تولید شده توسط مزدا اشاره نکرده که ببینیم کمی فروش بخاطر کم بودن استقبال مشتری ها بوده یا کلا تولید این خودرو محدود بوده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. جواد

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (986 ديدگاه)

    اقا کی نوبت اعلام فروش لوکس ها میشه منتظریم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. الف.ی

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1548 ديدگاه)

    ای کاش توی بحث اس یو وی ها کشور چین رو انتخاب می کردن چون بازار این کشور پرفروش ترین بازار شاسی بلند های کل دنیا است.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. Fakhr

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    باریکلا rav4 بسیار زیباست در کنار این رشد خیلی خیلی خوبی داشت میتسوبیشی با یک فیست لیفت ۱۲۴ درصد سود کم نیست… اگه اینجوری پیش بره در آینده ای نچندان دور صعود میتسوبیشی به برترین ها رو خواهیم دید…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. ماسل

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2089 ديدگاه)

    یعنی مزدا cx-3 پایینتر از جوکه.اینا دیگه کین؟خوشی زده زیر دلشون.بیاین پیش ما تا قدر ماشیناتنو بیشتر بدونین…ابالیح ها

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. بهزاد

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1899 ديدگاه)

      دوست گرامی امکانات تولید مزدا و ثبت سفارش و تحویل محصولاتش به همین میزان هست و این امکان وجود نداره که به یکباره افزایش تولید زیادی داشته باشه و معمولا اینگونه شرکت ها آهسته ولی پیوسته به رشدشون ادامه میدن.
      برای نمونه ثبت سفارش و تحویل محصولات شرکت تویوتا در آمریکا حدود ۱۰ روز هست و برای مزدا در برخی محصولاتش به ۲ ماه هم میرسه و تعداد نمایندگی های فروش کمتر هم باعث میشه خودروهای خوب مزدا در فروش به پای بزرگان نرسه.
      برای مثال اگر یک شرکتی بخواد افزایش حدود ۱۰۰ هزار تایی داشته باشه نیاز به سرمایه گذاری چندین میلیارد دلاری هست که فراهم کردن این میزان سرمایه برای اینگونه شرکت ها در زمان کوتاه مشکله.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  7. nissan

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    اخه به جوک هم میگن شاسی بلند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. علي رضا

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (229 ديدگاه)

    رنگ مزدا cx-3 منو دیونه کرد…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علی

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      رنگ فیات ۵۰۰X و شورلت اکوئینوکس و جیپ چروکی و مزدا CX-9 و جی ام سی آکادیا و تویوتا فوررانر باهات چکار میکنه؟؟؟؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. احمد باقری

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    تویوتا، نیسان، مزدا، شورولت.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (259 ديدگاه)

    واقعا مزدا از اون چیز های ارزشمندیه که فقط ماشین باز ها قدرشو میدونن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. behzad power active

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (20 ديدگاه)

    بحث نکنید. هروقت دستتون بهش رسید بعد باهم بحث کنید خخخخخخخ

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. Archi KHAN

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2093 ديدگاه)

    هوندا و مزدا عجیب دلبری می کنند

    ای کاش جیپ رنگید ۱۹هزار دلاری با قیمت واقعی اش تو ایران میومد !
    اون وَخت …

    ( جای نطقه چین را با جملات تون پُر کنید )

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. حميد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1723 ديدگاه)

    تویوتا نمی دونم چجوری اینقدر میفروشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. امیرحسین

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    افزایش فروش مدل فیس لیفت میتسوبیشی اوت لندر قابل پیش بینی بود چون واقعاً عالی شده ولی تو ایران از اونجایی که قابلیت فنی پشیزی ارزش نداره نتونسته به جایگاه اش برسه و همچنان ایرانیان غیور به مدلهای گول زنک علاقه وافر دارن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا