هفته نامه

جدیدترین آمار فروش لوکس‌سازان در آمریکا

ب‌ام‌و همچنان به پیشتازی خود در مسابقه‌ی فروش خودروهای لوکس در بازار آمریکا ادامه می‌دهد اما فروش کلی این کلاس در ماه آوریل با اندکی کاهش روبرو شده است.

سری 3 ب‌ام‌و، کلاس C مرسدس و جگوار XE
اتونیوز می‌گوید فروش ب‌ام‌و در ماه پیش به ۲۳۸۱۶ دستگاه رسیده که افزایش ۱.۴ درصدی را نسبت به سال پیش نشان می‌دهد. در مقام مقایسه باید گفت مرسدس فروش ۲۲۹۴۹ دستگاهی داشته که افت قابل‌توجه ۱۶.۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. درحالی‌که ب‌ام‌و سومین ماه متوالی رشد فروش داشته اما مرسدس از افت فروش برای ششمین ماه متوالی رنج می‌برد.


فاصله‌ی دو خودروساز در کشور آمریکا تا ماه می ۳۵۸۴ دستگاه بوده و ب‌ام‌و پیشتاز است.


مرسدس بنز تنها لوکس سازی نیست که ماه پیش افت فروش را تجربه کرده زیرا فروش لکسس نیز با افت ۱.۳ درصدی به ۲۱۳۶۰ دستگاه کاهش یافته و آئودی نیز با فروش ۱۵۰۲۴ دستگاهی از افت ۲۱ درصدی رنج برده است. در کل کلاس خودروهای لوکس آمریکا با افت فروش ۵ درصدی در ماه آوریل روبرو بوده است.

لکسس RX L جدید


بنا به گفته‌ی یکی از تحلیلگران KBB، این آمار فروش نشان می‌دهد کلاس خودروهای لوکس از چالش‌هایی که در کل صنعت خودرو وجود دارد در امان نبوده است. او می‌گوید:

مثل همیشه برندگان اصلی این ماه در کلاس خودروهای لوکس شاسی بلندها هستند و این هم نشانه‌ای از عدم توجه خریداران شاسی بلندها به افزایش بهای سوخت می‌باشد. سال ۲۰۱۹ برای خودروسازانی که نمی‌خواهند مشوق‌های زیادی برای فروش خودروهای خود ارائه کنند سال پرمخاطره‌ای خواهد بود.


از میان خودروهایی که ب‌ام‌و ماه پیش فروخته ۴۸ درصد از نوع شاسی‌بلند و کراس اوور بوده‌اند. پرفروش‌ترین محصول مرسدس بنز در ماه گذشته میلادی نیز کراس اوور GLC بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (990 ديدگاه)

    کادیلاک نمیدونم ولی لینکلن امسال چند پله ای صعود میکنه تو جدول با این مدلهایی که داده بیرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (10183 ديدگاه)

    سالی که نِکونست از بهارش پیداست .

    دقیقاً اوایل سال ۲۰۱۸ بود که bmw یکی یکی محصولات خودش را نونوار کرد و راحت میشد به این نتیجه رسید که همه را در اَمر فروش پشت سر میگذاره ، اما فاصله فروشش با بنز به اندازه تار مو هست .
    و فکر میکنم سال آینده هم این صدرنشینی را ادامه بِده .

    اما بنظر من لِیاقت آئودی بیش از این حرفهاست و تمام فاکتورهای خاص بنز و bmw را میتوان یکجا در آئودی پیدا کرد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    BMW داره به یکی از اهدافش که گرفتن جای مرسدس بنز در صدر لوکس سازان بازار آمریکا هست میرسه ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نوید جهرمی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    افت فروش میتونه به علت افت فروش کلی در امریکا باشه. سال دیگه هم باز کاهش فروش خواهند داشت. الان سرمایه گذاری برای فروش در کشورهای درحال توسعه به همین اندازه بازار امریکا اهمیت داره.
    آمار تسلا چی شد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ROMMEL

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    تسلا کجاس پس؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کوروش

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      تسلا شرکت بسیار قابل احترامیه بخصوص دربرابر امریکایی های دیگر و حرکت بسیار قوی و مثبتی را شروع کرده اما
      تسلا در بازار بی رقیب اوله بازاری البته هنوز هم در دست نیسان لیفه در امار فروش ولی در کل در برابر سلاطین خودرو سازی واقعا عددی نیست ان زمان قدرتش معلوم میشه که رقبای برقی اش پا به میدان بگذارند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. sina

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    قبلا هم گفتم با معرفی نسل جدید تموم کراس اورهای بی ام و مرسدس دیگه کاری ازش ساخته نیست.
    به زودی رتبه دوم رو هم به لکسس واگذر میکنه. وقتی طراحی هات زیبا نباشن حتی اگه بنز هم باشی میره تو افول

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Ahmadreza 2002

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    اصلا فکر نمیکردم لکسوس انقدر به بنز و ب ام و نزدیک باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا