بازار مینی ونها در سال 2019، پیشتازی داج کاروان سالخورده!
اگر خودرویی در بازاری محدود موفق شود گاهی اوقات بهتر از حد انتظار عمل خواهد کرد و حتی به پرفروشترین محصول آن کلاس تبدیل خواهد شد. مثال عالی از این وضعیت در سال 2019 رخ داده است. داج کاروان که اولین بار به عنوان مدل سال 2008 معرفی شد بسیار پرفروشتر از کرایسلر پاسیفیکای جدیدتر ظاهر شده است. خریداران حتی چندین نمونه از مدل قدیمی تاون اند کانتری را سال پیش خریدهاند.
درصد تغییر | فروش سال 2018 | فروش سال 2019 | نام خودرو |
19.3- | 151927 | 122648 | داج کاروان |
6.8- | 106327 | 99113 | هوندا اودیسه |
17.4- | 118322 | 97705 | کرایسلر پاسیفیکا |
16.1- | 87671 | 73585 | تویوتا سی نا |
11.1- | 17928 | 15931 | کیا سدونا |
16.6- | 6 | 5 | کرایسلر تاون اند کانتری |
موفقیت ادامهدار کاروان احتمالاً به توانایی فیات-کرایسلر در فروش این خودرو به سازمانها و ناوگانها مربوط است. این خریداران به دنبال خودرویی با جدیدترین و بیشترین تجهیزات نیستند بلکه خواهان خودرویی جادار برای جابجایی افراد و اشیا هستند. سن بالای کاروان همچنین باعث شده مکانیکهای زیادی با این خودرو آشنا شده و تعمیر آن راحتتر صورت گیرد.
گفته میشود کاروان احتمالاً در سال 2020 روانه موزه خواهد شد. کرایسلر وویاگر جای این خودرو را میگیرد خودرویی که نسخه ارزانتر پاسیفیکا میباشد.
هوندا اودیسه هم سال نسبتاً خوبی در سال 2019 داشته و کمترین افت فروش را در این کلاس تجربه کرده است. نسخه بهروز این خودرو به عنوان مدل سال 2021 عرضه خواهد شد. تصاویر جاسوسی زیادی از این خودرو تاکنون منتشر شده است.
تویوتا سی نا هم با افت فروش روبرو بوده اما احتمالاً ژاپنیها از این بابت نگران نیستند. مینی ون فعلی تویوتا در سال 2011 عرضه شده و تصاویر جاسوسی نسل جدید آن نیز منتشر شده است. این خودرو احتمالاً در سال 2021 معرفی خواهد شد تا رقیبی تازهنفس برای اودیسه باشد.
با فروش حدود 16 هزار دستگاهی، کیا سدونا نیز پنجمین خودروی پرفروش کلاس خود بوده است. این خودرو اخیراً بهروز شده و از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و تکنولوژیهای بهتر سود میبرد؛ اما این تغییرات ظاهراً کمکی به بهبود وضعیت آن در بازار نکردهاند.