هفته نامه

بررسی سیستم‌های خودران توسط کانسومر ریپورتز

سوپر کروز کادیلاک بالاتر از اتوپایلوت تسلا!

دوست داشته باشید یا نه اما این یک حقیقت است که سیستم‌های خودران نقش مهمی را در آینده ایفا خواهند کرد. البته همه‌ی ما طرفداران پر و پا قرص این موضوع نیستیم که همه یا بخشی از کنترل خودرو را به خودش بسپاریم اما این واقعیتی است که باید با آن روبرو شویم و در آینده نیز همین وضعیت به‌صورت پیشرفته‌تری وجود خواهد داشت. به این ترتیب قطعاً بهتر است که بجای نادیده گرفتن سیستم‌های خودران چیزهای بیشتری درباره آن یاد بگیریم.

تقریباً مثل هر وسیله‌ای که می‌خریم مقایسه کردن سیستم‌های خودران با یکدیگر هم می‌تواند مثمر ثمر باشد. اینجاست که مطالعه جدید کانسومر ریپورتز به ما کمک می‌کند. در این مطالعه سیستم‌های خودران اکثر خودروسازان بزرگ با یکدیگر مقایسه و رتبه‌بندی شده‌اند؛ اما پیش از آنکه به نتایج برسیم بیایید نگاهی سریع به روش این مقایسه داشته باشیم.

بررسی کانسومر ریپورتز شامل تست‌هایی در ۵ بخش توانایی و پرفورمنس، درگیر نگه داشتن راننده، راحتی استفاده، امنیت در استفاده و راننده غیر پاسخگو می‌باشد. این موسسه ۱۷ سیستم مختلف را بررسی کرده که نسبت به بررسی ۴ سیستم سال ۲۰۱۸ افزایش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. این مقایسه‌ها در مرکز تست خود کانسومر ریپورتز انجام شده و هر سیستم در ۳۶ تست مختلف شرکت کرده و برخی از تست‌ها نزدیک جاده‌های عمومی بوده‌اند.

اما نتایج چگونه بوده‌اند؟ خب در تیتر خبر به نکته مهم این مطالعه اشاره کردیم اما بیایید وارد جزئیات شویم. سوپرکروز کادیلاک در مقایسه با اتوپایلوت تسلا عملکرد کلی بهتری داشته و در سه بخش از پنج بخش پیروز شده است. البته همان‌گونه که می‌دانید برند لوکس جنرال موتورز در مطالعه قابلیت اطمینان همین موسسه عملکرد اصلاً خوبی نداشته است.

اگرچه اتوپایلوت تسلا در دو بخش پیروز شده اما باید به نتایج ضعیف آن در سایر بخش‌ها هم اشاره کنیم که باعث شکستش در برابر سوپرکروز شده است. امتیاز کادیلاک ۶۹ بوده که بیشتر از امتیاز ۵۷ تسلا می‌باشد. همچنین سیستم کوپایلوت فورد نیز امتیاز ۵۲ را کسب کرده و در رده سوم قرار گرفته است.

سهولت استفاده
سهولت استفاده
عدم دخالت راننده
تست عدم دخالت راننده
تست حفظ دخالت راننده
تست حفظ دخالت راننده
اعلام زمان استفاده امن
اعلام زمان آمادگی برای استفاده ایمن
امتیاز قابلیت و عملکرد سیستم
امتیاز قابلیت و عملکرد سیستم

مدیر تست خودروهای ارتباطی و خودران کانسومر ریپورتز می‌گوید:

حتی با وجود تولید سیستم‌های جدید توسط خودروسازان گوناگون، سوپرکروز کادیلاک همچنان در بالاترین رده قرار دارد که دلیل آن مطمئن شدن دوربین مادون‌قرمز از این است که چشمان راننده همچنان جاده را می‌بیند.

ذکر این نکته مهم است که این سیستم‌های دستیار راننده فعال باعث خودران شدن کامل خودرو نمی‌شوند؛ اما قطعاً این سیستم‌ها ما را آماده آینده‌ای متفاوت می‌کنند.

در ادامه رتبه‌بندی سیستم‌های دستیار راننده فعال در سال ۲۰۲۰ را مشاهده می‌کنید:

رتبه

نام سیستم امتیاز
۱ سوپرکروز کادیلاک

۶۹

۲

اتوپایلوت تسلا ۵۷
۳ کو پایلوت ۳۶۰ فورد

۵۲

۴

پری سنس آئودی ۴۸
۵ اسمارت سنس هیوندای و کیا

۴۶

۶

درایور اسیستنس مرسدس بنز ۴۶
۷ آی سایت سوبارو

۴۶

۸

اکتیو درایوینگ اسیستنس پرو ب ام و ۴۴
۹ اکتیو سیف پورشه

۴۱

۱۰

پایلوت اسیست ولوو ۴۱
۱۱ سنسینگ هوندا/آکورا

۴۰

۱۲

پروپایلوت اسیست نیسان/اینفینیتی ۴۰
۱۳ سیفتی سنس ۲.۰ تویوتا/لکسس

۴۰

۱۴

فولکس واگن ۳۹
۱۵ درایور کانفیدنس بیوک/شورولت

۳۸

۱۶

اینکنترل لندروور ۳۶
۱۷ آی اکتیو سنس مزدا

۲۷

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3992 ديدگاه)

    والا ما که هر تستی دیدیم ، همه با استرس استفاده کردن از این سیستم ، شما خودتون را بگذارید جای راننده با سیستم خودروان ، اصلاً جرئت می‌کنید بدون استرس بهش اعتماد کنید !

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۱۲
  2. میثم

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (764 ديدگاه)

    رتبه تویوتا تو این زمینه هیچ تناسبی با انتظاراتی که ازش هست نداره.

    موافقم ۴۸
    مخالفم ۲
    1. RezaRs

      ۱۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (35 ديدگاه)

      تویوتا مدتیه تنبل شده انگار حسش نیست

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
    2. Ahmad..F12

      ۱۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      سطح انتظاراتت اشتباه بوده😂

      موافقم ۸
      مخالفم ۵
  3. Ramin

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    به نظرم جا داشتن با مجوز بگیرن برای چانگان cs 95 مدل ۲۰۲۰ هم تست کنن
    اخه سیستم خودران سطح ۲داره
    نکته بعد که میدونم الان آقای just amg میاد میگه چانگان تو خوب
    اینم میگم که ۵۵ خودروی چانگان cs 55 پارسال تو گرد همایی با سیستم خودران ۲ توانستن ۳ کیلومتر خودشون برن البته رانننده توش بود
    تو گینس هم ثبت شد به عنوان رکورد وفیلمشم تو همین سایت پدال هست

    ولی فیلا تنها محصول چانگان که سیستم خودران داره چانگان cs 95 مدل ۲۰۲۰ است
    با موتور ۲ لیتری توربو و۲۳۳ اسب بخار قدرت و۳۶۰ نیوتون گشتاور
    و ۵ متر طول و۲ متر عرض و۱.۸۲ متر ارتفاع و۷ صندلی وقیمت نسخه فول نزدیک به ۴۰ هزار دلار. ای کاش این مدل هم تست میکردن همه میدیدن چانگان چه جایگاهی داره

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۶۳
    1. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (866 ديدگاه)

      والا من که چیزی نگفتم
      بعد شما زبان چینی بلدی ما بلد نیستیم….

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۴
  4. Hadi

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1321 ديدگاه)

    بنازم کادیلاک و تسلا…
    جایگاه کیا و هیوندا جالبه…
    این سیستم های خودران جای پیشرفت زیادی دارن و قطعا در آینده بهتر میشن…
    یادی هم کنیم از سیستم آخرت کروز محصولات سایپا 😂

    موافقم ۴۲
    مخالفم ۳
    1. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (866 ديدگاه)

      من که عاشق سوپر کروز کادیلاک شدم…
      از گذشته تا حالا کادیلاک تو تکنولوژی پیشرو بوده
      دیگه ماسک حرفی واسه گفتن نداره…..
      (((Amin-mc20 داره بال درمیاره)))

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۲
  5. Elmiraj

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1755 ديدگاه)

    نمیشه سیستمی که هدف خودران کامل را داره با سیستم هایی که نیمه خودران هستن‌و با هم مقایسه کرد…
    کانسومر رپورتز میگوید : دلیل برتری سوپر کروز بر اتوپایلوت ، نظارت بیشتر سوپر کروز با استفاده از دوربین های مادون قرمز بر راننده هست در حالی که تسلا تنها با اعمال گشتاور دست ها بر غلبریک فرمان عملکرد راننده را در هنگام استفاده از سیستم می‌سنجه .

    دلیلش اینه که هدف تسلا خودران کامل هست که عملا به دخالت راننده و بزودی حتی به وجود راننده
    هم احتیاجی نخواهد داشت ، در مقابل سیستم رقبا به هوش کامل راننده احتیاج دارن و تنها در مسیر های شاخص و خصوصاً بزرگ راه های کم پیچ و خم و با خط کشی منظم کارایی دارن .

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱۳
    1. RezaRs

      ۱۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (35 ديدگاه)

      سایبر تراک پروفته داییی
      عجیبا غریبا خود ایلان ماسکم باش حال نمی کنه😂

      موافقم ۵
      مخالفم ۴
  6. آرش وان

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (213 ديدگاه)

    پرچم 🇺🇸آمریکایی ها🇺🇸 خوب بالا رفته در این زمینه ؛ به نظر میرسه در این سالهای اخیر( ۴ ساله ی ترامپ ) ، خودروسازی آمریکا داره پسرفت های قدیم رو جبران میکنه و دوباره روی غلتک افتاده … 👏

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۱۶
  7. امیر

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2487 ديدگاه)

    سوپرکروز کادیلاک در مطالعات قبلی این مجله هم رتبه برتر رو داشته (قبل ازینکه تسلا مثل امروز برسر زبان ها باشه)

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۲
  8. امیر

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2487 ديدگاه)

    دوستی که در پست سوبارو گفتن سوبارو سطحش پایینه
    سوبارو شاید بی حاشیه باشه اما از نظر تکنولوژی بنظرم از تویوتا هم برتره
    رتبه بندیش در این لیست برام از تمام شرکت ها جالب تر بود
    دمش گرم واقعا

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۴
  9. زیزیگولو

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (812 ديدگاه)

    شکی وجود نداره که ماشینای خودران یه روزی وارد خیابونا میشن ولی اگر کمپانیای سازنده و مصرف کننده ها بخان به حداکثر پتانسیلای موجود تو این رابطه دست پیدا کنن باید تغییراتی رو ساختار شهرها و این مدل ماشینا ایجاد کنن …. ماشینای خودران هنوز اول راه هستن و هنوز خیلی جای پیشرفت دارن

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  10. مهدی

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    این بررسی فاصله تکنولوژی امریکا نشون میده اونم با چه اختلافی

    موافقم ۸
    مخالفم ۷
  11. i>اH

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (83 ديدگاه)

    سیستم سوپر کروز کادیلاک سطح ۲ است و برای ۳۲۰ هزار کیلومتر بزرگ راه های کانادا-امریکا قابل استفاده اما مرسدس بنز برای نیمه دوم سال اینده میلادی قول اولین خودرو با سطح ۳ خودران را با مدل S کلاس جدیدش داده اونم فقط برای المان البته در این راه دایملر تنها نیست و بی ام و هم با مدل شاسی بلند inext در سال اینده قول اولین مدل سطح ۳ را داده این سیستم میتونه تا سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت کنترل ماشین را در اختیار بگیره تنها شرط ان این است که راننده در موقعیتی باشد که ظرف ۱۰ ثانیه بتواند کنترل ماشین را در اختیار بگیرد- سیستم اتوپایلوت تسلا یکم فرق میکنه ایلان ماسک میخواد خودروهایش از طریق تلفن همراه کنترل بشن با ابدیت های که در نرم افزارهای خودرو انجام میشود انهم فعلا در مسیر مستقیم ۱۲ متری و در اینده خودرو بتواند برای خود جای پارکی پیدا کند و با پیغام راننده از طریق تلفن همراه ماشین به جاییکه راننده و سرنشینهارو پیاده کرده بازگردد
    حالا سیستم خودران بیشتر از اینکه برای خودروهای شخصی اهمیت داشته باشد برای خودروهای تجاری و تاکسی ها در اینده اهمیت و کارایی بیشتری دارد-سامانه های ترابری هوشمند یا ای تی اس در اینده میتوانند کمک بخش زیادی باشن
    البته در اینده خودروها که هوشمند شدن در سامانه های میتوانند باهم ارتباط برقرار کنند- مثلا شما تصور کنید در اینده نه چندان دوری قبل از اینکه دو خودرو به تقاطعی برسند دو خودرو باهم ارتباط برقرار کنند از وجود هم باخبر بشن از سرعت و مسیر هم اگاهی یابند با این ویژگیها شاید تصادف و مرگ و میر به صفر برسد و خودروهای باربری و مسافری بدون راننده در جاده ها

    +ا<i

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
    1. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///

      ۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (866 ديدگاه)

      جالبه
      \\\||///

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  12. بهراد

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (611 ديدگاه)

    سوپر کروز تو خارج آمریکا عملکردش ممکنه افت داشته باشه ، ولی تسلا تقریبا تو اکثر کشور ها کارایی داره ولی تو جاده پیچ در پیچ مه آلود و تاریک که بغلش دره هست من به هیچ کودوم اطمینان نمی کنم.جاده های فرعی صاف خارج شهر که نهایتش ۷۰ تا برم دوست دارم سیستم کروز کنترل هوشمند حواسش باشه.
    ولی بازم لذت رانندگی از بین میره ، بهترین کمکی که به راننده می تونه بکنه ، وقت خواب آلودگی به راننده هشدار بده و ماشینو به پارکینگ امن منتقل کنه.

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  13. پارسا

    ۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (30 ديدگاه)

    رانندگی خودرو سطح ۳ مرسدس بنز اس کلاس
    اول

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  14. نامجو

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2840 ديدگاه)

    جالبه که کادیلاک جایگاه اول رو داره در حالیکه بیوک و شورولت اون آخرا سیر میکنن در حالیکه همگی متعلق به جی ام هستن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (866 ديدگاه)

    عه
    این کره ای های یاتاقان از تویوتا بهترن که

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  16. /AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///

    ۱۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (866 ديدگاه)

    ولی به نظرم برای بنز GLS350 رو آوردن برا بی ام و حداقل X6 یا X7 رو میاوردن….
    البته اتوپایلوت روی ماشینا باهم فرقی نداره ولی اصلی ها بنز و بی ام و بودن…..

    موافقم ۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا