آژانس بازاریابی Digital Third Coast و کمپانی محصولات خودرویی Golden Eagle اخیراً از 2 هزار آمریکایی نظرسنجیای درباره خودروهای رؤیایی آنها انجام دادهاند و نتایج به دست آمده جالب توجه بوده است.
درحالیکه نمونه آماری در نظر گرفته شده کمی کوچک بوده اما به نظر میرسد این نظرسنجی بهطور صحیحی نشان دهنده تمایلات آمریکاییها درباره خودروهای مورد علاقه است. رؤیاییترین خودرو برای آمریکاییها "موستانگ" بوده و پس از آن نیز تسلا، جیپ، کوروت و کامارو قرار گرفتهاند.
جای تعجبی ندارد که نسلهای قدیمی آمریکاییها به کوروت و کامارو بیشترین علاقه را نشان دادهاند درحالیکه جوانترها تسلا را خودروی رؤیایی خود میدانند.
دیگر حقیقت جالب توجه مربوط به تسلا این است که اکثر افرادی که خود را ماشین باز نمیدانند تسلا را خودروی رؤیایی خود دانستهاند. افراد عادی میدانند که تسلاها بسیار سریع و بدون آلایندگی هستند و البته به این نکته هم واقفاند که نمیتوانند یکی از محصولات تسلا را بخرند. آنها به دنبال غربیلک فرمانهای اسپورت و امثالهم نیستند؛ اما انتخاب افرادی که دانش خوبی درباره خودرو داشتهاند موستانگ بوده است.
اگرچه نتایج به دست آمده درباره تسلا چندان تعجبی را در پی ندارد اما اینکه اکثر مردم نگفتهاند لامبورگینی یا فراری را خودروی رؤیایی خود میدانند ما را شوکه میکند. به نظر میرسد حتی افرادی که میتوانند چنین خودروهایی را بخرند درباره رؤیایی بودن آنها شک داشتهاند. مهمترین فاکتور برای یک خودروی رؤیایی ابعاد، ایمنی و مصرف سوخت آن بوده است بنابراین اکثر افراد خواهان محصولات بزرگ، ایمن و کممصرف هستند؛ اما فاکتورهایی که کمترین علاقه نسبت به آنها وجود داشته عبارتاند از: کانورتیبل، سانروف و کاملاً الکتریکی.
هوندا آکورد، سیویک و تویوتا کرولا محبوبترین خودروها به عنوان خودروی اول به شمار میروند. 39 درصد مخاطبان نیز اعلام کردهاند هر 4 تا 6 سال خودروی خود را تعویض میکنند.
این نظرسنجی تنها در آمریکا انجام شده و فکر میکنیم اگر این مطالعه در مناطق دیگر از جمله کانادا، مکزیک و اروپا صورت بگیرد نتایج کاملاً متفاوتی را شاهد خواهیم بود.
منبع: autoguide