هفته نامه

10 خودروی جذابی که کریس هریس مالک آنها بوده است

غیر از یک خودروی کوچک فرانسوی در این لیست، باقی خودروها مانند اسب‌های در حال تاخت‌وتازند… .


به‌جز سه مجری بسیار عالی و محبوب گرندتور، به حتم یکی دیگر از مشهورترین خبرنگاران حوزه خودرو در دنیا، کریس هریس است. هریس علاوه بر مجری‌گری برنامه تاپ گیر جدید و نویسندگی در رسانه‌های خودرویی بسیاری که شامل برند خودش یعنی Chris Harris on Cars هم می‌شود، نکات برجستهٔ دیگری هم در کارنامه خود دارد که به خاطر فضای سلبریتی‌دوست شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده است.


آیا مشتاق هستید تا بدانید خودروهایی که این نویسنده مشهور مالک آنها بوده است چه خودروهایی هستند؟ خوب، این لیستی از ده خودروی جذاب کریس هریس است که طبق گفته‌ها و توییت‌های وی در شبکه‌های مجازی به دست آمده است:

فراری ۵۹۹ GTB

کریس هریس با فراری رابطه تنگاتنگی داشته است. پس از اینکه هریس برند مذکور را متهم به تغییر خودروها برای به دست آوردن نتیجه‌های بهتر در بررسی‌ها کرد، فراری تصمیم گرفت که دیگر خودروهایش را به هریس قرض ندهد، اما از آنجایی که کنجکاوی هریس برای امتحان کردن ۵۹۹ GTB بسیار زیاد بود، تصمیم گرفت تا یکی را بخرد.

این خودرو از یک موتور ۶ لیتری V12 سود می‌برد که قدرتی ۶۲۰ اسب بخاری داشت و میزان ۶۰۸ نیوتن‌متر گشتاور را هم ارائه می‌کرد. حداکثر سرعتش هم ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت بود و شتابی ۳.۷ ثانیه داشت.

سیتروئن ۲CV

یکی از اصلی‌ترین خودروهای فرانسوی که تا به حال تولید شده است: سیتروئن ۲CV فروتن! علی‌رغم قدرت پایینش، این خودرو جزو یکی از خودروهای گاراژ رؤیایی کریس هریس بود. موتور ۰.۴ لیتری این خودرو ۱۹ اسب بخار قدرت داشت که می‌توانست این خودرو را به حداکثر سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت برساند!

فراری FF

هریس مالک یک دستگاه FF هم بوده (FF مخفف Ferrari Four یا Ferrari Four-seater است). این اولین خودروی مارانلو بود که سیستم چهارچرخ محرک داشت.

موتور ۶.۲ لیتری V12 این خودرو ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد. هم‌چنین درحالی‌که این خودرو موتور جلو بود، جعبه‌دنده و دیفرانسیلش در عقب جای گذاری شده بودند تا از لحاظ وزنی به تعادل برسد.

لندروور رنجروور کلاسیک

البته، هیچ گاراژ خودرویی بدون یک خودرو با قابلیت آفرود بالا کامل نمی‌شود. این خودرو واقعاً برای هر گاراژی واجب است، پس چطور ممکن است هریس یکی از آن را نداشته باشد؟!

پژو ۲۰۵ رالی

۲۰۵ رالی یک نسخه جذاب از خودروی عادی ۲۰۵ و نسخه‌ای ارزان‌تر از ۲۰۵ GTi است. زیر کاپوت این خودرو یک موتور ۱.۳ لیتری کوچک وجود داشت که می‌توانست ۱۰۳ اسب بخار قدرت تولید کند. مقدار زیادی به حساب نمی‌آید ولی برای خودرویی با چنین وزن و موتوری مناسب بود. ۲۰۵ رالی در دوره خودش توان به چالش کشیدن رقبای گران قیمتش را داشت.

ب‌ام‌و M3 E30 Evolution

مهم‌ترین M3 که از ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۰ تولید شده است، این مدل است. هریس هم مالک یک مدل اسپرت اوولوشن بود. این خودرو دارای یک موتور ۲.۴۶ لیتری با قدرت خروجی ۲۳۸ اسب بخار بود. در واقع این خودرو با M30 E30 های عادی هم در ظاهر و هم در باطن تفاوت داشت. در ظاهر خودرو، چیزهایی نظیر جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر، اسپلیترهای تطبیق‌پذیر و یک بالچه عقب خودنمایی می‌کردند. به‌علاوه، مجراهای خنک‌سازی ترمز هم در محل چراغ‌های قورباغه شکلش قرار داشتند.

ب‌ام‌و M5 E28

ب‌ام‌و M5 E28 جزو نخستین نسل سدان‌های با عملکرد بالا بود. ظاهری نسبتاً نچسب داشت ولی زیر کاپوتش، یک موتور ۳.۴ لیتری با قدرت ۲۸۶ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن‌متر خودنمایی می‌کرد. این موتور به‌صورت طولی نصب شده بود و دارای میل بادامک دوگانه بود.

M5 E28 دارای شتاب اولیه ۶.۵ ثانیه‌ای و سقف سرعت ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت بود. از این خودرو تا سال ۱۹۸۸ تنها ۲۲۴۱ دستگاه تولید شد.

فراری ۵۱۲ TR

مطمئناً هریس عاشق فراری‌ها بوده است پس بی‌دلیل نیست که وی مالک یک فراری ۵۱۲ TR هم بوده (این خودرو یک نسخه متحول شده از تستاروزا بود که از تغییراتی در چهره و طراحی داخلی و قطعات مکانیکی‌اش سود می‌برد).

یک موتور ۴.۹ لیتری V12 با قدرت ۳۱۴ اسب بخار و شتابی ۴.۸ ثانیه‌ای و سقف سرعت ۳۱۴ کیلومتر بر ساعت هم برای این دلربا در نظر گرفته شده بود.

پورشه ۹۱۱ GT3 RS 4.0

پورشه ۹۱۱ GT3 RS 4.0 مدل ۲۰۱۱ آخرین تکامل در نسل ۹۹۷ GT3 بود. موتور ۴ لیتری تختش ۴۹۳ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد و برای رسیدت به ۱۰۰ Km/h سرعت هم تنها به ۳.۵ ثانیه زمان نیاز داشت. سقف سرعتش ۳۰۸ کیلومتر بر ساعت بود و تنها ۶۰۰ نمونه از آن به تولید رسید.

پورشه ۹۱۱ ۹۹۳ GT2

خودروی کم یاب دیگر این لیست، ۹۱۱ GT2 است، آن هم نسخه توربوی مسابقه‌ای ۹۹۳. این خودرو در ابتدا برای به دست آوردن جایگاه در قهرمانی GT2 تولید شد. تنها ۵۷ واحد از آن تولید شدند و هر یک ارزشی نزدیک به یک میلیون دلار دارد!

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Archi KHAN

    ۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    صاحب این سلیقه و تفکر قابلِ ستایشه …

    “” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه “”

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      با قسمتی از حرفت موافقم دوست عزیز، فراری و پورشه شدیدا قابل ستایشن
      شاید واسه هر کسی که فقط ۲تا ماشین بخواد، ۱ پورشه + ۱ فراری، اوج آمال باشه
      .
      ولی یکی اینکه ایشون تو گاراژش، سیتروئن و پژو هم داره
      یکی هم اینکه صنعت خودروسازی به خیلی خودروسازان مدیونه
      بنز…
      بنتلی-رولزرویس…
      بوگاتی-کوئنیگ‌زگ…
      لامبو-مک‌لارن…
      حتی امثال تویوتا-هوندا…

      برندهایی که ازش جناب هریس نداشت رو نوشتم، گرچه که برندهای جذاب خودرویی زیادن
      و اینکه احتمالا صنعت خودرو وام‌دار تنها خودروسازانی که نیست،
      همین ایرانخودرو – سایپا خودمونه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. علی

    ۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (222 ديدگاه)

    فقط اون TDF زرد

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      ظاهرا مالک همون یکی نیست ?

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. ساسان

    ۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    تعجب کردم که مکلارن نداره..در تستها اسامی پورشه و مکلارن از زبونش نمی افته.!یه آنتی لامبو به تمام معناعه.فقط زمانی که پشت پرفورمانته نشست نتونست هیجانشو کنترل کنه کمی.احتمالا”بعدش یادش رفت ادیت کنه فیلمو!!با همه این تفاصیر یکی از حرفه ای ترین راننده ها ودریفترهاعیه که دیدم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    فقط ff و gtb
    دوس داشتنی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    امکان نداره یکی تو صنعت خودروی جهان صاحب نظر و جایگاه باشه و یه فراری نداشته باشه هرچند قدرت فراری در سالهای اخیر با توجه به رشد لامبورگینی و خصوصا مک لارن ضعیف شده ولی هیچ وقت شخصیتش رو از دست نمیده

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. ایمان

    ۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    کریس هریس رو خیلی قبول دارم
    با اینکه یک دفعه با حرفش فراری رو زیر سوال برد ولی ماشین های این برند اینقدر خاص و دوست داستنی هستن که نمیشه ازشون به راحتی گذشت
    کلکسیونی که داخلش فراری نباشه کامل نیست به نظرم
    حالا بماند از مکلارن بیشتر از سایر برندها تعریف و تمجید میکنه و اونم چیز عجیبی نیست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. مانی

    ۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    فراری TR512
    428hp قدرت داره که از تستاروسا یکمی قویتر بوده

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Amin

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Mohsen

    ۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (38 ديدگاه)

    یه ماشین باز حرفه ای یعنی ایشون، هیچ آدم حرفه ای بنز رو انتخاب نمیکنه چون بنز اصلا در حدو اندازه این شرکتها نیست ولی جهان سومیا بنز دوس دارن چون از ماشین عقده‌گشائی میخوان نه لذت!!!
    پژو ۲۰۵ و اون سیتروئن ماشین های احساس برانگیزی هستند و منم دلم خواست که داشته باشمشون بی ام و های کلاسیکم که افسانه های لذت بخش دنیای خودرو هستن ???

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. ADAK

      ۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1829 ديدگاه)

      داری اشتباه میزنی داداچ !
      دیگه جهان اول تر از امریکا داریم ؟ سال پیش s کلاس بیشترین فروش کلاس لوکس ها را داشت ، ترامپ انقدر عصبانی شده بود که گفته بود توی خیابانهای تجاری نیویورک فقط s کلاس پارکه چرا و…
      برو سرچ کن ببین
      توی اروپا هم که فروشش مشخصه ! البت اگه اروپا را جهان سوم ندونی شوما :-)

      موافقم 2
      مخالفم 0
  9. یاس ی

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    اتفاقا دوتا مرسدس خفن داره.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا