10 خودروی جذابی که کریس هریس مالک آنها بوده است

غیر از یک خودروی کوچک فرانسوی در این لیست، باقی خودروها مانند اسب‌های در حال تاخت‌وتازند… .


به‌جز سه مجری بسیار عالی و محبوب گرندتور، به حتم یکی دیگر از مشهورترین خبرنگاران حوزه خودرو در دنیا، کریس هریس است. هریس علاوه بر مجری‌گری برنامه تاپ گیر جدید و نویسندگی در رسانه‌های خودرویی بسیاری که شامل برند خودش یعنی Chris Harris on Cars هم می‌شود، نکات برجستهٔ دیگری هم در کارنامه خود دارد که به خاطر فضای سلبریتی‌دوست شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده است.


آیا مشتاق هستید تا بدانید خودروهایی که این نویسنده مشهور مالک آنها بوده است چه خودروهایی هستند؟ خوب، این لیستی از ده خودروی جذاب کریس هریس است که طبق گفته‌ها و توییت‌های وی در شبکه‌های مجازی به دست آمده است:

فراری 599 GTB

کریس هریس با فراری رابطه تنگاتنگی داشته است. پس از اینکه هریس برند مذکور را متهم به تغییر خودروها برای به دست آوردن نتیجه‌های بهتر در بررسی‌ها کرد، فراری تصمیم گرفت که دیگر خودروهایش را به هریس قرض ندهد، اما از آنجایی که کنجکاوی هریس برای امتحان کردن 599 GTB بسیار زیاد بود، تصمیم گرفت تا یکی را بخرد.

این خودرو از یک موتور 6 لیتری V12 سود می‌برد که قدرتی 620 اسب بخاری داشت و میزان 608 نیوتن‌متر گشتاور را هم ارائه می‌کرد. حداکثر سرعتش هم 330 کیلومتر بر ساعت بود و شتابی 3.7 ثانیه داشت.

سیتروئن 2CV

یکی از اصلی‌ترین خودروهای فرانسوی که تا به حال تولید شده است: سیتروئن 2CV فروتن! علی‌رغم قدرت پایینش، این خودرو جزو یکی از خودروهای گاراژ رؤیایی کریس هریس بود. موتور 0.4 لیتری این خودرو 19 اسب بخار قدرت داشت که می‌توانست این خودرو را به حداکثر سرعت 85 کیلومتر بر ساعت برساند!

فراری FF

هریس مالک یک دستگاه FF هم بوده (FF مخفف Ferrari Four یا Ferrari Four-seater است). این اولین خودروی مارانلو بود که سیستم چهارچرخ محرک داشت.

موتور 6.2 لیتری V12 این خودرو 660 اسب بخار قدرت و 683 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد. هم‌چنین درحالی‌که این خودرو موتور جلو بود، جعبه‌دنده و دیفرانسیلش در عقب جای گذاری شده بودند تا از لحاظ وزنی به تعادل برسد.

لندروور رنجروور کلاسیک

البته، هیچ گاراژ خودرویی بدون یک خودرو با قابلیت آفرود بالا کامل نمی‌شود. این خودرو واقعاً برای هر گاراژی واجب است، پس چطور ممکن است هریس یکی از آن را نداشته باشد؟!

پژو 205 رالی

205 رالی یک نسخه جذاب از خودروی عادی 205 و نسخه‌ای ارزان‌تر از 205 GTi است. زیر کاپوت این خودرو یک موتور 1.3 لیتری کوچک وجود داشت که می‌توانست 103 اسب بخار قدرت تولید کند. مقدار زیادی به حساب نمی‌آید ولی برای خودرویی با چنین وزن و موتوری مناسب بود. 205 رالی در دوره خودش توان به چالش کشیدن رقبای گران قیمتش را داشت.

ب‌ام‌و M3 E30 Evolution

مهم‌ترین M3 که از 1985 تا 1990 تولید شده است، این مدل است. هریس هم مالک یک مدل اسپرت اوولوشن بود. این خودرو دارای یک موتور 2.46 لیتری با قدرت خروجی 238 اسب بخار بود. در واقع این خودرو با M30 E30 های عادی هم در ظاهر و هم در باطن تفاوت داشت. در ظاهر خودرو، چیزهایی نظیر جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر، اسپلیترهای تطبیق‌پذیر و یک بالچه عقب خودنمایی می‌کردند. به‌علاوه، مجراهای خنک‌سازی ترمز هم در محل چراغ‌های قورباغه شکلش قرار داشتند.

ب‌ام‌و M5 E28

ب‌ام‌و M5 E28 جزو نخستین نسل سدان‌های با عملکرد بالا بود. ظاهری نسبتاً نچسب داشت ولی زیر کاپوتش، یک موتور 3.4 لیتری با قدرت 286 اسب بخار و گشتاور 340 نیوتن‌متر خودنمایی می‌کرد. این موتور به‌صورت طولی نصب شده بود و دارای میل بادامک دوگانه بود.

M5 E28 دارای شتاب اولیه 6.5 ثانیه‌ای و سقف سرعت 245 کیلومتر بر ساعت بود. از این خودرو تا سال 1988 تنها 2241 دستگاه تولید شد.

فراری 512 TR

مطمئناً هریس عاشق فراری‌ها بوده است پس بی‌دلیل نیست که وی مالک یک فراری 512 TR هم بوده (این خودرو یک نسخه متحول شده از تستاروزا بود که از تغییراتی در چهره و طراحی داخلی و قطعات مکانیکی‌اش سود می‌برد).

یک موتور 4.9 لیتری V12 با قدرت 314 اسب بخار و شتابی 4.8 ثانیه‌ای و سقف سرعت 314 کیلومتر بر ساعت هم برای این دلربا در نظر گرفته شده بود.

پورشه 911 GT3 RS 4.0

پورشه 911 GT3 RS 4.0 مدل 2011 آخرین تکامل در نسل 997 GT3 بود. موتور 4 لیتری تختش 493 اسب بخار قدرت و 460 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد و برای رسیدت به 100 Km/h سرعت هم تنها به 3.5 ثانیه زمان نیاز داشت. سقف سرعتش 308 کیلومتر بر ساعت بود و تنها 600 نمونه از آن به تولید رسید.

پورشه 911 993 GT2

خودروی کم یاب دیگر این لیست، 911 GT2 است، آن هم نسخه توربوی مسابقه‌ای 993. این خودرو در ابتدا برای به دست آوردن جایگاه در قهرمانی GT2 تولید شد. تنها 57 واحد از آن تولید شدند و هر یک ارزشی نزدیک به یک میلیون دلار دارد!

منبع: motor1

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک

مطالب مرتبط

13 دیدگاه

  1. Archi KHAN
    سوابق: (2020 دیدگاه) ,

    صاحب این سلیقه و تفکر قابلِ ستایشه …

    “” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه “”

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1369 دیدگاه) ,

      با قسمتی از حرفت موافقم دوست عزیز، فراری و پورشه شدیدا قابل ستایشن
      شاید واسه هر کسی که فقط ۲تا ماشین بخواد، ۱ پورشه + ۱ فراری، اوج آمال باشه
      .
      ولی یکی اینکه ایشون تو گاراژش، سیتروئن و پژو هم داره
      یکی هم اینکه صنعت خودروسازی به خیلی خودروسازان مدیونه
      بنز…
      بنتلی-رولزرویس…
      بوگاتی-کوئنیگ‌زگ…
      لامبو-مک‌لارن…
      حتی امثال تویوتا-هوندا…

      برندهایی که ازش جناب هریس نداشت رو نوشتم، گرچه که برندهای جذاب خودرویی زیادن
      و اینکه احتمالا صنعت خودرو وام‌دار تنها خودروسازانی که نیست،
      همین ایرانخودرو – سایپا خودمونه

      پاسخ
  2. ساسان
    سوابق: (786 دیدگاه) ,

    تعجب کردم که مکلارن نداره..در تستها اسامی پورشه و مکلارن از زبونش نمی افته.!یه آنتی لامبو به تمام معناعه.فقط زمانی که پشت پرفورمانته نشست نتونست هیجانشو کنترل کنه کمی.احتمالا”بعدش یادش رفت ادیت کنه فیلمو!!با همه این تفاصیر یکی از حرفه ای ترین راننده ها ودریفترهاعیه که دیدم.

    پاسخ
  3. حمیدرضا
    سوابق: (2342 دیدگاه) ,

    امکان نداره یکی تو صنعت خودروی جهان صاحب نظر و جایگاه باشه و یه فراری نداشته باشه هرچند قدرت فراری در سالهای اخیر با توجه به رشد لامبورگینی و خصوصا مک لارن ضعیف شده ولی هیچ وقت شخصیتش رو از دست نمیده

    پاسخ
  4. ایمان
    سوابق: (1478 دیدگاه) ,

    کریس هریس رو خیلی قبول دارم
    با اینکه یک دفعه با حرفش فراری رو زیر سوال برد ولی ماشین های این برند اینقدر خاص و دوست داستنی هستن که نمیشه ازشون به راحتی گذشت
    کلکسیونی که داخلش فراری نباشه کامل نیست به نظرم
    حالا بماند از مکلارن بیشتر از سایر برندها تعریف و تمجید میکنه و اونم چیز عجیبی نیست

    پاسخ
  5. Mohsen
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    یه ماشین باز حرفه ای یعنی ایشون، هیچ آدم حرفه ای بنز رو انتخاب نمیکنه چون بنز اصلا در حدو اندازه این شرکتها نیست ولی جهان سومیا بنز دوس دارن چون از ماشین عقده‌گشائی میخوان نه لذت!!!
    پژو ۲۰۵ و اون سیتروئن ماشین های احساس برانگیزی هستند و منم دلم خواست که داشته باشمشون بی ام و های کلاسیکم که افسانه های لذت بخش دنیای خودرو هستن 😍😍😍

    پاسخ
    1. ADAK
      سوابق: (666 دیدگاه) ,

      داری اشتباه میزنی داداچ !
      دیگه جهان اول تر از امریکا داریم ؟ سال پیش s کلاس بیشترین فروش کلاس لوکس ها را داشت ، ترامپ انقدر عصبانی شده بود که گفته بود توی خیابانهای تجاری نیویورک فقط s کلاس پارکه چرا و…
      برو سرچ کن ببین
      توی اروپا هم که فروشش مشخصه ! البت اگه اروپا را جهان سوم ندونی شوما 🙂

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.