معرفی خودروهایی که بالاترین هزینه‌های تعمیرات را دارند

چهارشنبه 22 بهمن 1399 - 13:30
مطالعه 5 دقیقه
CR-Cars-Inlinehero-2-most-expensive-to-repair-0121
تا زمانی که خریدار خوش‌شانس یکی از مطمئن‌ترین خودروهای تاریخ نباشید احتمالاً با گذشت زمان بیش از پیش گذرتان به مکانیکی خواهد افتاد.
تبلیغات

برخی مشکلات معمول‌تر از بقیه هستند. برای مثال کمپرسور کولر یا آلترناتور دو قطعه‌ای هستند که عمر مشخصی دارند. کانسومر ریپورتز نتایج مطالعه مربوط به هزینه تعویض قطعات معمول در خودروهای گوناگون را منتشر کرده و همان‌گونه که احتمالاً حدس می‌زنید خودروهای لوکس آلمانی در این زمینه عملکرد درخشانی نداشته‌اند.

داده‌های این مطالعه از وب‌سایت RepairPal گرفته شده‌اند تا هزینه متوسط تعویض یک قطعه به دست آید. اول بیایید با کمپرسور کولر شروع کنیم که هزینه متوسط تعمیر آن 1211 دلار بوده اما برای تعویض این قطعه در ب‌ام‌و 750Li باید مبلغ قابل‌توجه 4453 دلار را بپردازید! پس از این خودرو نیز لکسس GS450h با هزینه تعویض 3693 دلار و مرسدس بنز E400 با هزینه 3684 دلار قرار دارند.

تعویض آلترناتور در دیگر محصول ب‌ام‌و یعنی M760i xDrive هزینه 2669 دلاری داشته و البته بالاتر از این خودرو پورشه کاین با هزینه 2810 دلاری قرار دارد. این در حالی است که هزینه متوسط تعویض آلترناتور برابر با 825 دلار می‌باشد. تعویض پمپ سوخت به‌طور متوسط در همه خودروها هزینه 1135 دلاری دارد اما این مبلغ برای لکسس IS F و LS460 بیش از 3700 دلار می‌باشد.

دیگر قطعه خراب‌شدنی در طول زمان استارتر است که هزینه تعویض آن به‌طور متوسط 630 دلار می‌باشد. البته این قیمت برای آئودی RS5 برابر با 2708 دلار بوده و پس از آن نیز مرسدس-ای ام جی GL63 با هزینه تعویض 2695 دلار قرار دارد.

استارتر RS5 جزو قطعات گران‌قیمت این خودرو بوده و به‌طور متوسط محصولات آئودی از نظر تسمه تایم و واترپمپ پرهزینه‌تر از سایر رقبا ظاهر می‌شوند.

اگرچه اکثر خودروهای حاضر در این لیست قیمت بالایی دارند اما ب‌ام‌و X1 به خاطر تعویض تسمه مارپیچی در این لیست حضور یافته است. تعویض این قطعه در کراس اوور ب‌ام‌و هزینه 541 دلاری دارد درحالی‌که هزینه متوسط تعویض آن برابر با 140 دلار می‌باشد. این لیست همچنین نشان داده خودروهای هیبریدی یا پرفورمنس پیچیده‌تر که فاقد قطعات مشترک با دیگر مدل‌ها هستند هزینه‌های تعمیر بالاتری خواهند داشت.

از طرف دیگر اکثر افرادی که ب‌ام‌و M760i با قیمت فراتر از 150 هزار دلار را می‌توانند بخرند مشکلی با تعویض آلترناتور 2669 دلاری نخواهند داشت. اگر شما به دنبال خرید یک خودروی لوکس و دست‌دوم آلمانی هستید شاید این نتایج روی تصمیم نهایی شما تأثیر قابل‌توجهی بگذارند. پس دوباره فکر کنید!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.