هفته نامه

معرفی خودروهایی که حداقل 15 سال در اختیار مالکان باقی می‌مانند

از آنجایی که قیمت خودروهای جدید روز به روز در حال افزایش است بنابراین جای تعجبی ندارد که برخی افراد مدت بیشتری خودروی کنونی خود را نگه دارند.

iSeeCars به دنبال فهمیدن این موضوع بوده که کدام خودروها حداقل 15 سال در دست مالکان می‌مانند؛ بنابراین این وب‌سایت بیش از 350 هزار خودروی مدل 1981 تا 2004 را بررسی کرده است. البته این بررسی شامل محصولاتی که دیگر تولید نمی‌شوند نیست.

نتایج به دست آمده واقعاً سورپرایز کننده است زیرا 15 خودروی اول لیست که حداقل 15 سال توسط مالکان نگهداری می‌شوند همگی تولید خودروسازان ژاپنی می‌باشند. احتمال اینکه مالکان تویوتا هایلندر این خودرو را حداقل 15 سال نگه دارند 18.3 درصد می‌باشد. بد نیست بدانید میزان متوسط نگهداری یک خودرو در بازه زمانی 15 ساله 7.7 درصد مالکان بوده است.

تویوتا همچنین رده دوم را هم به خود اختصاص داده زیرا 15.5 درصد مالکان مینی ون سی نا این خودرو را حداقل 15 سال نگه می‌دارند. خودروهای بعدی هم به ترتیب تویوتا تاکوما (14.5 درصد مالکان)، تویوتا توندرا (14.2 مالکان) و سوبارو فارستر (12.8 درصد مالکان) می‌باشند.

این لیست محصولات زیادی از تویوتا را در خود جای داده و این موضوع خیلی جای تعجبی ندارد زیرا 12.7 درصد از مالکان محصولات تویوتا خودروهای خود را به مدت 15 سال یا بیشتر نگه می‌دارند. پس از تویوتا هم خودروسازانی همچون سوبارو (11 درصد)، هوندا (10.6 درصد)، هیوندای (8.3 درصد) و مزدا (7.5 درصد) قرار دارند. تنها برندهای آمریکایی حاضر در بین 10 خودروساز اول جدول جی ام سی و شورولت هستند که 7.1 و 6.9 درصد مالکان محصولات این خودروسازان اقدام به نگهداری حداقل 15 ساله از خودروهای خود می‌کنند.

اما وقتی وارد جزئیات شویم خواهیم دید که تویوتا هایلندر بین کراس اوورها بیشترین میزان علاقه را داشته و 18.3 درصد مالکان آن را به مدت حداقل 15 سال نگه می‌دارند. پس از هایلندر هم سوبارو فارستر (12.8 درصد)، تویوتا راو 4 (12.7 درصد)، هوندا پایلوت (12.6 درصد) و هوندا CR-V (12.4 درصد) قرار می‌گیرند. از نظر پیکاپ ها نیز تویوتا تاکوما (14.5 درصد)، تویوتا توندرا (14.2 درصد)، شورولت کلرادو (10.3 درصد)، نیسان تایتان (9.5 درصد) و نیسان فرونتیر (9.3 درصد) رتبه‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

اما در بخش خودروهای اسپورت این آئودی S4 است که 7.9 درصد از مالکانش به مدت 15 سال یا بیشتر خودروی خود را نگه می‌دارند. پس از آئودی هم خودروهای مزدا MX-5 میاتا (7.7 درصد)، شورولت کامارو (7.1 درصد)، ب ام و Z4 (7 درصد) و ب ام و M5 (6.9 درصد) قرار دارند.

در بخش خودروهای لوکس نیز آکورا MDX رتبه اول را به خود اختصاص داده و 8.4 درصد از مالکان آن خودروی خود را حداقل 15 سال نگه می‌دارند. رتبه‌های بعدی به ب ام و سری 3 (8.2 درصد)، لکسس IS 300 (8 درصد)، آئودی S4 (7.9 درصد) و مرسدس C کلاس (7.2 درصد) تعلق دارد.

اما چه چیزی باعث می‌شود مالکان خودروهای ژاپنی آن‌ها را تا این مدت زیاد نگهداری کنند؟ مدیرعامل iSeeCars می‌گوید بخش اعظم این کار به خاطر قابلیت اطمینان و دوام بالای خودروهای ژاپنی است. او می‌گوید:

مالکان خودروهایی که هنوز هم قابل‌اعتماد بوده و هزینه‌های نگهداری و تعمیرات پایین داشته باشند تمایل بیشتری به نگهداری از خودروی خود خواهند داشت.

منبع
iseecars

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه

  1. MAHDI

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3767 ديدگاه)

    بین خودروهای اقتصادی و ماشین های باری معمولا زمان بیشتری نگهداریش میکنن و بین خودروهای اسپرت و لوکس معمولا زود میفروشن تا مدل های جدید رو خریداری کنن!!!

  2. Farzad

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (439 ديدگاه)

    آرزومون شده یه خودروی کره ای ، ژاپنی پیش کش

  3. کیان

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (332 ديدگاه)

    البته به گفته کارشناسان ایرانی آپشن پسند همچنان کره احتمالا ژاپن رو میخواد جا بذاره، و این فقط ذهنیت ما ایرانیها هست که ژاپن از کره بهتر هست و دنیا اینطور دیگه فکر نمیکنه و اونا فکر میکنن ک کره از ژاپن گذر کرده !!!
    وقتی به کشورم و ادماش نگاه میکنم خیلی راحت برام شرایط فعلی قابل هضم میشه

    1. مهدی

      ۲۹ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (811 ديدگاه)

      کره کشور پیشرفته و با محصولات بسیار خوب و بازار بسیار عالی هستش حالا شما بخوایی یا نخوایی دنیا تغییر میکند و شما نظاره گر هستی

      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۹ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (2440 ديدگاه)

        ٪۱۰۰ کره کشور پیشرفته ای هست
        اما ژاپن خیلی وقته از دوره پیشرفت گذر کرده و حالا سمبلی شده برای اینکه هر کشوری تلاش کنه به اون برسه .
        شما اگر عاشق خودرو هم نباشید و خودرو شناس هم نباشید ، داخل یک لاکچری کره ای مثل جنسیس ۲۰۱۲ با ۲۰۰هزار کارکرد بشینید و سپس داخل یک لکسوس es با ۳۰۰هزار کیلومتر یا اصلاً داخل یک تویوتا آریون ۳۰۰ هزار کیلومتر مدل ۲۰۱۲ بشینید تا خیلی راحت بدون هیچ موشکافی ای پی به کیفیت متریال و سواری خودروها ببرید و اگر بیشتر پیگیر قطعات و استهلاک خودرو هم بروید و نتیجه گیری کنید ، متوجه فرق ژاپنی با کره ای یا هر برند دیگری میشوید .
        حداقل در این مقاله اسمی از کره نیاورید بهتر و سنگین تر است .

        نمیدونم چرا کره ایها اینقدر لوح تقدیر کسب میکنند اما ژاپنیها بی هیچ اِدِآیی و بدون لوح تقدیر در بازارهای آزاد بینهایت میفروشند و همیشه در میدان عمل خودشان را ثابت میکنند و نه با پروپاگانداهای پولی .
        به قول معروف (( مُشک آنست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید )) .

        1. مهدی

          ۲۹ دی ۱۳۹۸
          سوابق: (811 ديدگاه)

          تو کشوری که متاسفانه ارتباطش با دنیا قطع هستش این افسانه بافی زیادی دیده میشود شما نگاه کنی ژاپن در اروپا فروش خوبی نداره و بیشتر تو امریکا هستش که پر فروش هستش و البته بخشی از خاورمیانه در مجموع زمانی که سامونگ موبایل میزد کسی فکر نمی کرد به زودی پر فروش ترین و بهترین پرچم داران صنعت موبایل تبدیل بشه که شد و کسی تصور هم نمیکرد روزی سونی اریکسون تبدیل به خاطره بشه که شد دنیای امروز دنیای تغییرات و کسی برنده هستش که بهبود و تلاش و کار توام با تعامل داشته باشه که هم کره و ژاپن این را دارند

        2. NAVID۰۰۹۸

          ۳۰ دی ۱۳۹۸
          سوابق: (2440 ديدگاه)

          مهدی عزیز
          چرا اروپای اقتصادی را با بازاری همچون آمریکا یا خاورمیانه آزادتر و پولدارتر مقایسه میکنی .
          همون اروپاش هم از نزویک دیدم که چطور chr و راوفور تردد میکنه به نسبت کره ایهایی که شاید به زور ببینی (( البته کره ای هایی که در ایران پرفروش هستند در اروپا هیچ نقشی بازی نمیکنند ،به جزء شرکت کیا که بیشتر طرفدار داره در هیبرید و برقی )) .
          اتفاقاً خوب شد گفتی آمریکا یا خاورمیانه ، چون دقیقاً همین دو گرینه نشان میده بازارهایی همچون این دو که رقابت شدیتر و به دور از اقتصاد ضعیفتره ، چطور تویوتا جولان میده .
          مثل این میمونه که بگید بببنید پراید یا پژو چقدر در ایران فروش دارند ، خب معلومه چون مجبور به خرید پراید و پژو هستیم ، در اروپا هم به دلیل مالیات ، درآمد کمتر و بیمه ، مجبور به خرید خودروهایی اقتصادی هستند و از همه مهمتر تراکم شهری اروپا ایجاب میکنه که هرچی کوچکتر بهتر ، پس فکر کردین چرا گلف ریز جُسه اینقدر فروش داره .
          شما به تعداد فرزندان هر خانواده آمریکایی ، خاورمیانه ای نسبت به اروپایی هم نگاه کنید ، متوجه همه چی میشوید .

    2. Abbas.Lambo

      ۲۹ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (643 ديدگاه)

      داداش اگه خوب نگاه کنی تو ده برند اول دوتا کره ایها رو میبینی!!!حالا شاید اول نباشن یا از لحاظ تعداد محصولات این بین کمتر باشن ولی کلی بخوای ببینی،میبینی که قاطی ژاپنیا حضور دارن!این نشون میده اونام چندان دست و پا بسته نیستن

      1. مهدی

        ۳۰ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (811 ديدگاه)

        جتاب نوید فروش خودرو تو اروپا خیلی سختر از ایران هستش ابنجا بازار انحصاری هستش که مردم مجبورن پراید بخرن در خاورمیانه هم کره ای ها خصوصا هیوندا در عربستان بیشترین فروش داره در اروپا هیوندا ای ۲۰ جزوه تاپ ترین خودروها هستش و همنیطور کیا سول نمیتونی منکر پیشرفت و عملکزد خوبی برندی بشی کره جنوبی در صنعت لوازم خانگی و موبایل یک امپراتوری درست کرده در خودرو سازی هم فاصله چندانی به تویوتا هوندا و نیسان نداره و از بقیه ژاپنی ها سرتر هستش حتی پدال هم در موزد بازار اروما مطلب گذاشته اینی هم که گفتی کشور های اروپایی دیدی با عرض پوزش من باور نمیکنم تو این وضع مملکت شبیه جوک هستش

      2. Abbas.Lambo

        ۳۰ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (643 ديدگاه)

        من موندم اون عزیزانی که به من دیس دادن واقعا اسم کیا و هیوندای رو اون بین نمیبینن؟؟؟به والله من طرفدار کره ایها نیستم،تو این کلاس طرفدار رنو هستم ولی دیگه تا این حدم تعصبی نیستم!بعضیا مرزای تعصبو یه تنه دارن جابجا میکنن!!!!

    3. MehdiTurbo

      ۳۰ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (752 ديدگاه)

      بعضی وقتا یه نگاه به خودتم بنداز چون همه همین حرف راجب بقیه میزنند اون ۴۰ تا لایکم راجبع بقیه این حرفو میزنند ولی هیشکی به خودش نگاه نمیکنه همین حرفو ممکنه یه نفر دیگه راجب خودمون بزنه و ما فقط فکر میکنیم خوبه خودمونیم اگه خوبه خودمون بودیم شرایط خودمون خوب بود.

      1. مهدی

        ۳۰ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (811 ديدگاه)

        خیلی فلسفی بود کمر مولانا شکست

  4. Enzo

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (102 ديدگاه)

    من اگه بخوام بالای ده سال ماشینی داشته باشم صدرصد BMW M5
    شما BMW M5 E36 ببین ماشین دهه 90.همین الانشم از خیلی از ماشینهای سال 2020خواستنی تره

    1. Bayerische Motoren Werke

      ۳۰ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (836 ديدگاه)

      E60 و بگو
      10 سیلندر 507 اسب بخار تنفس طبیعی رنگ مشکی…. .

    2. مهدی

      ۳۰ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (669 ديدگاه)

      طبق تحقیقات و نظرسنجی ها ۸٠ درصد کسایی که یه دستگاه بی ام و رو بالای ده سال نگه داشتن بدبخت و بیخانمان و ورشکسته شدن 😁 بی ام و باید از صفرشم بترسی … خرابی کم نداره

  5. meysam

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1769 ديدگاه)

    من برای طولانی مدت انتخابم تویوتا و هونداست چون امتحانشونو پس دادن.

  6. حسن

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (94 ديدگاه)

    تویوتا و دیگر هیچ

  7. Enzo

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (102 ديدگاه)

    آقایون اساتید منظورم E39بود اشتباه E36تایپ کردم🙏✋

  8. NAVID۰۰۹۸

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2440 ديدگاه)

    از اینکه دوبار یک کامنت ذخیره میشه بیزارم ، اما چاره ای نیست ، بعضی اوقات که اصلاً ذخیره هم میکنی هیچ ری اَکشنی نشون نمیده و نمیدونی آیا شده یا نشده .
    کلاً ذخیره کامنت در پدال با صلوات میره جلو .

  9. samurai

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (169 ديدگاه)

    کلا سامورایی جماعت مال یه سیاره دیگه هست با ماها نباید قاطی بشن
    نمیدونم خدا چرا یه پیامبر تو ژاپن ننداخت اینا رو هم بدبخت کنه
    اونا شدن بی دین با مغز ما شدیم با دین بی مغز :(((

  10. علی

    ۲۹ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (120 ديدگاه)

    ههه ما اینجا 40 سال از ماشین کار میکشیم آخرشم ترمز میبره میره ته دره 15 سال جک در ایران

    1. فری

      ۳۰ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (175 ديدگاه)

      خارج کارکرد بالای 1 میلیون کیلومتر خیلیه اینجا عادیه

  11. هادی 8 سیلندر

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (282 ديدگاه)

    تنفس طبیعی از نوع ژاپنی بقیه خودشون به خواب زدن نمیخوان ببینن تکنوژی فقط اسب بخار نیست تکنولوژی یعنی ماشین مثل ساعت کار کنه 10 سال 20 سال بعد بیست سال به خرج نیفته تازه با تعویض قطعه دوباره نو شه
    شما یه bmw قدیمی نشونم بده تو تهران سرطان نشده باشه هر روز تعمیرگاهن
    نمونش لندکروز مثل طلا میمونه از اون ور x3 ها رو نگاه نمیکنن

    1. MAHDI

      ۳۰ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (3767 ديدگاه)

      نکنه شماهم یه تعمیرگاه سره کوچتون هست و ب ام و ها همیشه اونجان.یا اقوام دور یا نزدیکتون دارن.
      ب ام و چندساله جزو قابل اعتمادترین خودروسازان هستش. برعکس خودروسازان آمریکایی که بیشترشون جزو غیرقابل اعتماد ترین ها هستن.

      1. هادی 8 سیلندر

        ۱ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (282 ديدگاه)

        بورو یه سر تمیرگاه های bmw و تویوتا
        مقایسه کن قیمت ها رو هاویلوکس یادمه از x 3 ارزوت تر بود اون موقع حالا بورو ببین کدوم قیمتش دو برابر اون یکیه

  12. Ali a

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (662 ديدگاه)

    تقریبا تمام ماشینای تویوتا و هوندا…بعدش باقی ژاپنی ها…

  13. سروش

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (169 ديدگاه)

    بنظرتون چرا تو این لیست پاگانی. لامبو. فراری و پورشه و خیلی کمپانیهای دیگه اسمشون نیست؟ ایا این دلیلی بر برتری تویوتا نیست؟😁

  14. OUTIS

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (35 ديدگاه)

    یعنی میشه ما هم تویویتا داشته باشیم؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن