هفته نامه

محبوب‌ترین خودروها و برندهای ماه آگوست اتحادیه اروپا

همه می‌دانیم که داستر پرفروش‌ترین خودروی داچیا در اروپا بوده و هاچبک ساندرو هم با فاصله‌ی کمی در تعقیب برادر قدبلند خود می‌باشد.


اما آیا می‌دانستید که این دو خودرو جزو ۵ خودروی محبوب اتحادیه اروپا در ماه آگوست بوده‌اند؟ در واقع داستر با فروش ۱۹۴۵۱ دستگاهی که نشان دهنده‌ی افزایش فروش ۱۰.۸ درصدی نسبت به قبل است دومین خودروی پرفروش ماه آگوست اتحادیه اروپا بوده است.


تنها خودروی محبوب‌تر از داستر در این بازه زمانی فولکس‌واگن گلف با فروش ۲۶۴۱۱ دستگاهی بوده است. البته فروش این خودرو نسبت به آگوست سال ۲۰۱۸ افت ۲۳.۶ درصدی داشته و احتمالاً دلیل اصلی آن‌هم معرفی قریب‌الوقوع نسل جدید گلف است.


سومین خودروی محبوب اتحادیه اروپا در ماه آگوست خودروی جدید فولکس‌واگن T-Roc است که فروش ۱۸۲۶۲ دستگاهی و رشد ۲۷.۸ درصدی را نشان می‌دهد. ساندرو هم با فروش ۱۷۷۶۴ دستگاهی و افزایش فروش ۲.۵ درصدی در تعقیب این خودروی آلمانی می‌باشد.


دیگر محصول فولکس یعنی سوپرمینی پولو با فروش ۱۶۶۹۲ دستگاهی و افت ۲۱.۲ درصدی در رده پنجم محبوب‌های ماه آگوست قرار داشته هرچند افت فروش قابل‌توجه این خودرو برای محصولی که در سال ۲۰۱۸ عرضه شده کمی سورپرایز کننده به نظر می‌رسد. بزرگ‌ترین نقص پولو احتمالاً به این مربوط می‌شود که کراس اوور یا شاسی‌بلند نیست.


موضوع جالب اینکه نتایج فروش عالی داچیا باعث نشده این خودروساز جزو ۵ شرکت برتر از نظر فروش در ماه آگوست باشد زیرا رومانیایی‌ها با فروش کلی ۵۱۶۹۲ دستگاهی (رشد ۵.۵ درصدی) جایگاه نهم را به دست آورده‌اند. این موضوع احتمالاً به تعداد محصولات محدود داچیا مربوط می‌شود.


اما برند رنو با فروش ۶۱۲۹۴ دستگاهی در رتبه چهارم قرار گرفته است که افت قابل‌توجه ۳۸.۹ درصدی را نسبت به قبل نشان می‌دهد. موضوع مهم اینکه داچیا فاصله خیلی زیادی با برند مادر خود نداشته و اگر افت عملکرد رنو همین‌گونه ادامه یابد احتمالاً داچیا از آن سبقت گرفته و به پرفروش‌ترین برند گروه رنو تبدیل خواهد شد.


از دیگر شرکت‌ها می‌توان به نیسان اشاره کرد که وضعیت بدی در اتحادیه اروپا داشته و فروش ماه آگوست آن با افت ۴۷.۱ درصدی به ۲۳۷۷۵ دستگاه کاهش یافته است. بیشترین افزایش فروش در این ماه به برندهای اسمارت (رشد ۱۰۲ درصدی) و سوزوکی (رشد ۴۰.۵ درصدی) مربوط می‌شود. در میان خودروها نیز رشد ۶۸۱.۸ درصدص تویوتا کرولا جلب توجه می‌کند هرچند تعداد فروش این مدل جدید کرولا تنها ۱۱۳۶۸ دستگاه بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    کیا و‌هیوندا از نیسان و‌سوزوکی‌تو اروپا بهتر عملکرد داشتن جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۹ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      حالا این لیست رو با نمونه آمریکاییش مقایسه کنید در این صورت بسیار خنده دار خواهد بود.محبوبهای اونور کجا محبوبهای اروپا کجا.خخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. SS

      ۲۹ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (731 ديدگاه)

      کیا و هیوندای در همه جای دنیا فروش قابل قبولی دارن و به همین علت هست که با وجود اینکه در بازارهای بزرگ حرف اول رو نمیزنن اما به طور کلی موفق هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرزاد

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    اخ اخ اخ چقدر این فولکس واگن پولو و رنو کلیو دوست دارم واقعا دو هاچ بک زیبا وجذابین حتی پولو بیشتر از گلف میپسندم به نظرم ظاهرش و طراحی داشبوردش از گلف هم قشنگتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ferrari Fxx K Evo

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    مرسدس C-Class با اینکه ۵ سال از تولیدش میگذره هنوزم داره فروش میکنه و پرفروش ترین سدان لوکس
    اروپا هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مانی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    مرسدس سی‌ کلاس بعد ۵ سال با اینکه سدان هست فقط یک و نیم درصد افت فروش داشته
    نوزدهمین ماشین پرفروش مرسدس‌ای کلاس و بیست و دومین سی‌ کلاس هست
    اینجا پول پراید بزور جور میشه البته مدل ۸۸ نه ۹۸
    همچنین جایی‌ که خیلی‌‌ها افت فروش داشتن مرسدس با افزایش فروش ده درصدی کولاک کرده
    در ضمن سومین برند پر فروش اروپا مرسدس بوده!!!!مگه میشه مگه داریم،اینقدر مایه دار هستن؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مانی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    تسلا مدل ۳ جزو ۲۵تای اول این ماه نیست
    بعد یسری میگن همه رو به خاک و خون کشیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. P.K.H

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    رنو خودش هیچه همش برا پسرش داچیا هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. OMID

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    فورد چه بالاس تو اروپا!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا