هفته نامه

خودروهایی که بیش از همه به کارکرد 321 هزار کیلومتر می‌رسند

آمریکایی‌ها خودروی خود را به‌طور متوسط به مدت ۱۲ سال نگه می‌دارند و بنابراین چنین خودروهایی چند ده هزار کیلومتر کار می‌کنند.

جدیدترین مطالعه iSeeCars به دنبال تحلیل داده‌های مربوط به بیش از ۱۵.۸ میلیون دستگاه خودرو بوده تا به این ترتیب بتواند خودروهایی را بیابد که بیشترین شانس برای رسیدن به کارکرد ۲۰۰ هزار مایل (۳۲۱۸۶۹ کیلومتر) را دارند.

نتایج این مطالعه خیلی هم سورپرایز کننده نیست و شاسی بلندهای بزرگ حضور پررنگی در آن دارند. تویوتا لندکروزر اولین رتبه را کسب کرده و ۱۵.۷ درصد از این شاسی‌بلند به کارکرد بالاتر از ۳۲۱۸۶۹ کیلومتر می‌رسند. این درصد بسیار بالایی برای یک خودرو بوده اما باید به این نکته اشاره کرد که لندکروزر فروش کمی داشته و سال پیش تنها ۳۵۳۶ دستگاه از آن در آمریکا فروخته شده است که شاید کمی باعث گمراهی شود.

تویوتا سکویا 2018 2016 Toyota Highlander hybrid Limited

چهار خودروی باقی مانده با بیشترین درصد رسیدن به کارکرد یاد شده عبارت‌اند از تویوتا سکویا (۹.۲ درصد)، فورد اکسپدیشن (۵.۲ درصد) و شورولت سابربن (۴.۹ درصد). تنها کراس اوور حاضر در بین ۵ خودروی اول تویوتا هایلندر هیبرید (۴.۲ درصد) بوده است. شایان ذکر است متوسط درصد خودروهایی که به این کارکرد می‌رسند تنها ۱ درصد است و بنابراین خودروهای یاد شده از این نظر کاملاً گیرا عمل کرده‌اند.

۳.۹ درصد از تویوتا ۴ رانرها نیز مرز کارکرد ۳۲۱۸۶۹ کیلومتر را رد می‌کنند و این خودرو بین شاسی بلندهای میان سایز بهترین عملکرد از این نظر را دارد. به همین منوال هوندا CR-V هم در کلاس شاسی بلندها/کراس اوورهای کوچک با فراوانی ۱.۱ درصد بهترین عملکرد را داشته است.

از نظر محصولات لوکس، ۲.۶ درصد از لینکلن نویگیتورها به کارکرد بالای ۳۲۱۸۶۹ کیلومتر می‌رسند. همین موضوع درباره ۱.۶ درصد آکورا MDX ها و ۰.۲ درصد ب ام و X3 ها صادق است.

بهترین خودروها در سایر کلاس‌ها عبارت‌اند از تویوتا توندرا (۲.۹ درصد)، هوندا ریجلاین (۳ درصد) و تویوتا آوالون (۲.۶ درصد). از جمله دیگر خودروها نیز می‌توان به هوندا آکورد (۱.۸ درصد)، هوندا سیویک (۲.۳ درصد)، هوندا اودیسه (۲.۷ درصد) و تویوتا پریوس (۲ درصد) اشاره کرد.

این مطالعه همچنین شامل خودروهای اسپورت و الکتریکی نیز بوده اما از آنجایی که کارکرد این خودروها کمتر از سایر نمونه‌ها می‌باشد بنابراین تغییراتی در رتبه‌بندی آن‌ها رخ داده است.

در بخش خودروهای اسپورت مرز کارکرد خودرو به ۲۴۱۴۰۲ کیلومتر کاهش یافته و در این حالت آئودی TT رتبه اول را به دست آورده و ۴.۱ درصد آن‌ها این مرز کارکرد را رده کرده‌اند. این خودرو بالاتر از داج چارجر (۳ درصد) و فورد موستانگ کوپه (۲.۳ درصد) قرار گرفته است.

اما کارکرد خودروهای الکتریکی به ۱۶۰۹۳۴ کیلومتر کاهش یافته است. از این نظر تسلا مدل S یکی از اولین محصولات الکتریکی است که مالکان از آن کار بیشتری می‌کشند و ۲.۳ درصد از مدل S ها از کیلومتر ۱۶۰۹۳۴ رد می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
iseecars

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    اینجور جاهاست که ژاپنی ها بالاخص تویوتا خودشو نشون میده. همه جای دنیا روال به همین صورته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۹ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      قبل کامنت گذاشتن و پرستش تویوتا مطلب رو بخونید ( اید به این نکته اشاره کرد که لندکروزر فروش کمی داشته و سال پیش تنها 3536 دستگاه از آن در آمریکا فروخته شده است که شاید کمی باعث گمراهی شود )
      یعنی از این تعداد لندکروز 530 تا به 200 مایل رسیدن
      و از 105 هزار دستگاه سابربن 5250 دستگاه به 200 مایل رسیدن ( 105 تا سال 2018 فروخته )
      تو بقیه کلاس ها هم همینه کافیه امار فروش در بیارید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ADAK

        ۹ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (1841 ديدگاه)

        وا !
        خوبی دادا ؟!!
        داری گل بخودی میزنی ها …
        میگی :
        از 3500 لنکروز 500 تا = 1/7
        از 105000 تا سابربن 5250 تا = 1/21
        :-) :-) :-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MOHAMMAD.DEMON

          ۹ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (420 ديدگاه)

          3500 تا لندکروز فروش رفته خب کیا خریدنش؟؟ کسایی که جهت تنوع و تفریح تجربه جدید خریدن
          معلومه بیشترشون به کیلومتر بالایی میرسن
          وگرنه اون تعداد آدم برای ماشین اول که خریداری نکردن مگه اینکه عقلشون از دست داده باشن
          همیشه آدم لباس مهم و مورد علاقشو کم تر از لباسی که واسه تنوع همینجوری خریده میپوشه
          یا لباسی که انداختن بهش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ADAK

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (1841 ديدگاه)

          کسی که جهت تنوع و تفریح ماشین میخره ماشینش را تا 320هزارتا کارکرد نگه میداره ؟!!
          شاید شما لباسی یا چیزی که بهت انداختن را بیشتر می پوشی و استفاده میکنی ، اما انسان نرمال طبیعتا ردش میکنه بره نمیزاره جلوش چشمش باشه و 320هزارتا رانندگی کنه باهاش…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. بهزاد

        ۹ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (2406 ديدگاه)

        سابربن سال پیش 52 هزار تا فروش داشته!
        معیار نباید فروش سال قبل باشه و این کارکرد ممکنه میانگین 7 الی 8 سال یا بیشتر طول بکشه.
        شما قبل نصیحت بهتره ببینید فوررانر و هایلندر چقدر فروش داشته اند و باقی خودروها و یکسره یقه ی لندکروز را نگیرید.
        یک موضوعی خیلی عجیبه که دوستان آمریکن کارز باز خودشون رو محق دوست داشتن برندهاشون میدونن اما سایرین رو به پرستش محکوم میکنند!؟
        ژاپنی بازا سرجمع 4 الی 5 مدل خودرو تو باورهاشون میچرخه مثل سیویک و لندکروز ، GTR و… اما آمریکن بازا ماشالله 150 مدل تو ذهنشون جا گرفته و همزمان کل مدلهای تسلا ، کادیلاک. فورد ، جیپ ، شورولت ، لینکلن ، داج و… را میخوان.
        اگر شما به جنبه های مثبت خودروهای مورد علاقتون میپردازین این حق رو برای دیگران هم قائل بشید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. behnam1012

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (983 ديدگاه)

        باشه لندکروز فروشش کمه
        ولی سوکیا چی ؟
        تو این مورد ژاپنی ها حرف اول و آخر میزنن
        دیگه فن امریکایی ، باشه ! ولی این که تو هرچی بیای بگی امریکایی ها بهترن درست نیست
        من فن ژاپن نیستم یا کشور و شرکت خاصی
        به همه ی برند ها علاقه دارم هر کدوم دنیای خودشون دارن بی طرفانه میگم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مهدی

    ۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    ظاهرا این امار بازار امریکا نشون میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Anti-nazi

    ۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    ب نظرم قضیه داره بودار میشه
    به هزارو یک روش مختلف ی جمله ی “ژاپنی ها خودرو های مطمئن میسازند” رو ب خورد ملت میدن
    از ماشینای بالای ی میلیون مایل و بیشترین ماشینای پیر و کمترین هزینه مالکیت و غیره الان ۳۲۱ کا ک خیلی معیار مهمیه قبل از خرید خودرو
    اقا من نمیگم ژاپنی بدرد نمیخوره فقط میگم بنظرم داره جنبه تبلیغاتی پیدا میکنه
    اصن تو این عالم کیه ک ب این قضیع پی نبرده باشه
    ولی قصه ازونجا عوض میشه ک ی ماسل بادیمن هیچ وقت ب مخیلش نمیگنجه ک سوار ادیسه بشه
    یا حتی یه منشی اداره مهاجرت کانادا فک نمیکنه ک بره ی روزی نویگیتر بخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. meysam

    ۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    چه میکنه این تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فری

    ۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (233 ديدگاه)

    تو ایران هم فقط 95 درصد پراید ها به بالای 500 هزار کیلومتر می رسند 5 درصد طوری در تصادف مچاله می شوند که قابل بازسازی نیستند صافکاری و مکانیکی که ایران داره هیچ کجا نداره خودروسازی حساب میشن تا صافکاری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. M3csl

    ۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (93 ديدگاه)

    و باز هم این ژاپنی نامیرا،،
    ژاپنی اگه میخواست بمیره با بمب های اتمی می مرد،
    ژاپنی اگه میخواست بمیره با این همه زلزله می مرد،
    ژاپنی اگه میخواست بمیره با این همه آتشفشان می مرد،
    ژاپنی اگه میخواست بمیره با این همه سونامی می مرد،
    ژاپنی اگه میخواست بمیره با یک عطسه ی چین با اون عظمت و نیروی کار و قدرت اقتصادی و نظامی ک کنار گوشش هست می مرد،
    ژاپنی یعنی نامیرا،
    ژاپنی یعنی ابد و یک روز،
    ژاپنی یعنی ***.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamidreza

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      چطوری عشق ژاپن ؟ جپنیز ها به فدات عشق ژاپن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. مهدی

    ۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    اینایی که گفتی جز اخریش بلایای طبیعی هشتش و عملا همه کشور ها اینو به خودشون دیدن و نامیرا هستن شما فکر کن مغول چند میلیون نفر تو همین ایران کشت . البته به فرهنگ ژاپنی احترام میزارم ولی شخصا فلسفه فرهنگ و هنر غربی بالاتر میدونم ادمایی مثل دکارت و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. samurai

    ۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (541 ديدگاه)

    نفسکشششششششششششش چینی کره ای نمیبینم :))
    دلیل فروش پایین لندکروز کمنر شناخته شده بودن تو امریکا نسبت به فوررانر و سکویاست
    تو خاورمیانه و افریقا لندکروز فروش داره ولی فوررانر نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (220 ديدگاه)

      بخاطر نوع سلیقه و نگرش طرف و خواسته اش درمورد محصول موردنظرشه
      طرف توی امریکا به فکر کاراییه محصولیه ک درقبالش بهش پول دادس نه فکر اپشن و اسم ماشینه
      همین لندکروز توی کشورای جهان سوم جزو پرفروش هاس بخاطر اپشن هاش میرن میخرن
      درحالی ک توی همین محصولات مشابه ازهمون برند همون کارایی رو تویوتا داره ارائه میده
      خب عقل سلیم میگه ک برم اونی ک کارایی داره میخرم
      اما عرب جماعت یا پولدار بی فکر میره باکلاسه رو میخره ک یه وقت کم نیاره جلو اشناهاش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. حسین

    ۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    کره ای نبود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (220 ديدگاه)

      کره ای هنو مونده تا به جاپون برسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. (Saeed(peugeot

    ۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    درود بر تویوتا …..واقعا حضرت برازنده لندکروزه…?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ولی نعمت

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه جمس به من بدین برم یه گوشه باهاش بازی کنم قول میدم بچه خوبی باشم نمازهامو سر وقت بخونم
    باشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا