هفته نامه

معرفی خودروهایی که در سال ۲۰۲۰ مورد غضب مشتریان واقع شدند!

نیازی به گفتن نیست که شیوع گسترده کرونا در سراسر جهان باعث افت شدید فروش خودرو در سال ۲۰۲۰ شد. حتی لیست پرفروش‌ترین خودروهای سواری، پیکاپ و شاسی بلندها در سال ۲۰۲۰ نشان دهنده کاهش فروش شدید نسبت به یک سال پیش از آن بود و این برای خودروهایی که محبوبیت کمتری دارند با شدت بیشتری اتفاق افتاده است.

علاوه بر کاهش فروش شاهد وجود موج عظیمی از خودروهای فروخته نشده مدل ۲۰۲۰ در انبار نمایندگی‌ها و کارخانه‌ها بودیم. البته این موضوع برای خریداران کنونی موضوع مثبتی محسوب می‌شود (زیرا قیمت این خودروها با ورود محصولات مدل ۲۰۲۱ کاهش می‌یابد). iSeeCars اخیراً بیش از ۷۰۰ هزار خودروی جدید را بررسی کرده تا لیستی از بیشترین خودروهای فروخته نشده در سال ۲۰۲۰ را تهیه نماید.

اولین رتبه در این لیست ناخوشایند برای خودروسازان به فورد اسکیپ می‌رسد که ۹۰.۴ درصد از مدل‌های عرضه شده برای فروش متعلق به مدل سال ۲۰۲۰ بوده‌اند. اگرچه اسکیپ خودروی محبوبی است اما دلیل افت فروش و کاهش استقبال از آن به وجود محصولی دیگر از همین خودروساز یعنی برانکو اسپورت مربوط می‌شود.

دیگر محصولات فورد که در بین ۱۰ خودروی اول لیست قرار دارند عبارت‌اند از اکو اسپورت (رتبه دوم، ۷۱.۳ درصد)، اکسپدیشن (رتبه چهارم، ۶۱.۰۸ درصد)، اکسپدیشن مکس (رتبه پنجم، ۵۹.۲ درصد) و رنجر (رتبه هشتم، ۵۱.۵ درصد). شایان ذکر است حد متوسط صنعت خودرو برای خودروهای موجود در انبار نمایندگی‌ها در سال ۲۰۲۰ تنها ۲۲.۵ درصد می‌باشد.

شورولت بولت در رتبه سوم قرار داشته و ۶۸.۹ درصد خودروهای صفر عرضه شده از این خودرو به مدل سال ۲۰۲۰ اختصاص داشته‌اند. هیوندای سانتافه نیز رتبه ششم را کسب کرده و ۵۷.۷ درصد از مدل‌های عرضه شده با مدل ۲۰۲۰ بوده‌اند. کرایسلر ۳۰۰ (۵۲ درصد)، داج چارجر (۵۱.۲ درصد) و بیوک انویژن (۵۱.۱ درصد) تکمیل کننده لیست ۱۰ تایی اول هستند.

موضوع جالب اینکه هیوندای سانتافه تنها خودروی غیر آمریکایی بین ۱۰ مدل اول با بیشترین موجودی انبار فروخته نشده در سال ۲۰۲۰ می‌باشد. برای خریداران این کراس اوور کره‌ای انتخاب نسخه سال ۲۰۲۱ کار سختی نخواهد بود زیرا این خودرو نسبت به گذشته بسیار ارتقا یافته و البته قیمتش با مدل قبلی تفاوت بسیار کمی دارد.

منبع
iseecars

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (3815 ديدگاه)

    الان بهترین زمان خرید خودرو واسه مردم ( غیر ایران ) هستش. کاش منم شهروند آمریکا یا اروپا بودم 😔😔😔

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۴
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (7431 ديدگاه)

      ای کاش همه‌ی ما شهروندی غیر ایرانی و آمریکایی بودیم !
      ایران ، جهنم عاشقان خودروئیست !

      موافقم ۳۸
      مخالفم ۱۲
    2. Farzad

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2531 ديدگاه)

      آلمان ، با اتوبان های بدون محدودیت سرعتش و اینکه چقدر قوانین راهنمایی و رانندگی رو رعایت میکنن …
      هییی روزگار

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۵
  2. Hadi

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2203 ديدگاه)

    دوج چارجر تو این لیست چیکار میکنه؟
    سانتافه جالب بود…

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۰
  3. RezaRs

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1614 ديدگاه)

    همین لیستو بدین من همین ایران منتاژ کنم ممنون دارشم هستم

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
  4. ایران

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (302 ديدگاه)

    چرا همه آمریکایی هستن و یکی کره ای این خیلی عجیبه؟

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
  5. آریا منش

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (195 ديدگاه)

    پدر بزرگ من زمان شاه با حقوق کارمندی هم تویوتا هایلوکس داشت هم تویوتا سانیو . لازم نیست آمریکایی باشی مهم اینکه واقعا ایرانی باشی چون ما ها فقط ایران زاده شده ایم اما تلاش نمی کنیم مثل نیاکانمان سخت کوش و وطن پرست باشیم . اگر بودیم ایران ناسیونال الان باید با فولکس واگن رقابت می کرد

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۹
    1. حسین

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2335 ديدگاه)

      احتمالا پدربزرگ شما جز ۳۰ درصد پولدار کشور بوده ، کارمندا و بازاری ها و د ر با ر ی ها !
      البته تویوتا اون موقع حرفی که راجبش میزدن مثل حرف هایی بود که ۲۰ سال پیش راجب کره ای ها و الان راجب چینی ها میزنند!
      وگرنه نسبت خودرو به جمعیت فاجعه بوده!
      مردم ایران واقعا اگر کارد به استخوانشان نرسد انقلاب نمیکنند!
      اگر درامد نفتی دهه ۵۰ درست خرج میشد و ش ا ه مسئولینی که در دهه ۴۰ روی کار بودن را برکنار نمیکرد و سازمان برنامه ریزی ( که شایدم اسم دیگری اون موقع داشته را) تعطیل نمیکرد ، همون سال ۵۶-۵۷ وضع مردم خیلی بهتر بود!
      (سال ۵۷ ما دنبال برق و تلفن ، و بقیه دهه ها بود صاحب مترو بودن! اقای علم در خاطراتش میگه ۹۹درصد روستاها بدون برق بودن! یعنی ۷۰درصد جمعیت کشور!!)
      ارزش نفت صادراتی را اگر به دلار یا نسبت به قیمت سایر اجناس حساب کنید ، میبینید که ارزش نفت از نفت ۱۲۰ دلاری کمتر نبوده و جمعیت تقریبا یک سوم!
      با افزایش خطوط ریلی بجای واردات کشنده ، کاهش بودجه نظامی و افزایش بودجه بهداشت ، کاهش وابستگی اجناس داخل به قیمت دلار و … میشد از درامد نفتی دهه ۵۰ بهتر استفاده کرد .
      اما با کاهش درامد کشور ، ناتوانی در پرداخت یارانه مخفی اجناس و درنتیجه افزایش قیمت اجناس ، فشار بسیاری به مردم امد.

      موافقم ۹
      مخالفم ۵۱
      1. مهرداد كمال

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1151 ديدگاه)

        شما ببین اون زمان حقوق یک نفر چند کیلو گوشت قرمز میشده یا چند گرم با امروز مقایسه کن

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. مهرداد كمال

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1151 ديدگاه)

          ببخشید اصلاح می کنم
          یا با پول اونروز یک کارمند چند گرم میشده طلا خرید با امروز مقایسه کن

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
      2. Ahmad

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (24 ديدگاه)

        انقلاب بخواطر مسائل اقتصادی نبود

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
    2. حسین دهمرد

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2060 ديدگاه)

      بستگی داره کارمند کجا بوده باشه عموی من با حقوق کارمندی ماهانه هزار تومن یه پیکان ثبتنامی به قیمت هیفده هزار تومن خرید که فکر کنم از تویوتای اون زمان چیزی کم نداشته. البته شرایط اقساطی خوبی داشته.
      جالب اینجاست طبق گفته ی خودش سال ۵۶ با حقوق یک ماهش بهترین ضبط سونی رو خریده.

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
  6. مهرداد كمال

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1151 ديدگاه)

    خوشی زده زیر دلشون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا