دوراهی: دانگ فنگ H30 کراس یا پژو 206 SD V8؟!

بازه قیمتی 35 تا 50 میلیون تومان یکی از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین بازه‌های قیمتی خریداران وطنی بوده و البته انتظار نداشته باشید که با این بودجه بتوانید به محصولات روز دست پیدا کنید! جالب اینکه اکثر خودروهای این بخش را دو خودروساز ساخته و در حقیقت طیف محصولات ارائه شده در این بازه قیمتی به قدری شبیه هم بوده که اکثر آن‌ها را می‌توان یک خودرو با چند اختلاف جزئی دانست.

دانگ فنگ H30 کراس یا پژو 206 SD V8
پژو 206 یکی از قدیمی‌ترین خودروهای تولیدی توسط ایران‌خودرو است که به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها با ما وداع کند! انواع و اقسام گوناگون این خودرو در فرم‌های هاچبک و سدان تولید می‌شود که مدل حاضر در این مقایسه از نوع صندوقدار V8 بوده و که پس از مدل فول V9 کامل‌ترین نسخه محسوب می‌شود. در طرف دیگر این مقایسه دانگ فنگ H30 کراس قرار گرفته که آن‌هم توسط ایران‌خودرو تولید می‌شود. دلیل اینکه فول ترین نمونه 206 صندوقدار را در برابر دانگ فنگ قرار ندادیم عدم تولید آن و بنابراین در دسترس نبودن مدل‌های صفرکیلومتر در حال حاضر و زمان نگارش مطلب است. اخیرا خط تولید نسخه اتوماتیک 207i صندوقدار نیز راه‌اندازی شده که می‌تواند گزینه‌ای نزدیک‌تر در آینده برای رقابت باشد.

Peugeot 206 SD
وجه مشترک این دو خودرو پیشرانه‌ای است که از نوع 4 سیلندر 1.6 لیتری با خروجی 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتون متر می‌باشد. ایران‌خودرو می‌گوید H30 کراس بر پایه پلتفرم پژو 308 ساخته شده که یک رده بزرگتر از 206 محسوب می‌شود و اگرچه طراحی آن را نمی‌توان الزاماً زیبا دانست اما در مقایسه با 206 که همه‌روزه می‌بینیم تازه‌تر بوده و توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند.

h30-cross
اما نقطه قوت دانگ فنگ به گیربکس ساخت آیسین مربوط می‌شود. نیروی پیشرانه‌ی این خودرو از طریق گیربکس 4 سرعته خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. درحالی‌که گیربکس 206 صندوقدار V8 از نوع پنج سرعته دستی است.

Peugeot 206 SD
با توجه به اینکه H30 کراس حدود 200 کیلوگرم سنگین‌تر از 206 صندوقدار است بنابراین در بحث شتاب و حداکثر سرعت این حریف فرانسوی است که دست برتر را دارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 206 صندوقدار طبق اعلام سازنده برابر با 11.4 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 193 کیلومتر در ساعت بوده درحالی‌که شتاب و حداکثر سرعت H30 کراس به ترتیب برابر با 12.5 ثانیه و 183 کیلومتر در ساعت می‌باشد.

Dongfeng H30 Cross
به نظر می‌رسد تا به اینجا هر دو حریف شرایط مشابهی دارند. موضوع مهم دیگر درباره خودروهای تولید داخل مصرف سوخت آن‌هاست. 206 صندوقدار اتوماتیک در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی 6.6 لیتری داشته درحالی‌که همزاد چینی آن مصرف سوخت 7.04 لیتری را نشان می‌دهد.

داشبورد پژو 206
مهم‌ترین بحث هر مقایسه‌ای (البته در کشورمان!) قیمت خودروها است. هم‌اکنون نمونه‌های صفرکیلومتر پژو 206 صندوقدار V8 قیمتی در حدود 40 میلیون تومان دارند درحالی‌که دانگ فنگ H30 کراس گران‌تر بوده و بهای آن حول و حوش 46 میلیون تومان می‌باشد. آیا این خودرو ارزش اضافه پرداخت چندمیلیونی نسبت به 206 صندوقداری که بازار فروش بهتری داشته را دارد؟ نظر شما دراین‌باره چیست؟

Dongfeng H30 Cross

مقایسه مشخصات فنی

  دانگ فنگ H30 کراس اتوماتیک 

پژو 206 صندوقدار V8

موتور

4 سیلندر 1.6 لیتری

4 سیلندر 1.6 لیتری
قدرت

 105

105

گشتاور

 142 142
گیربکس 4 سرعته اتوماتیک

5 سرعته دستی

طول

 4351  4188
عرض  1760

 1655

ارتفاع

 1528  1456
فاصله بین دو محور  2610

 2443

وزن

 1230  1086
مصرف سوخت 7.04

6.6

حجم صندوق بار

 417  325
شتاب صفر تا صد 12.5 ثانیه

11.4 ثانیه

حداکثر سرعت

 183 193
قیمت حدود 46

حدود 40

 

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

34 دیدگاه

  1. میلاد
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    دانگ فانگ عالی نیست ولی پژو خیلی قدیمی و تکراریه ولی در کل h30زیاد بد نیست
    انتخاب من چین اتوماتیکه

    پاسخ
    1. meysam
      سوابق: (183 دیدگاه) ,

      واااااااو چه انتخاب سختی ??
      ????????
      پدال کشته مرده این دوراهی هاتم?

      پاسخ
      1. KING 918
        سوابق: (2353 دیدگاه) ,

        دوستان کیفیت کابین گیربکس امکانات H30 خیلی ارزشمند تر از خودرو های داخلی هستش … سواری عالی داره دوخت دور فرمونش حس خوبی به ادم دست میده کیلومتر شمارش خیلی هوشمندانه طراحی شده
        فقط بدیش اینه برای گیربکسش اتفاقی بی افته دیگه تعمیر کردنش کلی زمان میبره از نظر قطعه و………..
        پشتش که بشینی دیگه دلت نمیاد خودرو داخلی سوار شی

        پاسخ
    2. آرمین
      سوابق: (77 دیدگاه) ,

      206 صندوقدار از لحاظ زیبایی و طراحی از اچ 30 ضعیف تره اچ 30 تقریبا یک هاچ بک اسپرته و انتخاب جوان پسندتریه(مخصوصا برای مخ زدن) در هر صورت 206 خودرویی با کیفیت نیست خیلی پدال گاز و ترمزش حساسه و سریع واکنش میده و باعث بر هم خوردن تعادل خودرو و تمرکز راننده میشه همچنین فضای پا صندلی های عقب ، گیربکس نسبتا پر سر صدا و غیر استاندارد در ضمن این مورد هم اضافه کنم که صندلی های اچ 30 بسیار نرم و راحته و حتی داشبرد هم حس کیفیت بیشتری منتقل میکنه از لحاظ ایمنی هم تقریبا در یک رده هستن و اچ 30 بدنه ضعیفی نداره تصادفشو با پژو پارس دیدم کمتر آسیب دیده بود البته به نظرم مقایسه اچ 30 و ساندرو منطقی تر بود چون هر دو هاچ بک هستن فکر کنم دوستان هم با من هم نظر باشن چون واقعا اچ 30 ارتفاع کمی داره(برابر با ال 90 و حتی کمتر از ساندرو) و اصلا ذهنو طرف کراس بودن نمیبره و بیشتر هاچ بک جلوه میکنه

      پاسخ
    3. حسین
      سوابق: (1767 دیدگاه) ,

      لطفا در قسمت پاسخ ، کامنت نامربوط نزارید!
      باور کنید قسمت پاسخ ، فقط برای پاسخ هست!!

      پاسخ
    4. morteza
      سوابق: (107 دیدگاه) ,

      آشغال خالی درست کرده اسمشم اچ سی یعنی چی آخه.آدم گاری بخره با دو تا قاطر سنگین تره.آدم میینه خجالت میکشه.چی به روز ایران آوردن یارو برا خریدش دست و پا میشکونه.عزت و افتخار ایران و پایمال کردن با این آشغالاشون

      پاسخ
    5. Arash
      سوابق: (17 دیدگاه) ,

      هموطنای گلم بیایید خودمون رو گول نزنیم ، این خودروسازهائ داخلئ حالا چه سایپا چه ایرانخودرو ، هرقدر هم که بیان الکی به این ماشین ها با همون پلت فرم أولیه پراید و پژو آب و تاب بدن ، نه تنها قدمئ در راه پیشرفت صنعت خودرو برداشته نمیشه ، بله تنها مردم مظلوم و بیگناه که واقعا حقشون این أسباب بازئ ها نیست ، ضرر میکنن ،مالی که به کناربغضا جانی !!من خودم یکی از مدیر های مالئ ایران خودرو هستم و واقعا وقتئ قیمت ها و این تسهیلات مضحک برأی فروش و … از زیر دستام رد میشه عذاب وجدان میگیرم . اما چه میشه کرد که مردم هم انتخاب دیگه ای ندارن و أینا بهشون تحمیل شده ، شما واقعا فکر میکنید ، کسئ که ۵٠میلیون تومان دنا میخره ، راضیه !؟ نه ته دلش خبرائ دیگه ای هس ، از یه طرف نه به محصول چین اعتماد داره و نه میتونه از ماشینائ خارجی چیزئ بخره ، حالا بنز و بی ام و مد نظرم نیست ، اما کره و ژاپنئ رو هم قدرت خریدش رو نداره ، پس یه چیزئ تو این مایه ها بهش تحمیل میشه . حالا أصلا کاری به خودرو داخلئ ندارم ، میخوام نگاهی سطحئ به خودرو هائ خارجئ کنیم . از خودم شروع کنم ، ۴ سال پیش تصمیم گرفتم که ماشینم رو که سمند بود رو عوض کنم و بدلیل شرایط مالئ من و همسرم و عدم نیاز به درامد من ، تونستم هر سال تقریبا ٨٠میلیون کنار بزارم و تو دی ماهی که گذشت، ٣٣٠داشتم و سریع اقدام به خرید یه تویوتا راو۴ کردم و خیلی خوشحال بودم که بالاخره دارم چیزیو سوار میشم که ارزشش رو داشتم . خوب شاید همین طور به نظر بیاد و تو خیابون ماشینئ ٣٠٠ میلیونئ ببینید و دلتون بخواد، اما عزیزان در واقعیت پیداست که به من و أمثال من هم ظلم شده، شما چهار سال پول جمع کنئ و آخر سر پول چیزئ رو بدئ که قیمّت مدل فولش تو آمریکا ٣٢ هزار دلاره ،که با دلار روز دئ تقریبا صد و پنجاه تومن میشد!پس بقیه پول من و أمثال من کجاس !؟! چرا با احتساب گمرک آنقدر باید ملت پول بدن !؟! ٣٣٠میلیون تومان ارزشی معادل ۵٢هزار پوند داشت ، که اگه شهروند انگلیس بودم ، میتونستم یه جگوار شاسئ بلند F pace بخرم ، که حالا عظمت اون ماشین رو برید جستجو کنید ، در کل این بحث رو از خودم باز کردم که بگم( به من و أمثال من ، به هرکئ که پراید و پژو سوار میشه و حتئ به اونی که مازاراتئ یک و نیم میلیاردئ سوار میشه ظلم شده و ماشینئ به ارزش واقعی نداریم)

      پاسخ
  2. نویدی
    سوابق: (316 دیدگاه) ,

    توی این بازه قیمتی،بازار دست تندر نود هستش.

    پاسخ
  3. حمیدرضا
    سوابق: (1700 دیدگاه) ,

    شش میلیون بیشتر برای یک گیربکس اتوماتیک ژاپنی یه مانیتور داخل ماشین یه سانروف و یکم قطعه پلاستیکی که از نظر من خیلی هم بد نیست چون یکم بدنه رو در برابر تصادفات در پارکینگ که یهو میزنن بهت محافظت می کنه
    ای اینکه دانگ فنگ یه شتر گاوپلنگ با پلتفرم بسیار قدیمی و دست خورده و تقریبا میشه گفت دیگه مال پژو نیست ولی انتخاب من اچ سی هست به خاطر فضای داخلی و بار بیشتر و گیربکس وگرنه در حالت کلی این سبک طراحی رو دوست ندارم

    پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (570 دیدگاه) ,

    ۲۰۶ تکراریه… ولی بازم بهتر از یه ماشین با طرح من درآوردیه…

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      واقعاهمینطوره من هم ازقیافه h30خوشم نمیادبااینکه پژو206قیافش تکراریه بازم بنظرم ازاون بهتره.

      پاسخ
  5. محمد
    سوابق: (570 دیدگاه) ,

    اررون ترین دنده اتوماتیک .. خخ

    پاسخ
  6. کوروش
    سوابق: (921 دیدگاه) ,

    با همین ها حال کنید چون احتمالا قیمت این زباله ها هم نجومی بشه با این تعرفه رو اوضاع بازار و احوال مردم باید درود بفرستم به اون عزیزانی که تمام تلاش های و نظرات ماشین دوستان رو محترم شماردند !!!و با حمله به صفوف ثبت نام خودرو و حمایت جان بر فک از ایرانخودرو و سایپا جز مسبب این اوضاع امروز هستند

    احوال ما مثل کسی ایست که جنگ برده را با تلفات زیاد ببازه….

    پاسخ
  7. ایمان
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    این ماشینا مثل اچ سی ایراد بزرگشون اینه که یه مدت تولید میشن بعد یه دفعه با میل تولید کننده وطنی دیگه تولید نمیشن و بعد از یه مدت قطعاتشون تو بازار نایاب میشه

    پاسخ
  8. Mopar or No Car
    سوابق: (1001 دیدگاه) ,

    با وجود قدیمی بودن 206 بازم از دنگ و فنگ زیباتره. گرچه 206 هاچبک خیلی بهتر از صندوق داره.

    پاسخ
  9. الف.ی
    سوابق: (1439 دیدگاه) ,

    تو فامیل اونایی که داشتن گفتن H30 cross خیلی بالاتره

    پاسخ
  10. #ali.m#
    سوابق: (1780 دیدگاه) ,

    از هرچی که بگزریم رخ دنگ فنگ رو نمیتونیم نا دیده بگیریم .
    اخه این چیه ساختن ??

    پاسخ
    1. morteza
      سوابق: (107 دیدگاه) ,

      من میبینم کلی میخندم.یه زمان ایرانخودرو کار میکردم.یهو یه آقای کرد ی اومد با لباس کردی.گفت این ماشین قیافش شبیه جوجه تیغی میمونه.اتفاقا خیلی هم دوسش داشت.داشت تعریف میکرد.خلاصه کلی خندیدیم.

      پاسخ
  11. رضا
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    باز هم بین بد و بدتر! به نظر من از لحاظ کیفی و ظاهر هیچکدوم حرفی برای گفتن ندارند ولی اگه قرار باشه یکی رو انتخاب کنم >>>>انتخاب من h30 >>>> یه گیربکس اتوماتیک نه چندان بد با دو ایربگ اضافی به همراه مونیتور و دوربین و سانروف فکر میکنم پنج شیش تومنی اضافه بیارزه

    پاسخ
  12. amin
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    انتخاب من اچ سی کراس به دلیل چهره جدیدتر،سانروف،مانیتور،جی پی اس ،اتاق بزرگتر و از همه مهمتر گیربکس اتوماتیک
    همچنین ایربگ های اضافه و تلسکوپی فرمونش هم خیلی جالبه

    پاسخ
    1. morteza
      سوابق: (107 دیدگاه) ,

      به نظر من ماشین من در آوردیه یه.فقط مشکل اینجاست که من درآوردی های ایران اصولا قیمتشون پایین بوده تا این زمان.مثل رنو پی کی آردی و از …..ولی این متاسفانه یه گیربکس اتومات با موتور 206 و قیمت گزاف حدود 50 تومنی رو دست مشتری میزاره.من باشم غلط میکنم 50 تومن برای من در آوردی بدم.تجربه ثابت کرده ماشین های من در آوردی افت قیمت شدیدی پیدا میکنن چون من درآوردی هستن.50 تومن بزار بانک ماهی 1 تومن سود بگیر.206 بنظر من بهتره چون اولا امتحان خودشو پس داده ثانیا آدم خجالت نمیکشه سوار شه.بعد اینکه فقط م 206 تیپ 2 اونم کارکرده نه صفر.اینقده نخرید و ثبت نام نکنید تا ورشکست شن برن.

      پاسخ
  13. حسین
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    انصافا با این وضعیت اقتصادی بهترین ماشینی که از هر لحاظی خیال آدم راحت باشه که بعد از خرید خرج اضافه و ترس از بازار دست دوم و فنی بی حساب و فلان و فلان برای مصرف کننده نداشته باشه
    تندر 90 هست و ساندرو

    پاسخ
  14. ارش
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    رفقا خوبین؟!!? می بینم که حسابی با دوراهی و خودروهای وطنی حال میکنید بازکه شما سرگرم خودروهای وطنی شدید بابا بکشید بیرون افت داره برا شما!!!!؟؟؟????اخه یه خودرو چینی دیگه بحث کردن داره خداییش من رو شما حساب میکنم نا امیدم نکنین.

    پاسخ
  15. حسین
    سوابق: (1767 دیدگاه) ,

    اولش که تیتر رو خوندم گفتم ۲۰۶ چون فضا بار بیشتری داره ، بهتره!
    اما بعد که متن و جدول رو دیدم ، به h30 رای دادم!

    پاسخ
  16. ali a
    سوابق: (455 دیدگاه) ,

    h30cross ماشین بدی نیست گیربکس اتوماتش از 206 اتومات نرم تره.. اتاقش جادارتره..چندتا امکانتا بیشتری هم داره..قیافه هم که سلیقه است… کیفیتش هم بد نیست .حداقل یکم از 206 بهتره..بازار دست دومش به خوبی 206 نیست…ولی با 10 تومن بیشتر از 206 sd یه گیربکس اتومات و اپشن بیشتر و ماشین جادارتری گیرتون میاد…

    پاسخ
  17. مهمان
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    به نظرم این 2 خوردو نباید با هم مقایسه بشن…
    یکی هاچبکه یکی سدان.
    یکی اتوماته و یکی دنده ای

    پاسخ
  18. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من قبلا 206 داشتم و الان هم H30 خریدم و حدود 11000 تا باهاش روندم. در یک کلام ماشین نرم و خوبیه. در مقایسه با 206 و تکون زیاد داخلش، این ماشین نرمه و تکون زیادی نداره. ضمنا گیربکسش هم حرف نداره و خیلی تر و فرز دنده ها رو عوض میکنه. خب مصرفش بخاطر اتاق بزرکترش از 206 بیشتره .از نظر هزینه ای هم خب سانروف و مانیتور و دوربین عقب و 4 ایربگ و صندلیهای نرم و صندلی عقب فوق العاده جادارش مزیته. از نظر موتوری هم که همه چیزش هست و بطور کلی ماشینی نیست که اذیت کنه کسی رو.
    من به H30 رای میدم.

    پاسخ
  19. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من تا قبل خرید h30 ۲۰۶ و سمند و ال نود سوار شده یودم و زیاد نظر خوبی نسبت به h30 با توجه بهتبلیغات منفی اش نداشتم ولی بغد از خرید و رانندگی طولانی یک ساله با h30 بدجوری معتاد نرمی و جاداری و تعادل و زیبایی و شتاب و تجهیزات h30 شده ام و نمی تونم اونو با هیچ ماشینی در این قیمت عوض کنم

    پاسخ
  20. امیر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    1.اتوماته: به نظرم h30 اتوماته و برای حداقل ترافیک ها بهتر و راحتتره
    2.رخ متفاوتش حتی اگه بگیم نسبت به برلیانس و 206 زشتتره: از قیافه 206 خسته شدیم
    3.خیلی جادارتره مخصوصا صندلی های عقب: نسبت به ماشینایی از قبیل برلیانس h320 و 206sd جادارتره و به نظرم کیفیت داخل کابینش هم بهتره (البته همینطور چشمی عرض می کنم)
    4.وسائل موتورش همه چیش هست نسبت به h320
    5.فقط از بابت جلوبندی و شاسی اگر ضعیف نباشه خوبه(که البته خود 206 هم تعریفی نداره)
    6. در کل من معمولا کم ریسک می کنم ولی احساس می کنم به h30 ارزش ریسکش رو داره مخصوصا تو ترافیکای سرسام آور تهران.
    7.;کل این مطالب رو نسبت به ماشین هایی که قیمتاشون نزدیک به هم بود عرض کردم. شاید اگر ساندرو یه مقدار طراحی و دیزاین داخل ماشین رو بهتر می کرد نظرم برمی گشت ولی با این تفاسیر ارزش 10-15 تومن بیشتر رو شاید نداشته باشه. مخصوصا که موتور و گیربکس h30 از ساندرو بهتر و نرم تره.
    با تشکر

    پاسخ
  21. Ahura mazda MIATA
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    هیچ جای دنیا اندازه سایت پدال طرفدار ماشین آشغال چینی وجود نداره
    چینی اصن آشغاله

    پاسخ
  22. ناصر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام.من توی خودروسازی کار میکنم.از اونجایی که از نزدیک پروسه تولید خوردو ایرانی و چینی رو کنار هم میبینم به شدت طرفدار خودرو چینی هستم.حالا هم انتخاب من اچ 30 کراسه بخاطر امکانات خوب و تحقیقات خوبی که ازش کردم ولی نگرانی بازار فروشش هم وجود داره که فکر میکنم برای اون یه کم زود باشه.

    پاسخ
  23. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من هر دو ماشین اچ سی و وی 8 رو دارم الان فقط سوار اچ سی می شم . و این نشون میده که اچ سی بهتره . منتظرم c30 به بازار بیاد وی 8 رو عوض کنم .

    پاسخ
  24. Arash
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    هموطنای گلم بیایید خودمون رو گول نزنیم ، این خودروسازهائ داخلئ حالا چه سایپا چه ایرانخودرو ، هرقدر هم که بیان الکی به این ماشین ها با همون پلت فرم أولیه پراید و پژو آب و تاب بدن ، نه تنها قدمئ در راه پیشرفت صنعت خودرو برداشته نمیشه ، بله تنها مردم مظلوم و بیگناه که واقعا حقشون این أسباب بازئ ها نیست ، ضرر میکنن ،مالی که به کناربغضا جانی !!من خودم یکی از مدیر های مالئ ایران خودرو هستم و واقعا وقتئ قیمت ها و این تسهیلات مضحک برأی فروش و … از زیر دستام رد میشه عذاب وجدان میگیرم . اما چه میشه کرد که مردم هم انتخاب دیگه ای ندارن و أینا بهشون تحمیل شده ، شما واقعا فکر میکنید ، کسئ که ۵٠میلیون تومان دنا میخره ، راضیه !؟ نه ته دلش خبرائ دیگه ای هس ، از یه طرف نه به محصول چین اعتماد داره و نه میتونه از ماشینائ خارجی چیزئ بخره ، حالا بنز و بی ام و مد نظرم نیست ، اما کره و ژاپنئ رو هم قدرت خریدش رو نداره ، پس یه چیزئ تو این مایه ها بهش تحمیل میشه . حالا أصلا کاری به خودرو داخلئ ندارم ، میخوام نگاهی سطحئ به خودرو هائ خارجئ کنیم . از خودم شروع کنم ، ۴ سال پیش تصمیم گرفتم که ماشینم رو که سمند بود رو عوض کنم و بدلیل شرایط مالئ من و همسرم و عدم نیاز به درامد من ، تونستم هر سال تقریبا ٨٠میلیون کنار بزارم و تو دی ماهی که گذشت، ٣٣٠داشتم و سریع اقدام به خرید یه تویوتا راو۴ کردم و خیلی خوشحال بودم که بالاخره دارم چیزیو سوار میشم که ارزشش رو داشتم . خوب شاید همین طور به نظر بیاد و تو خیابون ماشینئ ٣٠٠ میلیونئ ببینید و دلتون بخواد، اما عزیزان در واقعیت پیداست که به من و أمثال من هم ظلم شده، شما چهار سال پول جمع کنئ و آخر سر پول چیزئ رو بدئ که قیمّت مدل فولش تو آمریکا ٣٢ هزار دلاره ،که با دلار روز دئ تقریبا صد و پنجاه تومن میشد!پس بقیه پول من و أمثال من کجاس !؟! چرا با احتساب گمرک آنقدر باید ملت پول بدن !؟! ٣٣٠میلیون تومان ارزشی معادل ۵٢هزار پوند داشت ، که اگه شهروند انگلیس بودم ، میتونستم یه جگوار شاسئ بلند F pace بخرم ، که حالا عظمت اون ماشین رو برید جستجو کنید ، در کل این بحث رو از خودم باز کردم که بگم( به من و أمثال من ، به هرکئ که پراید و پژو سوار میشه و حتئ به اونی که مازاراتئ یک و نیم میلیاردئ سوار میشه ظلم شده و ماشینئ به ارزش واقعی نداریم)

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.