ایران خودروهفته نامه

دوراهی: دانگ فنگ H30 کراس یا پژو ۲۰۶ SD V8؟!

بازه قیمتی ۳۵ تا ۵۰ میلیون تومان یکی از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین بازه‌های قیمتی خریداران وطنی بوده و البته انتظار نداشته باشید که با این بودجه بتوانید به محصولات روز دست پیدا کنید! جالب اینکه اکثر خودروهای این بخش را دو خودروساز ساخته و در حقیقت طیف محصولات ارائه شده در این بازه قیمتی به قدری شبیه هم بوده که اکثر آن‌ها را می‌توان یک خودرو با چند اختلاف جزئی دانست.

دانگ فنگ H30 کراس یا پژو 206 SD V8
پژو ۲۰۶ یکی از قدیمی‌ترین خودروهای تولیدی توسط ایران‌خودرو است که به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها با ما وداع کند! انواع و اقسام گوناگون این خودرو در فرم‌های هاچبک و سدان تولید می‌شود که مدل حاضر در این مقایسه از نوع صندوقدار V8 بوده و که پس از مدل فول V9 کامل‌ترین نسخه محسوب می‌شود. در طرف دیگر این مقایسه دانگ فنگ H30 کراس قرار گرفته که آن‌هم توسط ایران‌خودرو تولید می‌شود. دلیل اینکه فول ترین نمونه ۲۰۶ صندوقدار را در برابر دانگ فنگ قرار ندادیم عدم تولید آن و بنابراین در دسترس نبودن مدل‌های صفرکیلومتر در حال حاضر و زمان نگارش مطلب است. اخیرا خط تولید نسخه اتوماتیک ۲۰۷i صندوقدار نیز راه‌اندازی شده که می‌تواند گزینه‌ای نزدیک‌تر در آینده برای رقابت باشد.

Peugeot 206 SD
وجه مشترک این دو خودرو پیشرانه‌ای است که از نوع ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری با خروجی ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتون متر می‌باشد. ایران‌خودرو می‌گوید H30 کراس بر پایه پلتفرم پژو ۳۰۸ ساخته شده که یک رده بزرگتر از ۲۰۶ محسوب می‌شود و اگرچه طراحی آن را نمی‌توان الزاماً زیبا دانست اما در مقایسه با ۲۰۶ که همه‌روزه می‌بینیم تازه‌تر بوده و توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند.

h30-cross
اما نقطه قوت دانگ فنگ به گیربکس ساخت آیسین مربوط می‌شود. نیروی پیشرانه‌ی این خودرو از طریق گیربکس ۴ سرعته خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. درحالی‌که گیربکس ۲۰۶ صندوقدار V8 از نوع پنج سرعته دستی است.

Peugeot 206 SD
با توجه به اینکه H30 کراس حدود ۲۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر از ۲۰۶ صندوقدار است بنابراین در بحث شتاب و حداکثر سرعت این حریف فرانسوی است که دست برتر را دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲۰۶ صندوقدار طبق اعلام سازنده برابر با ۱۱.۴ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۱۹۳ کیلومتر در ساعت بوده درحالی‌که شتاب و حداکثر سرعت H30 کراس به ترتیب برابر با ۱۲.۵ ثانیه و ۱۸۳ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

Dongfeng H30 Cross
به نظر می‌رسد تا به اینجا هر دو حریف شرایط مشابهی دارند. موضوع مهم دیگر درباره خودروهای تولید داخل مصرف سوخت آن‌هاست. ۲۰۶ صندوقدار اتوماتیک در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی ۶.۶ لیتری داشته درحالی‌که همزاد چینی آن مصرف سوخت ۷.۰۴ لیتری را نشان می‌دهد.

داشبورد پژو 206
مهم‌ترین بحث هر مقایسه‌ای (البته در کشورمان!) قیمت خودروها است. هم‌اکنون نمونه‌های صفرکیلومتر پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 قیمتی در حدود ۴۰ میلیون تومان دارند درحالی‌که دانگ فنگ H30 کراس گران‌تر بوده و بهای آن حول و حوش ۴۶ میلیون تومان می‌باشد. آیا این خودرو ارزش اضافه پرداخت چندمیلیونی نسبت به ۲۰۶ صندوقداری که بازار فروش بهتری داشته را دارد؟ نظر شما دراین‌باره چیست؟

Dongfeng H30 Cross

مقایسه مشخصات فنی

 دانگ فنگ H30 کراس اتوماتیک 

پژو ۲۰۶ صندوقدار V8

موتور

۴ سیلندر ۱.۶ لیتری

۴ سیلندر ۱.۶ لیتری
قدرت

 ۱۰۵

۱۰۵

گشتاور

 ۱۴۲۱۴۲
گیربکس۴ سرعته اتوماتیک

۵ سرعته دستی

طول

 ۴۳۵۱ ۴۱۸۸
عرض ۱۷۶۰

 ۱۶۵۵

ارتفاع

 ۱۵۲۸ ۱۴۵۶
فاصله بین دو محور ۲۶۱۰

 ۲۴۴۳

وزن

 ۱۲۳۰ ۱۰۸۶
مصرف سوخت۷.۰۴

۶.۶

حجم صندوق بار

 ۴۱۷ ۳۲۵
شتاب صفر تا صد۱۲.۵ ثانیه

۱۱.۴ ثانیه

حداکثر سرعت

 ۱۸۳۱۹۳
قیمتحدود ۴۶

حدود ۴۰

 

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. میلاد

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دانگ فانگ عالی نیست ولی پژو خیلی قدیمی و تکراریه ولی در کل h30زیاد بد نیست
    انتخاب من چین اتوماتیکه

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. meysam

      ۱۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (183 ديدگاه)

      واااااااو چه انتخاب سختی ??
      ????????
      پدال کشته مرده این دوراهی هاتم?

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. KING 918

        ۱۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        دوستان کیفیت کابین گیربکس امکانات H30 خیلی ارزشمند تر از خودرو های داخلی هستش … سواری عالی داره دوخت دور فرمونش حس خوبی به ادم دست میده کیلومتر شمارش خیلی هوشمندانه طراحی شده
        فقط بدیش اینه برای گیربکسش اتفاقی بی افته دیگه تعمیر کردنش کلی زمان میبره از نظر قطعه و………..
        پشتش که بشینی دیگه دلت نمیاد خودرو داخلی سوار شی

        موافقم ۱
        مخالفم ۲
    2. آرمین

      ۱۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (115 ديدگاه)

      ۲۰۶ صندوقدار از لحاظ زیبایی و طراحی از اچ ۳۰ ضعیف تره اچ ۳۰ تقریبا یک هاچ بک اسپرته و انتخاب جوان پسندتریه(مخصوصا برای مخ زدن) در هر صورت ۲۰۶ خودرویی با کیفیت نیست خیلی پدال گاز و ترمزش حساسه و سریع واکنش میده و باعث بر هم خوردن تعادل خودرو و تمرکز راننده میشه همچنین فضای پا صندلی های عقب ، گیربکس نسبتا پر سر صدا و غیر استاندارد در ضمن این مورد هم اضافه کنم که صندلی های اچ ۳۰ بسیار نرم و راحته و حتی داشبرد هم حس کیفیت بیشتری منتقل میکنه از لحاظ ایمنی هم تقریبا در یک رده هستن و اچ ۳۰ بدنه ضعیفی نداره تصادفشو با پژو پارس دیدم کمتر آسیب دیده بود البته به نظرم مقایسه اچ ۳۰ و ساندرو منطقی تر بود چون هر دو هاچ بک هستن فکر کنم دوستان هم با من هم نظر باشن چون واقعا اچ ۳۰ ارتفاع کمی داره(برابر با ال ۹۰ و حتی کمتر از ساندرو) و اصلا ذهنو طرف کراس بودن نمیبره و بیشتر هاچ بک جلوه میکنه

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    3. حسین

      ۱۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2321 ديدگاه)

      لطفا در قسمت پاسخ ، کامنت نامربوط نزارید!
      باور کنید قسمت پاسخ ، فقط برای پاسخ هست!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    4. morteza

      ۱۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (188 ديدگاه)

      آشغال خالی درست کرده اسمشم اچ سی یعنی چی آخه.آدم گاری بخره با دو تا قاطر سنگین تره.آدم میینه خجالت میکشه.چی به روز ایران آوردن یارو برا خریدش دست و پا میشکونه.عزت و افتخار ایران و پایمال کردن با این آشغالاشون

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    5. Arash

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      هموطنای گلم بیایید خودمون رو گول نزنیم ، این خودروسازهائ داخلئ حالا چه سایپا چه ایرانخودرو ، هرقدر هم که بیان الکی به این ماشین ها با همون پلت فرم أولیه پراید و پژو آب و تاب بدن ، نه تنها قدمئ در راه پیشرفت صنعت خودرو برداشته نمیشه ، بله تنها مردم مظلوم و بیگناه که واقعا حقشون این أسباب بازئ ها نیست ، ضرر میکنن ،مالی که به کناربغضا جانی !!من خودم یکی از مدیر های مالئ ایران خودرو هستم و واقعا وقتئ قیمت ها و این تسهیلات مضحک برأی فروش و … از زیر دستام رد میشه عذاب وجدان میگیرم . اما چه میشه کرد که مردم هم انتخاب دیگه ای ندارن و أینا بهشون تحمیل شده ، شما واقعا فکر میکنید ، کسئ که ۵٠میلیون تومان دنا میخره ، راضیه !؟ نه ته دلش خبرائ دیگه ای هس ، از یه طرف نه به محصول چین اعتماد داره و نه میتونه از ماشینائ خارجی چیزئ بخره ، حالا بنز و بی ام و مد نظرم نیست ، اما کره و ژاپنئ رو هم قدرت خریدش رو نداره ، پس یه چیزئ تو این مایه ها بهش تحمیل میشه . حالا أصلا کاری به خودرو داخلئ ندارم ، میخوام نگاهی سطحئ به خودرو هائ خارجئ کنیم . از خودم شروع کنم ، ۴ سال پیش تصمیم گرفتم که ماشینم رو که سمند بود رو عوض کنم و بدلیل شرایط مالئ من و همسرم و عدم نیاز به درامد من ، تونستم هر سال تقریبا ٨٠میلیون کنار بزارم و تو دی ماهی که گذشت، ٣٣٠داشتم و سریع اقدام به خرید یه تویوتا راو۴ کردم و خیلی خوشحال بودم که بالاخره دارم چیزیو سوار میشم که ارزشش رو داشتم . خوب شاید همین طور به نظر بیاد و تو خیابون ماشینئ ٣٠٠ میلیونئ ببینید و دلتون بخواد، اما عزیزان در واقعیت پیداست که به من و أمثال من هم ظلم شده، شما چهار سال پول جمع کنئ و آخر سر پول چیزئ رو بدئ که قیمّت مدل فولش تو آمریکا ٣٢ هزار دلاره ،که با دلار روز دئ تقریبا صد و پنجاه تومن میشد!پس بقیه پول من و أمثال من کجاس !؟! چرا با احتساب گمرک آنقدر باید ملت پول بدن !؟! ٣٣٠میلیون تومان ارزشی معادل ۵٢هزار پوند داشت ، که اگه شهروند انگلیس بودم ، میتونستم یه جگوار شاسئ بلند F pace بخرم ، که حالا عظمت اون ماشین رو برید جستجو کنید ، در کل این بحث رو از خودم باز کردم که بگم( به من و أمثال من ، به هرکئ که پراید و پژو سوار میشه و حتئ به اونی که مازاراتئ یک و نیم میلیاردئ سوار میشه ظلم شده و ماشینئ به ارزش واقعی نداریم)

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. نویدی

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (410 ديدگاه)

    توی این بازه قیمتی،بازار دست تندر نود هستش.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. حمیدرضا

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2412 ديدگاه)

    شش میلیون بیشتر برای یک گیربکس اتوماتیک ژاپنی یه مانیتور داخل ماشین یه سانروف و یکم قطعه پلاستیکی که از نظر من خیلی هم بد نیست چون یکم بدنه رو در برابر تصادفات در پارکینگ که یهو میزنن بهت محافظت می کنه
    ای اینکه دانگ فنگ یه شتر گاوپلنگ با پلتفرم بسیار قدیمی و دست خورده و تقریبا میشه گفت دیگه مال پژو نیست ولی انتخاب من اچ سی هست به خاطر فضای داخلی و بار بیشتر و گیربکس وگرنه در حالت کلی این سبک طراحی رو دوست ندارم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  4. محمد

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (607 ديدگاه)

    ۲۰۶ تکراریه… ولی بازم بهتر از یه ماشین با طرح من درآوردیه…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علی

      ۱۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (5 ديدگاه)

      واقعاهمینطوره من هم ازقیافه h30خوشم نمیادبااینکه پژو۲۰۶قیافش تکراریه بازم بنظرم ازاون بهتره.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  5. محمد

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (607 ديدگاه)

    اررون ترین دنده اتوماتیک .. خخ

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  6. کوروش

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    با همین ها حال کنید چون احتمالا قیمت این زباله ها هم نجومی بشه با این تعرفه رو اوضاع بازار و احوال مردم باید درود بفرستم به اون عزیزانی که تمام تلاش های و نظرات ماشین دوستان رو محترم شماردند !!!و با حمله به صفوف ثبت نام خودرو و حمایت جان بر فک از ایرانخودرو و سایپا جز مسبب این اوضاع امروز هستند

    احوال ما مثل کسی ایست که جنگ برده را با تلفات زیاد ببازه….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. ایمان

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    این ماشینا مثل اچ سی ایراد بزرگشون اینه که یه مدت تولید میشن بعد یه دفعه با میل تولید کننده وطنی دیگه تولید نمیشن و بعد از یه مدت قطعاتشون تو بازار نایاب میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. Hamid.Hellcat

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    با وجود قدیمی بودن ۲۰۶ بازم از دنگ و فنگ زیباتره. گرچه ۲۰۶ هاچبک خیلی بهتر از صندوق داره.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. الف.ی

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1548 ديدگاه)

    تو فامیل اونایی که داشتن گفتن H30 cross خیلی بالاتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. #ali.m#

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1850 ديدگاه)

    از هرچی که بگزریم رخ دنگ فنگ رو نمیتونیم نا دیده بگیریم .
    اخه این چیه ساختن ??

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. morteza

      ۱۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (188 ديدگاه)

      من میبینم کلی میخندم.یه زمان ایرانخودرو کار میکردم.یهو یه آقای کرد ی اومد با لباس کردی.گفت این ماشین قیافش شبیه جوجه تیغی میمونه.اتفاقا خیلی هم دوسش داشت.داشت تعریف میکرد.خلاصه کلی خندیدیم.

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  11. رضا

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باز هم بین بد و بدتر! به نظر من از لحاظ کیفی و ظاهر هیچکدوم حرفی برای گفتن ندارند ولی اگه قرار باشه یکی رو انتخاب کنم >>>>انتخاب من h30 >>>> یه گیربکس اتوماتیک نه چندان بد با دو ایربگ اضافی به همراه مونیتور و دوربین و سانروف فکر میکنم پنج شیش تومنی اضافه بیارزه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. amin

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    انتخاب من اچ سی کراس به دلیل چهره جدیدتر،سانروف،مانیتور،جی پی اس ،اتاق بزرگتر و از همه مهمتر گیربکس اتوماتیک
    همچنین ایربگ های اضافه و تلسکوپی فرمونش هم خیلی جالبه

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. morteza

      ۱۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (188 ديدگاه)

      به نظر من ماشین من در آوردیه یه.فقط مشکل اینجاست که من درآوردی های ایران اصولا قیمتشون پایین بوده تا این زمان.مثل رنو پی کی آردی و از …..ولی این متاسفانه یه گیربکس اتومات با موتور ۲۰۶ و قیمت گزاف حدود ۵۰ تومنی رو دست مشتری میزاره.من باشم غلط میکنم ۵۰ تومن برای من در آوردی بدم.تجربه ثابت کرده ماشین های من در آوردی افت قیمت شدیدی پیدا میکنن چون من درآوردی هستن.۵۰ تومن بزار بانک ماهی ۱ تومن سود بگیر.۲۰۶ بنظر من بهتره چون اولا امتحان خودشو پس داده ثانیا آدم خجالت نمیکشه سوار شه.بعد اینکه فقط م ۲۰۶ تیپ ۲ اونم کارکرده نه صفر.اینقده نخرید و ثبت نام نکنید تا ورشکست شن برن.

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
  13. حسین

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    انصافا با این وضعیت اقتصادی بهترین ماشینی که از هر لحاظی خیال آدم راحت باشه که بعد از خرید خرج اضافه و ترس از بازار دست دوم و فنی بی حساب و فلان و فلان برای مصرف کننده نداشته باشه
    تندر ۹۰ هست و ساندرو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. ارش

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    رفقا خوبین؟!!? می بینم که حسابی با دوراهی و خودروهای وطنی حال میکنید بازکه شما سرگرم خودروهای وطنی شدید بابا بکشید بیرون افت داره برا شما!!!!؟؟؟????اخه یه خودرو چینی دیگه بحث کردن داره خداییش من رو شما حساب میکنم نا امیدم نکنین.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. Pouya

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    ۲۰۷صندوقدار

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  16. حسین

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2321 ديدگاه)

    اولش که تیتر رو خوندم گفتم ۲۰۶ چون فضا بار بیشتری داره ، بهتره!
    اما بعد که متن و جدول رو دیدم ، به h30 رای دادم!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. ali a

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    h30cross ماشین بدی نیست گیربکس اتوماتش از ۲۰۶ اتومات نرم تره.. اتاقش جادارتره..چندتا امکانتا بیشتری هم داره..قیافه هم که سلیقه است… کیفیتش هم بد نیست .حداقل یکم از ۲۰۶ بهتره..بازار دست دومش به خوبی ۲۰۶ نیست…ولی با ۱۰ تومن بیشتر از ۲۰۶ sd یه گیربکس اتومات و اپشن بیشتر و ماشین جادارتری گیرتون میاد…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. مهمان

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    به نظرم این ۲ خوردو نباید با هم مقایسه بشن…
    یکی هاچبکه یکی سدان.
    یکی اتوماته و یکی دنده ای

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  19. رضا

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من قبلا ۲۰۶ داشتم و الان هم H30 خریدم و حدود ۱۱۰۰۰ تا باهاش روندم. در یک کلام ماشین نرم و خوبیه. در مقایسه با ۲۰۶ و تکون زیاد داخلش، این ماشین نرمه و تکون زیادی نداره. ضمنا گیربکسش هم حرف نداره و خیلی تر و فرز دنده ها رو عوض میکنه. خب مصرفش بخاطر اتاق بزرکترش از ۲۰۶ بیشتره .از نظر هزینه ای هم خب سانروف و مانیتور و دوربین عقب و ۴ ایربگ و صندلیهای نرم و صندلی عقب فوق العاده جادارش مزیته. از نظر موتوری هم که همه چیزش هست و بطور کلی ماشینی نیست که اذیت کنه کسی رو.
    من به H30 رای میدم.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  20. رضا

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تا قبل خرید h30 ۲۰۶ و سمند و ال نود سوار شده یودم و زیاد نظر خوبی نسبت به h30 با توجه بهتبلیغات منفی اش نداشتم ولی بغد از خرید و رانندگی طولانی یک ساله با h30 بدجوری معتاد نرمی و جاداری و تعادل و زیبایی و شتاب و تجهیزات h30 شده ام و نمی تونم اونو با هیچ ماشینی در این قیمت عوض کنم

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  21. امیر

    ۲۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۱.اتوماته: به نظرم h30 اتوماته و برای حداقل ترافیک ها بهتر و راحتتره
    ۲.رخ متفاوتش حتی اگه بگیم نسبت به برلیانس و ۲۰۶ زشتتره: از قیافه ۲۰۶ خسته شدیم
    ۳.خیلی جادارتره مخصوصا صندلی های عقب: نسبت به ماشینایی از قبیل برلیانس h320 و ۲۰۶sd جادارتره و به نظرم کیفیت داخل کابینش هم بهتره (البته همینطور چشمی عرض می کنم)
    ۴.وسائل موتورش همه چیش هست نسبت به h320
    ۵.فقط از بابت جلوبندی و شاسی اگر ضعیف نباشه خوبه(که البته خود ۲۰۶ هم تعریفی نداره)
    ۶. در کل من معمولا کم ریسک می کنم ولی احساس می کنم به h30 ارزش ریسکش رو داره مخصوصا تو ترافیکای سرسام آور تهران.
    ۷.;کل این مطالب رو نسبت به ماشین هایی که قیمتاشون نزدیک به هم بود عرض کردم. شاید اگر ساندرو یه مقدار طراحی و دیزاین داخل ماشین رو بهتر می کرد نظرم برمی گشت ولی با این تفاسیر ارزش ۱۰-۱۵ تومن بیشتر رو شاید نداشته باشه. مخصوصا که موتور و گیربکس h30 از ساندرو بهتر و نرم تره.
    با تشکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. Ahura mazda MIATA

    ۲۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (50 ديدگاه)

    هیچ جای دنیا اندازه سایت پدال طرفدار ماشین آشغال چینی وجود نداره
    چینی اصن آشغاله

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  23. ناصر

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من توی خودروسازی کار میکنم.از اونجایی که از نزدیک پروسه تولید خوردو ایرانی و چینی رو کنار هم میبینم به شدت طرفدار خودرو چینی هستم.حالا هم انتخاب من اچ ۳۰ کراسه بخاطر امکانات خوب و تحقیقات خوبی که ازش کردم ولی نگرانی بازار فروشش هم وجود داره که فکر میکنم برای اون یه کم زود باشه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  24. محمد

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هر دو ماشین اچ سی و وی ۸ رو دارم الان فقط سوار اچ سی می شم . و این نشون میده که اچ سی بهتره . منتظرم c30 به بازار بیاد وی ۸ رو عوض کنم .

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  25. Arash

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (17 ديدگاه)

    هموطنای گلم بیایید خودمون رو گول نزنیم ، این خودروسازهائ داخلئ حالا چه سایپا چه ایرانخودرو ، هرقدر هم که بیان الکی به این ماشین ها با همون پلت فرم أولیه پراید و پژو آب و تاب بدن ، نه تنها قدمئ در راه پیشرفت صنعت خودرو برداشته نمیشه ، بله تنها مردم مظلوم و بیگناه که واقعا حقشون این أسباب بازئ ها نیست ، ضرر میکنن ،مالی که به کناربغضا جانی !!من خودم یکی از مدیر های مالئ ایران خودرو هستم و واقعا وقتئ قیمت ها و این تسهیلات مضحک برأی فروش و … از زیر دستام رد میشه عذاب وجدان میگیرم . اما چه میشه کرد که مردم هم انتخاب دیگه ای ندارن و أینا بهشون تحمیل شده ، شما واقعا فکر میکنید ، کسئ که ۵٠میلیون تومان دنا میخره ، راضیه !؟ نه ته دلش خبرائ دیگه ای هس ، از یه طرف نه به محصول چین اعتماد داره و نه میتونه از ماشینائ خارجی چیزئ بخره ، حالا بنز و بی ام و مد نظرم نیست ، اما کره و ژاپنئ رو هم قدرت خریدش رو نداره ، پس یه چیزئ تو این مایه ها بهش تحمیل میشه . حالا أصلا کاری به خودرو داخلئ ندارم ، میخوام نگاهی سطحئ به خودرو هائ خارجئ کنیم . از خودم شروع کنم ، ۴ سال پیش تصمیم گرفتم که ماشینم رو که سمند بود رو عوض کنم و بدلیل شرایط مالئ من و همسرم و عدم نیاز به درامد من ، تونستم هر سال تقریبا ٨٠میلیون کنار بزارم و تو دی ماهی که گذشت، ٣٣٠داشتم و سریع اقدام به خرید یه تویوتا راو۴ کردم و خیلی خوشحال بودم که بالاخره دارم چیزیو سوار میشم که ارزشش رو داشتم . خوب شاید همین طور به نظر بیاد و تو خیابون ماشینئ ٣٠٠ میلیونئ ببینید و دلتون بخواد، اما عزیزان در واقعیت پیداست که به من و أمثال من هم ظلم شده، شما چهار سال پول جمع کنئ و آخر سر پول چیزئ رو بدئ که قیمّت مدل فولش تو آمریکا ٣٢ هزار دلاره ،که با دلار روز دئ تقریبا صد و پنجاه تومن میشد!پس بقیه پول من و أمثال من کجاس !؟! چرا با احتساب گمرک آنقدر باید ملت پول بدن !؟! ٣٣٠میلیون تومان ارزشی معادل ۵٢هزار پوند داشت ، که اگه شهروند انگلیس بودم ، میتونستم یه جگوار شاسئ بلند F pace بخرم ، که حالا عظمت اون ماشین رو برید جستجو کنید ، در کل این بحث رو از خودم باز کردم که بگم( به من و أمثال من ، به هرکئ که پراید و پژو سوار میشه و حتئ به اونی که مازاراتئ یک و نیم میلیاردئ سوار میشه ظلم شده و ماشینئ به ارزش واقعی نداریم)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا